بازدید 5108

باند بین‌المللی قاچاق انسان در مریوان متلاشی شد

فرمانده انتظامی مریوان گفت: با تلاش مأموران پلیس فتا، سردسته باند بین‌المللی قاچاق انسان در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 18 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، کامبیز رستم‌نیا فرمانده انتظامی مریوان اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران پلیس فتا شهرستان مریوان در رابطه با موضوع قاچاق انسان و به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه سردسته یک باند بزرگ قاچاق انسان در این شهرستان حضور دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این فرد که در مریوان حضور داشت به صورت خیلی گسترده و حرفه‌ای با همکاری سایر اعضای باند و در قبال دریافت وجه اقدام به قاچاق اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اطراف به داخل کشور می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان اظهار کرد: این فرد همچنین ایرانیانی که به هر دلیلی قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشتند به صورت غیرمجاز به کشورهای خارجی انتقال داده و مجوزهای عبور برای این افراد در آن کشورها را جعل و تهیه می‌کرد.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و فنی شبانه روزی و جمع‌آوری دلایل کافی و شناسایی دقیق محل اختفای متهم پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات پیچیده متهم در چتر اطلاعاتی مأمورین انتظامی قرار گرفته و دستگیر شد.

رستم‌نیا خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم اسناد و مدارک قابل توجهی و همچنین تجهیزات فنی مرتبط با موضوع از جمله روادید بین‌المللی، کیملیک یا کارت‌های اقامت کشور ترکیه، کاغذهای مخصوص صدور کارت اقامت، سیستم‌ها و چاپگرهای پیشرفته که به طرز ماهرانه اقدام به جاساز آنها کرده بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شد متهم در داخل و خارج از کشور در این زمینه فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته است.

کامبیزنیا اظهار داشت: متهم با قرار مناسب روانه زندان شد و تحقیقات بعدی در این رابطه با همکاری پلیس اینترپل در جهت شناسایی سایر افراد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار