بازدید 7152
۵

ورود محموله جدید واکسن به کشور

محموله جدید واکسن آسترازنکا، شب گذشته وارد ایران شد؛ این واکسن کمتر از ۱۲ درصد از واردات را در اختیار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 15 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در چند ماه اخیر با توجه به کاهش نیاز، واردات واکسن محدودتر از قبل انجام می‌شود ولی اغلب این واردات و یا اهدای صورت گرفته در این مدت مربوط به واکسن آسترازنکا بوده است.

طی دو شب گذشته در مجموع دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۰۰ دوز واکسن آسترازنکا وارد ایران شد که محموله اول، یک میلیون و ۴۱۳هزار و ۶۰۰ دوز اهدایی از آلمان و شب گذشته نیز ۷۷۷ هزار و ۹۰۰ دوز دیگر به عنوان اهدایی از این کشور بوده است.

گزارش گمرک ایران از واردات واکسن نشان می‌دهد که از ابتدای این جریان یعنی از نیمه ماه بهمن ۱۳۹۹ تاکنون ۱۵۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۸۰۸ دوز واکسن وارد ایران شده است.

با این واردات مجموع واکسن آسترازنکای وارداتی به بیش از ۱۸میلیون و ۸۳۶ دوز رسید که بیانگر سهم حدود ۱۱.۹ درصدی این واکسن از مجموع واردات واکسن است، سینوفارم بالاترین سهم را با بیش از ۸۰ درصد دارد.

واکسن آسترازنکا در مدت اخیر با حواشی نیز همراه بود و محموله ۸۲۰ هزار دوزی وارداتی از لهستان با توجه به غیر مجاز بودن منبع که گفته شد ساخت آمریکا بوده است، مرجوع شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
شما که می گویید دنبال بازار صادرات برای واکسن برکت هستید و بیست درصد واکسن تولیدی مصرف شده ایا نیاز به واردات است یا نوعی رانت است
خدا بداد مردم برسه با تولید ۸ نوع واکسن داخلی و هدیه ها وزارت بهداشت چون بفکر مردم هست تا همه این واکسنها رو در دوز های ۴ و ۵ و۶ و۷ .... تزریق نکنه ول کن نیست
پس تولید داخل چی شد راستگو باشید
واکسن ممنوعه آسترازانکا را به ایران هدیه می دهند
این واکسن خصوصا برای خانم ها عوارض بسیار بدی دارد. از فوت و سکته گرفته تا عوارض نخاعی و فلجی...
ده ماه است که آسترازانکا در اروپا و ژاپن ممنوع است
الان که میگن کلی تولید داخل داریم چرا واکسن وارد میشه؟! قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دم خروس؟!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار