بازدید 10507

چرا مدارس در آلوده‌ترین شهر جهان تعطیل نشد؟

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خطاب به استاندار تهران اعلام کرد: آقای استاندار شاخص هوای تهران باید به چه مرحله‌ای می رسید که جان مردم و شهروندان برای شما مهم تلقی شود و اقدام به تعطیلی مدارس و ادارات می کردید؟
کد خبر: ۱۱۱۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 10 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران در دو روز گذشته شرایط بحرانی جوی را پشت سر گذاشت و امروز نیز به واسطه لطف خدا و وزش باد آلودگی هوا کاهش پیدا کرد، گفت: در روز شنبه وجود ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون با شاخص ۵۰۰ppm، شهر تهران را به آلوده ترین شهر جهان تبدیل کرد که به دنبال آن کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل شد و تصمیم این کمیته بر آن شد تا مدارس و ادارات تعطیل نشوند.

وی با بیان اینکه در همین رابطه دو سؤال از استاندار تهران دارم، ادامه داد: آقای استاندار شاخص هوای تهران باید به چه مرحله ای می رسید که جان مردم و شهروندان برای شما مهم تلقی شود و اقدام به تعطیلی مدارس و ادارات می کردید؟ بله، ما هم معتقدیم که تعطیلی مدارس و ادارات اولین و ساده ترین راه حل است و باید برای آلودگی هوای تهران عزمی ملی و همت همگانی صورت گیرد؛ اما فراموش نکنیم که در برابر جان شهروندان مسئول هستیم و باید برای حفاظت از آن تلاش کنیم.

نجفی با بیان اینکه نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد ترکیب کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران است که مشخص نیست کدام دستگاه ها و ارگان ها در آن عضو هستند، خطاب به استاندار تهران گفت: در زمستان سال گذشته که آلودگی هوای تهران در مرز هشدار قرار گرفته بود و بنده در تذکری نسبت به عدم دعوت از یکی از اعضای شورای شهر تهران در کمیته آلودگی هوا انتقاد کردم، بلافاصله دفتر شما در تماسی عنوان کرد که دعوت از اعضای شورای شهر تهران به این کمیته فراموش شده و از جلسات بعدی حتما دعوت خواهند شد اما باز هم متاسفانه این بار دعوتی صورت نگرفت.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما نمایندگان مردم در شورای شهر هستیم و این حق طبیعی شورای شهر است که در چنین جلساتی که درباره سلامت و جان آنها تصمیم گیری می شود حضور داشته باشیم، اظهار کرد: شهروندان مدام نسبت به این وضعیت از ما گله می کنند در حالی که ما در این کمیته و جلسات حضور نداریم و هیچ نقشی در تصمیم گیری های آن نداریم و مجددا به همه مسولین مربوطه یادآوری می‌کنم این میزان از آلودگی هوای تهران در طول روزهای مختلف سال قطعا جان و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و می‌تواند موجب مرگ و میر هزاران نفر شود و باید فکری برای جلوگیری از آن کرد.

وی افزود: از شهردار تهران و روسای همه سازمان ها و ارگان های تهران می خواهم نسبت به مرخصی و رعایت شرایط برای گروه های پرخطر مثل بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار و یا مادران شیرده و جانبازان شیمیایی در روزهای آلودگی هوا مساعدت کنند و همچنین از دولت و مجلس می خواهم واردات خودروهای برقی و هیبریدی در شهرهای بزرگ و پر جمعیت به ویژه تهران را در اولویت خود قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۲
چون شهردارش دغدغه های دیگه ای داره!
هیچ استاندارد و قانونی برای این مواقع تعیین و تعریف نشده است. ایراد از سیستم است. همیشه یکنفر تصمیم می گرفته نه یک سیستم.
وقتی یک مشت بی سواد جو گیر مسئول میشن نتیجه اش میشه همین البته مردم شاید زورشون به دولت نرسه به خودشون که میرسه بچه هاشون مدرسه نفرستند
مسئولین کی برای سلامت و جان مردم اهمیت قائل بودن که این مورد دومی آن باشد؟ درد مردم ایران همین است نادانی مسئولین ...
چون مانور سیاسی "بازگشایی بعد از کرونا" رو ناقص می‌کرد.
تا پر شود جیب از ما بهترون...........
مدارس تعطیل نشد چون آقای استاندار مسئولیتی درخصوص سلامتی و جان بچه های مردم در خودش احساس نمی کرد! این تاکید بی مورد برای بازگشایی مدارس درحالیکه دانش آموزان هیچ واکسن موثری دریافت نکرده اند واقعا غیرقابل قبوله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
استاندار ،با سابقه اغتشاش و ناارامی، چطور میتونه برای نظم و سلامتی مردم تصمیم بگیره؟
واقعاً دیگه مسخره اش رو در آوردند با این نوع مدیریت کردن.آیندگان شما را قضاوت خواهند کرد.
اگر الان تو یه کشور دیگه ایی بود بلافاصله اقایونی که تصمیم به قتل دسته جمعی مردم گرفته بودند در مرحله اول از کار برکنار میشدن بعدهم دادگاهی اما اینجا پست ومقام بالاتر می گیرند چند ساله که این وضعیت ماست وروزبه روز داره بدتر میشه نمیتونید کاری برای مردم بکنید استعفا بدین
چون جان مردم به انداره ارزن برای اینها مهم نیست و برای عادی جلوه دادن ضعف مدیریتشان از جان بچه های ما هزینه میکنند. من که بچه ام رو نفرستادم مدرسه و برام اصلا مهم نیست استاندار یا بالاترش چه نظری دارد. اینها یک سیاستمدار منفعت طلب هستند که منافعشان را از مشکلات مردم تامین میکنند.
آخه منصوری(استاندار تهران) از ۵۰۰ppm یا ۱۰ میکرون چه میدونه ، اگه هم بدونه که چقدر خطرناک بوده و سایر قضایا کاری از دستش بر نمیاد این ریزگردها تقصیر ترکیه بوده ، تقصیر ترکیه هم نباشه تقصیر آمریکای جهان خوار است و مردم باید با قوت سرکار برن ، دیدید که اقای منصوری کلی جلسات فشرده برگزار کردند تا بهترین تصمیم قرن را اتخاذ کنند ولی دستهای پنهانی مانع از اجرای توافق بین اقای منصوری و اعضای حاضر در جلسه شدند. و نتیجه جلسه این بود که اقای منصوری یک سخنرانی کنند و دیگران گوش دهند
چون از وزیر تا مدیرها همه به فکر میز و مقام خودشونن و بخاطر اینکه مبادا موقعیتشون به خطر نیفته حاضرن همه بچه های مردم مریض بشن ولی به بالا دستیشون نه نگن
لااقل یکی بفکر مردم هست بقیه که فکر یمن ولبنانند
همه از یک غماش
شاید قسم خورده شده اصلا تعطیل نشوند
بازکردن مدارس بلافاصله بعد از عید بسیار اشتباه بود و باز بودن مدارس روز شنبه مثل جنایت بود..ریه بچه ها همون یک روز آسیب جدی دید و برای همیشه حساس شد خدا ازتون نگذره
توجه مهم !!!!
مسئولین محترم در نظر داشته باشید که اگر شاخص از ۵۰۰ppm گذر کند، آلودگی بر m سنگینی وارد می کند و باعث افتادن آن میشود.
پاسخ : خانم ناهار خورده اید ؟
چون مودیرهای باسوادی داریم میزان علم است خخخ
بقول مهندس اصغری این عنوان سیاسی است.چون تهران که کانون ریزگردها نبوده وقاعدتا آلودگی آن نباید بیشتر از کانون ریزگردها در کشور عراق با بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله باشد
آفرین اگه این طور بشه که خیلی خوبه ، خدا شکر یک دل سوز در مجلس داریم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی