بازدید 16251
۹
کیوسک بین الملل تابناک

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا/ واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی/ موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقجی به عربستان/ لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا، واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی، موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقجی به عربستان، لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا و کشته‌ شدن نظامی آمریکایی در سقوط هواپیمای نیروی دریایی، از مهم ترين خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ 02 April 2022

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا/ واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی/ موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقچی به عربستان/ لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا

کیوسک بین الملل تابناک: فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا، واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی، موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقجی به عربستان، لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا و کشته‌ شدن نظامی آمریکایی در سقوط هواپیمای نیروی دریایی، از مهم ترين خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا

نخست وزیر پاکستان، تنها یک روز مانده به برگزاری جلسه رای‌گیری درخصوص طرح عدم اعتماد علیه خود در مجلس، این چالش را نتیجه دسیسه آمریکا و همدستی اپوزیسیون کشور با مداخله خارجی دانست و از مردم به ویژه قشر جوان پاکستان خواست علیه توطئه و مداخله خارجی راهپیمایی سراسری کنند.

به گزارش منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور ـ که با چالش طرح عدم اعتماد از سوی اپوزیسیون و خروج احزاب هم‌پیمان از ائتلاف با دولت مواجه است ـ فراخوان برگزاری راهپیمایی سراسری به ویژه از سوی قشر جوان پاکستان داد.

وی بحران فعلی سیاسی در پاکستان و خیز جبهه مشترک اپوزیسیون موسوم به "جنبش دموکراتیک پاکستان" علیه دولت را نتیجه توطئه آمریکا و همدستی احزاب مخالف با مداخله خارجی دانست و از مردم خواست تا علیه این توطئه به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات البته "مسالمت‌آمیز" بزنند.

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا/ واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی/ موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقچی به عربستان/ لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا

فراخوان نخست وزیر پاکستان برای برگزاری راهپیمایی سراسری علیه مداخله آمریکا در حالی عنوان می‌شود که جلسه رای‌گیری درخصوص طرح عدم اعتماد به نخست وزیر فردا (یکشنبه) در صحن علنی مجلس ملی این کشور برگزار می‌شود.

عمران‌خان امروز طی گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با قشرهای مختلف مردم پاکستان تاکید کرد: شکست سرنوشت اپوزیسیون است و فردا در صحن مجلس دولت برنده میدان نبرد خواهد بود.

وی جناح مخالف پاکستان را همدستی با قدرت‌های خارجی و پیروی از توطئه آنان متهم کرد و افزود: دولت فعلی پاکستان تنها به فکر منافع ملی و مردم است و هرگز اهمیتی به مطالبه قدرت‌های خارجی نمی‌دهد.

در همین زمینه، رهبر اپوزیسیون پاکستان و رئیس حزب مسلم لیگ نواز با ابراز نگرانی از فراخوان عمران‌خان برای راهپیمایی در روز جلسه رسمی مجلس، گفت: نخست وزیر پاکستان دست به کار خطرناکی می‌زند و بیم آن می‌رود پایتخت پاکستان به صحنه احتمالی جنگ و درگیری تبدیل شود.

«شهباز شریف» مدعی شد که دولت و نخست وزیر درحال نقض قانون اساسی پاکستان هستند.

گفتنی است، تدابیر شدید امنیتی در اسلام‌آباد اعمال و مسیرهای منتهی به پارلمان، منطقه دیپلماتیک، کاخ نخست وزیری و ریاست جمهوری مسدود شده است. بیم آن می رود که هزاران تن از حامیان حزب عمران‌خان فردا و همزمان با جلسه رای گیری برای طرح عدم اعتماد در شهر اسلام‌آباد تجمع کنند.

واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی

سفارت ایران در کپنهاگ در واکنش به رفتار خشن و توهین آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی، مراتب اعتراض و گله‌مندی خود را به وزارت امور خارجه این کشور ابلاغ کرد.

 دو روز پیش (پنجشنبه) تصاویر و فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آنها نیروی پلیس مهاجرت دانمارک در اجرای حکم طرد یک بانوی پناهجوی ایرانی، اقدام به ضرب و شتم او در مقابل دیدگان همسر و کودکانش نموده و طی برخوردی خشونت آمیز، وی را با اجبار برای عزیمت به ترکیه به فرودگاه کپنهاگ منتقل کرده اند.

در پی تایید این رخداد تأثر برانگیز و خشونت بار پلیس دانمارک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با ارسال یادداشت رسمی، مراتب اعتراض و گله مندی از این اقدام غیرانسانی را به وزارت امورخارجه دانمارک ابلاغ نمود.

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا/ واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی/ موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقچی به عربستان/ لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا

در همین ارتباط خانم نادی پور، سفیر ایران در دانمارک، روز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴٠۱ با حضور در وزارت امورخارجه محل، ضمن ملاقات با مقامات ذیربط وزارت مهاجرت و وزارت امور خارجه این کشور، مراتب اعتراض دولت ایران را اعلام کرد و در قبال این واقعه تأثر برانگیز که موجب ناخرسندی مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران شد، از مسئولان دانمارکی خواست، علاوه بر برخورد با خاطیان، ارائه اطمینان از عدم تکرار وقایع مشابه، بابت این رفتار غیرانسانی عذرخواهی شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، با استفاده از این فرصت، دیگر موارد نقض حقوق بشر و آثار منفی چنین رفتارهای مترتب بر روابط فیمابین دو کشور را متذکر شد.

براساس اخبار منتشره، پارلمان دانمارک روز پنجشنبه ۱۱فروردین ماه، وزیر همگرایی و مهاجرت این کشور را جهت ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات نمایندگان و احزاب پیرامون این رخداد و رفتار دلخراش پلیس در قبال بانوی پناهجوی ایرانی، فراخوانده است.

در حال حاضر این خانم ایرانی تحت مراقبت پزشکی، نزد خانواده خویش در دانمارک است.

موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقجی به عربستان 

ترکیه در پی تلاش برای اصلاح روابط خود با عربستان تصمیم گرفت تا پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی را، که در خاک این کشور اتفاق افتاد، به عربستان منتقل کند.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن امروز (شنبه) به نقل از شبکه خبری خبر ترک نوشت: وزارت دادگستری ترکیه با انتقال محاکمه مظنونان سعودی الاصل در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول مخالف رژیم آل‌سعود به ریاض موافقت کرد.

ترکیه ۲۶ سعودی مظنون به نقش داشتن در این قتل وحشیانه را غیابی محاکمه کرده، اما دادستان ترکیه در استانبول گفت که پرونده باید به عربستان منتقل شود، زیرا مظنونان از دسترس آن‌ها دور هستند.

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا/ واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی/ موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقچی به عربستان/ لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا

گفتنی است پس از انتقال پرونده، ترکیه در آن دخالتی نخواهد داشت و محاکمه در عربستان ادامه پیدا خواهد کرد. عفو بین الملل از آنکارا خواسته تا اجازه ندهد برای اصلاح روابطش با ریاض، بر یک قتل سرپوش بگذارد.

خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست بود که از مخالفان رژیم سعودی محسوب می‌شد. او در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید؛ این جنایت منجر به دستگیری تعدادی از مقامات ارشد سعودی در ارتباط با این پرونده شد.

روابط ترکیه و عربستان پس از قتل این روزنامه نگار به شدت تیره شد، زیرا مقامات ترکیه اعلام کردند خاشقجی توسط تیمی از عوامل سعودی کشته شده است؛ اما آنکارا اخیرا در صدد بهبود روابط خود با ریاض و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برآمده است.

تحلیلگران این امتیازدهی ترکیه را نتیجه فروپاشی اقتصاد این کشور می‌دانند؛ به عبارت دیگر، برخی تحلیلگران معتقدند که مهم‌ترین انگیزه ترکیه در عادی سازی رابطه با امارات و توسعه روابط با قطر، تامین ارز و بهبود اقتصاد این کشور باشد.

لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا 

خبرگزاری رویترز گزارش داده است، آمریکا آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای خود را لغو کرده است.

این موشک که بردی نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر و کلاهکی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارد یکی از بخش‌های کلیدی زرادخانه نظامی آمریکاست.

این آزمایش اولین بار در روز دوم مارس پس از آن به تاخیر افتاد که ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد نیروهای ویژه استراتژیک هسته‌ای خود را به حال آماده باش درآورده است.

فراخوان عمران‌خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه آمریکا/ واکنش ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی/ موافقت ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقچی به عربستان/ لغو آزمایش موشک بالستیک میان‌قاره‌ای از سوی آمریکا

در آن زمان آمریکا اعلام کرد تصمیم برای تاخیر در این آزمایش را برای کاهش خطر غلط محاسباتی گرفته اما تاکید کرد که این آزمایش تنها به تاخیر افتاده و نهایتا انجام خواهد شد.

روز جمعه یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت لغو این آزمایش نیز به همین دلیل گرفته شده اما افزود: نیروی هوایی آمریکا از آمادگی نیروهای استراتژیک این کشور اطمینان کامل دارد.

کشته‌ شدن نظامی آمریکایی در سقوط هواپیمای نیروی دریایی

نیروی دریایی آمریکا روز (جمعه) کشته‌ شدن یکی از خدمه خود در سانحه سقوط هواپیمای نظامی این کشور را تایید کرد.

روز چهارشنبه بود که هواپیمای جاسوسی «ئی-۲دی هاوک‌آی» ساخت شرکت تسلیحاتی «نورثروپ گرومن» و متعلق به نیروی دریایی آمریکا، بعد از پرواز عملیاتی معمول در نزدیکی جزیره «والوپس» در ایالت ویرجینیا سقوط کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس‌نیوز»، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامی کشته‌ شده در این حادثه، ستوان «هایروم هانلون» عضو جوخه ۱۲۰ فرماندهی و کنترل هوابرد است.

در این بیانیه آمده است که دو سرنشین دیگر این هواپیمای نظامی از حادثه سقوط جان سالم به‌در برده‌اند اما مجروح شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه علت سانحه هنوز در دست بررسی است، گفت با توجه به سقوط هواپیما در دریا، هیچ خطر آلودگی یا نشت سوخت نیز وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
خودشون که پرتاب موشک اونم با قابلیت حمل کلاهک هسته ای انجام میدن حق دارند ولی بقیه نه
اصلا نمیشه به کشوری مثل ترکیه اعتماد کرد.در صدم ثانیه تغییر عقیده میده.
ما بشدت مدافع حقوق زنان و سیاهان در کشور های غربی هستیم . نمیدونم همین بانوی ایرانی اگر در ایران مورد ضرب و شتم قرار می گرفت هم تا این اندازه واکنش نشون می دادید؟ لشکر گمنام بی ظرفیت سایبری آتش به اختیار فحشاتونو آماده کنید.
منظور خانم سفیر اینه که حق زدن وضرب وشتم بانوان ایرانی فقط وظیفه نیروهای امنیتی وانتظامی ایرانه وبس.
بانوی ایرانی درخواست پناهندگی کرده بود.
حالا خوبه خود پارلمان دانمارک خواستار توضیح در مورد این رفتار غیر انسانی شدند. اگر چه فرمالیته است، اما حداقل فایده آن است که از ماله کشی غربگدایان مانع میشه تا از حرف های چندش آورشوندر این قضیه نجات پیدا کنیم
میشه بگین کدام تحلیلگران پیش بینی کردن اقتصاد ترکیه درحال فروپاشی است؟ داغونید
خوشم اومده از این بایدن.. اینقدر سیاست هاش قوی و حساب شده هست که حتی متحدان استراتژیک آمریکا هم از آمریکا دوری میکنن و راهشون رو جدا کرده اند.. کی فکرشو می‌کرد که پاکستان به سمت ضد آمریکا بره.. کی فکرشو می‌کرد که عربستان به چین نفت بفروشه با پول چین یوان.. کی فکرشو می‌کرد که بعضی کشورهای اروپایی شرقی اعلام کنن تحریم آمریکا علیه روس رو اجرا نخواهند کرد و حاظرن نفت و گاز بخرن از روسیه و پول روسی بدن بجای دلار آمریکا... کی فکرشو می‌کرد که چین خطاب به اتحادیه اروپا بگه تحریم علیه روس رو اجرا نمیکنه و روابط تجاری رو کاملا حفظ میکنه. کی فکرشو می‌کرد ترکیه اجازه استفاده نظامی ناتو رو از خاکش و از دریای سیاه نده و اعلام کنه همه قرادادها و روابط تجاری با روس رو حفظ میکنه ..کی فکرشو می‌کرد آمریکا با اون خفت و خواری از افغانستان فرار کنه.واقعا بایدن محشره.. دو سه تا از این بایدن ها های کپی کنن یکیش بذارن انگلیس یکیش رو هم فرانسه و رژیم صهیونیستی.. ظرف چن سال همه مشکلات همه دنیا حل میشه
ترکیه پول گرفت و ساکت شد . سیاست اردوغانی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار