بازدید 4290

تاکید وزیرخارجه بر کوتاه نیامدن از خط قرمزها

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود درباره مذاکرات وین گفت ما از خط قرمز های جمهوری اسلامی ایران کوتاه نخواهیم آمد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵ 25 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از بیروت، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود در بیروت درباره مذاکرات وین گفت: در صورت رسیدن به نقطه پایانی توافق، همه کشورهای منطقه از آن سود خواهند برد، در موضوع لغو تحریم‌ها، همچنان به نقطه پایانی نزدیک هستیم.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود در بیروت درباره مذاکرات وین گفت، معتقدیم طرف آمریکایی به جای بازی زمان، بازی با کلمات و اتلاف وقت باید رفتاری واقع‌بینانه و رویکردی درست را انتخاب کند. در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی، توافق در کوتاه‌مدت دست یافتنی است. ما از خط قرمز های جمهوری اسلامی ایران کوتاه نخواهیم آمد. در صورت رسیدن به نقطه پایانی توافق، همه کشورهای منطقه از آن سود خواهند برد، در موضوع لغو تحریم‌ها، همچنان به نقطه پایانی نزدیک هستیم.

وی درباره مذاکرات با عربستان نیز اظهارداشت، از بازگشت روابط با عربستان استقبال می‌کنیم اما از طرف سعودی پیام های متناقضی دریافت می کنیم امیدارم آنها در جهت خیر منطقه عمل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از آمادگی بخش خصوصی کشورمان برای احداث دو نیروگاه هزار مگاواتی برق در لبنان خبر داد.

عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان هم ضمن قدردانی از همراهی های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت، از پیشنهاد ها و همراهی جمهوری اسلامی ایران قدردانی می کنم و امیدوارم همکاری ها توسعه بیشتری یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان جمعه هم با میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار