بازدید 8006
۱

‌واکنش چین و روسیه به تقویت تحریم‌ها علیه کره شمالی

آمریکا پس از پرتاب نخستین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی از نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون، از سازمان ملل خواست تا تحریم ها علیه کره شمالی را به روز رسانی و تقویت کند.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶ 26 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جلسه عصر جمعه شورای امنیت گفت که به زودی قطعنامه ای برای رسیدگی به اشاعه تسلیحات هسته ای کره شمالی ارائه خواهد کرد.

وی همچنین آخرین آزمایش موشکی کره شمالی را یک تشدید فاحش و بی دلیل توصیف کرد.

سفیر آمریکا ادامه داد: این پرتاب مستلزم پاسخ فوری شورای امنیت است. پیگیری تسلیحات کشتار جمعی و سامانه موشکی بالستیک از سوی کره شمالی تهدیدی برای همه اعضای جامعه جهانی است.

نماینده چین در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا از واشنگتن خواست تا نگرانی های امنیتی مشروع کره شمالی را در نظر بگیرد.

نماینده روسیه نیز به واشنگتن گفت که مذاکرات یک مسیر دو طرفه است و تحریم های شدیدتر به مردم کره شمالی آسیب می رساند.

این در حالی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز روز پنجشنبه آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرد و گفت: این یکی دیگر از موارد نقض تعهد اعلام شده کره شمالی در سال ۲۰۱۸ مبنی بر عدم انجام اینگونه پرتاب ها و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.

به گزارش ایرنا، ارتش های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که کره شمالی روز پنجشنبه یک موشک بالستیک قاره پیما را به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

این شلیک می تواند اولین آزمایش با ظرفیت کامل بزرگترین موشک های این کشور مسلح به سلاح هسته ای از سال ۲۰۱۷ باشد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که شلیک یک پرتابه ناشناس از کره شمالی شناسایی شده که گمان می رود یک موشک بالستیک دوربرد قاره پیماست که در ارتفاعات فضا شلیک شده است.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون چنین موشک هایی با برد یا ظرفیت کامل را آزمایش نکرده است.

در این میان، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که این آزمایش می تواند شامل یک موشک بالستیک باشد و انتظار می رود تقریبا ۵۰ دقیقه پس از اولین گزارش پرتاب در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آید.

کره شمالی ۱۶ مارس (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) موشکی شلیک کرد که احتمال می رود اندکی پس از پرتاب بر فراز پیونگ یانگ منفجر شده باشد. گزارش ها حاکی است که کره شمالی درصدد آزمایش بزرگترین موشک خود بوده است.

آمریکا و کره جنوبی در هفته های اخیر هشدار دادند که کره شمالی ممکن است در تدارک برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما با برد کامل برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ باشد.

مقام های آمریکایی گفته اند دستکم دو آزمایش جدید کره شمالی معرف بزرگترین سیستم موشک بالستیک قاره پیما این کشور بوده است.

آزمایش موشکی روز پنجشنبه کره شمالی، دستکم سیزدهمین آزمایش موشک بالستیک این کشور در سال جاری بود. آزمایش های موشکی کره شمالی با محکومیت و انتقادهای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن همراه بوده است.

به گفته کارشناسان، کره شمالی ظاهرا آماده پرتاب یک ماهواره شناسایی است که می تواند به اندازه آزمایش های تسلیحاتی این کشور مسلح به سیستم هسته ای بحث برانگیز باشد، زیرا از همان فناوری ممنوعه موشک های بالستیک در آن استفاده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
این کشور عقب مانده دیکتاتوری جایی در تاریخ ندارد ، انگار در تاریخ این ملت نگون بخت جامانده اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل