بازدید 12139

بازدید سرزده رئیسی از بندر امیرآباد

وزیران دولت سیزدهم و اعضاء کابینه در جریان سفر رئیس جمهور به مازندران، امروز از مناطق مختلف استان سرکشی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 11 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از ساری، حجت الاسلام رئیسی صبح امروز در هفدهمین سفر استانی به مازندران رفت تا از نزدیک ضمن بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی این استان، دیداری با اقشار مختلف مردم، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا داشته باشد و در پایان با حضوردر شورای اداری و نشست خبری به تشریح مصوبات این سفر بپردازد.

رئیس جمهور در نخستین بازدید سرزده خود در سفر استانی به مازندران، از بندر امیرآباد کرد و در جریان فعالیت‌ها و اقدامات این بندر در راستای واردات کالا‌های اساسی و ... قرار گرفت.

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور در بازدید از بندر اقتصادی امیرآباد با تاکید بر اینکه هرگونه موانع زیست محیطی برای توسعه بندر و استقرار صنایع باید برطرف شود، گفت: باید زمینه‌های استقرار صنایع دیگر نیز در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور فراهم شود.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در این دیدار فراهم شدن استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در استان را از طرح‌های توسعه‌ای این بندر بر شمرد و از رئیس جمهور خواست امکان توسعه شرق به غرب بندر امیر‌آباد فراهم و زمینه‌های از سر‌گیری مجدد برخی کارخانه‌های غیر فعال در این بندر نیز مهیا شود.

منطقه ویژه اقتصادى بندر امیر آباد در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد. این منطقه ویژه اقتصادى با دارا بودن اراضى وسیع پشتیبانى به مساحت ۱۰۶۰ هکتار (قابل افزایش تا ۲۱۲۰ هکتار)، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیت شمال - جنوب و بهره مندى از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمى را در ابعاد ملى و منطقه اى به عهده گرفته است.

با عنایت به اهمیت استراتژیکی دریای مازندران و وجود بازارهاى عظیم اطراف آن همراه با پتانسیل‌هاى اقتصادى و تجارى فراوان مانند استخراج و سواپ منابع انرژى، حمل و نقل، ارتباطات و ترانزیت کالا توسعه این مجتمع عظیم بندری مورد توجه ویژه قرار گرفته و انتظار می‌رود با اجرای طرح توسعه در سال‌های آینده جایگاه شایسته‌ای را به ویژه با فعال‌تر شدن کریدور شمال - جنوب و افزایش سرمایه گذاری در اراضی پشتیبانی در عرصه تجارت بین‌المللى ایفا نماید. این بندر می‌تواند خدمات غله، کالای عمومی، نفتی، رورو، کانتینری، نگهداری و پردازش کالا برای صاحبان کالا و بخش‌های دولتی به ارائه خدمت بپردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل