بازدید 4464

واکنش‌های گسترده به انفجارهای مرگبار کابل

وقوع سه انفجار پی در پی در غرب کابل در روز سه‌شنبه واکنش‌های داخلی و جهانی را در پی داشته است؛ حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان با محکوم کردن این رویدادها آن را جنایت ضد بشری اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹ 20 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از طلوع نیوز، به دنبال سه انفجار مرگبار در کابل که چندین کشته و زخمی داشته است، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان گفت: این رویدادها جنایت ضد بشری است و این کار، دشمنی آشکار با علم و دانش و هراس از نسل تعلیم یافته در کشور است.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان گفت: حملات تروریستی امروز (سه شنبه) را که بیشترین قربانیان آن دانش‌آموزان بودند، با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و این کشتار قساوت‌بار را کار دشمنان صلح و ترقی کشور می‌دانیم.

همزمان، دیده بان حقوق بشر، نهاد نجات کودکان، کاردار سفارت آمریکا در افغانستان و وزارت خارجه ایران نیز در بیانیه هایی از طالبان، خواستار جلوگیری این چنین رویدادها شدند.

سازمان نجات کودکان اعلام کرد: انفجارهای امروز در غرب کابل را محکوم می کنیم و اینکه تلفات این انفجارها که گفته می‌شود که بیشتر کودکان و دانش‌آموزان هستند بشدت نگران کننده است.

وزارت بهداشت دولت موقت طالبان اعلام کرد که در انفجارهای روز سه شنبه پنج تن جان باختند و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند اما به نوشته شبکه طلوع نیوز، شاهدان شمار قربانیان و زخمی‌ها را بیشتر از این می دانند.

مسؤولیت انفجارهای غرب کابل را تاکنون هیچ‌ گروهی به عهده نگرفته‌ است؛ اما مناطق انفجاری که اکثراً شهروندان هزاره شیعه هستند، پیش‌تر نیز هدف گروه داعش شاخه خراسان قرار گرفته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست