بازدید 5668

تاثیر نقاشی بر روحیات کودکان از نظر روانشناسان

کد خبر: ۱۱۱۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 10 May 2022

تاثیر نقاشی بر روحیات کودکان از نظر روانشناسان

کودکان تقریبا از سن یکسالگی توانایی نقاشی کشیدن را دارند هر چند از نظر والدین آنها این کار تنها خط خطی کاغذ محسوب می شود. و هدف والدین آن ها تکمیل کلکسیون کودکی آن ها می باشد. اما روانشناسان بر این باور هستند که بین نقاشی کودکان و درک آنها از محیط اطرافشان رابطه مستقیم وجود دارد. نقاشی می تواند در برقراری ارتباط با دنیای بیرون، نقش مهمی ایفا کند. نقاشی کشیدن پنجره ای به سوی خلاقیت کودکان و شکوفایی احساسات هنری آنها است. با تحلیل نقاشی های کودکان می توان به شناخت و افزایش مهارت های شناختی، احساسی و فیزیکی کودک پرداخت.

هماهنگی حرکات چشم و دست یکی دیگر از آثار خوب نقاشی بر روی کودکان است. آنها سعی می کنند چیزهایی را که می بینند به مانند همان بر روی کاغذ پیاده سازی کنند و بدین جهت هماهنگی بین چشم ها و دست خود را تحت کنترل بگیرند. این کار موجب تقویت و بهبود عضلات دست آن ها می گردد و به آن ها در پیشرفت فعالیت های ذهنی و جسمی کمک بسیار زیادی می کند.

احساسات و روحیات کودکان را می توان در نقاشی های آنان دید. این می تواند به فهمیدن ما از آنچه که در درون افکار آنها می گذرد کمک کند. کودکان اضطراب، استرس و حالات روحی خود را در نقاشی ها بروز می دهند. همچنین با نقاشی می توانند بر این اضطراب و استرس فائق آیند. نقاشی کشیدن کودک موجب تقویت احساسات و بهبود برقراری ارتباطات اجتماعی او می گردد.

تقریبا اکثر کودکان علاقمند به کشیدن نقاشی هستند. اگر به دلایلی کودکی نقاشی کشیدن را دوست نداشت، ممکن است در برقراری ارتباط با دیگران نیز دچار مشکل باشد.

دلایل بی انگیزگی کودکان در نقاشی

بی انگیزگی کودک در نقاشی کشیدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پافشاری والدین در نقاشی کشیدن کودک، کمبود امکانات نقاشی، بی توجهی به نقاشی کودک و یا تمسخر نقاشی فرزندتان می تواند زمینه های بی رغبت شدن کودکان به نقاشی را فراهم کند.

پیشنهاد ما برای افزایش انگیزه کودکان

می توان نقاشی های کودکان را به دیوار اتاق نصب نمود. حتی خط خطی های کودکان را نیز تشویق کنید اینکار باعث افزایش اعتماد به نفس و شکوفایی خلاقیت آنها می شود. کمترین تشویق بزرگترها معمولا تعریف و تمجید شفاهی از نقاشی کودکان می باشد.

با فرزندتان در نقاشی کشیدن همراه شوید

کودکان سعی می کنند اعمال بزرگترها را تقلید و تکرار کنند. بنابراین شما هم می توانید کاغذ و قلمی برداشته و همپای کودکان خود نقاشی کنید. یک کاغذ بردارید و بدون اینکه به کودک نشان دهید چه نقاشی می کشید حس کنجکاوی او را با حالتی کودکانه تحریک کنید.

پیشاپیش از دیگران بخواهید در برابر نقاشی شما هیجان زده شوند و سپس بعد از اتمام نقاشی آن را به خود کودک و سایر اعضای خانواده نشان دهید. همچنین ساعاتی از روز را به طراحی، رسم و کار با قلم و کاغذ بپردازید. از کودکتان بخواهید در مورد نقاشی اش به شما توضیح بدهد. مطمئن باشید با استفاده از این روش ها موجب ارتقای سلامت روان فرزندتان خواهید شد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی