بازدید 72535
دو هزار و نهصد و هفتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

جمله شجاعانه بازیگر مطرح مقابل چشم رئیسی / علیرضا بیگی: این مجلس استیضاح بکن نیست / عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیسی: در حال قیچی‌ کردن سفره مردم هستید / گرانی ۳۰۰ درصدی تن ماهی بعد از ماه رمضان؟!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: دستگاه‌های نظارتی جرأت نمی‌کنند عوامل پشت پرده گرانی‌ها را به رئیس‌جمهور معرفی کنند / بازداشت نایب رئیس فدراسیون فوتبال / معاون موسسه نشر آثار امام خمینی: با توجه به ثروتی که در ایران داریم، نباید فقیر داشته باشیم / نظر کریمی قدوسی درباره تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴ 16 April 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیای و اقتصادی ، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دستگاه‌های نظارتی جرأت نمی‌کنند عوامل پشت‌ پرده گرانی‌ها را به رئیس‌جمهور معرفی کنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:دستور رئیس جمهور برای بررسی پشت‌ پرده گرانی‌ها این است: دستگاه‌های نظارتی، پشت‌ پرده گرانی‌های اخیر را بررسی و شناسایی کنند...حالا باید به این سؤال پاسخ داده شود که آیا دستگاه‌های نظارتی می‌توانند گزارش صحیحی به ایشان بدهند که منجر به شناسایی پشت‌ پرده گرانی‌ها شود یا نه؟ پاسخ این سؤال کاملاً به چگونگی عملکرد دستگاه‌های نظارتی بستگی دارد. اگر این دستگاه‌ها به سراغ نخود سیاه بروند، هرگز به نیتجه نخواهند رسید. پشت‌ پرده گرانی‌ها را باید در این سه عامل پیدا کرد؛ ضعف وزرای اقتصادی، اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه بدون پشتوانه کارشناسی و عدم اتخاذ تصمیم جدی درباره برجام. روشن است که دستگاه‌های نظارتی جرأت نمی‌کنند به سراغ این واقعیت‌ها بروند و آنها را به عنوان عوامل پشت‌ پرده گرانی‌ها به رئیس‌جمهور معرفی نمایند و روشن‌تر اینکه تا به این وضعیت خاتمه داده نشود، عوامل پشت‌ پرده گرانی‌ها به کار خود با موفقیت ادامه خواهند داد.

بازداشت نایب رئیس فدراسیون فوتبال

منبع آگاه: در ادامه برخورد با متهمان پرونده کثیرالشاکی رمزارز جعلی کینگ مانی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز، امروز بازداشت و روانه زندان شد. پیش از این نیز آقای (ف. ق) متهم ردیف اول و همسر نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این پرونده کلاهبرداری نیز بازداشت و با قرار وثیقه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی روانه زندان شده است.پرونده رمز‌ارز جعلی کینگ مانی بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارز‌های دیجیتال است و چندین هزار میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری شده و مطالبات شاکیان در حال رسیدگی کارشناسی است./صداوسیما

رد احتمال تغییر وزرای رئیسی

حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری: برخی با یک یا دو وزیر مخالف بودند و می‌خواستند وزرا تغییر کنند. وزرا شب و روز کار می‌کنند و برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.تاکنون بحثی در دولت درباره تغییر وزرا مطرح نشده است؛ البته بررسی عملکردها در دولت انجام می‌شود اما این بررسی به معنای این نیست که قرار است وزیری جابجا شود.شش سوال در دستور کار مجلس است. یک سوال اصلا طرح نشده و نمایندگان از پنج سوال دیگر قانع شده‌اند و بحث استیضاح در مجلس و در دولت هم بحث تغییر وزیر مطرح نیست./ایسنا

جمله شجاعانه بازیگر مطرح مقابل چشم رئیسی

محمود گبرلو، مجری تلویزیون و منتقد سینما با بیان روایتی از مراسم افطار رئیس‌جمهور با هنرمندان که شامگاه پنجشنبه ۲۵ فروردین در محیط باز ساختمان دولت برگزار شد به آن‌چه سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما خطاب به رئیس‌جمهور گفت، پرداخت.

او در بخشی از این روایت در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت: «حرکت پسندیده رئیس‌جمهور بعد از سخنرانی, حضور در جمع هنرمندان بدون حفاظت و سخت‌گیری و گوش دادن به تک تک حرف‌ها بود. دیداری که طبیعتاً درددل‌های خصوصی و شخصی هنرمندان در آن مطرح شد و گاه مواردی را هم به مسئولین برای پیگیری یادآور شدند. دقت ایشان به حدی بود که زمانی که نزدیک امیر دژاکام شدند گفتند شما فرمودید سه نکته دارید اما فقط دو نکته را اشاره فرمودید! رضایت نسبی در این دیدار میان طرفین مشهود بود و احساس می‌شد هیچکدام مایل نبودند این لحظات صمیمی را ترک کنند.»

گبرلو در ادامه به این نکات اشاره کرد: «زیباترین برخورد آقای رئیس‌جمهور زمانی بود که سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان بدون هماهنگی ایستاد و گفت: «برخی هنرمندان مایل نیستند با شما ملاقات کنند و این جمع همه هنرمندان ایران محسوب نمی‌شوند» رئیس‌جمهور هم در پاسخ با لبخند و احترام اعلام کرد «من رئیس‌جمهور و خدمتگزار همه هستم چه رای داده باشند و چه رای نداده باشند و ای کاش زمان و مکان اجازه میداد با همه دیدار کنم.»»

معاون موسسه نشر آثار امام خمینی: با توجه به ثروتی که در ایران داریم، نباید فقیر داشته باشیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن پویا، معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: با توجه به اینکه ثروت هنگفتی در بسیاری از کشورها از جمله ایران وجود دارد، نباید هیچ فقیری داشته باشیم در حالی که مثلاً در عربستان و در کنار خانه خدا فقر وجود دارد و فقرا نیازمند کمک هستند. یا در ایران با وجود این همه خیریه، چرا باید فقیر داشته باشیم! از این جهت که مردم خیرات می کنند، بسیار مطلوب است، اما این نشانه ضعف ماست که باید این همه کمک شود و باز هم نیازمند وجود داشته باشد در حالی که توان و قدرت و ثروت ما بیش از این است و اگر به این دعاها و کلمات نورانی و پیام های قرآنی عمل شود.

علیرضا بیگی: این مجلس استیضاح بکن نیست

نماینده مردم تبریز درخصوص علت رای نیاوردن استیضاح وزرا، بیان کرد: «مجلس و دولت در یک سمت و سو هستند. بالاخره ۲۲۰ نماینده مجلس امضا کرده‌اند که آقای رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری شود. همچنین ۲۵۰ نماینده هم امضا کرده‌اند که رقبای آقای رئیسی از انتخابات کنار روند و کمک کنند که ایشان بالاترین رای را بیاورد. به همین جهت مجلس خود را در قبال موفقیت دولت مسئول می‌داند و لاجرم زیر بار تحقق استیضاح نمی‌رود.» احمد علیرضا بیگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گمانه‌زنی‌هایی که درمورد استیضاح برخی از وزرای دولت می‌شود چه قدر صحت دارد، گفت: «موضوع استیضاح تعدادی از وزرا مطرح است، ولی در حد طرح شکایت از وزراست. طرح استیضاح تا زمانی که بخواهد به نتیجه برسد به راحتی امکان‌پذیر نیست. در عین حال مجلس در مورد وزرا، هم به دلیل پیوند و اتصالی که وجود دارد و هم معتقد است بازخواست از وزرا یک سلسله مراتبی باید داشته باشد، یعنی در ابتدا طرح سوال و تحقیق و تفحصی انجام و سپس به استیضاح منجر شود.»

عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیسی: در حال قیچی‌ کردن سفره مردم هستید

فرهیختگان در متنی از صالح ترکمان، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی نوشت: آقای رئیسی، متاسفانه باید بگوییم در این ۹ماه، عملکرد دولت شما درمجموع تقریبا دردی را از مردم محروم دوا نکرده است.

آقای رئیس‌جمهور، سلام علیکم، ضمن تشکر از برپایی این جلسه و نشستن پای صحبت دانشجویان، امید آن است که این‌ دست جلسات اولا مستمر بوده و ثانیا مثمرثمر واقع شود. آقای رئیسی، در این جلسه به‌عنوان دانشجویان عدالتخواه بر خود لازم می‌بینیم نکاتی را که نسبت به آنها نگرانی داریم ذیل ۳عنوان خدمت شما مطرح کنیم؛ امید که موثر باشد.


آقای رئیسی، پیش از هر چیز باید مجددا روی این نکته تاکید کنیم که همچنان بعد از گذشت ۹ماه از آغاز به کار دولت، خبری از یک ایده و گفتمان محوری واحد در بخش‌های مختلف دولت شما نیست. می‌بینیم که در موضوعات مختلف هر کدام از وزرا و معاونان، ساز خودشان را می‌زنند و بعضا متناقض و متضاد درمورد یک موضوع ابراز نظر می‌کنند.


آقای رئیسی، این را بدانید که پیشرفت زمانی حاصل می‌شود که ما بدانیم از بین همه کارهای خوب کدام کارها را نباید انجام دهیم. متاسفانه باید بگوییم که هنوز دولت شما متوجه این امر نشده است؛ شاید اصلی‌ترین مصداق این حرف برنامه‌ای باشد که تحت‌عنوان برنامه تحول دولت منتشر شد. برنامه‌ای برای اجرانشدن و پر از حرف‌های خوب ناهمسو و بعضا متضاد. هرچند صرف تدوین چنین سندی که بتواند برخی اولویت‌های اجرایی را برای دولت روشن کند، ممدوح است، ولی باید اذعان کنیم این سند برای تحول نیست و در بهترین حالت به سرنوشت سند تحول قوه‌قضائیه منجر خواهد شد که به‌علت عدم ریل‌گذاری صحیح، با عوض شدن افراد به فراموشی سپرده شد.


آقای رئیسی، متاسفانه باید بگوییم دولت شما تا اینجای کار نشان داده است که تکلیفش با خودش روشن نیست. صبح تا شب شعار می‌دهید که خط‌قرمز ما سفره مردم است، ولی در عمل با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و ۵برابر کردن مبنای ارزش‌گذاری برای دریافت حقوق گمرکی، آن‌هم همسو با موج تورم جهانی، درحال قیچی‌کردن سفره مردم هستید. آقای رئیسی نمی‌شود این‌گونه اقتصاد را مدیریت کرد. حاج‌آقای رئیسی، بی‌تفاوت نبودن شما نسبت به درد مردم و دغدغه قلبی شما برای وضعیت آنها، توام با مردم‌داری‌تان چیزی است که ما را دلگرم کرده، ولی آقای رئیسی این را بدانید اعتماد ذره‌ذره به‌دست می‌آید، ولی به‌یکباره از دست می‌رود و شما هم خوب می‌دانید تا زمانی که مردم نتوانند به دولت اعتماد کنند حاضر نخواهند بود سرمایه‌های خود را برای تولید و اشتغال از زیر بالشت دربیاورند.

نظر کریمی قدوسی درباره تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم با نگاه انقلابی و مقاومتی کم نظیر در برابر طرف غربی مذاکره می‌کند، توانسته در حوزه هسته‌ای، علم و فناوری از دستاوردهای کشور دفاع کند.

محمدجوادکریمی قدوسی در گفت و گو با ایرنا در مورد فرمایشات اخیر رهبری انقلاب و دفاع از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: راهبرد و سیاست تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم منطقی و مبتنی بر پشتوانه ایمانی و انقلابی است. تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تکیه بر این مبانی اعتقادی توانسته تاثیرگذاری خود را در فضای مذاکرات به اثبات برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تیم مذاکره کننده همیشه نماینده ملت انقلابی و مسلمان ایران است و باید پشت میز مذاکره با منطق انقلابی و اسلامی و با ادبیات دیپلمات‌ها مذاکره کند.

توصیه عنابستانی به دولت: در نحوه تعامل با مجلس تجدیدنظر کنید

یک نماینده مجلس تاکید کرد: دولت حتما باید در مسیر تعاملی خودش با مجلس و نمایندگان یک تجدید نظر کند چرا که ما تعامل و همراهی مثبت را از دولت انتظار داشتیم اما این تعامل را خیلی با نمایندگان خوب نمی‌بینیم.

تصمیم ابر بدهکاران برای پرداخت بدهی‌ پس از انتشار اسامی

خاندوزی وزیر اقتصاد درباره نتایج اقدام این وزارتخانه برای افشای اسامی ابربدهکاران بانکی گفت: تعدادی از این بدهکاران بزرگ برای پرداخت بدهی‌شان به بانک‌ها و خروج از لیست بدهکاران مراجعه کرده‌اند. خاندوزی افزود: معضل بدهی‌های کلان بانکی موجب عدم دسترسی بخش زیادی از مردم به تسهیلاتی بود که سال‌ها و سال‌ها منجمد دست چند بدهکار بزرگ بدحساب باقی‌مانده بود و اجازه دسترسی به آن حجم از تسهیلات به بقیه مردم داده نمی‌شد.

وزیر اقتصاد سفر خود به آمریکا را لغو کرد

به دنبال تأخیر دولت آمریکا در صدور روادید برای هیات ایرانی جهت حضور در اجلاس بهاره بانک جهانی و موکول شدن صدور روادید به روزهای منتهی به سفر وزیر اقتصاد سفر خود را به این کشور لغو کرد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی به ۱.۸۹ تریلیون دلار رسید

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۰.۸۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲.۳۸ میلیارد دلار است که ۱۹.۸۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۹۷ میلیارد دلار است که ۱۱.۱۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۹.۲۱ میلیارد دلار است که ۷۸.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

برای دریافت وام ۲ میلیارد تومانی مسکن؛ پانزده سال صبر کنید

رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در سال‌های اخیر در راستای تنوع بخشی در روش‌های پرداخت و تسهیلات مسکن ابزارهای متنوعی را در نظر گرفته است و یکی از این ابزارها که جدید هم نیست صندوق پس انداز مسکن جوان است. اساس این صندوق بر مبنای سپرده گذاری است یعنی اگر خانواده‌ها بخواهند برای تامین مسکن آینده فرزندانشان فکری کنند، می‌توانند افتتاح حسابی تحت عنوان حساب مسکن جوانان و براساس جدول و پرداخت ماهانه بعد از گذشت دوره مشخص از این تسهیلات استفاده کنند. در صورتی که خانواده‌ها بخواهند زودتر از این تسهیلات استفاده کنند شرایط ویژه‌ای دارد که پس از پایان ۵ سال تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان فراهم می‌شود و همچنین بین ۵ تا ۱۵ سال یک جدول مشخصی دارد که همان روز افتتاح حساب در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این تسهیلات، افرادی را که قبل از سال ۱۴۰۱ حساب باز کردند هم شامل می‌شود؟ گفت: این حساب هر سال یک شرایط و سقف‌های مشخصی دارد، ولی با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم‌هایی که اتفاق افتاد؛ امسال این حساب را افزایش بیشتری دادیم تقریباً تا دو برابر سقف‌ها را اضافه کردیم یعنی کسی که از فردا حساب باز کند مشمول این سقف‌ها خواهد شد؛ بنابراین گزارش سقف تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به مبالغ ۲ میلیارد تومان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری برای حساب‌های افتتاحی سال جاری افزایش یافته است.

ورود ممنوع چین در برابر گوشت های برزیلی

چین واردات گوشت از سه شرکت برزیلی را‌ به مدت یک هفته ممنوع اعلام کرده است. دلیل ممنوعیت نگرانی از وجود برخی مواد مشکوک به آلودگی سویه جدید ویروس کروناست. بر اساس این گزارش، گمرک چین اعلام کرده که واردات گوشت از سه شرکت صادرکننده برزیلی به نام‌های GBSSA، مارفریق و MRFG3.SA را‌ یک هفته ممنوع کرده و مراتب طی بیانیه‌ای به سفارت برزیل در پکن اعلام شده است. قرار است این اقدام از امروز (شنبه) اجرایی شود. بر اساس این بیانیه دلیل ممنوعیت وجود اسید نوکلئیک از سویه جدید ویروس کرونا در بخش خارجی بسته‌بندی گوشت است. این بسته‌بندی‌ها حاوی گوشت منجمد بوده که توسط این شرکت‌ها به چین ارسال شده بود. پیش‌بینی شده است که تصمیم چین برای ممنوعیت واردات روی این سه شرکت برزیلی تأثیرگذار باشد.

سبزپوشی بورس در شروع هفته

در پایان فعالیت امروز بازار سهام، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۵۳۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، به یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۵۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته یک درصد معادل ۱۰۴ هزار و ۱۳۹ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۵ تومان رسیده است.

جهش قیمت ملک در دوبی درپی افزایش تقاضا

شهرداری دوبی در گزارشی اعلام کرد، در پی افزایش تقاضا طی ماه گذشته میلادی قیمت املاک و مستغلات در شیخ نشین دوبی بیش از ۱۸.۸ درصد افزایش یافت. براساس این گزارش طی ماه گدذشته میلادی قیمت واحدهای مسکونی بیش از ۸.۴ درصد افزایش یافت و قیمت ویلاهای مسکونی بیشش از ۳۴.۱ درصد افزایش یافت.

خبری از اعلام میزان بدهی ابربدهکاران نیست

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص افشای عمومی لیست بدهکاران بانکی بیان کرد: رویکرد شفافیت در نظام بانکی کشور در دوره جدید مدیریت وزارت اقتصاد و با انتشار عمومی صورت‌های مالی بانک ملی ایران و چند بانک دولتی دیگر از سال گذشته آغاز شد. در ابتدای سال جاری و در مرحله بعدی، وزارت اقتصاد اقدام به انتشار لیستی از ابربدهکاران بانک‌های دولتی و وابسته به دولت مبادرت ورزید. خضریان افزود: البته نوع انتشار لیست‌ها و اطلاعات افشا شده دارای ابهام و نقص‌هایی است و به گفته مقامات دولتی، لیست‌های افشا شده از بدهکاران بانکی کامل نیست. با بررسی دقیق‌تر اسامی افراد و گروه‌های منتشره، می‌توان دریافت که بانک‌ها صرفا لیست بدهکاران حقیقی و یا فعال در بنگاه‌داری بخش خصوصی را منتشر کرده‌اند و خبری از اعلام میزان بدهی ابربدهکاران در شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت نیست.

زمزمه صدور مجوز برای واردات ۷۰ هزار خودرو

هفته گذشته جلسه مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعیین تکلیف حواشی واردات خودرو برگزار شده و جلسه تکمیلی نیز در هفته جاری انجام خواهد شد. گفتنی است، بحث مخالفت با واردات از طرف هیات عالی نظارت انجام شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص چنین نظری نداشته است. جدای از این مباحث، همان‌طور که پیش‌تر تأکید شد، بحث واردات خودرو در حیطه مقررات بوده و نیاز به قانون خاصی که الزاماً در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شود ندارد. به عبارت ساده‌تر موضوع واردات خودرو در سال 97 توسط دولت ممنوع شد و ظاهراً بعد از مکاتبه رسمی رئیس جمهور در خصوص سامان‌دهی آشفته‌بازار خودرو قرار است در پایان اردیبهشت‌ماه بحث واردات خودرو نیز تعیین تکلیف شود؛ بنابراین، گویا در روزهای آتی نظرهای مجمع تشخیص مصلحت نظام یک پالس مشخص برای دولت داشته باشد. به عبارت ساده‌تر، از آنجا که هم دولت و هم مجلس موافق واردات خودرو هستند، تأیید نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد. /تسنیم

گرانی ۳۰۰درصدی تن ماهی بعد از ماه رمضان؟!

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: انجمن‌های تولیدکنندگان کنسرو، یک ماه است که سهمیه روغن را از وزارت کشاورزی دریافت نکردند؛ از این‌روی، واحد‌های تولیدکننده بزرگ با نیمی از ظرفیت اقدام به تولید می‌کنند و تولیدکنندگان خرد، خط تولید خود را متوقف کرده‌اند. محمد میر رضوی در گفتگو با ایلنا، با اشاره به احتمال افزایش نرخ تن ماهی بعد از ماه رمضان، گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته، صنعت پتروشیمی قیمت لوازم بسته‌بندی مواد غذایی از جمله کارتون، شیشه و پت را حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داد. علاوه بر این افزایش هزینه کارگری احتمال بالا رفتن نرخ تن ماهی و سایر محصولات کنسروی را بعد از ماه رمضان تقویت کرده است. وی با اشاره به تاثیرات حذف ارز ترجیحی در تولید محصولات کنسروی، خاطرنشان کرد: هنوز ابلاغیه‌ای درباره زمان حذف ارز ترجیحی به تولیدکنندگان داده نشده است، اما اگر این ارز حذف شود، قیمت محصولات کنسروی حدود ۳۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کنند.

رشد ۳۷ درصدی تجارت کشور در زمستان ۱۴۰۰

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک در خصوص تجارت کشور در زمستان سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: از مجموع تجارت ۱۶۴ میلیون تنی کشور به ارزش ۱۰۱.۶ میلیارد دلار، ۴۱ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار مربوط به فصل چهارم سال ۱۴۰۰ بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد در وزن و ۳۷ درصد در ارزش رشد داشته، اما نسبت به فصل پاییز، چهار درصد در وزن کاهش و ۹ درصد در ارزش افزایش را تجربه کرده است.

نوبرانه ها عقب نشینی کردند

مشاهدات میدانی حاکی از کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه از جمله گوجه‌سبز و توت فرنگی است. مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه گوجه سبز گرمسار به دست آمده و مقدار آن نیز بسیار است، گفت: از ابتدای ماه‌ آینده نیز گوجه سبز ساوه و سپس شهریار وارد میدان خواهد شد. وی ادامه داد: قیمت گوجه‌سبز افت زیادی پیدا کرده است و از کیلویی ۳۰۰ هزار تومان به کیلویی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار رسیده است. رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: توت فرنگی گلستان و جیرفت نیز به دست آمده و توت فرنگی گلخانه‌ای نیز وارد بازار شده است. در حال حاضر قیمت هر کیلو توت فرنگی گلخانه‌ای در میدان مرکزی میوه و تره بار ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان و گلخانه‌ فضای باز نیز کیلویی ۴۰ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷۹
آقای قدسی جنابعالی خبر دارید تا حالا چه گذشت ؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
به جای اعلام اسامی اب بدهکاران بانکی بهتره همه انها را اعدام کنید تا درس عبرتی بشود برای مال حرم خوارها اعلام اسم چه فایده ای دارد
جالب نیست از عنابستانی پیام بگذارید. تابناک محترم لطف
جناب رییسی

مردم در حال نابود شدن هستند
فقر و نداری و تهیدستی و ناامیدی مردم ایران را به ورطه ی سقوط و بدبختی کشانده است.

واقعن صدای خرد شدن عزت و اقتدار ملت ایران را نمی شنوید
یک زمانی تن ماهی،سوسیس کالباس،تخم مرغ و املت گوجه و غذاهای کنسروی جزو غذاهای ارزان قیمت و به اصطلاح دانشجویی بود.این را هم از مردم ضعیف دریغ کردین.اقای رییس جمهور به کجا چنین شتابان؟
بازیگر: برخی هنرمندان مایل نیستند با شما ملاقات کنند و این جمع همه هنرمندان ایران محسوب نمی‌شوند
ریسی: ناهار خوردی؟
چرا دستگاه های نظارتی جرات معرفی عوامل پشت پرده گرانی ها را ندارند؟این عوامل به کجا وصل هستند که از همه بالاترند؟البته اکثر مردم مسببین را میشناسند.کسانی که از قدیم بازار دستشان بوده و به دم کلفت ها وصلند و این بازاریان چه کسانی هستند
آقای بیگی اگر مجلس استیضاح بکن نیست ولی حداقل امثال چون تو دارد که مجیز گوی احمدی نژاد باشد
رئیسی: درحال قیچی‌کردن سفره مردم هستید
هیچکس فکرنمیکرد بی عرضه تر از روحانی پیداشود طوری که عدم تواناییش در اقتصاد را با دست اندازی به مال مردم جبران کند
چون فقیر داریم معلومه بخور بخوره
خیلی قیمتها سرسام آور شده . گرونی زمان روحانی با اون شعله های مهیبش پیش الآن ارزونی بحساب میاد
گرانی 300 درصدی تن ماهی بعد از ماه رمضان؟!
سلام. خداوند متعال به گوینده و نویسنده این تیتر مقداری عقل و فهم عنایت فرماید.
آقای محترم معاون مرکز نشر آثار امام ره فرمودند که نباید فقیری داشته باشیم با این همه ثروت.. از لحاظ منطقی درسته.. ولی واقعیت اینه که بیشتر مردم ایران فقیرند. ایران ثروتمنده ولی مردمش نه. پول تو جیب مردم نبوده و نیست و نخواهد بود. من حتی برای ماه رمضون نتونستم گوشت بخرم چن تا مرغ خریدم. شماها پولدار باشین شماها خونه ها و ثروت بیکران داشته باشین خدا بیشتر بهتون بده. من ندارم. بیشتر مردم ندارن. نوش جون شماها.
عنابستانی همون نماینده ای هست که در مقابل قانون ایستاد و به ضابط قانون سیلی زد؟؟!!!!
تن ماهی چیه؟ کنسرو ماهی تن.
بیصبرانه منتظریم ببینیم دولت می تواند مذاکرات برجام را به نتیجه برساند و نسبت به یکسال قبل چه امتیازات بیشتری گرفته و تا پایان ریاست جمهوری بایدن چیزی می ماند تا از نتایج آن کشور بهره ببرد!!
دیوار بین پارک ها، سینماها، فروشگاهها و.... بکشید، از گرونی چه خبر؟
بنطرتون با عملکرد دولتهای قبلی و فعلی چیزی از سفره مردم مونده که قیچی بشه کرد؟ همه فقط حرف. مجلس هم داره دوره اش تموم میشه حتی یک مصوبه برای مردم نه علیه مردم نداشته
رئیس جمهور = عامل گرانی
برید خجالت بکشید تیم اقتصادی دولت پدر مردم رادرآوردید صدرحمت به روحانی شما عهوام فریب هستیسد
اصلا چرا این دوستان باید برن آمریکا؟ چه چیزی می خوان به علم اقتصاد اضافه کنن؟
یعنی تن ماهی میشه ۱۲۰۰۰۰ تومان؟ خب هیچکی نمیخره
اگرکسی توانست به این سئوال جواب دهدکه چراوبه چه دلیل و
اختصاصاًبرای چه کسانی مجلس محترم انقلابی اصراربه کرفتن مجوزفقط برای ورود ۷۰۰۰۰ خودرودارد نه یک عدد بیشتر ونه یکی کمتر من روستائی کم سوادفکرمیکنم شایددرتمام کشور
عزیزمان فقط ۷۰۰۰۰ نورچشمی داریم البته چون اصلاًعلت آنرا
نمیفهمم اگرکسی آگاهمان سازد چنان شادمیشویم که گوئی یکی ازهمان ۷۰۰۰۰ نفریم چون مدتهااست موجب اختلاف بین مدیران درسطح عالی شده ازمجلس اصراروازمجلس دیگری انکار وسراین ۷۰۰۰۰ نفرعزیز بی کلاه
به یک بچه بگن کارنامه ات ضعیفه خجالت می کشه و فعال‌تر میشه حالا شما روزی هزار بار به این دولت فشل بگو انگار نه انگار
واردات ٧٠هزارخودرو كاملا اشتباهه يا كلا واردات ماشين آزاد بشه يا اصلا وارد نشه . واردات تعداد كم فقط به نفع پولدارها هست كه به دليل عرضه كم خودرو وارداتي قيمتها نجومي ميشه و فقط اونها ميتونن بخرن و قشر متوسط و ضعيف همون پرايد و پژو رو بايد بخرن اما اگر واردات زياد باشه قيمت ها هم شكسته ميشه و گروه بيشتري از مردم ميتونن خودروي خوب سوار بشن
خیلی از هنرمندان در حد این جلسات نیستند اقای جواد.
تیم مذاکره کننده باید از دل مردم باشند نه از مرفهین بی درد
تا بتونن درست مذاکره کنن و الان به نظر نمیاد در مسیر درستی باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
ناشناس عزیز.تیم مذاکره کننده باید کارشناس .اشنا با معادلات پیچیده سیاست جهانی.باسواد.باتجربه.تاریخدان واز همه مهمتر صاحب اختیار باشد..اینکه گفته شود از دل مردم باشد نه از مرفهین بی درد شعار است همه تیمها تا کنون از چپ وراست ایرانی واز دل مردم بوده اند..اما علت اینکه چرا موفق نبوده اند را باید در یکی از عناصر فوق جستجو کرد
جمعی از هنرمندان ، جمعی از معلمان ، جمعی از اساتید دانشگاه ، جمعی از کارگران
در ایران این خردهها که معمولا گزینشی هستند نمایند یک قشر محسوب میشن
بیخیال اقای ریسی ما از شما دل خوشی نداریم
نه تنها خیلی از هنرمندها مایل نیستند بلکه دهها میلیون ایرانی مایل نیستند
دولت رئیسی ، دولت گفتار درمان حراف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
و خودشیفته
افزایش قیمت ها ساعتی شده
کمر مردم داره خرد میشه زیر بار گرونی ها
هیچکسی هم به فکر مردم نیست
۸ ماه گذشت و تقریبا هیچ
دولت رئیسی ضعیف ترین دولت در طول ۴۳ سال گذشته است .
این دولت کلا در حال جمع کردن کامل سفره مردم است .
ای کاش رئیسی در همان قوه عدلیه میماند
سریع
فوری
انقلابی
به داد معیشت مردم برسید
مردم احساس آرامش کنند
مدیریت دولت 30 درصدی بر اقتصاد مملکت
متاسفانه طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۱ اجرایی نشد

و حداقلی بگیران که ۴ میلیون تومان دریافت میکنند ، حداکثر ظرف یک هفته

تا ده روزه جیبشان خالی میگردد ( البته اگر صاحبخانه باشند )

چنانچه افزایش حقوق انها تا مبلغ ۱۲ میلیون تومانی نرسد ، قطعا، گرفتار

بیماری های جدی و خطرناک ناشی از سوء تغذیه خواهند شد
هنرپیشه های دو تابعیتی اگر حاضر شوند در جلسه ربیس جمهور سفاذت ویرایشان را باطل می کند اقای جواد هاشمی.
حدود 20 سال پیش برای فرزندم حساب مسکن جوانان باز کردم و هر ماه قسطها را به موقع و بعضا یک سال پیش واریز می کردم. چند سال پیش که پانزده سالش تمام شد رفتم وام بگیرم گفتند 30 میلیون می دهند. پول یک متر مسکن. قول می دهم پازده سال آینده با این دو میلیارد فقط می شه یک متر خانه خرید. کلاهبردارای بانکها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
دقیقا ...متاسفانه این بلا برسر کسانی هم که بیمه عمر واز کارافتادگی دارند میاید.اصولا تورم بالا کارهایی مثل پس انداز .و بیمه عمر وهمچنین استقراض را بی معنی ونشدنی میکند
جالبه ، ماهی رو از دریا صید میکنید ، فلز رو از خاک مملکت در میارید ، روغن رو از مزارع داخلی تامین میکنید و با افزایش نرخ ارز 300 درصد افزایش قیمت خواهید داشت ، طنزهای تلخ تاریخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
برادر عزیز.نه ماهی با پای خود میاید ونه اهن خود به خود از معدن استخراج میشود .که بشود انرا ارزان به مردم عرضه کرد.هزینه های صید وحمل نقل وبسته بندی وهمچنین کارخانجات فولاد واهن باعث گرانی این اقلام است ضمن اینکه درصد بالایی ازروغن خام هم وارداتی ست ودر ایران فقط بسته بندی میشود
اقای رٸیسی همه چیز خوبه؟ پیش بسوی ابر توروم....؟
از شما بخاطر اینکه گوجه سبز را از کیلویی 300 هزار تومان به 70 هزار تومان رسانده اید سپاسگزاریم. حالا اگر بتوانید به 7 هزار تومان برسانید ما هم میتونیم بخریم.
رئیسی اصلا خوب نیست.فقط روحانی
الان روحانی باید می بود تا از این سر سفره افطار با ماشین رد میشد پایینم نمیومد میرفت
بعد با جذبه شم منتقدین رو به صلابه میکشید.
خدا یا خودت دستور ظهور آقارا بده هرچی زوتر
معلوم نیست چطور یارانه میدهند؟
به سرمایه وکسانی ماشین ها وخانه ها و...........دارند یارانه معیشت ورمضان دادند چون آمار مالی را ندارند
ولی کارگر وبازنشسته عیال وار و چون آمار حقوق 5 میلیونی را تجسس کردند یارانه نمی دند
اطلاعات شان قدیمی وناقص است
خودشان را عقل کل می دانند
چون مردم رضایت ندارند بفرمایید بیتالمال را حیف ومیل نکنند
وبه جایش تورم را کنترل نمایند
دو سال قبل کرونای چینی در آمریکا حالا کرونای آمریکایی در چین . جنگ بیولوژیک به راه انداخته اند . خطاب به چین : زدی ضربتی ، ضربتی نوش کن !
ردیف كد بخشنامه نوع فروش تاریخ شرکت خودرو شماره پیگیری وضعیت عملیات شماره قرارداد آخرين مهلت واريز وجه
1 4392 فروش فوق العاده 1400/07/03 رانا پلاس با موتور TU5P و گیربکس 6 سرعته دستی 91030514 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
2 4396 پيش فروش 1400/07/14 پژو 207i دستی با سقف شیشه ای 91240485 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
3 4398 فروش فوق العاده 1400/07/20 رانا +( پلاس ) 94697559 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
4 4400 پيش فروش 1400/07/29 تارا دستی 97465487 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
5 4401 پيش فروش 1400/08/06 تارا دستی 98322839 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
6 4405 فروش فوق العاده 1400/08/19 رانا +( پلاس ) 99836118 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
7 4407 پيش فروش 1400/08/27 تارا دستی 103171349 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
8 4410 پيش فروش 1400/09/19 تارا دستی 104402750 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
9 4412 فروش فوق العاده 1400/09/22 رانا +( پلاس ) 108975371 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
10 4420 پيش فروش 1400/10/28 رانا + (پلاس) با موتور TU5P و سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته دستی 120193899 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
11 4427 فروش فوق العاده 1400/11/21 پژو پارس TU5 130839737 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
12 4430 پيش فروش 1400/12/04 رانا +( پلاس ) 133031260 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
13 4434 فروش فوق العاده 1400/12/18 پژو 207i دستی با سقف شیشه ای 140502269 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
14 4441 فروش فوق العاده 1401/01/16 پژو پارس سفارشی (ELX) با موتور TU5 143756432 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
15 4445 پيش فروش 1401/01/23 پژو 207i دستی با سقف شیشه ای 148010825 برنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد -
آقای رییس پست رییس جمهوری را با قوه قضاییه اشتباه گرفته هرروز افزایش قیمت لاستیک روغن وسایل یدکی ماشین این عوامل باغ گرانی کرایه دولت چکارکرد برای لاستیک وسایر ملزومات این اقتصاددانان نوچه را دورکنید
علت اصلی فقر در ایران گروهکی از مردم نماها هستند که با سنگ اندازی در کار دولت جدید نمی گذارند نقشه ها و برنامه های هوشمندانه دکتر رییسی اجرا شود
خدایی با خواندن نکات بالا مسئولین باید از خجالت اب شوند ؟
چقدر این جمله رییس‌جمهور براتون جالب بود فقط حرف رو که همه بردند بزنن
برنج رو از مردم گرفتید مردم چطوری امیدوار باشند مقاومت فقط واسیه مردم عادی هست مسئولین هیچی مقاومتی ندارند
برای دریافت وام ۲ میلیارد تومانی مسکن؛ پانزده سال صبر کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برای دو پسرم حساب باز کردم نوبتشون که شد(حدود 15 سال) آپارتمان 100 تومانی شد 2 میلیارد و فقط 50 تومان وام به من میدن .
دست مریزاد ......
تا میاد نوبت 2 میلیاردی بشه آپارتمان میشه 20 میلیارد خیلی امیدوار نباشید.
علیرضا بیگی: این مجلس استیضاح بکن نیست

این مجلس از نوع وزیران بی کفایت دولت فعلی است. برای همین خنثی و بی اثر است.
راستی چرا باید فولاد و محصولات پتروشیمی با نرخ های بین المللی در داخل عرضه شوند
به نظر من اگه گفتن یک واقعیت ساده جمله شجاعانه تلقی بشه باید تصور کرد چه واقعیتهایی تلخی وجود دارند که هیچگاه گفته نمیشوند.و چه حقوقی که از ملت تضییع نمیشود در آزادترین کشور جهان!
"توصیه عنابستانی به دولت: در نحوه تعامل با مجلس تجدیدنظر کنید" وگر نه با سیلی میزنم توی گوشتون
تابناک عزیز توهم داری از گرانفروشا طرفداری میکنی هرچه میخاد تون ماهی گرون بشه مردم دیگه این اشغالها را نمی خورندکه تاریخ مصرف گذشته هستن وبا دستگاه عوض شدن
چقدر بی ادبه این جواد هاشمی
دستشویی عمومی را زیاد کنید
ببینید به چه مرحله ای از آزادی و دموکراسی رسیدیم که دو جمله معمولی و خبری سید جواد میشه شجاعانه
رئیس جمهور فردی دلسوز و متواضع است امیدوارم برخی از هنرمندان پر ادعا این را درک کنند
این دوستان عدالتخواه در دوران روحانی کجا بودن که مردم زیر بار کرونا وگرانی له شدند؟؟؟؟؟ الان زبان درآوردن واز سعه صد رییسی سواستفاده می کنند.
این آقای بازیگر و امثالهم هنرمند نیستن که از آنها به عنوان هنرمند یاد می کنید بلکه یک مشت انسان نون به نرخ روز خورند که همیشه غم نان فرانسوی اعلا دارند نه نان معمولی باید از اینها پرسید اصولا چرا در زمان دولت قبل شجاعت نداشتید
مجلسی که حریص به مقام و صندلی باشه جرات استیضاح نداره و انوقتی هم که وزیران روحانی را اتوبوسی استیضاح میکردند به خاطر رای آوردن در دور بعدیشون بود(قربتا الی الله) نبود!
جمله شجاعانه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناك عزيز
عكسهاي تبليغي در اين صفحه ، حاوي تصاوير خانمهايي است كه بخش زيادي از موهايشان پيداست و زيبنده سايتي مثل تابناك كه پايبند موازين شرع مي باشد ، نيست. متشكرم
خوب به جهنم كه هنرمندها به ديدار ريسي نرفتند همونا بلاي خانمانسوزي مثل روحاني رو تو پاچه ملت كردن
آقای پویا دلیل فقیر داشتن در کشور رو شما بفرمایید
جالبه !حذف ارز 4200داره دم حامیان رانت خواران و رو عیان میکنه!!بدترین قسمت سخن طرفداران ارز جهانگیری ادعای ایراد آسیب به سفره مردم هست!!یک مورد عنوان کنید که منافع ارز4200به جیب مردم رفته است؟؟؟
چرا این قدر غرغر میکنید بابا ساکت باشید بزارید دولت کارش را بکند هر ننه قمری شده سیاست مدار
گرانی ۳۰۰درصدی تن ماهی بعد از ماه رمضان؟!
ماهی تن را در جنوب کشور مفت مفت از صیادان می خرید، بقیه موارد هم ساخت داخل است و ربطی به ارز ترجیحی ندارد.
اگر برای گرانی نقشه دارید واضح بگویید...
جناب رییسی اخلاق خوب و روا داری بالای شما و تحمل

مخالفین شما بسیار فضیلت خوبی است

ولی شما باید دارای تخصص و تجربه و علم و دانش و

ارتباطات قوی با کارشناسان زبده و دارای راه حل همراه

قدرت اجرایی و استقلال رای و مجوز کار از بالا باشید

تا بتوانید مشکلات مردم و کشور را با حمایت مردم

بر طرف کنید

، در غیر اینصورت ، عِرض خود میبری و زحمت ما میدارید
وقتي قراره به همه ناهاربدن تن ماهي ميخواهيم چكار.!خخ
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل