بازدید 11589
در انتخابات بعدی بی‌طرفم اما امیدوارم جانشینم مدیر باکفایتی باشد

صالحی‌امیری: ۱۵تیر بازنشسته‌ام اما ریاست کمیته شغل نیست

برای عدم ثبت‌نام از هیچ مرجعی با من صحبت نشده است. اینها ساخته پرداخته کسانی است که دوست دارند اینگونه باشد. اصرارم برای عدم‌ حضور به دلیل دغدغه رای نیست.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 11 May 2022

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: نامه‌ای خطاب به  IOC آماده کردم که با توجه به تعویق بازی‌ها و اینکه من و هیئت اجرایی مصمم به برگزاری انتخابات هستیم آیین نامه انتخابات را تصویب و ابلاغ کنند.بعد از حضور در تهران روز گذشته نشست فوق العاده هیئت اجرایی برگزار شد و بحث برگزاری انتخابات در اولین فرصت مطرح شد. اولین نظر برای برگزاری انتخابات این بود که اطلاعیه ثبت‌نام در اول خرداد باشد و 45 روز بعد یعنی 20 تیر تاریخ برگزاری انتخابات باشد این زمان منطقی ترین و نزدیک زمان برای برگزاری انتخابات است. پیشنهاد دوم توسط روسای فدراسیون‌ها اعلام شد که چون با بازی‌های اسلامی تداخل داشت اولین اطلاعیه 15 تیر و انتخابات 30 مرداد باشد.

باید حرمت مجمع کمیته ملی المپیک حفظ شود

وی تصریح کرد: آنها معتقد بودند در زمان پیشنهادی دوم، روسای فدراسیون‌ها و افرادی که حق رای دارند در تهران باشند. جمع‌بندی این بود که این موضوع در مجمع اعلام شود. مجمع باید به درخواست رئیس حداقل دو‌هفته قبل اطلاع رسانی شود. دیروز دعوتنامه را صادر کردیم و برای 3 خرداد زمان مجمع را اعلام کردیم. هر تصمیمی مجمع بگیرد همان زمان بیانیه مجمع صادر خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه چرا تاریخ را مجمع تصمیم می‌گیرد در صورتی که از اختیارات هیئت اجرایی است، گفت: پیشنهادی دادم که در تصمیمات کلان، مجمع به عنوان عالی ترین سطح دخالت مستقیم داشته باشد و باید حرمت مجمع حفظ شود. چون تاریخ قبلی از سوی مجمع انجام شد، تغییر تاریخ نیز منطقا باید از طریق مجمع باشد. آیین نامه را پیگیری می‌کنیم که تا قبل از 45 روز به دست ما برسد آیین نامه چیز پیچیده‌ای است و انجام خواهد شد.

صالحی‌امیری: ۱۵تیر بازنشسته‌ام اما ریاست کمیته شغل نیست

15 تیر بازنشسته می‌شوم

وی در خصوص زمان بازنشستگی‌اش گفت: تاریخ بازنشستگی من بر اساس 35 سال خدمت 15 تیر خواهد بود. روند اصلاح اساسنامه با حضور من تسریع شد. در جلسات هیئت اجرایی بحث و تصویب شد و بعد اساسنامه در مجمع تصویب و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال و تایید شد بعد به صحن دولت رفت و بعد از آن به شورای نگهبان ارسال و تصویب شد و نهایتا  تصویب اساسنامه توسط شورای نگهبان در تاریخ 24 آبان سال 1400  انجام شد. این اساسنامه در دی ماه توسط مخبر به ما ابلاغ شد. ماده 19 اساسنامه مصوب کمیته اعلام کرده که ریاست کمیته شغل محسوب نمی‌شود.

 امیدوارم فردی با کفایت رئیس کمیته شود

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: الان 61 سال سن دارم و امکان ادامه تا 4 سال دیگر را دارم، البته چنین قصدی ندارم. بر اساس اساسنامه هم می‌توانم ادامه دهم. سه نفر از اعضای هیئت اجرایی بازنشسته هستند اما بر اساس همین موارد در هیئت اجرایی هستند و حق رای دارند. برنامه ریزی من دوره چهار ساله است و برنامه 12 گانه خود را انجام دادم و پرچم را به فرد دیگری می‌سپارم. امیدوارم فردی با کفایت در طراز ورزش کشور در این پست قرار بگیرد.

برگزاری مجمع فوق‌العاده از اختیارات رئیس است

وی در خصوص اینکه باید برای برگزاری مجمع باید از یک ماه قبل اعلام می‌شد، گفت: این برای مجمع عمومی است و برای مجمع فوق العاده 15 روز زمان کافی است. برگزاری مجمع فوق‌العاده از اختیارات رئیس است. در همان روز مجمع رای‌گیری می‌کنیم و اعضا به برگزاری مجمع در این روز هم رای می‌دهند.

به گذشته برنگردید و در مورد آینده صحبت کنید

صالحی امیری در خصوص اینکه گفته می‌شود، حرمت مجمع در 17 اسفند ماه حفظ نشد، یادآوری کرد:  اعضای مجمع در 17 اسفند رای دادند و نهادهای نظارتی هم آمدند و بررسی کردند و تایید کردند. صورت جلسه در IOC هم تایید شد. قرار نیست بعد از رسمیت و تایید آن هر کسی بگوید من آن را قبول ندارم. به گذشته برنگردید و در مورد آینده صحبت کنید.

برای عدم ثبت‌نام در انتخابات از هیچ مرجعی با من صحبت نشده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا خودتان نمی‌خواهید در انتخابات باشید یا اجازه ندادند در انتخابات حضور داشته باشید،گفت: برخی اخلاق را زیر پا گذاشتند و توئیت‌هایی زدند که بداخلاقی است. من یک‌سال قبل و قبل از تشکیل دولت جدید بنا به شهادت اعضای کمیسیون رسانه، هیئت اجرایی و اعضای مجمع اعلام کردم حتما حضور نخواهم داشت. تحلیل‌ها عمدتاً ناشی از ذهنیت فردی است.‌ برای عدم ثبت‌نام از هیچ مرجعی با من صحبت نشده است. اینها ساخته پرداخته کسانی است که دوست دارند اینگونه باشد. آنچه برای من رسالت است ورزش قهرمانی است و نباید هیچ‌ مسئله حاشیه‌ای در مسیر آن وقفه ایجاد کند. حاشیه برای ورزش قهرمانی آسیب‌زا است. اخلاق باید در همه امور محور ما باشد.

 مدیران ناکارآمد نباید خود را قیم ورزش بدانند

صالحی امیری افزود: برخی افراد که سابقه ناکارآمدی مدیریت ورزش را داشتند نباید خود را قیم ورزش بدانند. کسانی که جز ناکارآمدی و هزینه دستاوردی نداشتند نباید در مورد کرسی و آینده کمیته صحبت کنند، این حق مربوط به پیشکسوتان و مدیران موفق است و حق و صلاحیت انتخاب با اعضای مجمع خواهد بود. در مجمع علی‌رغم همه ابزار محبت‌ها که به من‌ وجود داشت یک فرم نظر سنجی بی نام توزیع کردیم و 98 درصد عملکرد کمیته را خیلی خوب و عالی توصیف کردند.  بزرگان ورزش، قهرمانان، روسای فدراسیون‌ها و اعضای مجمع و رسانه‌ها هستند که باید از طریق آنها معدل کمیته ملی المپیک را تعیین کنند.

دغدغه رای آوری به دلیل لطف اعضای مجمع و فدراسیون‌ها را ندارم

وی در پاسخ به این سوال که در این یکسال شرایط را برای ماندن مناسب نمی‌دانید یا اینکه اگر شرایط به گونه‌ای دیگر باشد، در انتخابات خواهید بود، گفت: دغدغه رای آوری به دلیل لطف مجموعه اعضای مجمع و فدراسیون‌ها را ندارم. در دیدارهای حضوری نیز دوستان این بزرگواری را به من داشتند. اصرار برای عدم‌ حضور به دلیل دغدغه رای نیست. واقعیت این است که هدف‌گذاری من برای حضور در کمیته یک دوره چهار ساله بود. باید افراد با ایده‌های نو به این کرسی دعوت شوند. گردش مدیریت یک ضرورت است. من تجربه کافی و چهل ساله دارم و اندوخته‌ها را به فرد جدید منتقل خواهم کرد.

در ایران عمر مدیریت کوتاه است

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در مجامع جهانی کمتر دیده می‌شود که فردی یک‌دوره رئیس کمیته باشد ولی در ایران عمر مدیریت کوتاه است و این دستگاه هم مشمول همین امر خواهد شد. ساختار مدیریت ورزش در جهان بلند مدت است. تاکید می‌کنم سال قبل از مقامات عالی و دولت تقاضا کردم کمک کنند که مسیر انتقال را بدون‌ کمترین هزینه طی شود.

هیچ فشاری روی من نیست

وی در پاسخ به تسنیم در خصوص اینکه آیا برای ورود برخی افراد از طریق خبرگان ورزشی فشاری از خارج به شما وارد می‌شود، گفت: هیچ یک از مقامات دولتی در هیچ موضع و پستی برای ریاست، هیئت اجرایی و خبرگان چیزی به من منعکس نکردند.

هاشمی‌طبا احتمالا با خبرنگار شوخی کرده است!

صالحی امیری در خصوص اینکه شما از هاشمی‌طبا دلخور شده‌اید، گفت:  هاشمی‌طبا پیشکسوت ورزش ایران، سرمایه ماندگار و مورد احترام من است. احتمال می‌دهم با خبرنگار شوخی کرده است. با او تلفنی صحبت کردم و گفتم این مورد و بحث شغل نبودن ریاست کمیته در زمان خود او هم بوده است. در بیشتر اساسنامه‌های دنیا هم ریاست کمیته شغل نیست به دلیل اینکه دولت‌ها دخالت نکنند.

در انتخابات بی‌طرف خواهم بود

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مقبولیتی که بین اعضای مجمع دارید، از فرد خاصی برای ریاست کمیته حمایت می‌کنید، تاکید کرد: من به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک یک رای در مجمع دارم و بنای مداخله به نفع و علیه کسی را ندارم و این کار را اخلاقی نمی‌دانم. بی طرفی خود را رعایت می‌کنم. در فرایند انتخاباتی به نفع و علیه کسی ورود نمی‌کنم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر