بازدید 43686
دو هزار و نهصد و هشتاد و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

کیهان: رئیسی تا سال ۱۴۰۵ باید بدهی‌های روحانی را بدهد/نماینده تبریز: رئیسی مگر نمی‌دانست در چه شرایطی قرار است دولت را در دست بگیرد؟ /پرسشی از امام جمعه رشت؛ آیا فقر و گرانی فقط امتحان الهی برای مردم است؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واردات کالای اساسی منحصر به دولت شد/بهبود قیمت طلای سیاه از ریزش سنگین شب گذشته/قائم‌مقام وزیر صمت: نظام توزیع عامل گرانی هاست/هزینه ۹۲ میلیونی برای دریافت وام مسکن در تهران… را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵ 20 April 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیای و اقتصادی ، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

واکنش صداو سیما به خبرسازی ها در مورد دیدار جبلی با رهبری
حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداو سیما:انتشار خبرd سراسر تحریف از دیدار شیرین و الهام بخش، رئیس سازمان با رهبر معظم انقلاب، قاعدتا کار کسانی است که از حمایت جدی رهبری از تحول در سازمان ناراحتند و ژورنالیسم زردشان را برای مقابله با رویش سبز رسانه ملی فعال کرده اند.برخی کانال های تلگرامی طی روزهای گذشته، اخباری را در مورد ملاقات اخیر رئیس سازمان صداوسیما با رهبر معظم انقلاب منتشر کرده بودند که ضمن مشخص نبودن منبع خبر، دارای محتوای غیر قابل باوری بود.

واردات کالای اساسی منحصر به دولت شد
اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی‌ها در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت، جو و کنجاله سویا حذف شد.

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از روند کاهشی نرخ تورم در ایران
بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۲۱ (سال گذشته میلادی) برابر با ۴۰.۱ درصد اعلام و پیش‌بینی شده است، این رقم در سال ۲۰۲۲ (سال جاری) به ۳۲.۳ درصد کاهش یابد. بنا بر اعلام این گزارش، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۲۳ به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و به ۲۷.۵ درصد خواهد رسید. بر اساس گزارش‌های پیشین صندوق، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۲۰ نیز ۳۶.۴ درصد بوده است.

هر کیلو هندوانه ۲۸۶ لیتر آب می‌خورد/مناطق خشک، هندوانه بیشتری می‌کارند!
مطابق آمارهای سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ایران در تولید هندوانه و خیار مقام سوم جهان را دارد که به معنای کشت دو محصول آب‌بر در سرزمینی خشک و نیمه خشک است.براساس گزارش دفتر پژوهش ایرنا، سالانه ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت هندوانه اختصاص دارد و بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن هندوانه نیز در مناطق مختلف کشور تولید و برداشت می‌شود که به طور متوسط برای تولید هر کیلو هندوانه ۲۸۶ لیتر آب نیاز است.تولید محصولات جالیزی و صیفی‌جات در هجده سال گذشته، همواره در استان‌های کرمان، خراسان‌رضوی، فارس و خوزستان بیشترین میزان تولید را داشته و جالب اینکه در برخی از سال‌ها مانند سال زراعی ۹۰-۸۹ استان یزد به عنوان چهارمین تولید کننده و از سال زراعی ۸۸-۱۳۸۷ تا ۹۷-۱۳۹۶ استان سیستان و بلوچستان همواره در بین چهار استان برتر تولیدکننده قرار داشته است.

بهبود قیمت طلای سیاه از ریزش سنگین شب گذشته
قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به عرضه محدودتر از سوی روسیه و لیبی و کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا، از ریزش سنگین شب گذشته بهبود پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۹۸ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۰۸ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای ماه آینده که روز چهارشنبه منقضی می‌شود، با ۹۴ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۰۳ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد جدید با یک دلار و هفت سنت افزایش، به ۱۰۳ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید.

علیرضابیگی: آقای رئیسی مگر نمی‌دانست در چه شرایطی قرار است دولت را در دست بگیرد؟
نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم به اظهارات اخیر برخی دلتمردان درباره گرانی های افسارگسیخته و افزایش وحشتناک اقلام خوراکی واکنش نشان داد. احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌های اخیر اصلاح‌طلبان به دولت رئیسی، اظهار کرد: بخش عمده مشکلاتی که امروز در جامعه اعم از گرانی‌ها و نابه‌سامانی در قیمت ارز شاهد هستیم، به کارکرد دولت قبل بر می‌گردد، اما بالاخره دولت آقای رئیسی هم متوجه بود در چه شرایطی قرار است سکان اجرایی کشور را در دست بگیرد. در این شرایط خاص ضروری است که ما برنامه‌ریزی و اثربخشی هر چه بیشتر تلاش‌های دولت را شاهد باشیم و بارقه‌های امید را در دل مردم ایجاد کنیم؛ هر چند این بارقه‌های امید کم‌سو و کمرنگ باشند، در کل باید امیدواری مشاهده شود. علیرضابیگی تأکید کرد: آن چیزی که نمایندگان مجلس از وزرای دولت انتظار دارند، ‌ یک برنامه مدون برای فائق آمدن دولت بر مشکلات کشور است، امروز بی‌برنامگی بیش از هر چیزی آزاردهنده است.

قائم‌مقام وزیر صمت: نظام توزیع عامل گرانی هاست
محمدصادق مفتح گفت: در هر کجای ایران که زندگی کنید در فاصله شش ماه در محدوده منزل مسکونی شما یک سوپرمارکت جدید ایجادشده، با توجه به این‌که مصرف‌کننده بیشتر نشده، باید دید که این سوپرمارکت‌ها هزینه‌های خود را از کجا تأمین می‌کنند؟ قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: نکته بسیار مهم این است که ما یک گرانی و یک گران‌فروشی داریم که دو موضوع متفاوت هستند؛ ناکارآمدی سیستم‌های توزیع و فروش منجر به گرانی می‌شود و درواقع سوپرمارکت‌هایی که تعداد آن‌ها به‌شدت نیز در حال افزایش است، هزینه‌ها، حقوق، پول برق و … خود را به‌صورت قیمت تمام‌شده از مصرف‌کننده دریافت می‌کنند.

واکنش جالب نماینده مجلس به تجمع امروز رانندگان
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضورش در جمع رانندگانی که در مقابل مجلس تجمع کرده بودند، گفت: مطالبات به حق رانندگان را پیگیری می کنیم. کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد در مجلس با انتشاری کلیپی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «بعد از شنیدن خبر تجمع رانندگان در مقابل مجلس به میان آنها رفتم. مطالبات به حقی دارند که پیگیری و انجام آنها را وظیفه‌ی وزارت صمت می‌دانم. به این قشر زحمت‌کش اطمینان دادم من و همکارانم جهت پیگیری خواسته های ایشان از ظرفیت مجلس استفاده می‌کنیم.»

۶۰ لیتر بنزین یارانه ای امشب شارژ می‌شود
۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد پنج‌شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

پرسشی از امام جمعه رشت؛ آیا فقر و گرانی فقط امتحان الهی برای مردم است؟
امام جمعه رشت: فقر، گرانی، فساد، سیل و سلطه ظالمان، امتحان الهی استامام جمعه رشت: فقر، گرانی، فساد، سیل و سلطه ظالمان، امتحان الهی است. مهدی نصیری نوشت: نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در سخنانی گفته است که فقر و گرانی و فساد و سلطه ظالمان امتحان الهی است. نمی دانم دقیقا منظور امام جمعه محترم از این عبارت چیست و در پی چه نتیجه و توصیه ای است؛ اما برای این حرف، یک معنای کاملا درست از جهت مبانی دینی وجود دارد. هیچ اتفاق خوب و یا بدی در زندگی انسانها خارج از اراده الهی نیست، ولی واضح است آنچه آدمیان به صورت فردی و اجتماعی علیه خود و به ضرر خویش صورت می دهند گرچه خارج از مشیت و حکمرانی خداوند نیست، به دست خداوند نبوده و خود انسانها عامل آن هستند و این معنای دقیق این آیت قرانی است که: «خداوند حال (خوش) ملتی را بد نمی کند مگر آن که خود عامل این دگرگونی باشند.» (رعد/11)

با این مقدمه، روشن می شود اگر وضعیت ملتی از ثروت و آسایش و آزادی و صلاح به فقر و فلاکت و استبداد و فساد دگرگون شود، این امر پیش و بیش از هر چیز نتیجه سیاست ورزی و حکمرانی ضعیف و غلط حاکمان بر آن ملت است و خداوند به نظاره و آزمایش این ملت نشسته است که آیا اینان به حکم عقل و شرع، در صدد اعتراض و بازخواست حاکمان خود برمی آیند و آیا به وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر در برابر حاکمیت خطاکار خود عمل می کنند یا نه؟ آیا این ملت اهل ظلم پذیری است و حاکمان و مسئولان خطاکار را با سکوت و انفعال و ترس خود تایید و همراهی می کند تا همدست با آنها محسوب شود یا آن که در صدد انتقاد و اعتراض مدنی به اشکال مختلف به استناد حق قانونی و شرعی و عرفی خود برمی آید و حاکمیت سهل انگار و ناآگاه و در مواردی فاسد و ظالم را بابت سیاست های فقر و فساد و تورم آفرین و نیز تحمیل کننده عقب ماندگی بر ملت بازخواست می کند؟ بدترین فرض این است که مردم تحت تاثیر القائات برخی تریبون های مذهبی همدست با مسئولان خطاکار، این مصائب و عقب ماندگی ها را به حساب اراده و فاعلیت الهی بگذارند و چنین گمان برند که سکوت در برابر این وضعیت ویران و جانکاه، موجب ثواب و پاداش الهی در آخرت است. چنین باوری جز افترا و تهمت به ساحت حکیم و عادل الهی نبوده و موجب عقوبت خداوند در دنیا و آخرت خواهد بود.

هزینه ۹۲ میلیونی برای دریافت وام مسکن در تهران
زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۳۶۰هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۲ میلیون و ۱۶۰هزار تومان پرداخت کنند.

دیدار سرکنسول‌های ایران و روسیه در اربیل عراق
«اولگ لوین» سرکنسول فدراسیون روسیه در اربیل عراق امروز چهارشنبه میهمان «نصرالله رشنودی» همتای ایرانی خود شد و دو طرف درباره مسائل مورد علاقه گفت و گو کردند. سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در خبری کوتاه اعلام کرد: روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ اولگ لوین سرکنسول فدراسیون روسیه در اربیل به همراه دو تن از همکارانش با حضور در سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران با نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی‌ایران در اربیل دیدار و در خصوص تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی و مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟
در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۷۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۰۸ درصد معادل ۸ هزار و ۴۷۴ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۹۴۲ تومان رسیده است.

چرا دولت تمایلی به شفاف‌سازی درباره محتوای مذاکرات ندارد؟
​قاسم محبعلی گفت: وضعیت فعلی در مذاکرات نسبت به دولت قبل، هم از جهت پوشش رسانه‌ای هم از جهت نوع مواضعی که اتخاذ می شود بسیار ضعیف هست. چند ماه از شروع دور جدید مذاکرات در دولت رئیسی می گذرد اما اخبار شفافی از آن بیرون نیامده است و تنها چهره های مسئول در این زمینه، کوتاه به شرح مذاکرات پرداخته اند و تاکنون گویا خبرنگاران مشخصی به آن محل برای پوشش خبری اعزام نشده‌اند. قاسم محبعلی، دیپلمات پیشین، درباره علت عدم پوشش رسانه‌ای مذاکرات در دور جدید گفت: «البته این سوال را باید دوستان وزارت خارجه پاسخ دهند و احتمالا می خواهند شفاف سازی صورت نگیرد. بخشی از آن می تواند ناشی از ناتوانی باشد، چون تیم مذاکره کننده جدید نسبت به تیم قبل سابقه دیپلماتیک روشنی ندارد و از نظر حرفه ای بنظر می رسد با مسائل رسانه ای و دیپلماسی عمومی آشنا باشد.»

افت اندک شاخص کل بورس در آخرین روز هفته
شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۱۸ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

ادعای جالب نماینده مجلس درباره طرح «شفافیت»
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: تریبون مجلس همواره باز بوده و برای ایجاد شفافیت باید تریبون‌های دولت و مجمع تشخیص مصلحت نیز باز شود. عبدالحسین روح الامینی با اشاره به تصویب دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های ذی‌ربط اظهار کرد: تریبون مجلس شورای اسلامی همواره باز بوده و هست، امیدواریم با این طرح تریبون‌های دولت و مجمع تشخیص مصلحت و دیگر نهادهای تصمیم‌گیر کلان در کشور هم باز شود. وی با اشاره به رأی 74 درصدی دو فوریت طرح شفافیت در صحن مجلس افزود: از ابتدا با فراگیری شفافیت، تعمیق و کیفیت آن موافق بودم و اکنون نیز به آن رأی می‌دهم.

واکنش نماینده کارگران به شایعه تغییر مصوبه افزایش دستمزد ۱۴۰۱
هادی ابوی نماینده کارگران در شورای عالی کار، تشکیل هرگونه جلسه دوباره به منظور بررسی و تغییر مصوبه دستمزد را رد کرد و گفت: مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ به قوت خود باقی است و کارگران آسوده خاطر باشند که تغییری در این مصوبه ایجاد نشده است. ابوی درباره کارفرمایانی که حقوق کارگران خود را در این ماه علی الحساب پرداخته بودند، گفت: جلسه‌ای برای تغییر یا اصلاح مصوبه برگزار نمی شود و مصوبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ شورای عالی کار از فروردین ماه باید اجرا شود لذا کارفرمایانی که دستمزد نیروهای کار خود را این ماه علی الحساب داده بودند، مابقی آن را باید بپردازند.


محمدرضا تاجیک: فائزه هاشمی در سطحی نیست که درباره‌اش صحبت کنم
مشاور رئیس دولت اصلاحات به اظهارات جنجالی فائزه هاشمی اشاره کرد و گفت: بنده اصلا مطالب ایشان را جدی نمی‌گیرم و اصلا در خصوص افراد آن هم در این سطح اظهار نظر نمی‌کنم. محمدرضا تاجیک، مشاور رئیس دولت اصلاحات و تئوریسین این جریان سیاسی درباره اظهارات فائزه هاشمی درباره پیامبر(ص) اظهار داشت: بنده نه اظهارات ایشان را خوانده‌ام و نه چیزی می‌دانم؛ بنده اصلاً مطالب ایشان را جدی نمی‌گیرم که بخواهم اظهار نظر کنم و موجب انتشار آن شود. وی با بیان اینکه اظهارات فائزه هاشمی را خیلی نباید جدی گرفت، گفت: پرداختن به این نوع اظهارات بیشتر موجب برجسته شدن آن می‌شود. تاجیک افزود: من در خصوص افراد، آن هم در این سطح اظهار نظر نمی‌کنم.
 
فهرست بدهکاران بزرگ بانک‌های دولتی و خصوصی توسط بانک مرکزی منتشر شد
بانک مرکزی امروز اعلام کرد: در راستای اجرای ردیف ۱ بند د- احکام تنظیمی تبصره ۱۶- تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، آمار مقدماتی تسهیلات و تعهدات کلان (از بانک‌هایی که تاکنون دریافت شده) در پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مطابق بند یاد شده منتشر می‌شود. بر اساس بند یاد شده انتشار این اطلاعات، فصلی بوده و طبعاً می‌بایست در تیر ماه سال جاری منتشر گردد، لکن به جهت شفاف سازی هرچه بیشتر اطلاعات و آمار؛ این امر از ماه جاری در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است. 

کیهان: رئیسی تا سال ۱۴۰۵ باید بدهی‌های روحانی را بدهد
روزنامه کیهان در ستون گفت وشنود شماره امروز خود درباره ادعای دولت ابراهیم رئیسی مبنی بر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران نوشت:
گفت: چه خبر؟!
گفتم: سخنگوی دولت گفته است هر ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع آزاد شده را بابت بدهی‌های دولت قبل پرداخت می‌کنیم.
گفت:‌ تا کی باید پرداخت کنند؟
گفتم: اعلام شده این پرداخت‌های ماهیانه تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت! البته بدهی‌ها و مشکلات دیگری نیز هست که دولت محترم تدبیر و امید و مدعیان اصلاحات برای دولت سیزدهم باقی گذاشته‌اند!
گفت: کاش فقط خزانه خالی باقی می‌گذاشتند! خزانه را با بدهی کلان به دولت سیزدهم تحویل داده‌اند!
گفتم: از یارو پرسیدند مرحوم پدرت چه ارثیه‌ای برایت باقی گذاشته است؟ گفت؛ ۵۰ سال نماز و روزه قضا‌!

وزیر اقتصاد: حذف دلار ۴۲۰۰ یک قرائت غیرواقعی است
سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع تعدادی از خبرنگاران در مورد سؤالی مبنی بر تعیین تکلیف ارز با نرخ ترجیحی برای کالا‌های اساسی گفت: حذف ارز ترجیحی یک قرائت غیرواقعی است، البته برخی معتقد به آزاد شدن نرخ ارز در قالب سیستم بازار آزاد و اقتصاد لیبرالی هستند، اما دولت می‌خواهد از کالا‌های اساسی حمایت کند، سال گذشته ۱۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالا‌های اساسی پرداخت شد، اما امسال به دلیل افزایش قیمت‌ها و همچنین امکان کمبود برخی کالا‌های اساسی به خاطر جنگ بین روسیه و اوکراین احتمال می‌دهیم، این نیاز افزایش پیدا کند و به ۲۶ تا ۲۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز داشته باشیم تا بتوانیم به اندازه سال گذشته کالا‌های اساسی تأمین کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۱۱۷
اگر رییسی می دانسته وضع اینطور است چرا به مردم وعده های توخالی داد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مگه این مردم چقدر عمر میکنند که نصف عمرشان با این فضاحت های مسئولان هدر دادند ؟؟؟
ما خواهان استعفای قالیباف از تمام سمت هایش هستیم

استعفا استعفا
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
قالیباف کار خلاف قانونی انجام نداده است ، با این حال قالیباف با تجربه ترین فرد در میان مجلس و دولت هست ،
خطاب به کیهان !

چرا از سرنوشت آن ۱۵۰ میلیارد دلار اسکناسی که با برجام قبلی به ایران داده شد چیزی نمی نویسید ؟؟؟


کجا هزینه شد آن همه پول نقد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس روحانی هم توی این 8 سال داشت بدهی های احمدی نژاد را میداد
و احمدی نژاد هم توی اون 8 سال داشت بدهی های رییس جمهور قبلی رو میداد
شیرازه کشور از هم پاشیده شده

کسی نمی داند این قطار بدون ترمز به کدام پرتگاه داره سقوط میکنه ؟
کیهان؟
پس تا سال ۱۴۰۵ هر کاری دلتان خواست انجام بدید و هر افتضاحی را به گردن دیگران بندازید

چقدر بدبختن این مردمی که به شما و دولت حسن روحانی رای دادند .
شرم بر هر کسی که ضعف خودش را به گردن دیگران میندازه
درباره گفته امام جمعه رشت باید گفت ظاهرا ایشان از اهل تشییع نیستند. از نظر خلفای عباسی انسان فردی بدون اختیار است و همه چیز به دست خداست ولی گروهی از شیعیان که تفویض بودند معتقد بودند انسان کاملا مختاره. در این بین ائمه ما معتقد بودند جبر و اختیار بینابینی است و البته ظلم اگرچه به اجازه خدا ( دقت کنید و نه به خواست خدا) انجام میشه ولی صرفا توسط انسان انجام میشه.
در موردنظر ایشون هم باید گفت گفته ایشون صرفا از دیدگاه تشییع خارجه
چیزی نمانده به آن روزی که مسئولان ایران خداوند را مسبب همه مشکلات بدانند
چه زمانی باید شنیدن یک خبر امیدوارکننده را به هم مژده بدیم، سال به سال روز به روز ساعت به ساعت ثانیه به ثانیه نفس به نفس نگاه به نگاه
ناامیدی بخشی از اعمال یومیه
حاج حسین مگه رییسی نمیدونست که وضعیت چطوریه و کاندید شد و وعده های سر خزمن میداد؟داری به مردم میگی که تا 4 سال دیگه هم وضع همینه و بدتر هم میشه.
جواب حسین شریعتنداری رو نماینده تبریز داده.
می گوید تا سال 1405 باید بدهی دولت قبل را بدهند. امیدوارم دیگه حالا کیهان متوجه شده باشد که تخریب برجام چه هزینه هنگفتی روی دست ملت گذاشت و توبه کند.
نمایندگان مجلس باید قالیباف رو از ریاست مجلس برکنار کنن
من از اینکه حسنی برمدارشریعت،در هر زمینه ایی اظهارنظرمیکنه،تعجب نمیکنم،تعجب از اقلیتیه که حرفهای این اعجوبه!!؟؟را قبول دارند.
خجالت رو برداشتند یعنی تا سال 1405 ما هر گندی زدیم، مجازیم.نمی تونید استعفا بدید
متاسفانه روزنامه کیهان به تمام قد تحلیل های عجیب و غریب میزاره
وقتی آقای رییسی میاد برای نامزدی از همه مشکلات خبر داشته و این توجیهات برای لاپوشانی کم کاری ها خلاف رسالت یک رسانه مردمی می باشد
رهبری فرمود هرکس می آید برای ریاست جمهوری با توجه به شرایط موجود بیاید .
با تلاش مجاهدانه جناب دکتر نوری وزیر آموزش وپرورش  برگ زرین دیگری در کارنامه این دولت جهادی رقم خورد.حقوق دبیر آموزش و پرورش با 22 سال سابقه تدریس و فوق لیسانس نصف حقوق کارگرهم سابقه کارخانه با مدرک دیپلم   شد.ضمن تبریک به وزیر پرتلاش آموزش و پرورش و کابینه آقای رئیسی توفیق ایشان را در راه نابودی هر چه بیشتر آموزش و پرورش خواهانم. اجرکم عندالله.
جناب شریعتمداری : به فکر جن هم نمیرسه بخواد برای پولهای بلوکه شده اینطور نقشه بکشه ! تا سال 1405 و ماهی ده هزار میلیارد تومان ناقابل و بقولی ششصد هزار میلیارد تومان . مغزم چنان سوت کشید که مجبورم دوباره تکرار کنم « تا سال 1405 و ماهی ده هزارمیلیارد توماااااااان » . پس این مدت دیوان عریض و طویل محاسبات و قوه مستقل قضاییه کجا بودند ؟ بابا شما دیگه کی هستین ؟ اتاق فکرتون حرف نداره !!!! هرچند ؛ هروقت خواستین یک سوال رو جواب بدین ؛ هزاران سوال ایجاد شده رو بی جواب گذاشتین
اینهم‌ شده‌ یک بهانه‌ عالی‌ که دولت رئیسی‌ فقط‌داره قرض دولت روحانی را میده‌ !!!
معلومه‌ دولتها‌ جانشین هم میشن‌ مملکت که کوچک نیست قرار داره مراد داره بدهی داره‌ طلب داره‌ مگر واحد ساختمانیه‌ که مستاجر قبلی‌ تسویه بکنه تحویل مستاجر بعدی بده‌ ؟!
حالا که روحانی یکساله رفته هنوز این شریعتمداری دست از سرش برنمیداره‌ !!!
چقدر این شریعتمداری‌ پرو‌ هستش‌ !!
حالا خوبه دولت‌ موفقی نیاوردید‌ سرکلر‌ !!!
رئیسی عمرا کاری نمیتونه بکنه‌ اگر میتونست تا بحال یکقدم‌ مثبت برمیداشت‌ !!
اِیّاکُمْ وَ الْکَذِبَ فَاِنَّ الْکَذِبَ یَهْدِى اِلَى الفُجُورِ وَ الْفُجُورُ یَهْدى اِلَى النّارِ؛ بپرهیزید از دروغ زیرا دروغ توأم با انحراف از حق و پرده دری است و هر دو در آتش هستند»
باید هزینه فکر امثال شماها رو بده اقای کیهان .40 سال.هزینه بی فکری بعضی ها که همیشه به فکر منافع خودشونن.تو این دنیا خدا خیلی باهاتون کاری نداره هرو می ذاره واستون اخرت .اونجا چقدر زیباست چهره های شماها
کیهان ،!!!!؟؟؟؟
اقای تاجیک تو چه پوخی هستی که فائزه هاشمی رو قبول نداری؟
کی هان کی هان!؟؟
من نمی دونم مردم چند سال می خوان درگیر این مسئولین باشن، هنوز که هنوز هست امید دارن یه رئیس جمهور بیاد یه کاری بکنه

تنها راه کشور ما اعتراض به سیاست های غلط مسئولین توسط روشن فکران جامع و حمایت مردم از اون هاست
آقای شریعتمداری باز هم فلسفه بافی کردند اگر آقای روحانی خلاف کرده چرا محاکمه نمی شود ؟ و ضمنا مگر آقای رئیسی خودشان رئیس قوه قضاییه نبودند ؟
آقای رئیسی فعلا گه دست کرده توجیب کارمند و با تورم بالای 50 و افزایش حقوق 10درصد می خواهد بدهی دولت قبل را پرداخت کند!!!!
ضمن اینکه ایشون و بقیه کاندیداها مگه شرایط مملکت رو نمی دونستند که برای رئیس جمهور شدن له له می زدند؟!
حالا که خرشون از پل گذشته با فشار به مردم و
مقصر نشون دادن نفر قبلی که کم تقصیر هم نبوده به دنبال تبرئه خود هستند؟!
به مردم چه ربطی داره؟
اگر ریشه این مشکلات را در بدنه دولت جستجو کنید این همه فقر و ناهنجاری نخواهیم داشت... از ذیل تا فوق .
به نظر من این بدهی که می گویند این دولت پرداخت می کنه مربوط به بدهی دوران ناصرالدین شاه قاجار باشه!!!!
لطفا بدهی های روحانی و میزان آن را جهت روشن شدن افکار عمومی اعلام کنید
فقر، گرانی، فساد، نتیجه مسوولین بی لیاقت هست
مملکت به فنا رفت
لطفا از کیهان بپرسید پس چرا روحانی فقط ۱ ماه فرصت داشت بدهی های احمدی نژاد را بپردازد؟! و چرا عملکرد اقتصادی مثبت دولت خاتمی تمام و کمال از ۲۴ ساعت پس از تحویل ریاست جمهوری به احمدی نژاد دیگر به حساب خاتمی نوشته نمیشد؟! آقای شریعتمداری یک بام و دو هوا یعنی همین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
احسنت سوال منطقی بود .
جالبش اینه که قرائت های خودشون رو از دین میگن بعد هم میگن جوونا از دین گریزون شدن!!!! تو این چند سال متاسفانه روحانیون به جای اینکه با حرفها و عملکردشون مردم رو مخصوصا جوونا رو بیشتر بسوی دین جذب کنن خودشون هم با عملکردشون و هم با حرفهاشون باعث فرار مردم از دین شده اند
آقای کیهان وقتی رییس جمهور می شوی یعنی قبول می کنی کارهای دولت قبلی را ادامه بدهی و درست کنی . کسی ایشان را مجبور نکرد که رییس جمهور شود
کیهان گفت: کاش فقط خزانه خالی باقی می‌گذاشتند! خزانه را با بدهی کلان به دولت سیزدهم تحویل داده‌اند!) سال 92 وقتی روحانی گفت هزاران میلیارد تومان بدهی داخلی و خزانه خالی تحویل گرفتم هنوز هم تحریمها شدید نشده بود که وضعیت ان بود کیهان و رفقاش گفتند این فقط بلده گله کنه وکار بلد نیست اما روحانی در عرض سه سال مملکت را به رشد اقتصادی 14 مثبت رساند تورم را از 40 به 10 رساند موسسات مالی غیر قانونی را بست با روی کار امدن ترامپ بیگناه البته از نظر کیهان و ان تحریمها 2 سال کرونا که تمامی جهان را به رکود اقتصادی کشاند به تحریمهای ما اضافه شداما تمامی این مشکلات باعث نشد روحانی مردم را فراموش کند و با ارز 4200 تمام تلاش خود را برای کاهش سختی های مردم کرد ار کیهان و امثالش فحش خورد اما محکم ایستاد تلاش کرد تا امثال صیانتها بازارهای کسب و کار و انتقال ازاد اطلاعات را نابود نکنند تلاش کرد تا حق مردم فدای تصمیمات تمامیت خواهان نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
حرف حق را گفتی .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
به نظر من هم روحانی خیلی بهتر از این دارو دسته مملکت رو اداره کرد
معاون صمت : درواقع سوپرمارکت‌هایی که تعداد آن‌ها به‌شدت نیز در حال افزایش است، هزینه‌ها، حقوق، پول برق و … خود را به‌صورت قیمت تمام‌شده از مصرف‌کننده دریافت می‌کنند.) عجب ؟!! مگه سوپر مارکتی هست که از مبلغ مندرج روی کالا جنس را بالاتر بفروشه ؟!! الان شما حامی فروشگاهای زنجیره ای چهاردصدی ها شدی ؟!! و حالا قصد جان چندتا مغازه بقالی را کرده ای ؟!! تا راه برای گردن کلفتهای زنجیره ای باز شه ؟!! شما طبق وظیفه ات باید ایجاد شغل کنی نه شغل از بین ببری شما برو رونق در صنعت و معدن را بینداز خود بخود جوانان از بقالی به صنعت و معدن رو میاورند
تاجیک درباره فائزه هاشمی :بنده نه اظهارات ایشان را خوانده‌ام و نه چیزی می‌دانم؛ بنده اصلاً مطالب ایشان را جدی نمی‌گیرم که بخواهم اظهار نظر کنم و موجب انتشار آن شود) خوب وقتی نخواندی چرا جدی نمی گیری چرا قبل از خواندن قضاوت می کنی ؟!!
علیرضابیگی: آقای رئیسی مگر نمی‌دانست در چه شرایطی قرار است دولت را در دست بگیرد؟) ادراک یک مقوله دیگه است !!!
بهتره کیهان بیش از این خودشو مضحکه عام و خاص نکنه
واردات کالای اساسی منحصر به دولت شد) خوب دیگه دولت هم که تحریمه !!! وای بحال مردم
کیهان: رئیسی تا سال ۱۴۰۵ باید بدهی‌های روحانی را بدهد
ایراد نداره آقای شریعتمداری.نفر بعدی هم انشالله بدهی آقای رئیسی رامیده
مگر کیهان از آبروی دست رفته رئیسی حمایت کند
تا سال 1405 ؟؟؟
یعنی دقیق حساب کرده که یعنی یه دور دیگه باید ایشون باشه تا بتونه قولهایی که اینهمه سال داده رو تا 1409 براورده کنه !!!!
حالا کی تا اون موقع میاد گردن ایشون رو بگیره که پس چی شد !!!
هر کشوری روزنامه کیهان داشته باشه از داشتن دشمن بی نیازه
کیهان و روزنامه زرد بودن
به روزنامه کیهان بفرمایید هر دولتی در هرکجای دنیا بر روی کار می‌آید نسبت به بدهی های دولت قبلی تعهد دارد و می‌پردازد و اصولا دولتها عوض می‌کند حاکمیت و ساز و کارها که عوض نمی‌شوند.
دولت روحانی هم بدهی احمدی نزاد که از قضا خیلی هم هنگفت لود پرداخت کرد و بدهی های دولت روحانی هم بر خلاف سیستم احمدی نژاد همه در چهارچوب قانون برنامه و بودجه های سالیانه مصوب مجلس و شورای نگهبان بوده است.
اقای شریعتمداری مگه زمان انتخابات اقای رییسی از وضیعت کشور خبر نداشت پس چرا وعده سر خرمن میداد. توجیه نکنید بسه ماست مالی کردن
رشد نقدینگی در زمان اقای رییسی هم همچنان با شد ادامه داره و تحریمهای خارجی هم برداشته نشده از طرفی هم نهادها و ارگانها اقتصاد دستشونه و نمیخان خصوصی سازی واقعی صورت بگیره بنابرااین چندماهیه که وضعیت اقتصادی افت زیادی داشته دولت ارز کافی نداره و باعث گرانی دارو و مواد غذایی شده . درسته که اقای رییسی دولت رو بابدهی گرفته ولی سیاستهای فعلی هم دردی از اقتصاد دوا نمیکنه
آقای ستاری نمیدونم رو چه حسابی شدی معاون وزیر آموزش و پرورش ، ولی بدان دولت رییسی یکی از منفورترین دولت‌ها نزد معلمان است دیکه اصلا مهم نیست این جیره بنی اجرا بشه ولی بدام همه مثل رو خودت نادان فرض نکن و چنان از افزایش ۴۵ تا ۹۰ درصدی صحبت میکنی که هرکس ندونه میگه حتما معلمی که ۸ میلیون حقوق هست به ۱۶ میلیون میرسه ولی چرا نمیگی ۴۵ درصدی سه آیتم حق شغل و شاغل و فوق العاده شغل که روی هم ۵ میلیون نمیشه که ۴۵درصد آن میشه ۲ میلیون که یک میلیون آن مالیات و بیمه کسر میشه اخه یک میلیون افرایش این همه هیاهو داره ؟؟؟ کارکنان قوه خاص یه فوق العاده خاص ۳۰۰ درصدی میگیرن که دوبرابر حقوق من هست ولی صدا از کسی بلند نمیشه؟؟ خاک بر سر ما که چنین افرادی دارن برای ما نسخه می‌پیچند.
اضافه شدن سوپر مارکت به معنی اضافه شدن عرضه است
با ثابت ماندن تقاضا و افزایش عرضه طبق اصول اولیه اقتصاد باید قیمتها کاهش یابد
جناب قائم‌مقام وزیر صمت نظریه جدیدی ابداع نموده اند
حالا نوبت توجيه وضع موجود توسط روزنامه كيهان است ، هزار دليل مى تراشيد كى مشگلات ناشى از مديريت است ، مديزيت به دوستانشان رسيد وضع بدتر شد ، خوب حالا بايد چكار كرد ؟ خداوند توجيه را افريد، هيئت تحريريه كيهان از تحليل هاى خودشان خجالت نمى كشند ؟ تا كى مى خواهند به اين تحليلهاى پوچ و ابكى ، وصغرى كبرى چيدن بى معنى ادامه دهند ؟ چه كسانى مى توانند نفوذى باشند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
کیهان اکثرا توو فضاعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
گفتم : حالا که دولت و مجلس یک دست شده اما مشکلات حل نشده چه کنیم؟
گفتم : همان کاری که همیشه میکنیم. ماله کشی
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
اگر نمی تونید اداره کنید همین ثانیه استعفاء بدید
عجب! پس برای پرداخت بدهی های روحانی سر و دست می شکستید که رییس جمهور از خودتان باشد!!!حاجی این حرف ها دیگه خریدار نداره مردم از همه چی خبر دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
شما که می گفتید ما یکشبه همه چیز رو درست می کنیم و گوشت گوسفند باید کیلویی ۴۰ تومن باشه و مرغ ۱۱ تومن و ... خیلی از این گرونیا الان اتفاق افتاده چکار به دولت قبل داره
امام جمعه محترم رشت به جاي فرافكني و توحيهات غير منطقي بهتر است از مردم بابت شرايط نابسامان مملكت عذرخواهي كند .
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
عذر خواهی به چه درد ملت میخوره؟
مگر قرار است 1405 هم دوباره رئیس جمهور شود
اگرمابه حقیقت وجودخداوندبخشنده ومهربان اعتقادداشته باشیم
بایدقبول کنیم که خالق بشردلیلی نداردکه‌مخلوقش رابازجردادن امتحان کنددرست مثل انکه شمابذرخوبی بکارید ولی به آن آب ندهیدکه بخشکد البته گیاه لاینشعوراست خداوندآنقدرمهربان وخوب است که هرگزراضی به زحرکشیدن مخلوقش نیست ولی البته خدواندبه مخلوقاتش اراده وشعورداده چیزی که باعث فقرو بدبختی مامیشودعدم تمایل به آگاهی ماتوسط خودمان است اگرفکرمیکنیم بامابدمیشودوزندگی خوبی نداریم علتش خودمانیم که یاتلاشی نمیکنیم ویاتوقعمان را زیادترازانکه بایدباشدبالا
میبریم البته بلایای طبیعی که که اکثرآنهاهم بدلیل تخریب طبعت توسط مااست مقوله دیگری است ونیزبیماری های سخت که خودمان دربوجودآمدنش طاهراًدخیل نیستیم شایدپاداش بدی هایمان است درهرحال ظالم بودن وحق دیگران راپایمال کردن چیزیستکه حاصل آن بدبختی نوع بشراست وقولی است که خدای مهربان داده برای ایجادعدالت وردخورنداردولی دیریازود دارد نه خودمانرافریب دهیم ونه مخاطبینمان راودرضمن کسی نعوذباللهقادربه فریب قادرمتعال نیست
اگه بدهی داره پس این پولهای کلان که به حساب مدیران میریزن از کجا میارید یا پولهای که این وسط گم میشه از کجا امده از خزانه خالی .طرف پول کلان اختلاس میکنه اینقدر اون وسط پول زیاده که بعد فرارش میفهمید که پول کش رفته.این حرفا همش برا اینکه مردمو بپیچونید.شما هر چی داخل ایران هستو دارین صادر میکنین خاک نفت گاز استفاده از خلیج فارس به چین و ... میگین خزانه خالی که جیب مردمو خالی میکنین حرفی نگن از مرگ میترسم مجبورم حقمو اون دنیا بگیرم
سال گذشته بعد از دنیایی دوندگی و مرارت و معرفی سه ضامن معتبر و سپردن وجه الضمانه به سه برابر مبلغ وام موفق به اخذ دویست میلیون تومان وام از شعبه بانک پارسیان محل سکونت خود با درصد آنچنانی شدم همون ابتدا مبلغی حدود چهل میلیون از تسهیلات را در حساب بدون آنکه ریالی به آن سود تعلق گیرد بلوکه کردن وهرچی گفتیم آقای رییس فلان مسئول بانک مرکزی گفته بلوکه کردن مقداری از تسهیلات خلافه میس نشد و گفت اون مسئول بیخود کرده همچین حرفی زده اینجا حرف منه که قانونه ، با همه این ناملایمات چون پای آبروم در میان بود تن به قرارداد ترکمن چای دادم و اونو گرفتم الان نهم هر ماه پیامک برام ارسال میشه که یادت نره فردا موعد پرداخت قسط شماست واگه به هزاران دلیل نتونم دهم قسط را پرداخت نمایم از روز یازدهم روزانه حداقل سه بار بطور مستمر به ضامنین من زنگ میزنند واخطار میدن و مجبورم میکنند با هر جون کندنی پرداختش کنم ، من موندم چطور بعضیها بصورت اشخاص حقیقی و حقوقی از چندین بانک و از چندین شعبه هر بانک مبالغ چند هزار میلیاردی وام با کمترین سود ممکنه با کمترین وجه الضمانه ممکنه دریافت میکنند و پرداختشون سالانه عقب میفته و آخرالامر شعبات بانک از اونها خواهش میکنه بیا دوبرابر دیگه وام بهت میدم و دیرکردتو هم بهت میبخشم وشما منت سر ما بذارید و وام قبلی رو پرداخت نمایید واز مابقی آن حالشو ببر ، واقعا بعضیها هفت شهر عشقو گشتند و ما اندر خم یه کوچه بن بستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
دقیقا همین جوره که می فرمایید. صد افسوس شایدم باید بگم میلیاردها افسوس
یک سوال در تمام دنیا اگر مسؤلان کشوری فاقد کارایی و دانش لازم و هوش و سياست لازم نباشن کنار می روند و امور کشور را به دیگران می سپارند که هم برای خودشان و دیگران مفید باشد
ایا کیهان از خدا نمی ترسد
کیهان: رئیسی تا سال ۱۴۰۵ باید بدهی‌های روحانی را بدهد

اقای رئیسی و حامیان شان یا اطلاع از وضع داشتند
وعده های پرزرق وبرق دادن
یت
اطلاع نداشتند
اگز اطلاع داشتند پس چرا وعده هایی دادن که حالا مجبور هستند برایش بدهی ها را مطرح کنند
اگر
اطلاع نداشتند
پس چرا وعده به چیزهایی دادن که درباره وضعیت ان
اطلاع نداشتند
وای به حال دولتی که بدهی رئیسی را بپردازد
عجب از اظهار نظر برخی کارشناسان ،هیچ کس هم آنها را راست آزمایی نمیگند میگویند برای یک کیلو هندوانه 286لیتر آب لازم است حتما برای مثلا 100کیلو ،کل آب دریای خزر .اگر این طوری باشد الان م کل آب جهان را تا چند صد سال بعد پیش خور کرده ایم ،بابا جمع کنید این نظریه های آب دوغ خیاری را ..
همه کشور ها در حال پیشرفت هستن ما دنده عقب میریم بدون ایینه مثلا در یک جلسه ۴۰۰ نفره کسی سخنرانی میکند شش کلاسه
از اول انقلاب تا کنون رسم جمهوری اسلامی بدهکار بودن دولت ها بوده و به هم دیگر ارث انتقال کرده اند و با علم به این موضوع آقای رئیسی مامور شد زیرا ایشان درست است که سن دارند ولی روحیه جوانی در اوست و شایسته و منتخب برای رئیسی دولت بودند بسم الله این گوی و این میدان
ت ی این کشور کالای خارجی فقط مرای مردمش اّخ است .
مسئولانش میتوانند بروند بلاد خارجه و لوازم خارجی وارد کنند
قالیباف استعفا دهد
کشور ایران یک کشور غنی وثروتمند است وهمه بر این موردآگاهی ووفاق کامل دارند اگر حتی پنج برابر پولی که در تحریم داریم یاحتی بیشتر در تحریم داشتیم باز برای این کشور فرق نمی کرد در صورتیکه بعضی از کشورهای اروپایی با این مقدار به زانو درمیآمدند
هفته پیش گفتن که بدهی تموم شد. کیهان کوتاه نمیاد.
کیهان شکر اضافی زیاد میخوره
صِرف حضور قالیباف در جبهه ؛ نباید سبب ایجاد مصونیت در رسیدگی به اتهامات او شود
رئیس مجلس انقلابی جهادی میدانی مقاومتی !
۱۵۰ میلیارد دلاری که از آمریکا به ایران آمد برای سازندگی سه کشور کافی بود
ولی خرج کشورهای دیگه شد و از حسابهای بانکی آقازاده ها و خانواده مسئولان در خارج از کشور سردرآورد

چرا کیهان در همان زمان از محلی که آن پولها هزینه شد ؟؟؟؟؟؟؟؟

بشار اسد از کجاش پول درمیاره به مردمش میده ؟؟؟؟؟؟
یمنی ها با کدام اقتصاد در حال جنگ هستند
باکری ها و همت ها و خرازی ها رفتند و قالیباف ها ماندند !
براساس متن قرآن، انسان آزاد آفریده شده و انسان مختار است هر عملی انجام دهد.
برداشت ما از تشیع این است.
لطفا علمای دینی توضیح دهند آیا امام جمعه محترم درست گفته؟
ربیسی مگه سال ۱۴۰۵ هست؟
کیهان خیلی عالی ضعف و ناکارآمدی دولت را تا پایان دوره اول را ماست مالی کرد دمت گرم که چرچیل باید بیاید در کلاس تو درس یاد بگیره ولی یک سئوال از همین کیهان باید پرسید و آن اینکه چرا کسانی که اوامرشان لازم الاجرا است برای برکناری او که اینهمه ضرر و زیان به کشور زد برای برکناری آن کاری نکردند
اون موقعی که به قول دوستمون در کامنتهای بالاتر برای ریاست جمهور سر و دست میشکوندید کاملا خبر هم داشتید که اوضاع مملکت چطوری هست ولی چون فقط میخواستید قدرت رو در دست بگیرید بهونه یکدست شدن حکومت رو عنوان کردید که مشکلات برطرف میشه و مدیران قبلی رو بیرون میکنیم و فلان! تا بیایید روی قدرت و بعدش همه چی رو بندازید گردن دولت قبلی! اتفاقا همه این ها رو از قبل هم شما و هم مردم میدونستند که اینکاره نیستید! ولی عمر ما که تو این کشور سر باند بازی و آزمایش و سعی و خطا به سر اومد! حالا این هم روش که آخرین شانس خودتون رو برای بهونه یکدست شدن حکومت امتحان کنید. !
حاج حصین کیهانی
احمدی نژاد عزیز شما با آن همه درآمد نفتی دولتی ورشکسته ای را تحویل روحانی داد حالا آن کارشکنی های شما ودستان گریبان خودتان را گرفته
مثل ریس مجلس تان که آن شعار ها را می داد و حالا ......
این همه رد صلاحیت کردید، این همه رقبا رو با انواع واقسام تهمتها از میدون به در کردید ،که برید یه دولت ورشکسته رو تحویل بگیرید؟؟؟!!! باباشما دیگه کی هستید با این آی کیو وهوش وذکاوت !!! خب حالا اشکالی نداره ،ما مردم میخواهیم به داد شما برسیم وشما رو از زیر این بار سنگین نجات بدیم، لطف کنید دسته جمعی از بالا تا پایین استعفا بدید تا مجبور نشید تا سال ۱۴۰۵ این همه زحمت به خودتون بدید ،بذارید ما خودمون یه خاکی تو سرمون بریزیم!لطفا سانسور نشه !
لطفا يك نفر بره درب روزنامه كيهان رو گل بگيره. فقط روي اعصاب مردم ايران راه ميره با اين خزعبلاتي كه منتشر مي كنه.
الان رییس دولت قبل فقط سکوت کرده. سکوت کرده که همه فقط نتایج و ادعا های بقیه رو ببینن! خیلی زود سکوتش رو میشکنه.درسته که عملکرد دولت دومش ضعیف بوده و قابل دفاع نیست ولی حداقل به محض تحویل گرفتن از شرایط خیلی بد دولت احمدی نژاد یک دستی به سر رو روی اقتصاد کشید. دولت دومش هم خب ترامپ رو داشت و هر روز تحریم! هر چند داشت میرفت مذاکره کنه که تحریم ها رو برداره و روند رو برسونه مثل دولت اولش ولی خب عمر دولتش جواب نداد، حالا اینها که اومدن روی کار هیچ برنامه ای ندارن و برنامشون اینه که هر که پیش آید خوش آید!! و برای همین هست که همه چی رو هم میندازن گردن دولت قبلی. یادم نمیاد در دولت قبلی غیر از مناظرات و برخی مطالب کوتاه، خیلی همه چی رو گردن احمدی نژاد انداخته باشن! به جاش کار ها رو درست کردن تا حدی و بعدش هم که ترامپ همه چی رو به هم ریخت هیچ برنامه جایگیزینی نداشتن. ولی اینها بدتر هستند. نه برنامه برای مذاکره و رفع تحریمها دارن و نه برنامه برای اینکه با همین تحریمها کشور رو ببرن جلو دارن! ولی فقط ادعا دارن که ما زندگی مردم رو به برجام گره نزدیم. همین! فقط فکر میکنن ذکر شفاهی این جمله کفایت میکنه و کارها خودش درست میشه!!!!
رئیسی میخواست رئیس بشه که شد
این سناریوی پوسیده ونخ نمای کوبیدن دولتها قبل وتوجیه ناکارآمدی دولتهاتاابددرنظام جمهوری اسلامی ادامه داره،همه آقایون کاندیدای ریاست جمهوری مشکلات رامیدونستن وهمشون هم قول میدادن که درمدت کوتاهی برطرفشون کنن،الانم که همه سوپرمن های قصه هستن دیگه،رئیسی وزاکانی ورضایی وقاضی زاده هاشمی و..هیچ کاری ازدستشون ساخته نیست
یکی به این شریعتمداری بگه که رییس جمهوری بعدی هم باید تا ۱۴۱۰ًبدهیخای رییسی را بده . ضمناً نمیشه نخود هر آشی نباشه .
فکر کنم به لبنان و عراق و فلسطین و یمن و افغانستان و ... بدهکاریم تا 1405
اگر رئیسی تا ۱۴۰۵ باید بدهی روحانی رو بدهد پس عملا توانایی حل مشکلات را ندارد
یا باید استیضاح شود و یا استعفا
باید کسی بیاید که در عمل بتواند کار انجام دهد و مشکلات را گردن دولت قبل نیاندازد و اگر نتوانست صادقانه به عجز خود اعتراف کند و مقصر را کسی دیگر جلوه نکند

یک سوال روشن
ریسی اگر تا ۳۰ سال بعد رئیس جمهور بماند می‌تواند مشکلات را حل کند یا همچنان می‌گوید مشکل دولت قبلی بود

به نظر من باید هنگام کاندیداتوری از کاندیداها تضمین کتبی بگیرند که یا مشکلات را گردن کسی نیاندازند یا استعفا بدهند
هرجای دنیا که با ما آمیختگی سیاسی اقتصادی و نظامی دارد مردمش را به بد بدبختی می‌کشاند مثل عراق ،سوریه،لبنان یمنو...پس خدارا مقصر ندانید امتحان بشر فقط با قهر وغضب وگرانی نیست که چهل سال است ما در آنیم ما که پیامبر نیستیم طولانی امتحان بشویم
سخنرانی های روحانی را هم بازنشر دهید دقیقا میگفت تا 16 سال دگیر باید بدهی های آقای احمدی نژاد را تسویه کنم
اتفاقا ما تو اوج تحریم ها هم اینقدر گرانی نداشتیم تو اوج نبود ارز تواوج نبود صادرات نفت تو اوج ارزانی نفت
فقط یک سوال از امام جمعه . ایا امتحان الهی فقط شامل مردم عادی است یا مسولین هم شامل شان میشود . شما نگاه کنید تمام فساد و اختلاس ها به یکی از مسولین وابسطه است .
رئیس جمهوری بعدی هم باید تا ده سال بهی دولت رییسی رو بده.
کیهان: رئیسی تا سال ۱۴۰۵ باید بدهی‌های روحانی را بدهد!!
پَ نَ پَ
میخای روحانی بیاد بپردازه!!!
این کیهان تا کی قراره با اعصاب و روان مردم بازی کنه؟ حاج حسین باور کن حرفهات خریداری نداره .
در آلمان وقتی وام می خواهی، خبری از این مسخره بازیها نیست. کسی که نیاز به وام دارد
اگر شرایط لازم را داشته باشد، با بهره منطقی، وام می گیرد.
دختر من، با بیست هزار یورو، خانه ای به ارزش چهار صدهزار یورو را با بهره ای منطقی
1.73در صد از بانک وام گرفت. ضمنا، بیست هزار یورو پولش نیز در اختیار بانک نبود
چه اصراری دارید نظام را با مشتی افراد آزمون شده و نا موفق اداره کنید؟ اینها حتی کنترل کافی روی اطرافیان خود ندارند. هر روز گند دیگری بالا می آورند. چرا باید در مقابل خطاهای آشکارشان پاسخگو نباشند و مردم را با روش امام جمعه ها بخواهند قانع کنند؟یکی با سیسمونی, دبگری با کشتی خصوصی, سومی با عبای ایتالیایی, چهارمی با روش دیگری مقاومت مردم را به سخره گرفته اند.آیا زمان آن نرسیده به جای روحانی و قالیباف و زاکانی از نخبه های جوان واقعی مملکت برای ادره کشور کمک گرفت؟
وقتی یک سردبیر روزنامه همه مسایل کشوری را بدون شواهد وقراین توجیه میکند وضع بهتری ازاین نمیشه. وای به حال مردم
اگر روحانی بدهی داشت در صف اول دیدار با رهبری نمی نشست
این گفتگو و آرشیو ۸ سال قبل تمثیل یک بام و دو هوا را زنده نگه می دارد.
انچه روشن و اشکار است فقر و فلاکت عمدی در این مملکت در حال گسترش میباشد
کلک سیاسی برای برنامه ریزی تبلیغ ریاست جمهوری دوره بعدی است.
سلام آقا من یه گیلانی هستم و از اظهار نظر
بزرگان استان خودم بشدت ناراحتم هیچ کس را نمیتوانی پیدا کنی که نتواند وضعیت کشورواستان خود را درک یا توجه نداشته باشد حالا اگر برگردیم به مثل میبینیم میگند ادم خوابیده را میشود بیدار کرد ولی دم به خواب زده را هرگز ضعیف ترین مسولین را ما گیلانی داریم
حتماً بعد از سال 1405 هم باید بدهی های خودش را پس بدهد و همچنان داستان تکراری ادامه خواهد یافت مانند گذشته! رئیسی می دانست چه چیزی را تحویل می گیرد.
قطعاً گرانی هم امتحان الهی برای مردم نیست بلکه عذابی است که شماها با ندانم کاریها و طمع کاریها و سودجوئی ها بر سر مردم می آورید!
مگه برای کیهان آبرویی مونده که بخواد نظری بده و مهم باشه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار