بازدید 5878

بسته جدید تحریم‌های ژاپن علیه روسیه

این ممنوعیت شامل محدودیت ماهی و غذاهای دریایی روسیه که ۸.۹ درصد از واردات ژاپن را تشکیل می‌دهد، نمی‌شود. توکیو همچنین از هدف قرار دادن منابع نفت خام و گاز طبیعی روسیه که این کشور به شدت به آن وابسته است، اجتناب کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 19 April 2022

به گزارش تابناک از راشاتودی؛ توکیو از بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه در ارتباط با عملیات نظامی مسکو در اوکراین رونمایی کرد.

توکیو از بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه در ارتباط با عملیات نظامی مسکو در اوکراین رونمایی کرد. فهرست گسترش‌یافته شامل ممنوعیت واردات شامل قطعات موتور کشتی‌ها، هواپیما، خودروها و موتورسیکلت‌ها، روکش، انواع خاصی از چوب و خرده‌های چوب است. این ممنوعیت از ۱۹ آوریل اجرایی می‌شود.

این ممنوعیت شامل محدودیت ماهی و غذاهای دریایی روسیه که ۸.۹ درصد از واردات ژاپن را تشکیل می‌دهد، نمی‌شود. توکیو همچنین از هدف قرار دادن منابع نفت خام و گاز طبیعی روسیه که این کشور به شدت به آن وابسته است، اجتناب کرد.

با این حال، وابستگی ژاپن به محصولات چوبی روسیه بسیار بیشتر است. نزدیک به ۶۰ درصد از روکش‌ها از روسیه وارد بازار ژاپن می‌شود و تحلیلگران می‌گویند که ممنوعیت واردات منجر به افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی هزینه ساخت ملک خواهد شد.

قیمت چوب و الوار اره شده در ژاپن اخیراً به رکورد بالایی رسیده است. اول، پس از اینکه روسیه نرخ صادرات بالاتری را برای انواع خاصی از محصولات چوبی در سال گذشته معرفی کرد، شروع به افزایش کردند. اما طی چند هفته گذشته از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین به طرز قابل توجهی جهش کردند.

پس از پیوستن توکیو به تحریم‌های غرب علیه روسیه، برخی از واردکنندگان ژاپنی از خرید الوار روسی خودداری کردند. خبرگزاری آساهی با استناد به داده‌های بانک ژاپن گزارش داد که در ماه گذشته، هزینه‌های ساخت و ساز تقریباً ۶۰ درصد سال به سال افزایش یافته است.

ژاپن قبلاً چندین بسته تحریمی ضد روسیه را پذیرفته است و به ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و چندین کشور دیگر در محکومیت اقدامات روسیه در اوکراین پیوسته است. با این حال، بسته روز سه شنبه اولین بسته‌ای است که صادرات روسیه را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این، توکیو محدودیت‌هایی را برای صادرات خود به روسیه اعمال کرده بود، به طوری که فهرست کالاها و فناوری‌های ممنوعه بیش از ۳۰۰ کالا را شامل می‌شد. این اقلام شامل نیمه هادی‌ها، تجهیزات برای امنیت دریایی و هوانوردی، تجهیزات مخابراتی، محصولات نظامی، نرم افزار و تجهیزات پالایش نفت است.

علاوه بر این، ژاپن همچنین صادرات کالاهای لوکس به روسیه از جمله خودروهایی به ارزش بیش از ۶ میلیون ین (۴۹۰۰۰ دلار) را ممنوع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست