بازدید 5739

اقدامات بانک ایران زمین برای حفاظت از محیط زیست

بانک ایران زمین همواره در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پیش قدم بوده و با فرهنگسازی و آگاهی رسانی به مخاطبانش گام‌های مهمی را در جهت حفظ محیط زیست برداشته است تا جاییکه اپلیکیشن همیار بانک را در راستای حذف بروشور‌های کاغذی بانک ساخته است.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵ 11 March 2022
اقدامات بانک ایران زمین برای حفاظت از محیط زیست
 
به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از مسائلی امروزه بیش از هر چیز دیگر برای آحاد جامعه بسیار مهم است موضوع حفظ محیط زیست است چرا که این حوزه ارتباط نزدیکی در زندگی بشر دارد و انسان‌ها بدون آن با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند. در این باره صحبت‌های زیادی از سوی مسئولان ذیربط ردوبدل می‌شود، اما مهم‌ترین نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است نگرش بشر به سمت توسعه محیط زیست است؛ بنابراین یکی از مواردی که می‌تواند نقش قابل توجهی را در جهت احیای محیط زیست ایفا کند بانک‌ها هستند. می‌توان یادآور شد که بانک‌های دوستدار محیط زیست، بانک‌های سبز، بانک‌های پایدار همه از کلیدواژه‌هایی هستند که با دغدغه نقش آفرینی صنعت بانکداری در مسیر محیط زیست به وجود آمده اند. اما بانک‌ها چطور می‌توانند دوستدار محیط زیست باشند؟ 
باید گفت که بانک‌ها به عنوان یک سازمان اقتصادی، درون خود فعالیت‌ها و فرآیند‌هایی دارند که می‌توانند با دغدغه حمایت از محیط زیست، به بازطراحی آن‌ها بپردازند. برای مثال کاهش مصرف کاغذ در فرآیند‌های بانکی یکی از این راه هاست. گسترش بانکداری الکترونیک حتی راهی بهتر است چرا که علاوه بر کاهش مصرف کاغذ، از رفت و آمد‌های غیرضروری شهروندان که خود سبب افزایش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود نیز جلوگیری می‌کند. بانک‌ها همچنین می‌توانند نسبت به تحویل زباله‌های تولیدی خود (نظیر کاغذ) به سیستم بازیافت شهری کوشا باشند.
براساس این گزارش یکی از حوزه‌های رو به رشد بانک داری سبز، حوزه «محصولات و خدمات بانکی» است. بانک‌ها می‌توانند در تخصیص منابع مالی خود، اولویت ویژه‌ای برای محیط زیست قائل شوند؛ و تسهیلات بیشتری به طرح‌ها و محصولات نوآورانه مرتبط (انرژی‌های تجدید پذیر، تولید پاک تر، تنوع زیستی و ...) اختصاص دهند.
طبق این گزارش بانک ایران زمین همواره در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پیش قدم بوده و با فرهنگسازی و آگاهی رسانی به مخاطبانش گام‌های مهمی را در جهت حفظ محیط زیست برداشته است.
بانک‌ها همواره به عنوان یکی از محور‌های اجرای برنامه‌های زیست محیطی و توسعه پایدار اقتصاد مطرح بوده‌اند. چه زمانی که با ارائه خدمات دیجیتال نقش مهمی در کاهش مصرف منابع محدود دارند و چه نقشی که می‌توانند در تولید و اقتصاد این حوزه داشته باشند. در همین راستا بانک ایران زمین کمپین‌های مختلفی را با عناوینی، چون «همین یک زمین»، «یک قطره کمتر» و «پیک زمین»، «آلرژی به مصرف انرژی» و «بلوط ایران زمین»، همچنین ساخت اپلیکیشن همیار بانک در راستای حذف بروشور‌های کاغذی بانک از جمله اقدامات بانک ایران زمین برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود.
به گفته عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین، بانک‌ها همواره به عنوان یکی از محور‌های اجرای برنامه‌های محیط‌زیستی و توسعه پایدار اقتصاد مطرح بوده‌اند. چه زمانی که با ارائه خدمات دیجیتال نقش مهمی در کاهش مصرف منابع محدود دارند و چه نقشی که می‌توانند در تولید و اقتصاد در این زمینه داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی