بازدید 14756
۹

تکلیف شکایت عراق از ایران معلوم شد

علیرغم برخی فشارهای داخلی و خارجی بر بغداد، مسئولان عراقی اعلام کردند که کشورشان قصدی برای طرح شکایت علیه ایران در مجامع بین المللی در پی حمله موشکی سپاه به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 04 April 2022

به گزارش تابناک، سایت خبری العربی الجدید می‌گوید که یک مسئول در وزارت خارجه عراق که نام او ذکر نشده به این سایت گفته است که کشورش تصمیم گرفته مساله حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل را بین المللی نکند. او در عین حال گفته که ایران هیچگونه پاسخی به درخواست‌های رسمی عراق برای دادن توضیحات در این خصوص نداده است.

این مسئول عراقی "انصراف از تقدیم شکایت در سازمان ملل یا اتحادیه عرب و یا سازمان همکاری اسلامی" را تایید کرده و گفته که عراق تصمیم گرفته مساله را به نهادهای بین المللی نکشاند.

یک مسئول امنیتی عراقی دیگر هم در گفت وگو با این سایت خبری تاکید کرد: بین المللی کردن این پرونده در وقت کنونی منجر به دخالت طرف های دیگر می شوند که می‌خواهند از این مساله علیه ایران استفاده کنند، ما روابط متمایز و مستقیم با ایرانی‌ها داریم و ترجیح می دهیم که با خود آن ها گفت وگو کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عراق تصمیم برای تقدیم شکایت بین المللی درخصوص حمله موشکی‌به اربیل را لغو کرده است تاکید کرد: اساسا تصمیمی برای شکایت نبود که بخواهیم لغو کنیم.

از سوی دیگر عائد الهلالی، یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در گفت وگو با العربی الجدید تاکید کرد: ادله هایی وجود دارد که نشان می دهد ایران مرکز موساد را هدف قرار داده است که اخیرا از همین مرکز حملاتی علیه ایران انجام شده است و دلیل عدم تقدیم شکایت بین المللی همین امر است.

وی گفت: با توجه به روابط راهبردی میان دو کشور در تمامی زمینه ها، عراق نمی تواند چنین شکایت بین المللی علیه ایران مطرح کند. تقدیم چنین شکایتی بر روابط دو کشور تاثیر می گذارد بنابراین دولت اهمیت این امر را به خوبی درک می کند.

الهلالی همچنین وجود هرگونه فشار از سوی ایران بر عراق برای لغو چنین شکایتی را تکذیب کرد و گفت بالعکس فشارها بر بغداد برای تقدیم شکایت علیه ایران بود و دولت تا به این لحظه برای پایان دادن به این پرونده مطابق اصول دیپلماتیک عمل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
منجی عراق ازچنگ داعش را در کشورشان توسط آمریکا شهیدکردند جرات حرف زدن تاکنون پیدا نکرده و لا شده اند حالا چگونه می خواهند حرف بزنند؟؟؟
شما اول خسارت ما ناشی از 8 سال جنگ را بدهید. بعد برید هرجا می‌خواهید شکایت کنید.
به بدهکار که رو بدهید طلبکار می‌شود همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Georgia |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
متاسفانه به دلیل ادامه جنگ توسط ما اگر شکایت کنیم خود .
محکوم هستیم
کدام مرکز راهبردی اسراییل؟!!!!
خسته نشدید از دروغ گفتن!؟مانند زدن ه‌اپیمای مسافربری!!!
خانه یکی از تجار صادر کننده گاز بوده که قرار بود به ترکیه و اسراییل گاز و نفت بفروشه.
اولا گفته در موقعیت کنونی به صلاح نیست.یعنی صبر میکنند تا پس از دوشیدن ایران و بهتر شدن اوضاع اقتصادی و ثبات سیاسی این کار را انجام دهند. همه کشورها که مسئولانی مثل ایران ندارند که از خسارات جنگ بگذرد و چند استان کشور دشمن را هم با هزینه ملت ایران آباد کند!
خسارت جنگ رو که حق مردم بود ازشون نکرفتین داعش زنان و دخترانشان رو خرید و فروش می‌کرد چه عزیزانی رو که از دست ندادیم برای حمایت ازشون الان هم کشورشون با تعجب فراوان شده مرکز شرارت علیه ایران اونوقت ما نباید پاسخ بدیم، درود بر مسئولین کشورم ماشالا دست به هزینه کردنشون عالیه
احتمالا میلیون ها دلار زیرآبی گرفتند مثل کاترین خانم
همون بهتر که دیگه عبدالهیان نگه که ما در منطقه و عراق نفوذ داریم !
بسیار خوب. ولی غرامت جنگ 8 ساله همچنان پابرجاست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل