بازدید 6362

دسته‌گل‌هایی که باید به آب داد 

کد خبر: ۱۱۱۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 13 May 2022
دسته‌گل‌هایی که باید به آب داد 
 
در چند روز گذشته خبری از سوی ایران خودرو منتشر شد که در آن عنوان شد مدیران این شرکت برای تولید بدون کسری قطعه میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند، این خبر بازتاب‌های گوناگونی در فضای مجازی داشت که بخشی از آن با هدف تخریب این اقدام بوده است.
 
امضای میثاق‌نامه در دوره‌های گذشته مدیریت های ایران خودرو نیز صورت گرفته، اما بیش‌تر از این‌که بتوان خروجی خاصی برای آن متصور بود، به نمایشی رسانه‌ای می‌ماند.
اما اولین دستاورد میثاق به امضا رسیده چند روز گذشته، شکستن رکورد تولید در ایران خودرو بود. ۲۱ اردیبهشت ماه ۳۶۱۶ دستگاه در ایران خودرو به تولید رسید که ۶۸ درصد آن بدون کسری و آماده تحویل به مشتریان بوده است.
میثاق نامه سازمانی که رسانه ای شد، در شرایطی به امضا رسیده و مدیران ایران خودرو را هم قسم کرده که تولید در کشور دچار بحران های بسیار زیادی بوده و مشکلات متعددی در مسیر تامین گریبان‌گیر صنعتگران بوده است.
اما رسانه‌نماهایی که به دنبال ایجاد فضای مسموم علیه تولید کشور هستند، باید بدانند که تخریب‌هایشان خللی در عزم تولیدکنندگان کشور ایجاد نمی کند و اتفاقا، قدرت مضاعفی برای عبور از موانع برای آن‌ها ایجاد می‌کند.
سایت‌های نخ‌نمایی که اهدافشان در انتشار برخی مطالب مثبت و یا منفی برای اهالی رسانه روشن است، نمی‌تواند تزلزلی در اراده مدیران صنعت کشور ایجاد کند. با یاری خداوند باغ ایران‌خودرو از همیشه سبزتر بوده و امید و انگیزه صدچندانی میان مدیران و کارکنان آن ایجاد شده است.
دستاوردهای اخیر ایران خودرو در چند ماه اخیر، با درک شرایط موجود کسب و کار و تولید و مشکلات جهانی در مسیر تامین چیپ‌ست‌های الکترونیکی، هر بیننده ای را به تحسین وامی‌دارد. این شرکت در سال ۱۴۰۱ عرضه را افزایش داده و با کاهش تولید خودروهای ناقص، از امانت مشتریان به خوبی محافظت کرده است. 
این در شرایطی است که کاهش چیپ‌ست‌ها، عرضه در کشورهای همسایه و حتی شیخ‌نشین‌های عرب را به طور محسوس کاهش داده به گونه ای که مشتریان برای دریافت خودرو قراردادهای چند ماهه منعقد می کنند! مگر در ازای دریافت مبالغ نجومی موفق به خرید خودرو شوند.
کاهش تیراژ تولید در شرکت‌های بزرگ جهانی از جمله تویوتا، فولکس، کیا، هیوندا و... نیز دامن بازار خودرو را گرفته و کاهش عرضه باعث نارضایتی مشتریان شده است.
در همین شرایط، خودروسازان داخلی با معضل تولید خودروی ناقص مواجه بوده اند که ایران خودرو توانسته آن را به بهترین شکل مدیریت کند. به صفر رساندن تولید خودروی ناقص از ابتدای خردادماه دستاوردی ملی در شرایط سخت فعلی به شمار می رود که برخی رسانه ها از آن به‌عناوین دیگری تعبیر می‌کنند.
باید گفت، نتیجه آن میثاق و دسته‌گل، افتخار ماندگار ۲۱ اردیبهشت و تولید ۳۶۱۶ دستگاه بوده است و از این تعداد نیز ۶۸ درصد آن به تولید کامل و بدون کسری اختصاص داشته است.
این تعداد تولید در تاریخ ایران خودرو بی نظیر بوده است.
باید گفت جامعه امروزی نیازمند این‌گونه دسته‌گل‌ به آب دادن‌هاست!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس