بازدید 5187
۲

احداث متروپل قبل از دریافت پروانه ساخت آغاز شده بود

سرپرست سازمان نظام مهندسی گفت: ساختمان متروپل پیش از آن که پروانه خود را اخذ کرده باشد، شروع به ساخت و پس از آن پروانه خود را اخذ کرده بود.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 31 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حمزه شکیب، در شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان متروپل، افزود: ساختمان‌های بلند شهر آبادان بسیار کم است و ساختمان متروپل پیش از آنکه پروانه خود را اخذ کرده باشد شروع ساخت کرده بود و پس از شروع و ساخت پروانه خود را اخذ کرده بود.

وی گفت: این ساختمان به شکل عجیب و غریب ساخته شده بود و ابتدا پروانه ساخت ۹ طبقه را دریافت کرده بود اما سازنده به قدری قدرت داشته است که هیچ فردی از ساختمان او نظارت نکرده بوده است. ماکل ساختمان متروپل به حدی نفوذ داشت که از این پروژه در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری آبادان، پرونده‌ای وجود ندارد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی با اشاره به زمین ساختمان متروپل افزود: تیمی برای بررسی زمین این ساختمان در حال کار هستند در زمین آنجا توانایی ساخت وجود داشت اما الزامات نیز باید رعایت می‌شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمان ساخت این ساختمان سازمان نظام مهندسی در جریان کار نبوده است و اگر این ساختمان به بهره برداری می‌رسید تعداد بیشتری از شهروندان ممکن بود جان خود را از دست بدهند.

شکیب با اشاره به ساختمان پلاسکو گفت: این ساختمان به عنوان نماد ساختمان بلند در کشور به شمار می‌رود اما به دلیل عدم نگهداری مناسب دچار آن سرنوشت شد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: باید نقشه‌هایی دقیقی از ساختمان‌ها تهیه شود و باید به آتش نشانی آموزش دهیم و باید مصوباتی به تصویب برسد تا ساختمان‌های بزرگ الزامات را انجام دهند.

وی درباره ساختمان‌های مسکن مهر گفت: از لحاظ کمیتی کاری بزرگ انجام شده است اما باید از لحاظ کیفیت نیز اقدامات لازم را انجام دهیم در زلزله سرپل ذهاب استان کرمانشاه مشاهده کردیم که این ساختمان‌ها تخریب شدند متأسفانه هنگام ساخت ساختمان‌ها از کیفیت غافل می‌شویم.

شکیب ادامه داد: تنها ۳۰ درصد هزینه‌ها برای اسکلت ساختمان به کار می‌رود و ۷۰ درصد مابقی هزینه‌ها برای هزینه‌های دیگر است اما متأسفانه ما تمامی این ۷۰ درصد را نادیده می‌گیریم و کافی است که ما طراحی‌های مناسبی را برای ساختمان‌ها انجام دهیم.

سرپرست سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: ایران کشوری زلزله خیز است و باید سرمایه‌های خود که ساختمان‌های کشور هستند را حفظ کنیم متأسفانه هنگام ساخت ساختمان‌ها تنها به کمیت توجه می‌کنیم و به کیفیت هیچ توجهی نداریم ما باید با توجه به دانشی که در اختیار داریم ساختمان‌ها را با کیفیت‌تر بسازیم تا در مقابل زلزله مقاوم باشند.

وی گفت: لحاظ دانش ما در علم ساختمان می‌توان گفت جز پنج کشور اول جهان هستیم اما متأسفانه این دانش پیاده سازی نمی‌شود و یکی از علت‌های آن است که ما نظامات درون سازمانی و برون سازمانی را رعایت نمی‌کنیم با رعایت تمامی این نظامات می‌توان به سمت استانداردسازی حرکت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
این حرفها الان یادتون افتاد ؟ زمانی که یا مشغول تخلف بودید یا برای حفظ میز در برابر تخلف سکوت میکردید تا جان مردم تباه شد کجا بودید؟ همینه که مردم معتقد شدند مشکل از اساس شما ها است
شروع تخلف درشهرداری است بعد کلا کشور ما وضعیت مصالح افتضا چرا مصرف انرژی تو ساختمانهای مابالا است وهیچکس به فکر نیست فقط شعار من باشم شهرداریها را جمع ویک دستکاه اجرایی دیگری با یک دیدگاه وقوانین درست می ساختم تو شهرداری با پول هر جور خلافی بخواهی میتونی بکنی شک دارید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار