بازدید 14790
۱

آمریکا در غرق شدن مسکوا نقش داشت؟

روزنامه انگلیسی تایمز با اشاره به حضور یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در دریای سیاه، دقایقی قبل از هدف قرار گرفتن کشتی مسکوا، احتمال داد که موقعیت مکانی این کشتی روس را آمریکایی ها در اختیار اوکراین قرار داده باشند.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 20 April 2022

به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد: یک هواپیمای بوئینگ گشت دریایی و ضد زیردریایی P-۸ آمریکا، دقایقی قبل از حمله ارتش اوکراین به مسکوا، در حال گشت زنی در دریای سیاه بوده است.

براساس این گزارش، رادارهای قوی P-۸ می تواند اطلاعات مکانی کشتی ها را از صدها مایل دورتر تعیین کند. ارتش اوکراین با شلیک دو موشک ضدکشتی نپتون، کشتی موسکوای روسیه را که در جنوب اودسا در حال گشت زنی بود، غرق کرد.

گزارش تایمز تصریح کرد: هواپیمای جاسوسی آمریکا از پایگاه هوایی این کشور در جزیره سیسیل ایتالیا به ساحل دریای سیاه در رومانی پرواز کرده و از آنجا موقعیت کشتی روسی مسکوا را شناسایی و در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

از زمان شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، فعالیت هواپیماهای جاسوسی ناتو و آمریکا در مرزهای اوکراین به ویژه در لهستان و دریای سیاه افزایش یافته است.

کشتی مسکوا نماد و پرچمدار کشتی های جنگی روسیه در دریای سیاه، مجهز به سیستم دفاع هوایی اس-۳۰۰ بود. تلاش ها برای بردن کشتی آسیب دیده به کریمه جهت تعمیر نتیجه نداد و در دریای سیاه غرق شد. موشک نپتون یک موشک ضدکشتی تولید اوکراین است که می تواند اهدافش را از فاصله بیش از ۱۷۵ مایل هدف قرار دهد.

آملیا اسمیت تحلیلگر داده های هوایی در گفت و گو با تایمز تصریح کرد: در روز حمله به مسکوا، تعداد زیادی از هواپیماهای جاسوسی آمریکا در منطقه در حال گشت زنی بوده اند.

آمریکا تاکنون ارائه کمک اطلاعاتی به اوکراین در حمله به مسکوا را تایید نکرده است.

تایمز به نقل از یک مقام نظامی ناتو، گشت زنی هواپیماهای جاسوسی این نهاد نظامی در دریای سیاه را تایید اما از ارائه جزئیات و اهداف عملیاتی آن خودداری کرد.

از ابتدای شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ماه فوریه، آمریکا و ناتو بر خودداری از رویارویی مستقیم نظامی با مسکو تاکید کردند. کارشناسان نظامی، شروع هرگونه رویارویی نظامی بین ناتو و روسیه را آغاز جنگ جهانی سوم اعلام کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
هر اتفاقی که تو دنیا میفته میندازن گردن امریکا.اینجور تبلیغ کردن برای نشان دادن قدرت امریکا بیشتر به ضررش تا نفع.دنیا الان در این ،اوضاع به پایان دادن جنگ و صلح احتیاج داره.احتمالا شاید انگلیس بخاطر افزایش قیمتها و کمبود انرژی،خواسته نشان بده آتش بیار معرکه اقدامات تنش زای آمریکا هم هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست