بازدید 7048

رهاسازی خودروهای گرفتار در کولاک برف گردنه تکاب

رییس جمعیت هلال احمر تکاب گفت: سرنشینان ۱۲ خودرو که ساعاتی پیش در گردنه برفی مایین بلاغ محور تکاب - شاهیندژ گرفتار کولاک شدید شده بودند، توسط نجاتگران جاده‌ای امداد رسانی و رهاسازی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ 28 March 2022

به گزارش «تابناک»، جعفر سعیدی بامداد دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها متعلق به مسافران نوروری بودند که به دلیل لغزندگی جاده و بارش برف و کولاک نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند و در گردنه سخت گذر مایین بلاغ در ۳۵ کیلومتری تکاب گرفتار شدند.

وی اظهار کرد: امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر تکاب بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع شبانه به این محل اعزام و به این خودروها امداد رسانی کرده و آنها را به زنجیر چرخ مجهز کردند.

رییس هلال احمر تکاب ادامه داد: همچنین ۲ خانواده که خودروی آنها در جاده برفی دچار مشکل شده و قادر به تردد نبود در پایگاه جاده‌ای هلال احمر در گردنه مایین بلاغ اسکان اضطراری بافته و از سرمازدگی نجات یافتند.

مسافران نوروزی از تردد شبانه در جاده های تکاب خودداری کنند

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب نیز گفت: با توجه به یخبندان و کولاک شدید در جاده‌های منتهی به تکاب و لغزنده بودن مسیرها، از همه مردم بویژه مسافران و گردشگران نوروزی تقاضا می‌کنیم از تردد شبانه و غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شهرستان خودداری کنند.

حبیب الله شیوخی اضافه کرد: به دستور فرماندار تکاب و رییس شورای هماهنگی فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان، همه ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان و اعضای ستاد از جمله راهداری، هلال احمر و اورژانس برای امدادرسانی احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: محورهای مواصلاتی تکاب از جمله گردنه مایین بلاغ روز یکشنبه در چند نوبت برف روبی و بازگشایی شده است.

بارش برف و کولاک از آغاز عید نوزوز بطور پراکنده در شهرستان سردسیر تکاب در جنوب آذربایجان غربی ادامه دارد و در چند روز گذشته کولاک شدید موجب اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی برخی مناطق این شهرستان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس