بازدید 11184
٢٢ میلیون مهاجر در آلمان؛

از هر ۴ آلمانی، یک نفر مهاجر است

دید کلی به جامعه ایرانی‌ها در آلمان خوب ارزیابی می‌شود. حتی گاهی سیاست‌مداران هم اشارە کردەاند کە بخش قابل توجهی از ایرانی‌ها در آلمان سکولار و تحصیل‌کردە هستند.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 13 April 2022


به گزارش تابناک به نقل از یورو نیوز؛ از هر چهار نفری کە در آلمان زندگی می‌کند، یک نفر پیشینە مهاجرتی دارد. بر پایه جدیدترین گزارش ادارە آمار آلمان این افراد حدود ٢٧.٢ درصد از کل جمعیت آلمان را تشکیل می‌دهند. ترکیه با ١٢ درصد، کشور اصلی مبدا مهاجران است.

براساس جدیدترین گزارش اداره آمار فدرال آلمان کە روز سه شنبه ۲٣ فروردین (۱٢ آوریل) منتشر شدە است، در سال ٢٠٢١ حدود ٢٢ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر با پیشینه مهاجرت در آلمان زندگی کردەاند.

به گفته سخنگوی این ادارە، این رقم معادل ٢٧.٢ درصد از کل جمعیت آلمان است و بالاترین میزان از زمان شروع آمارگیری‌های خرد در سال ٢٠٠۵ به شمار می رود.

شمار مهاجران آلمان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود دو درصد افزایش داشته است.

براساس تعاریفی کە در آلمان وجود دارد، اگر شخصی پس از تولد در آلمان و هنگام صدور شناسنامه تابعیت آلمانی نداشته باشد یا اگر این موضوع در مورد یکی از والدین او صدق کند، این شخص "شهروند با پیشینە مهاجرت" محسوب می‌شود.

بر اساس این آمار، ترکیه با ١٢ درصد، کشور اصلی مبدا افراد با پیشینە مهاجرت در آلمان است و پس از آن لهستان با ١٠ درصد و فدراسیون روسیه با ٦ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. کشورهای قزاقستان و سوریه نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

آلمانی‌هایی با پیشینە مهاجرت از ایران
طبق گزارش جدید اداره آمار فدرال آلمان بیش از ١٨٠ هزار ایرانی یا ایرانی‌تبار در این کشور "شهروند با پیشینە مهاجرت" هستند. باید توجه داشت کە نسل دوم و سومی کە با تابعیت آلمانی والدین متولد شدەاند، در این آمار گنجانده نشدەاند.

به گفتە رسانه‌های آلمان دید کلی به نسبت جامعه ایرانی‌ها در این کشور خوب ارزیابی می‌شود. حتی گاهی سیاست‌مداران هم اشارە کردەاند کە بخش قابل توجهی از ایرانی‌ها در آلمان سکولار و تحصیل‌کردە هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل