بازدید 45471

ناکارآمدی و سوءمدیریت در بازار خودرو کار دست «وزیر صمت» داد/ جزئیات شکایت ۱۷ نماینده از فاطمی‌امین

آشفتگی در بازار خودرو؛ خروجی سیاست‌های وزارت صمت در ماه‌های اخیر است؛ بازاری که از یک سو با موجی از گرانی مواجه شده و از سوی دیگر، با عدم ارتقای کیفیت محصولات و انتقاد پلیس راهور روبه رو بوده است. گویا هیچ برنامه‌ای از سوی وزارت صمت وجود ندارد و در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 30 April 2022

ناکارآمدی و سوءمدیریت در بازار خودرو کار دست «وزیر صمت» داد/ جزئیات شکایت ۱۷ نماینده از

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در این میان، مردم از عملکرد و وعده‌های محقق نشده وزیر صمت به عنوان متولی صنعت و بازار خودرو گلایه‌مند هستند، زیرا فاطمی امین در سال گذشته وعده افزایش کیفیت و رشد تولید و کاهش قیمت‌ها را داده بود که تا به امروز خبری از تحقق این وعده نیست و از طرف دیگر، قرار بود طبق گفته وزیر صمت در سال جاری، دیگر خبری از قرعه کشی خودرو نباشد که این وعده نیز همچنان تنها روی کاغذ محقق شده است و مردم با شانس اندک در قرعه کشی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
اما در این شرایط آشفته بازار خودرو که وزارت صمت ترجیح داده است سکوت کند و نسبت به دغدغه مردم و رسانه ها، بی تفاوت باشد، برخی نمایندگان مردم در مجلس همسو با مردم نسبت به این وضعیت شکل گرفته در بازار و صنعت خودرو دست به کار شده و خواستار پاسخ گویی وزیر صمت هستند، تا جایی که به گفته تعدادی از نمایندگان، وزیر صمت در لیست وزرایی است که قرار است در مجلس استیضاح شود.
 
به گفته این نمایندگان، سیاست‌های وزارت صمت به گونه‌ای است که صنعت خودروسازی در پاسخگویی به نیاز‌های روزافزون و بحق مشتریان داخلی با مشکلات جدی و عدیده‌ای مواجه است و باید هرچه سریع شاهد تغییر رویکرد سیاست گذار در این باره باشیم، وگرنه روند گرانی و کیفیت پایین محصولات، ادامه خواهد داشت.
 

جزئیات شکایت ۱۷ نماینده از «فاطمی امین»

 
بر اساس این گزارش، به تازگی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی، خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده‌اند.
به نقل از تسنیم؛ متن این طرح به‌شرح زیر است؛
 
هیات رئیسه محترم مجلس
 
خواهشمند است درخواست اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی/ اینجانبان از جناب آقای سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به موارد اعلامی ذیل را به کمیسیون‌های تخصصی ذی‌ربط ارجاع دهید.

شرح درخواست

 
صنعت خودروی کشور در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش گرفتار ناکارآمدی و سوءمدیریت است. عدم دستیابی به دانش طراحی پلت‌فرم و ضعف در سازوکار‌های تحقیق و توسعه هم باعث شده است که صنعت خودرو کشور نتواند همگام با تحولات صنعتی بین‌المللی در این حوزه گام بردارد، تا جایی که در پاسخگویی به نیاز‌های روزافزون و بحق مشتریان داخلی با مشکلات جدی و عدیده‌ای روبه روست. نه‌ تنها سهم این صنعت از بازار‌های خارجی نزدیک به صفر بوده بلکه صنعت خودروسازی کشور در دستیابی و رضایت مشتریان داخلی هم کاملاً ناموفق بوده است.
 
وضعیت به‌گونه‌ای است که برای جبران عقب‌ماندگی شدید موجود پاسخ‌گویی به نیاز‌های روزافزون بازار و دستیابی به تکنولوژی به‌روز و پیشرفته هیچ برنامه‌ای هم وجود ندارد و در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد.
 
میزان مرگ‌ومیر و صدمات ناشی از سوانح رانندگی در کشور خود گویای همه چیز است؛ گویا هر سال در کشور یک زلزله بزرگ چند هزار ریشتر کشته و زخمی روی می‌دهد. بسیار غم‌انگیز و دلهره‌آور است که بگوییم تعداد تلفات سوانح رانندگی در کشور با تلفات یک جنگ تمام‌عیار برابری می‌کند.
 
بر اساس گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی عامل وسیله نقلیه و استاندارد خودرو یکی از مهمترین عوامل تصادفات رانندگی با این حجم از تلفات است صنعت خودروسازی کشور و مدیریت آن چه در دوره‌های گذشته و چه در حال حاضر با راهبرد‌های کلان صنعت خودرو بیگانه بوده و با سوءمدیریت و بی توجهی به قوانین و اسناد بالادستی بر روی ریل اشتباه قرار گرفته و این مهم کشور را با چالش‌ها و مشکل‌های فراوانی دست به گریبان کرده است؛ لذا اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض و استنکاف از اجرای قانون و اهمال و ترک وظایف قانونی مدیران میانی و ارشد صنعت خودرو و معرفی عاملان قبلی و فعلی وضعیت بسیار نابسامان موجود به قوه قضاییه جهت رسیدگی ضرورت می‌یابد.
 

محور‌های درخواست

 
عدم شفافیت در صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی‌ها، بنگاه‌داری خودروسازان، تعارض منافع در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در صنعت خودرو و عدم واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروساز، سوءمدیریت و عدم توسعه استاندارد‌های صنعت خودرو، چگونگی عقد قرارداد‌های تأمین فولاد و قطعات فولادی و سایر قراردادها، تحمیل نیروی انسانی غیرمتخصص و مازاد به شرکت‌های خودروسازی
 
فهرست اسامی متقاضیان اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
 
سید مصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران، مجتبی توانگر نماینده تهران، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش، حسین حق‌وردی نماینده شهریار، جعفر راستی نماینده شبستر، فرهاد طهماسبی نماینده نی‌ریز، احمد حسین فلاحی نماینده همدان، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار، احمد محرم‌زاده نماینده اهر، جلال محمودزاده، نماینده مهاباد، محمدطلا مظلومی نماینده بهبهان، عبدالجلال ایری نماینده کردکوی، اصغر سلیمی نماینده سمیرم، بهزاد علیزاده نماینده دهلران و کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۸۷
اقای وزیر محترم صمت
بخاطر خودتان واین مردم نجیب وبی نهایت صبور وخویشتندار اگر نمیتوانید مانع از افزایش روزانه قیمت خودروهای بی کیفیتتان بشید استعفا بدید و بگذارید فردی که توان اینکار رادارد سکان را بدست گیرد
از روزی که به این اقا بر اساس جبه بندی خودتون رای دادی د تو تمام خرابکاریهای ایشان وباقی وزرا ومسئولین سهیم هستید وخواهید بود.در عرض همین مدت بلایی سر این مملکت اوردید که تا سالها کسی نمیتونه درست کنه.
مراسم قرعه کشی طرح فروش فوری با قیمت قطعی چهار محصول یکی از خودروسازان برگزار شد که بر اساس اعلام تسنیم، بیش از ۵ میلیون برای خرید ۸ هزار خودرو ثبت نام کرده بودند.!!!!!!
واقعا ملت مظلومی هستیم
من درست بکساله که به کانادا مهاجرت کردم
در بدو ورود برای خرید خودروی روز و صددرصد ایمن و راحت اقدام کردم هر مرکز فروش میرفتم تا کمرخم میشدند که از کمپانی انجا خرید کنم سرانجام بعداز بررسی شرایط فروش یک دستگاه تویوتای کرولای مدل ۲۰۲۱ خریدم از دم قسط ماهی ۲۸۰ دلار که با دلار ازاد میشه همان ماسین را کمتراز ۵۰۰ میلیون نقد خرید حالا این ماشین را مقایسه کنید با فرعون های ساخت داخل که با قرعه کشی !!! بفروش میرسند
خدایا هر ساعت وهرلحظه به درگاه توشکر میکنم که به من کمک کردی تا بقیه زندگیمو در کشور باثبات کانادا سپری کنم
نتیجه انتصاب وزرای بیسواد وناکارامد در دولت رئیسی، گریبانگیر مردم شده است. وقتی ملاک انتخاب وزیر صرفا تحصیل در دانشگاه امام صادق باشد، نباید منتظر نتیجه ای بهتر از این باشیم.
سکوت چرا بیان پاسخگو باشن وقتی تخصصی ندارید مجبورید مگه دنیا واخرتون خراب میکنید
چرا با این وضع افتضاح خودرو سازی تعداد کمی از نمایندگان تقاضای پاسخگویی کرده اند؟ بقیه چکاره اند.
اینها همه اش فیلم بازی هست اگر نمایندگان حداقلی واقعاً راست می گویند جناب آقای فاطمی را استیضاح نمایند نه این که شکایت نمایند واقعاما را چه فرض کرده اید ننگ باد بر شما .
نمایندگان اراک چرانیستن نکنه یک وقت اره....
بس کنید اینکارهارو ، در سه چهار سال اخیر چند وزیر صنعت آمدند و‌رفتند انتظار دارین چیکار کنه با اون ساختار کاملا معیوب ، منظورم اینه آدرس غلط به مردم ندین هر کسی بیاد همینه و کلا وزیر و استیضاح اون ترفندی برا وقت کشی است و ادامه کارهای گذشته
احتمالا بچاشون تو خودروسازی استخدام نکردن سروصداشون. در اومده. خخخخ
هرچه میخواهند هارت و پورت کنند همینه که هست خودشان با دخالت بی جا در این صنعت و اقتصاد کلان کار را به اینجا رسانده اند این نمایشات را هم کسی جدی نمی گیرد
دولت کلا رد داده
فرداپس میگیرن ریشون فقط یک ماشین هست
ایشان یکی از وزرای نالایق این دولت هستند ... بطور حتم
به اين مي گويند موج سواري!
عين همين داستان براي تمامي صنايع يا خدماتي كه درگير قيمتهاي دستوري هستند وجود دارد منتها اينبار قرعه به نام خودرو افتاده در حاليكه در اين شرايط و با اين محدوديتها نه تنها وزير بلكه هيچ فرد ديگري هم نمي تواند كاري انجام دهد شايد بهتر باشد آقاي ميرسليم را مديرعامل يكي از خودروسازيها كنند تا معلوم شود يك من ماست خودروسازي چقدر كره دارد.
بقیه خوابند! اقایان وکیل الدوله، گرانیها، وضعیت نا بسامان اقتصادی ناشی از ناکارامدی دولت محرومان استخوان ما محرومان را خورد کرد، شما که کک تان نمیگزد، از خواب بیدار شوید. اه مظلومان بد جوری دامن گیرتان میشود
پس نمایندگان اصفهان خوابند یا شاید خودشان به فیض رسیده اند کاری دیگر به مردم ندارند
آیا مردم ایران لیاقت سوار شدن ماشین های با
کیفیت را ندارند.....چرا عربها باید ماشین خوب
با قیمت مناسب سوار و به ما ایرانیان فخر فروشی کنند...این بی لیاقتی بعضی از نمایندگان
مجلس و مسعولین مربوطه نیست
من دوست دارم خودرو ارزان بشه و در دست رس ولی تابلو هست که تقصیر این آقای وزیر نیست تو ۱۰ ماه می خواسته چه کار بکنه تحریم ها که هست و واردات هم نمی تونه انجام بده
شما رانت تهیه و توزیع خودرو یه کشور ۸۰ میلیونی رو دادی به دو تا خودرو ساز محتکر و فاقد صلاحیت و با تصمیم شل کن سفت کن واردات خودرو وضع رو بدتر هم کردین و راه رو برای جولان دلال ها باز گذاشتین اونوقت عیب کشورهایی مثل کوبا و کره شمالی هم میکنید دوستان تو کل کشورای دنیا تنها کاری که باید برای خرید خودرو کرد مراجعه به نمایندگی و خرید خودرو بدون واسطه و دلالی و با اخرین تکنولوژی روز هست برای همینه شما بری تو دیوار ۹۹ درصد اونایی که ثبت نام کردن و خودرو گرفتن فروشنده هستن و من که نیازمند واقعی خودرو برای کارم هستم و ماشینم رو بواسطه کرونا و بیکاری فروختم الان باید یه وانت وسیله رو بذارم رو موتور برای خودم و دیگران ایجاد خطر کنم چرا چون نمیتونم یه خودرو خریداری کنم
اين بنده خدا كه كاره اي نيست.
این در حد نگهبان سایپا و ایرانخودرو هم دانش و اقتدار ندارد
فقط خدا به داد این ملت برسه وگرنه مسولین ما بیخیال مجلس بیخیال دولت بیخیال واردات آزاد کنید چرا با روح و روان مردم بازی میکنید
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
پراید دویست میلیون شده علی برکت الله یعنی چه به روز این مردم و این کشور اوردن
مجیدمولایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
معلومه برای فرزندانت ماشین لاکچری مدرن آخرین مدل می خوای بخری توی خیابان های ایران اسلامی به
مردم مستضعف فخر بفروشند
reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
دولت مجددا ارز نیمایی رو بالا برده بعدا دنبال عوامل گرانی میگرده مردم رو هم میفرسته قاتل بروسلی رو پیدا کنند .
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
امید این مردم به شماست تا صدایشان از طریق شما به گوش مسوولین برسه
چرا کامنتها را منتشر نمیکنید ؟!
هر کی میاد بدتر از دیگریست. مثلاً اگر این وزیر عزل شود چه می شود؟ نه بابا مشکل از جای دیگست.
قبل از شعار دادن باید ببینند این شعار قابلیت تحقق دارد یا نه
خدا آخر عاقبت ما رو به خیر بگذرونه.
الکی مثلا میخان مردم رنگ کنن
این نمایندگان هم کار نمایشی انجام میدهند هیچ کاری نمی تونند بکنند فقط کمر ملت را می شکنند خدا کمر همه اش را بشکند
وقتی ریس مجلس میگه با دویست هزار تومان می‌شود خودرو درجه یک وارد کرد ولی نمی‌شه ببینید مافیا چه قدرتی دارد
تا خودروسازی به بخش خصوصی واگذار نشه همین است
واردات مشروط خودرو آزاد شد اما بر خلاف تصور آقایانی که فکر می کنند باعث کاهش قیمت خودرو می شود چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد و بلکه عکس آن اتفاق می افتد
اینم یه بازی دیگه از طرف مجلس هست
برخی ها اعتقاد دارند که سرمایه گذار داخلی را باید دعوت کرد ولی من عکس آن فکر می کنم و می گویم که به اندازه کافی در این کشور ثروت وجود دارد که بی جهت هدر می رود و باید به جای سرمایه گذار خارجی صاحب فکر را به داخل آورد یعنی سرمایه از ما و کار از صاحبان فکر که می توانند خارجی هم باشند البته صاحبان فکری که امتحان خودشان را پس داده اند و برای آن قرادادهایی مثل قرارداهای فوتبالی و پشت پرده نوشته نشود
مثلا ای کاش دولت به جای یارانه های ۴۵ هزارتومانی که ۹۰ درصد آن بی جهت به عده ای داد مصرف ساخت تلفن همراه با همکاری شرکت سامسونگ در ایران می کرد و سود حاصل از آنرا توزیع می کرد و یا بصورت سهام به مردم واگزار می کرد
متاسفانه مردم زود فریب و مقهور شعارهای سیاسی می خورند و به کم در مقابل آینده مطمئن راضی می شوند و چون از مباحث اقتصادی و موج نقدینگی و آثار آن خبر ندارند آثار بد آن در آینده را متوجه نمی شوند
دولت ها تورم را گردن کسری بودجه و هزینه های دولت می اندازند ولی پاسخ نمی دهند که چرا آمریکا با کسری بودجه تریلیون دلاری که منتظر فروپاشی او هستند و هزینه هایی که در عراق و افغانستان می کند چنین تورمی را لمس نمی کند و هر روز ارزش پولش بیشتر می شود
سلام به فکر مردم باشید که با تولید داخل تمام مردم از بین رفتند وهر چه دلشان میخواهند میفروشند چه گناهی کردیم که نه از داخل و نه از ماشین خارجب عمر ماتمام شد وارزو به دل ماندیم چکار بکنیم درد خود را با که بگویم فقط خدا لعنت کند کسی که به فکر مردم نیست
الان کیهان میگه با این مدیر انقلابی مشکل دارن
دو شرکت خودرو سازی دو بنگاه عظیم هستند که کارشان دست در جیب مردم و تکاندن جیب مردم است . ساخت خودرو هم نوعی پوشش است. البته که خودرو سازی یک پوشش است .
اینا همون نماینده های هستن که هنگام دادن رای اعتماد برای رای اوردن این وزیر یقه جر میدادن حالا چی شده ؟؟؟؟؟؟ این کارا همش سیاه بازیه این فاطمی امین چهارسال وزیر میمونه
فقط این پزی نیست اکثریت وزرا در حد وزارت و شرایط کنونی نیستند
وزیر بیچاره چکار بکنه
مافیای خودرو چنان قدرت ذارد که ظاهرا با امدن هر دولتی و وزیری بر مسند کار پاشنه باز همانجایی که میچرخیده
چند هزار ریشتر؟ خیلی از جملات بی سر و ته بود و معنای درستی نداشت. با این سواد هیچ وقت نمی تونند حق ملت رو بگیرند.
یعنی بقیه نماینده ها از وضع موجود و قتل مردم توسط ارابه های مرگ راضی هستن یا سکه زیادی در خونشون میره؟
آقای وزیر صمت ونمایندگان مردم لطفا از سر زیر برف کردن دست بردارید
این هیاهو هم بعد واردات می خوابه ، اینا جنگ زرگری چیزی واسه ملت نداره
فقط رئیس مجلس قیمت های نجومی کرمان موتور رو نمی بینه که میگه از خارج ماشین وارد کنیم.
ملت ساختگیه ای ملت ساختگیه
همشون با همن اینا هم با ده تا حواله دهنشون بسته میشه
چرا داریم خودمون رو گول میزنیم
استيضاح كمترين كار براي اين وزير بي لياقت است ...
شکایت فقط ۱۷ نماینده ؟!!
همین فردا چند دستگاه خودروی صفر میفرستن در خانه نمایندگان معترض واز پس فردا همه چیز به حالت اول بر میگردد وخورو سازها دوباره کارشان را ادامه میدهند..به همین راحتی.
اینها همه نمایش است. آقایان مجلس و دولت دستشان داخل یک کاسه است و فقط به هم پاس می دهند. مردم سرکارند در همه حوزه ها. همین آقای رئیسی رئیس اسبق قوه قضائیه، تصمیمات قضائی زمان انتخابات را که می توانست بر علیه اصول گراها باشه را اجازه نداده مکتوب بشوند. همه سر و ته یک کرباسند.
تنها راه آزاد سازی ورود کامل خودروهای خارجی برای قشر متوسط است .
خودروهای ملی امسال پراید 5 تا6 تومنی وسمند وپژو و... 10تا15 تومنی رااز200میلیون تومان تا500میلیون تومان رساندید مافیای خودروسازی 100%داخلی چه کرده بااقتصاد وهر روز دریغ از دیروز خدا بهتون خیرنده که با اقتصاد کشور چه کرده وچه می کنید الهی به زمین گرم بخورید ومردم مستضعف را روز به روز فقیر وفقیرتر نکنید وعده وعید دادن دروغ هم همراه به تقصیر داشتن اکیپ های قدیمی را نگویید اگر هرشخص در هر رتبه ای در 42سال گذشته خطا کرده بیارید در ملاعام به سزای عمل برسونیداصلا"فکر اصلاح هستین؟ مردم مستضعف مرتب شکایت شمارا به کریم الکاتبین میبرند الهی از زندگی تون خیر نبینید.
بی لیاقتی شاخ دم نمی خواهد ؟..
چرا کامنتها را منتشر نمیکنید؟؟!!!
خدایا چی میخواد بشه همینجوری پیش بره پراید تا یکسال دیگه میشه 1 میلیارد تومان
با سلام
خودرو و اینتر نت یک زمانی جز کالای لوکس بود برای مردم ولی حالا از نوع کالای ضروری است حتی ان کشاورز دامدار کارگر
هم با خودرو کار دارد هم با اینترنت
امیدوارم یه کار نمایشی نباشه و واقعی باشه.
این وزیر باید بره
کفایت لازم رو نداره
جرات لازم رو نداره
انقلابی نیست
گرونی خودرو های بی کیفیت کار دست اینو بر و اون وزیر نداده ،‌ دست مردم داده که فوج فوج سر تصادفات کوچیک کشته میشن و هیشکی از مسیولین عین خیالش نیست.
این افزایش قیمت های ۱۵ و ۲۰ میلیونی و یک شبه کجا میره خدا داند و بس!
با تحویل یک خودرو به انها یا استخدام چند نفر معرفی شده از طرف انها همه چیز به روال قبل بر می گردد
بابا این وزیر اصلا هیچ نظارتی برکیفت وقیمت خودروندارد فقط همراهی میکند
ای بی کفایت چهل سال است انقلاب شده چند تا وزیر عوض شده بی کفایت مثل تو وزیر نیامده باید اخراج بشه
سلام: تنها کاری که حکومت باید بکند مبارزه با مفاسد اقتصادی به ویژه مافیای خودرو هست که واقعا کار مشگلی است. لذا تمام این سیاه بازی ها نمایشی بیش نیستند. چون حریف مافیای خودرو نمیشوند چرا که فساد در تنه ای نظام ریشه دوانیده و کار کار بسیار مشگلی است. انشالله که بشود ولی بسیار سخت است.
تا بازار رقابتی برای خودرو ایجاد نشود کیفیت تابوت های داخلی نا ایمن اصلاح نمی شود
لااقل به احترام خون سالانه 17000 جان باخته تصادفات سالانه کشور اجازه ورود خودروهای ایمن ارزان قیمت خارجی را بدهید تاکی و به چه قیمتی حمایت از مافیای تابوت ساز ؟
واقعا صنعت خودرو به نمادی برای سوء مدیریت و حکرانی داخلی بدل شده و مشخص نیست چرا مسئولان مربوط در قوای مختلف نمی خواهند این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند یا این که کلا از حل و فصل آن عاجز هستند؟!
عزلش کنید این وزیر بی کفایت و بی تجربه و بچه را
مگر وزرات بچه بازیه...
یاشاسین پلیس راهور
جای دادگستری مستقل و سالم برای رسیدگی به خطای مدیران در ترک فعل خالیست
چی بگیم والا یانه سومدیریت تنها دریکجا نیس همه جاشون سومدیریت گرانی بدبختی واردات ازادکنیداونوقت کورشون میشه درست میشه ولی دست چهارادم دلال کله گنده خودرو مطمن باش همین
مجلس!؟ مگه داریم!؟ اگر داریم چرا اثری از ان در هیچ کجا نمی بینیم!
اگه به جاش یه صندلی چوبی میذاشتن توی وزارت خانه کاربرد بیشتری داشت برای مردم.
سلام کمتر از یکماه قبل سه تن از بستکان دور اینجانب در سانحه رانندگی در دم جان به جان آفرین تسلیم کردند، که شاید درصد زیادی به خودرو غیر ایمن (کوئیک)و راه بستگی داشت امیدوارم مسئولین روزی نزد خدا پاسخگو باشند
به هر بهانه ای قابل قبول نیست که احکام حقوقی قانونی صادر شده 1400 کشوری را پرداخت نکردید امسال حقوق جدید را پرداخت نکردید
ایران خودرو در طول یکسال ماشین را 100 درصد افزایش داد.
تعداد نمایندگان شاکی بیشتره منتهی دیگه پست خالی نمونده
استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شوخی میکنی ؟؟؟؟؟؟ استیضاح تو این مجلس یعنی گل به خوددددددددی؟؟؟؟؟؟؟؟
سود نجومی و اختیار خودروسازی دست خیلی بالاتر از وزیره،آدرس اشتباهی به مردم ندین
مشکل اساسی است با حذف یک نفر مشکل مردم حل نمیشه برای آنکه مشکل ادامه یابد یک قربانی مهم نیست
بازار خودرو از اولش خراب بوده،الان با عوض کردن وزیر درست نمیشه،باید بکوبی از اول بسازیش
من 26 اسفند 1400 یک پرشیا خریدم 340 م الان میخرند 400 م . نرخ ذلار هم در همان حدود زمان خرید است . این نه مدرک میخواهد و نه سند این یعنی رانت کثیف و دستهای پنهان آشقته بازار خودرو .
راه حل هم همان راهی است که سالها پیش کره جنوبی رفت ، دولتشان سه سال به خودرو سازها فرصت داد که خود را به تکنولوژی روز دنیا برسانند و الا واردات با تعرفه کم آزاد میشود . خودرو سازها تلاش شبانه روزی کردند ولی در مهلت مقرر نتوانستند به حد مطلوب برسند . با التماس از دولت یکسال دیگر وقت خواستند و اینبار خودشان را چه در تکنولوزی و چه در کیفیت به استانداردهای جهانی رساندند .... .
نتیجه ، امروز هیچ نقطه و هیچ شهر و خیابان و روستایی در جهان پیدا نمیکنید که ماشین های تولید هیوندای و کیا نباشند . چون همزمان با تلاش خودرو سازها دولت کره دست باندهای قدرت و اختلاس را از کتف قطع کرد
چه کاری دستش داد؟ خیال کردم برکنارش کردن!!!
اگر از اول انقلاب می خواستیم چرخ رو اختراع کنیم الان باید یک خودرو ساز مطرح می شدیم.
وقتی فرغون رو بتونی به قیمت بنز بفروشی هیچ آدم بی وجدانی سراغ افزایش کیفیت نمیره.
به قران قسم هروقتماشین هایی راکه عربها وافغانها سوار میشوند میبنم برای خود ومردم بسیار ناراحت میشوم چراشان ایرانی راپایین اوردند لعنت
احتمالا این نمایندگان هنوز خودروی خودشون را نگرفته اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار