بازدید 54370
مجلس تصویب کرد و شورای نگهبان مانع شد؛

آخرین تغییر ساعت قرن را شاهد خواهیم بود؟!

اتفاقی که این بار مجلس کمر به تغییرش بسته، اما چون تکلیف دولت را به طور واضح مشخص نکرده، فعلا پشت سد شورای نگهبان مانده است؛ سدی که با عبور از آن، رنگ کشورمان در نقشه جهانی برای سومین بار تغییر خواهد کرد تا رکوردی چه بسا دست نیافتنی برای ایران از این حیث به ثبت برسد و این احتمال را زنده نگه دارد که این تغییر ابدی نیست...
کد خبر: ۱۱۱۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲ 21 March 2022
تابناک اجتماعی
تغییر ساعت نه موضوعی منحصر به ایران است و نه مورد پذیرش همگان در جهان، اما در حاشیه آفرینی و جنجال، بی شک جایگاه ایران در جهان دست نیافتنی است!

به گزارش «تابناک»، نیمه شب امشب، ساعت رسمی کشورمان بار دیگر تغییر خواهد کرد و به روال هر سال، سوال «قدیم یا جدید» به مکالمه‌های روزمره ساکنان بسیاری از مناطق کشورمان بازخواهد گشت. سوالی که به نظر می‌رسید با طرح اخیر مجلس شورای اسلامی برای همیشه به تاریخ سپرده شود، اما با اقدام شورای نگهبان، این گونه نشد.

درباره طرحی سخن می‌گوییم که خیلی ناگهانی و ابهام برانگیز، با فراغت نمایندگان مجلس از بررسی لایجه بودجه سال در دستور کار ایشان قرار گرفت و به فاصله کوتاهی به صحن رسید و کلیاتش تصویب گردید: «ماده واحده- قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی نسخ می‌گردد.»
 
بر اساس این مصوبه، «به هیات وزیران اجازه داده می‌شود ساعت شروع به کار سازمان ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه‌های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریورماه حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کند»؛ توضیحی که نشان می‌دهد نمایندگان مجلس به ضرورت تغییر ساعت و مزایای آن برای کشورمان آگاهند و همین آگاهی کافی است تا اصل کارشان عجیب و غیرکارشناسی به نظر برسد.
 
نکته‌ای کلیدی که از چشم شورای نگهبان نیز دور نمانده و چه بسا از بنیان‌های تصمیم گیری ایشان در خصوص این مصوبه بوده که به این نتیجه گیری منجر شده است: «طرح تغییر ساعت رسمی کشور در شورای نگهبان بررسی شد که درباره برخی مفاد آن ابهام وجود داشت؛ ابهام شورای نگهبان از این جهت بود که نسخ قانون فعلی که در این مصوبه هم آمده بود آیا تغییر رسمی کشور در صلاحیت و اختیار دولت خواهد بود یا خیر؟»
 
این اظهارات سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی است که تاکید کرده مصوبه یاد شده به مجلس عودت داده شده تا ابهام موجود در آن رفع گردد و در نوبت بعدی که به این شورا ارجاع خواهد شد، در خصوص آن اظهار نظر شده و رد یا تایید شود. تصمیمی که موجب شد تغییر ساعت در ابتدای امسال به مانند سال‌های قبل در دستور کار قرار داشته باشد و بر اساس قانون موجود، «ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ روز اول فروردین‌ماه یک ساعت به جلو کشیده شود.»
 
اتفاقی که با توجه به اقدام مجلس و روندی که شروع شده، به نظر می‌رسد آخرین باری است که رقم می‌خورد و احتمالا با رفع ابهام یاد شده، به زودی به قانون تبدیل خواهد شد تا کشورمان در زمره کشور‌هایی در جهان قرار بگیرد که تغییر ساعت (ملقب به "ساعت تابستانی") در دستور کارشان نیست. کشور‌هایی که شمارشان هم کم نیست، همان گونه که شمار کشور‌های دارای این قانون هم اندک نیست.
 
 
نیم نگاهی به نقشه جهان کافی است تا دریابیم که شمار زیادی از کشور‌های جهان (کشور‌هایی که با رنگ‌های آبی و نارنجی مشخص شده اند؛ آبی‌ها کشور‌های واقع در نیمکره شمالی زمین هستند و نارنجی‌ها کشور‌های واقع در نیمکره جنوبی) به منظور صرفه جویی در نور روز و استفاده از خورشید برای تامین روشنایی و کاهش هزینه‌های اقتصادی در ساعات کاری، هر سال در ابتدای بهار ساعت را جلو می‌کشند.
 
نکته جالب توجه در این نقشه، گستره وسیع کشور‌هایی است که با رنگ خاکستری (روشن) مشخص شده اند و همه پیش از این رسم و قانون تغییر ساعت را داشته اند و بعد به این نتیجه رسیده اند که به روال سابق بازگردند. کشور‌هایی که نمایندگان مجلس کشورمان در صدد هستند ایران را هم در شمار آن‌ها قرار دهند و اگر نبود ایراد شورای نگهبان، این اتفاق امروز هم رقم خورده بود.
 
البته هستند کشور‌هایی که هرگز تغییر ساعت را نیازموده‌اند که با رنگ طوسی (تیره) مشخص شده‌اند، از جمله افغانستان، عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و یمن و شمار زیادی از کشور‌های آفریقایی، آسیایی و حتی آمریکایی که می‌شود با مطالعه وضعیت در آنها، بهتر نتیجه گرفت که تغییر ساعت، اقدامی به صرفه و مفید فایده است یا بیهوده و آسیب زا، اما ترجیح مسئولان کشورمان مطالعه چنین مواردی نیست!
 
این را می‌شود از چرخه پرتکرار وضع قانون تغییر ساعت در کشورمان و برچیدن بساط آن دریافت که نخستین بار پیش از انقلاب اسلامی اجرایی شد و مخالفت‌ها با آن، موجب برچیدنش بعد از پیروزی انقلاب شد، دومین بار در سال ۷۰ و توسط دولت وقت اجرایی گردید که در زمان دولت نهم، رئیس جمهور وقت بدان پایان داد و سومین بار در مخالفت با اقدام آن رئیس جمهور، در مجلس به تصویب رسید و به قانون تبدیل شد تا دولت توان حذفش را نداشته باشد!
 
اتفاقی که این بار مجلس کمر به تغییرش بسته، اما چون تکلیف دولت را به طور واضح مشخص نکرده، فعلا پشت سد شورای نگهبان مانده است؛ سدی که با عبور از آن، رنگ کشورمان در نقشه فوق برای سومین بار تغییر خواهد کرد تا رکوردی چه بسا دست نیافتنی برای ایران از این حیث در جهان به ثبت برسد و این احتمال را زنده نگه دارد که این تغییر ابدی نیست و ممکن است در آینده هم شاهد تغییر آن باشیم!
 
اتفاقی که ممکن است چند سال دیگر و در زمان دولت یا مجلس دیگری و به شکل دیگری رقم بخورد، بی آنکه در همه این رفت و آمد‌های تغییر ساعت رسمی در کشورمان، تحقیقی صورت گیرد که نشان داده باشد این تغییر فلان قدر مزیت و حسن داشته و بهمان قدر آسیب و زیان!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
وقتی هنوز سر این مسائل شک و تردید و درگیری با هم داریم، مشکلات اقتصادی را چگونه حل کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
آخرین تغییر برای سال 1399 بود که تمام شد.
یک سال و چند روزه که وارد قرن جدیدی شدیم.!
این مجلس چون در مسائل اقتصادی و بهبود معیشت مردم توفیقی نداشته کارش شده تصویب قوانینی که نه کارشناسی هستند نه دغدغه مردم و کشور تا بیکار نباشه
آیا تما م مصوبات مجلس که به تصویب شورای نگهبان رسید و تائید شده همه با تمام کمال در اجراء شده است که شما اینگونه تیرر زده اید مجلس تصویب کرد ،شورای نگهبان رد .متاسفانه در کشور ما بعضی از مصوبات ،هیجانی تصویب میشود نمونه اش ادغام وزارتخانه ها ،بازرگانی با صمت ،جهاد با کشاورزی و............ پرداخت یارانه به مردم ،سهام عدالت و غیروه که هنوز که هنوز است اجراء ناقص آن کشور را بهم ریخته است چون هیجانی تصویب و اجراء شد وزارت نیرو بیاید توضیح دهد چه منفعتی برای کشور داشته است واین وزارتخانه دراین مدتی که اجراء شده است چه ذخیره ای از آن داشته است .سایت محترم تابناک لطف بفرمائید از کشورهای که تغییر ساعت استفاده میکنند گزارشی تهیه نمایندکه این کشورها چه سودی از آن بردهاند و برای مردمشان چه منفعتی داشته است . ویا لیستی از مصوباتی که شورای نگهبان آن را تائید کرده است و اجرائی نشده است گزارشی تهیه نماید.
با سلام
مناسفانه بیشتر کارها و قوانین ما با سعی و خطا آزموده می شود و هزینه زیادی به کشور (دولت و مردم) تحمیل می کند؛ ای کاش از دانش، بینش و تجربه متخصصین استفاده می شد و تحقیق جامعی در این زمینه انحام می شد. ولی آنچه مشخص است کشورهای که علمی با قضیه برخورد کرده اند در مجموع (برایند معایب و محاسن آن) تغییر ساعت را به عنوان یک انتخاب سودمند اختیار کرده اند. باشد که نمایندگان ما از تصمیمات احساسی و خلق الساعه پرهیز کنند.
یا حق
اروپا و آمریکا هم امسال لغو کردند
مجلس بیسواد بی تخصص
باز هم ساعت مزخرف تابستان معلوم نیست روز و شب چجوری می گذره
میشه شورای نگهبان واضح بفرمایندکجاش با شرع یا قانون اساسی مغایرت داشت. هر کس هر کار خواست می کنه. دنیا این قانون رو لغو کرده ، شما ول کن نیستید
کشورهای عضو اتحادیه اروپا از امسال این قانون را اجرا نخواهند کرد
پس چرا استرالیا نصفه نیمست. خخخخخخ در خبر و عکس خبر لطفا دقت!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
چون استرالیا ۵ ایالت هست که قوانین جداگانه داره ، الان اگر به آمریکا و کانادا هم دقت میکردی همینطور بودش پروفسور بادقت
برای نماز صبح خونها تغییر ساعت عالیه
خیلی طرح و کار خوبی هستش ساعت جلو کشیدن در اول بهار. این نمایندگان مجلس فعلی کلاا با تجدد و جهان توسعه یافته عناد و دشمنی دارند.
تغییر ساعت فایده ای ندارد و باید ساعت کار اداره ها را تغییر داد و اگر هم نیاز به یکساعت کشیدن بجلو باشد از اول خرداد تا آخر شهریور کافی هست
وظیفه قانون گذار ،گذاردن قانونهایی است که در جهت سلامت مردم و آسایش و آرامش آنها در کشوری که زندگی میکنند باشد کشیدن ساعتها به جلو دخالت مستقیم در زمان خواب و غذا و زندگی مردم بوده و این تاثیر مستقیمی دربه خطرانداختن سلامت جسمی و روانی مردم دارد حال آنکه جلو کشیدن ساعتها جز یک ونبم تا دودرصد بیشتر صرفه جویی انرژی ندارد واین در حالیست که همه کارمند نیستند و مردم در تابستان دیرتر میخوابند و تا نیمه شب (با ساعت جدید )بیدارند ودیرتر غذا میخورند دیر به مهمانی میروند وونه تنها صرفه جویی نمی شود بلکه به هم خوردن نظم باعث مصرف بیشتر انرژی در ساعات آخر شب خواهد شد این چند سال ما ساعت یک یا دو شب میخوابیم و ساعت ۳ نهار میخوریم وشام ساعت ده شب که این برنامه بیشتر مردم است و از طرفی باید ۷ صبح هم سر کار باشیم و این بیخوابی باعث میشود که خیلی هاکم خواب شده و در کیفیت کارشان تاثیر منفی داشته باشد و داتش جویان و داتش آموزان هم به همین ترتیب وپس این تغییر خسارتهای بسیاری دارد که صرفه اندک انرژی در مقالل آن ناچیز است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
بسیارخوب و موشکافانه بود
موافق لغو تغییر ساعت
این تغییر ساعت فقط مشکل زاست
جای تعجب است آنچه هیچ توجهی به آن نشده سلامتی مردم است که ازنظرعلم پزشکی عوارض تغییرساعت اثبات شده وبسیاری ازکشورهایی که درحال حاضر ساعت تابستانی دارند به زودی آن رالغو می کنند بیچاره مردم که سلامتیشان دردست عده ای اندک ولی پرقدرت قرارگرفته
جمع کنید دیگه این مسخره بازی را
جلو کشیدنش هیچ تاثیری جز کسر و خواب و آزار نداره
نشر نمیدی به وااله نمیدی
شورای نگهبان یاشورای ضدمردم.یک باربنفع مردم رای نداد.همش مخالف مجلس یادولت وقتی برای مردم کاری بخواهندانجام بدهند.شورای نگهبان بایدنگهبان حقوق ملت باشه نه ضدملت
اگر اشکالی در این تصمیم مجلس بوجود آید امکان بازگرداندن آن به وضع سابق میسر نیست. ضمن اینکه تمام کشورهای آبی و نارنجی جزء پیشرفته ترین کشورهای دنیا هستند حالا نماینده های ما با کدوم منطق و بررسی به این نتیجه رسیدن خدا می دونه. فکر کنم الگوشون موزامبیک یا سومالی یا .... بوده.
ساعت میتونه ثابت باشه ولی وقت اداری تغییر کنه تا اثرات منفی تغییر ساعت کاهش پیدا کنه
من هر کس که باعث و بانی برچیده شدن این وضعت رنج آور و بدون فایده باشد را دعا میکنم.
همانطور که هزاران لعنت بر مسببان ادامه این طرح در ایران می فرستم!
به داد مردم برسید لطفا و این قانون مخرب اعصاب رو لغو کنید
نكته اي كه به أن اشاره نشده، کشورهایی است که با چند ساعت رسمی کار می کنند و در آن واحد، چند ساعت رسمی دارند.
متاسفم که برای سلامتی مردم کسی اهمیت نمیده
۱۵۵. نماینده مردم رای گیری می نماید ولی هیچ ارزشی ندارد
ظاهراً کسی دنبال شادی و سلامتی مردم نیست همه دنبال منافع ویا خط بازی خودشان هستند
قانون تغییر ساعت قانون بسیار خوبی است و یک ساعت بیشتر روشنایی روز را در زمان بیداری انسان هدیه می دهد. اتفاقی که باعث شادابی روحیه انسان می شود.
بحث انرژی هم جای خود دارد که صرفه جویی در مصرف انرژی در پی دارد.
انگار مردم را مسخره خود کرده اند. حالا اگر قرار بود پولی از مردم گرفته شود، به طرفة العینی به قانونی تبدیل و مردم را ملزم به پرداخت می‌کردند..!
ایکاش کمی برای خواست مردم اعتنا و اهمیت قائل میشدند و نگاهی به آرا مردم می‌انداختند ، گرچه هیچوقت خواست و نیاز مردم اهمیتی برای حاکمان کشور ندارد و همین بی اعتنایی ها و پشت گوش انداختن ها ، فاصله مردم و حکومت را دوچندان کرده و میکند....، خود دانید..‌، ما که از هر کس در باره این موضوع سوال کردیم، فقط ناله و نفرین بود که نصیب مسبب و پایه گذار آن میشد!! نوش جانتان...!!!؟
آقا جون مادرتون ساعت رو جلو نکشید استرس بیش از حد به ما بدید
بزارید زندگیمون رو کنیم
اه اه اه
اول صبر کنیم ببینیم این مجلس عمرش به سال دیگه میرسه
ساعت رسمی و ملی کشور ایران باید در طول سال ثابت باشد
اگر تغییر ساعت نیم ساعت به جلو باشد و برای همیشه ثابت بماند خیلی خوب است و مزایایی دارد
اختلاف ساعت تابستان و زمستان کم می شود
اگر مورد مصرف انرژی مطرح باشد به نصف کاهش می یابد
با ساعت جهانی روند می شویم که در مبادلات اقتصادی و فرهنگی ،مثمر ثمر است در حرکت هواپیماها ، ورود و خروج توریستها، و... تقریبا با تمام جهان هماهنگ می شویم از آنجایی که ساعت امری قردادی است اختلاف ساعت تقریبا تمام کشورها با ساعت جهانی UTC یا GMT روند است به غیر از ایران و افغانستان. می توانید جهت ارزیابی صحت این مطلب به سایت ساعت جهانی مزاجعه فرمایید.
از نظر اوقات شرعی هم تقریبا روند می شویم
امیدوارم نمایندگان و مسئولین به این امر هم توجه فرمایند.
بالاخره ساعت چنده
پاسخ ها
کاربر ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
جدید یا قدیم؟
اینطور که آمار جهانی نشون میده(چون آمار بزرگترین دروغ ه و در کشور ما هم از 17 سال پیش زیاد از این دروغ استفاده شده) با تغییر ساعت در هر 6 ماه 3 درصد در مصرف برغ صرفه جویی میشه عزیزانی که در مجلس نشست و به جای معیشت فکر صیانت و جابجا کردن ساعت هستن در زمان کمبود برق تابستانه حرف نزنن که "مردم کم مصرف کنن" مشکل از خودشونه
بقیه امور مملکت هم همینه. لج و لجبازی و تصمیمات غیر تخصصی. انگار چند تا بچه دبستانی دارن مملکت داری می کنن.
حالا نمایندگان مخالف تغیر ساعت چطوری تومجلس میروند باساعت قدیم یا جدید
مجلس بی سواد بی کارایی چون چیز دیگه ای از دستش بر نمیاد خودشو با همین مشغول میکنه و حقوق میگیره
خدا شاهده از امروز صبح که از دیشب که ساعت ها یک ساعت به جلو کشیده شده سر سوزنی اگر بگویید در روانم خللی ایجاد شده باشد و اعصابم خرد شده و افسرده شده باشم ...
بهتر نیست نمایندگان مجلس به جای طرح های بدرد نخور به روانپزشک مراجعه بکنند ؟
کارمون فقط ایجاد تنش در جامعه است ، با ساعت چی کار دارین ، برین مشکلات اساسی مملکت و حل کنین .
به نظر من همون ساعت قبل باشه بهتره چون این طوری نه تنها از خواب وزندمگی روزمره‌ می افتی مشکلاتی زیادی هم به وجود می‌آید
شما اگه میتونید گرانی را مهار کنید یک ساعت جلو برد دردی از کشور دوا نمی کند یک سری در شورای نگهبان نشستن این کارهای الکی انجام دهند .... اگر عرضه دارید تورم را مهرا کنید تا اینقدر مردم زجر نکشند
با توجه به نظر کارشناسی و هم چنین اطبای طب سنتی تغییر ساعت نه تنها صرفه جویی ندارد بلکه حتی با سیستم بدنی و گوارشی هم در تضاد هست. خبری هم که جدیدا در اخبار شنیده شد حاکی از افزایش سکته در مردم بابت هم تغییر ساعت هست.
واقعا جای تعجب هست که با این نظرات مخالفت شد و دوباره شاهد تغییر ساعت و به طبع بهم خوردن برنامه های خواب و بیداری و تغذیه شدیم.
مطمئن هستم که این هم توطئه ای بوده از سمت دشمن که با این کار سلامت روح جسم مردم رو به خطر بندازه مرده شور اون شوراتون رو ببره که نمیذارین مردم درست زندگی کنن
همه چیز تو کشور. ما سیاسی است و هیچ منطق و تخصصی پشت آن نیست.
اگر چند سال قبل تصویب کردند که ساعت عوض بشه بر چه اصولی بود؟ الان اون فرضیات تغییر کرده؟
ساعت جدید و قدیم پرسیدن فقط یکی دو روز اول مردم از هم میپرسن و بعدش عادت میکنن ولی اگر قرار باشه که ساعات کار ادارات و اصناف تغییر کنه و هر شهری واسه خودش تعیین کنه که مصیبت عضماست
طبق قانون جدید آیا فقط دولت می تواند ساعت کار ادارات دولتی را یک ساعت به جلو بکشد؟ آن وقت تکلیف مدارس و مهد کودکها چه می شود؟ آیا مدارس هم در فصل بهار یک ساعت زودتر کلاسها را شروع خواهند کرد؟ بانکها و شرکتهای خصوصی چطور؟ نانواییها و فروشگاههای بزرگ هم یک ساعت زودتر کارشان را شروع می کنند؟
اگر قرار است نظم همه اینها به هم بخورد، بهتر نیست همه اینها سرجایشان باشند و فقط ساعت رسمی کشور را یک ساعت جابجا کنیم؟! ظاهرا نمایندگان مجلس هم می دانند که این یک ساعت جلو کشیدن در تابستان تأثیرات مثبتی دارد اما فقط دوست دارند با آن مخالفت کنند! برای بعضی ها مخالفت با تغییر ساعت تبدیل به یک هویت و یک ژست مخالفت با روشنفکری "غربی" شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
اگر اهل تفکر بودند متوجه میشدند لغو این قانون و سلیقه ای کردن زمان فقط باعث بی نظمی بیشتر و گیج تر شدن مردم میشه که با عقل و شرع هم در تضاده
اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم (امیرالمومنین علیه السلام)
کشورهای آبی و نارنجی، اون‌هایی هستند که ساعت تابستانه دارن (می‌کشن جلو)، سفیدها لغو کردند و مناطق خاکستری هرگز نداشتند.
همون‌طور که مشاهده میشه، بیشتر کشورهای جهان، این قانون رو داشتن ولی به این نتیجه رسیدند که نباید ساعت تغییر کنه. متأسفانه کسانی که در ایران اصرار بر تغییر ساعت دارند، این موضوع رو نمی‌دونن و بیشتر دوست دارن ایران مثل اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا باشه. درحالی‌که به زودی در پارلمان اروپا هم احتمال لغو این قانون وجود داره (به جز کشورهای دُور قطبی)
کشیدن ساعت به جلو بجز عضاب وسردرد هیچ فایده‌ای ندارد متاسفم برای بعضی از مسعولان بی کفایت و بدردنخور این کار این آقایان فقط و فقط بر علیه مردم بود
یک ساعت باید زود از خواب و استراحتمون بزنیم برای هیچی، سلامت ما چی میشه ، خدا وکیلی قانونی درست کنید برا همیشه ساعت دست نخوره ممنونم
دوستانی که گفتند اروپا و آمریکا امسال قانون رو لغو کردن!چنین چیزی نیست و آنها ساعتهاشون رو تغییر دادن .ضمنا موافقان تثبیت ساعت تابلوهایی هستند که میخوان وقتی از خواب بیدار میشن ناهار بخورن نه صبحانه!!!
اگه قرارباشه ازطول روز استفاده ی بیشتربشه فقط راهش اینه یک ساعت زودتر کارشروع بشه نه ساعت تغییرکنه..واقعادولت ومجلس بیسواد وبی تخصص هستند..ضمنامردم کاملا باتغییرساعت رسمی مخالفند..مخالف..میدونید مخالف یعنی چی؟؟
از همان ابتدا اکثریت با آن مخالف بودند زیرا همه میدانستیم که این طرح تاثیر زیادی در صرفه جویی انرژی ندارد، فقط کارمند بعضی از ادارات دولتی با حذف آن مخالف هستند چون میتوانند یکساعت کمتر از همیشه کار مفید داشته باشن
نمایندگان این دوره آیا فکری برای مصرف برق کرده اند . قطعا امسال تابستانی گرم و کم آب و با قطعی برق روبروی خواهیم بود . یکساعت تعطیلی زودتر می‌تواند کلی در مصرف انرژی در سیستم سرمایشی ادارات بهمراه داشته باشد .فارغ از این موضوع این رفتارهای سلیقه ای را باید حاکمیت جمع کند معنی نداره یک دوره قانونی تصویب دوره بعد آن قانون منسوخ گردد .با فکر و تفکر تصمیم درست بگیرید مردم و کشور مگه مسخره ۲۵۰ نفر بالا نشین هستند
مسخره ترین قانون دنیا،تغییرساعت است
بااین کارفقط مردم روگیج وسردرگم میکنید.تابیادوعادت کنیم یه ساعت دوباره میکشیدعقب خداازتون نگذره الهی.....فقط بلدیدمردم روآزاربدیدمخصوصاکشاورزهاوساعت آبیاری اونهارو
در اتحادیه اروپا و خیلی دیگر از کشورها که رسم ساعت تابستانی و زمستانی رایج بوده ، اخیرا این رسم ورافتاده، و دلیل ان تاثیر اندک ان در صرفه جویی انرژی بوده و در عوض صدمات اجتماعی فراوان آن بوده است، به جای ان تغییر ساعت کاری مطرح و احرا میشود که از همه لحاظ به صرفه است.
این تغییرساعت باروان مردم بازی میکندوهیچ سودی برای مردم ومشاغل آزادندارد وقرار هم نیست که هرکسی هرکاری کرد ماهم آن کارراانجام دهیم،وهمه مردم میداننداین ساعت عوض کردن بدرد روحانیت میخو رد
بعنوان یک کارمند تغییر ساعت هیچ توجیه اقتصادی و علمی ندارن فقط اگر باتردیدمیگم می‌خوان انجام بدن دو ماه تیر و مرداد در مناطق گرم بدون تغییر ساعت بجای ساعت ۷/۵ساعت۶/۵برن سرکار
ساعت رو اصلا جلو نکشید بیچارمون میکنه طرح بسیار زیانباریه ، به روح و روان و سلامتی مردم صدمات بسیاری میزنه
تو رو خدا این قانون مسخره تغییر ساعت رو بردارید فقط دچار استرس کمبود خواب میشیم شبا آنقدر کوتاه میشه که از خواب سیر نمی‌شیم
جالب اینجاست که اکثر کسانی که با این طرح جلو بردن ساعت مخالف هستن! و کامنت میذارن. فقط درگیر مسئله و مشکل یک ساعت بیشتر خواب صبح هستن:) و اصلا به مسئله یک ساعت بیشتر استفاده از روز و نور خورشید و مصرف برق و انرژی توجه ندارند!!
سلام خداییش لازم نبود برای یک خبر کوتاه اینقدر مطلب بنویسید،که چی آخه مگه انشا نوشتید
اینجا سلیقه شخصی ومن من کردن اولی ترازقانون است !!!قانون کیلویی چند؟؟؟
اصلا بیایید زمان سنجی با ساعت را ملغی کنید ! خیال همه گیج ها و مشنگ هایی که دنبال ساعت قدیم و جدید می گردند و کسانی که تفاوت وقت شرعی و ساعت رسمی را هیچوقت نخواهند فهمید ، راحت شود !!!
یک بنده خدایی چند سال پیش هم در تلویزیون میگفت : اصلا روز ، ۲۴ ساعت نیست ! و با استناد به نیمه شب شرعی و ظهر شرعی ، میگفت ، شبانه روز از ظهر شروع می شود ! میگفت اینکه می گویند قبل ظهر و بعد از ظهر ، برای همین است ! ملاک زمان بندی را هم اصلا در طلوع ، ظهر ، غروب می دانست !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی