بازدید 5205

برقراری نخستین تماس سطح بالا میان واشنگتن و مسکو

نخستین تماس در سطوح بالا میان واشنگتن و مسکو پس از حمله روسیه اوکراین برقرا شد و مشاور امنیت ملی آمریکا با نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 17 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه با نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفتگو کرد.

این گفتگوی تلفنی در واقع نخستین تماس در سطوح بالا میان واشنگتن و مسکو پس از آغاز حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین در تاریخ بیست و چهارم فوریه محسوب می‌شود.

در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است: سالیوان به ژنرال پاتروشف یادآور شد که اگر روسیه برای حل بحران از طریق دیپلماسی جدی است باید از حمله به شهرهای اوکراین دست بردارد.

مشاور رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر بر مخالفت قاطع و صریح کشورش با آنچه «تهاجم بی رویه و غیرموجه روسیه به اوکراین» خواند، تاکید کرد.

کاخ سفید در این بیانیه افزود: سالیوان همچنین به ژنرال پاتروشف درباره عواقب و پیامدهای تصمیم احتمالی روسیه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین هشدار داد.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری‌ام یک کمک امنیتی جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص دادم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل