بازدید 15650
۵

انتقال تاسیسات از کرج به نطنز و آغاز تولید قطعات سانتریفیوژ / آژانس فعلا هیچ گونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین‌های نصب شده ندارد

در جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: ایران در حال راه اندازی یک کارگاه جدید در نطنز است که قطعات سانتریفیوژ‌های غنی‌سازی اورانیوم را با ماشین‌هایی که به تازگی از تاسیسات کرج به آنجا منتقل شده است، خواهد ساخت.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ 14 April 2022

انتقال تاسیسات از کرج به نطنز و آغاز تولید قطعات سانتریفیوژ / آژانس فعلا هیچ گونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده ندارد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد، آژانس در تاسیسات نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرده است. آژانس همچنین اعلام کرده است که کارگاه جدید سانتریفیوژ در نطنز با ماشین آلات کرج کار می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ در جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: ایران در حال راه اندازی یک کارگاه جدید در نطنز است که قطعات سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم را با ماشین‌هایی که به تازگی از تاسیسات کرج به آنجا منتقل شده است، خواهد ساخت.

بنا بر ادعای رویترز، در ادامه این گزارش با اعلام اینکه آژانس در تاسیسات نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرده، آمده است: ایران در سیزدهم آوریل (۲۴ فرورین ماه) به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که ماشین‌های منتقل شده در کارگاه نطنز از همان روز شروع به کار خواهند کرد.

آغاز تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع هسته‌ای نطنز

در همین ارتباط یک منبع وابسته به شورای عالی امنیت ملی گزارش داده با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین آلات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنز آغاز شد. فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بنا به روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.

بر اساس برنامه ریزی جدید در سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های ویژه تولید روتور و بیلوز از مجموعه صنعتی کرج به مجتمع شهید مهندس احمدی روشن در نطنز منتقل شده است.

با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین آلات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنز آغاز شد.

فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.

توضیحات غائبی درباره گزارش جدید مدیرکل آژانس انرژی اتمی

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین، در پی انتشار گزارش روز پنجشنبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی اجرای برجام اعلام کرد: این یک گزارش به روز رسانی فنی مدیرکل آژانس در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.

محمدرضا غائبی افزود: در این گزارش اعلام شده است، همانطور که قبلا گزارش شد، ایران در چهارم آوریل به آژانس اطلاع داده است که تمامی ماشین‌های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل کرده و همان روز بازرسان آژانس راستی آزمایی کردند که تمامی آنها غیر فعال هستند. در دوازدهم آوریل، آژانس نصب دوربین های نظارتی خود را در نطنز به اتمام رسانده و همان روز مهر و موم از این ماشین ها برداشته شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش آژانس، همان روز ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین‌ها برای تولید لوله‌ها و بیلوز روتور سانتریفیوژ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنان در ۱۳ آوریل ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین‌ها در همان روز در این مکان جدید فعال و عملیاتی شده اند.

سرپرست نمایندگی ایران در وین همچنین تاکید کرد: آژانس همچنان هیچ گونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده نداشته و تا زمانی که ایران دوباره به اجرای برجام برنگردد، اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
پس برجام مرخص شده !!!!!!!!؟؟!؟!؟!؟!؟!
خب دیگه همه چی برای حل مشکلات مردم فراهم شده و در آینده ای نه چندان دور مردم به ی رفاه نسبی میرسن شایدم در سطح مردم کشور سوئیس
غربگدایی مرضه من خودم غربگدا بودم تا ۵ سال پیش الان که فکر میکنم شرمم میشه
پدر غرب و غربگدارو در میاریمو
بجای راه اندازی کارخانه ساخت به اصطلاح سانتریفیژسازی‌ باید با کشورهای صنعتی مشارکت بکنید کیفیت این ماشینهای آشغالی که دست ملت میدید را بهبود ببخشید بی زحمت !
سانتریفوژ سازها تابحال در دنیا بجایی نرسیده اند‌ شماها که در مقابل آنها عددی نیستید‌ !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار