بازدید 47735
دو هزار و نهصد و چهل و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

ادعای مکاتبه رییسی با رهبر انقلاب درباره اخبار صدا و سیما / تازه‌ترین خبر‌ها از استیضاح‌ها / جبهه اصلاحات دچار یک اغتشاش هویتی و گفتمانی است / افزایش درخواست تغییر جنسیت به پزشکی قانونی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: روایت اقتصاددان معروف از پشت پرده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی / پاسخ اولیانوف به سوء‌استفاده از مذاکرات وین / پروانه نمایش فیلم داریوش مهرجویی صادر شد / انتقاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از اختصاص بودجه کلان برای «جهاد تبیین» ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 09 March 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نماینده مجلس: مشغول جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر ارتباطات هستیم

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس درباره علت کندی سرعت اینترنت، اظهار کرد: «هم زیر ساخت‌ها خوب نیست و هم وزیر به وعده‌های برنامه خود عمل نکرده است. نمی‌دانم ایشان در کندی سرعت اینترنت نقش دارند یا خیر، ولی دلایل ما برای استیضاح ایشان این است، در استان کرمان که حتی وزیر سابق هم اعتراض کردند که زیرساخت‌های مخابراتی در این استان بسیار مشکل دارد، آقای زارع‌پور هیچ قدمی برنداشته‌اند.»

ذبیح الله اعظمی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا مجلس تصمیم به استیضاح وزیر ارتباطات دارد یا خیر، گفت: «در حال حاضر مشغول جمع‌آوری امضا برای استیضاح ایشان هستم و تاکنون بیش از ۲۰ امضا جمع شده است.» این نماینده مجلس درخصوص علت کاهش سرعت اینترنت، بیان کرد: «این سوال را باید از خود آقای زارع‌پور پرسید. هم زیر ساخت‌ها خوب نیست و هم وزیر به وعده‌های برنامه خود عمل نکرده است. نمی‌دانم ایشان در کندی سرعت اینترنت نقش دارند یا خیر، ولی دلایل ما برای استیضاح ایشان این است که در استان کرمان که حتی وزیر سابق هم اعتراض کردند که زیرساخت‌های مخابراتی در این استان بسیار مشکل دارد، آقای زارع‌پور هیچ قدمی برنداشته‌اند.»

دفتر رئیس‌جمهور مکاتبه رییسی با رهبری درباره صدا و سیما را تکذیب کرد

مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور اخبار منتشره درباره مکاتبه رییس جمهور با رهبری درباره صدا و سیما را تکذیب کرد. «محمدمهدی رحیمی» مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور در توییتر نوشت: رئیس جمهور مکاتبه‌ای با رهبر معظم انقلاب درخصوص صداوسیما نداشته اند. به نوشته ایرنا، خبرگزاری دولت، از صبح امروز شایعاتی مبنی نامه‌نگاری سید ابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب درباره عملکرد معاونت سیاسی صداوسیما در مواجهه با اخبار دولت در فضای مجازی مطرح شد که می گفت پس از بررسی گلایه‌های رئیس‌جمهور، تصمیماتی برای تغییر رویکرد رسانه ملی در این خصوص اتخاذ شده است.

واکنش ترانه علیدوستی به حواشی مصاحبه اش در آمریکا درباره ممنوعیت شنای زنان در ایران

ترانه علیدوستی در واکنش به حواشی مصاحبه‌اش در جشنواره سانتا باربارا گفت: «ممنوعیت شنا در عرصه های رسمی و بین الملل برای زنان ایرانی، نظر شخصی من نیست. داستان فیلم اورکاست، که وقایع و دیالوگ ها و قوانین وضع شده در آن مستند و مبتنی بر واقعیت است. او افزود: ماجرای این ممنوعیت ماجرای زیست قهرمانانی است مثل الهام اصغری. هشتم مارس، روز جهانی گرامی داشت مبارزات زنان، بر خواهرانم که با سختی اورکا را ساختند مبارک.»


ترانه علیدوستی اخیرا روی فرش قرمز جشنواره سانتا باربارای آمریکا اظهاراتی در خصوص وضعیت شنای بانوان در ایران مطرح کرده بود. در واکنش به این اظهارات، امروز روزنامه اصولگرای کیهان با حمله به او نوشته است که «ترانه علیدوستی روی فرش قرمز جشنواره سانتا باربارای آمریکا مدعی شد که شنا به طور رسمی برای زنان در ایران ممنوع است. اظهارات برخی از چهره‌های مشــهور درباره موضوعاتی که دانش و اطلاعی درباره آن‌ها ندارند، به ســوژه و خوراک رسانه‌های خارجی برای تبلیغ علیه ایران تبدیل می‌شود.» همچنین شــهرناز ورنوس، نایب رئیس بانوان فدراسیون شــنا، شیرجه و واترپلو در واکنش به این اظهارات از ترانه علیدوستی برای حضور در مسابقات شنای زنان در ایران دعوت کرده است. مسابقات رکوردگیری شنای بانوان ایران ۱۹ و ۲۰ اسفند سال جاری در استخر قهرمانی آزادی تهران برگزار می‌شود.

نماینده مجلس: قیمت مرغ و تخم مرغ در سال آینده ۵۰تا۷۰ درصد افزایش خواهد داشت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در مورد چگونگی پرداخت ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ گفت: دولت ارز ترجیحی را در لایحه بودجه حذف کرده بود؛ یعنی گفته بود همه ارزها باید با قیمت آزاد به فروش برسد. ما ۹میلیارد دلار را استثنا کردیم و به دولت اجازه دادیم که این ۹میلیارد دلار را همچنان با قیمت ارز ترجیحی به فروش برساند. در واقع مجلس به دولت اجازه مجدد داد ۹میلیارد دلار برای ارز ترجیحی اختصاص دهد.

محسن زنگنه اظهار کرد: قبلا ارز با قیمت ۴۲۰۰ داده می شد و دولت از هر طریقی ارز را چه از طریق بازار و چه صندوق توسعه می توانست تهیه کند و به وارد کننده اسکناس و حواله با قیمت ۴۲۰۰ می داد. الان این حذف شده است؛ یعنی ما هیچ ارزی را با قیمت کمتر از Ets در قانون پرداخت نمی کنیم و وارد کننده ارز خودش را تامین می کند. آنجایی که دولت می خواهد حمایت کند، مابه التفاوت ارز ترجیحی تا ارز آزاد را دولت یارانه ریالی می دهد. در واقع ما یارانه ریالی داریم و یارانه ارزی به کسی پرداخت نمی شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش قیمت دارو، گندم، مرغ و تخم مرغ نیز گفت: برآوردمان این است که در حوزه قیمت مرغ و تخم مرغ نهایتا بین ۵۰ تا۷۰ درصد افزایش قیمت را داشته باشیم. قیمت لبنیات هم شاید ۳۰درصد افزایش داشته باشد. برای دارو و گندم نیز مکانیزمی تهیه کرده اند که اصلا افزایش قیمت پیدا نکند. برای گندم ۷۰ همت گذاشته ایم. ما در تبصره ۱۴ که یارانه معمول است ۷۳ همت برای گندم می دهیم.

طعنه سنگین حسام الدین آشنا : برادران کمربند خود را سفت تر کنید

حسام الدین آشنا در واکنش به عدم پخش دیشب برنامه ثریا، در توئیتی نوشت: احتمال بدهید مشکلات قبلی برنامه ثریا هم ناشی از دولت قبل نبوده است بلکه شاید حمایت های فراسازمانی قبلی از این برنامه ناشی از برخی رویکردهای تقابلی با دولت قبل بوده است. برادران کمربند خود را سفت تر کنید چرا که نقد و حتی تخریب دولت قبل هزینه چندانی نداشت اما اکنون دوران دیگری است.

استاد دانشگاه تهران، در انتظار حکم اخراج خود

فرزان سجودی، استاد دانشگاه، ایده‌پرداز، زبان‌شناس و نشانه‌شناس می‌گوید منتظر حکم اخراج خود است. فرزان سجودی، زبان‌شناس، نشانه‌شناس و استاد دانشگاه در مراسم نکوداشت خود با عنوان «استاد نشانه‌ها» که به ابتکار آکادمی بین‌المللی علم (مؤسسه آموزش خصوصی) برگزار شد، در روایت خود از این ماجرا گفته به دانشگاه پیغام داده که آماده تدریس مجازی است و رئیس گروه هم موافقت کرده و سه درس برای او برنامه‌ریزی شده و سه جلسه هم کلاس مجازی تشکیل داده است، ولی بعد به گفته او، کلاس‌هایش را به این دلیل که خارج از ایران است، لغو کرده‌اند. سجودی تاکید دارد، این در حالی است که بسیاری از استادان در دوران کرونا و تدریس مجازی لزوما در ایران نبوده‌اند. او می‌گوید حالا هم منتظر حکم اخراجش از کمیته تخلفات اداری است./ایسنا

افزایش درخواست تغییر جنسیت به پزشکی قانونی

عباس مسجدی، رییس سازمان پزشکی قانونی درباره متقاضیان تغییر جنسیت در کشور، گفت:در مقایسه با کشورهای غربی آمار ما زیاد نیست اما در مقایسه با سال‌های گذشته این موضوع در زنان بیشتر شده است. تا ۴ الی ۵ سال پیش مردان بیشتر درخواست تغییر جنسیت داشتند اما این آمار در سال‌های اخیر به سمت زنان بیشتر شده است.ما هم این زنگ خطر را برای متولیان تصمیم گیر هم در مجلس، مجامع فرهنگی و هم در دولت به صدا درآورده ایم.بنابر ارزیابی اولیه‌ای که ما انجام داده‌ایم و شاید مهم‌ترین علتی که تاکنون به آن رسیده‌ایم استفاده بی‌حد و حصر و خارج از چارچوب از فضای مجازی است./ ایلنا

تازه ترین خبرها از استیضاح ها

محمد کعب عمیر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:استیضاح وزیر کار به سال آینده موکول شد و همچنان مصر هستیم که وزیر کار را استیضاح کنیم. انتظاراتی که از وزیر کار وجود داشت که تغییر شیوه دهند، برآورده نشده‌است.به نظر می‌رسد وزیر اقتصاد اشتباهات خود را اصلاح می‌کند و فکر نمی‌کنم فعلا استیضاح او موضوعیت داشته باشد.استیضاح وزیر بهداشت هنوز در دستور کار است و نمایندگان آن را در سال آینده پیگیری خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: پیری جمعیت ایران تا سال ١۴٣٠ زمینه‌ساز تعدی همسایگان‌مان می‌شود

بانکی پور فرد: طبق آمار سازمان ملل ایران در سال ١۴٣٠ بالغ بر ٣٠ درصد جمعیت کشور سالمند می‌شود اما پیری یک سوم جمعیت کشور به چه معناست؟به این معناست که تعداد ٢٠ عضو خانواری که هم اکنون در کنار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند به ٢ نفر کاهش می‌یابند. در آن مقطع اکثر مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و تبدیل به مراکز نگهداری سالمندان می‌شود.بحران پیری جمعیت که به ابربحران چند وجهی معروف است، موجب پیری ایران در شرایطی که کشورهای اطرافش جوان هستند، می‌شود.تاریخ ایران‌زمین نشان داده هرگاه ایران در برابر کشورهای همسایه ضعیف‌تر شده است به دلیل موقعیت استراتژیک مورد نظر کشورهای اطراف قرار می‌گیرد.

انتقاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از اختصاص بودجه کلان برای «جهاد تبیین»

مجید انصاری: اختصاص مبلغ کلانی به «جهاد تبیین» دقیقا ضد تبلیغ است. تبلیغات دولتی و رسمی تأثیرات معکوس دارد.به هیچ‌وجه روش‌های علمی و روان شناختی مؤثر در تبلیغ را بلد نیستند.هر روز مخاطبین رسانه‌های بیگانه زیادتر و مخاطبین رسانه‌های داخلی کم می‌شود.تمرکز اصلی دشمنان روی شخص امام و شخصیت و نقش ایشان است.بعضی ها تصور می کنند اگر از امام تبلیغ شد به معنای کمرنگ دیدن نقش دیگران است.عظمت این انقلاب با نام امام گره خورده و مقام معظم رهبری سال ها قبل فرمودند که «بدون نام خمینی این انقلاب در هیچ جای جهان شناخته شده نیست».تبیین بدون آزادی عمل امکان پذیر نیست./ جماران

پروانه نمایش فیلم داریوش مهرجویی صادر شد

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی:پروانه نمایش فیلم لامینور سال ۹۸ صادرشده بود و دو سال اعتبار داشت.بعد از پایان اعتبار پروانه نمایش، تهیه‌کننده فیلم به‌جای اینکه درخواست تمدید دهد، با ایجاد هیاهو و دادن اطلاعات اشتباه، آقای مهرجویی را ناراحت کرده است. تهیه‌کننده درخواست تمدید پروانه نمایش جدید را امروز ثبت کرده و پروانه صادر شده است./فارس

اولیانوف درخواست اخذ تضمین گسترده در مذاکرات وین را تحویل اتحادیه اروپا داده

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال از قول دیپلمات‌های غربی نوشت:اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه دیروز نسخه‌ای به روز شده از درخواست‌های روسیه را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است که گستره‌ی تضمین درخواستی مسکو از آمریکا را در همان جهتی که لاوروف روز شنبه صحبت کرد، افزایش داده است. این تضمین شامل درخواست برای حفاظت از تجارت روسیه با ایران در برابر تحریم‌های غرب است.

فعال اصلاح‌طلب: نگه داشتن استخوان لای زخم و تکرار کردن‌ها، دردی را دوا نخواهد کرد

خوشبخت در پاسخ به این که تاثیرگذاری بهزاد نبوی و نقش جبهه اصلاحات در میان اصلاح‌طلبان باید چگونه باشد، گفت: جبهه اصلاحات آن چنان که از نامش پیداست قرار است به عنوان یک جبهه سیاسی عمل کند. جبهه‌های سیاسی معمولا متشکل از گروه‌ها و احزاب متفاوتی هستند که در مقاطع زمانی مشخص و حول یک هدف مشخص در عرصه سیاسی تشکیل می‌شوند. به نظر جبهه اصلاحات با نوعی سردرگمی در ماموریت کلی خود مواجه است و روشن نیست که احزاب و گروه‌های حاضر در آن دقیقا برای رسیدن به کدام هدف در کنار هم قرار گرفته‌اند. آیا این جبهه صرفا یک سامانه انتخاباتی و سازوکاری برای شکل گرفتن لیست‌های انتخاباتی است یا کارکردهای دیگری هم دارد؟ گاهی به نظر می‌رسد این جبهه قصد دارد مانند یک حزب عمل کند و کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلفی تشکیل می‌دهد. این وضعیت سردرگم یکی از مهم‌ترین آفات حرکت جبهه اصلاحات است و در صورت رفع این ایراد و یک تعیین تکلیف روشن، شاید نقش این جبهه در کل جریان اصلاحات بیشتر مشخص شود.

وی در پاسخ به این که نواقص جبهه اصلاحات باید چگونه مرتفع شود گفت: گام اول پذیرش نقص‌ها و شکست‌هاست. در حالی که بر مبنای آن چه از تریبون‌های مختلف اصلاح‌طلبی شنیده می‌شود، چهره‌های متنفذ این جریان اساسا به شکست قائل نیستند و اگر ناکامی‌ هم وجود دارد آن را متوجه حاکمیت و تحلیل اشتباه مردم می‌دانند. پذیرفتن شکست‌ها و نقایص گام اول رفع آن‌هاست. گام دوم هم به کارگیری خردجمعی، پذیرش نقدها، ایجاد فضای آزادانه برای گفت‌وگو و البته دل کندن برخی از چهره‌های اصلاحات از کرسی‌هایی است که سال‌هاست در اختیار داشته‌اند. در سایه چنین فضایی است که نقایص جبهه اصلاحات و اساسا جریان اصلاح‌طلبی قابل احصا است و شاید راه‌‌حلی هم برای آن پیدا شود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در این مورد که جبهه اصلاحات و بهزاد نبوی چگونه می‌توانند در میان اصلاح‌طلبان انسجام ایجاد کنند، گفت: جبهه اصلاحات به نظر دچار یک اغتشاش هویتی و گفتمانی است و با یک بحران راهبردی هم مواجه است. در میان اصلاح‌طلبان تعریف واحدی از اصلاح‌طلبی و اهداف آن وجود ندارد. گروهی اصلاح‌طلبی را دموکراسی‌خواهی می‌دانند، گروهی توسعه‌گرایی تعریف می‌کنند، گروهی آن را بال چپ نظام سیاسی می‌دانند و ... تا این تعاریف مختلف از اصلاح‌طلبی وجود دارد و هویت اصلاح‌طلبی مغشوش است، چشم‌اندازی برای رسیدن به انسجام وجود ندارد. شاید بهزاد نبوی و جبهه اصلاحات با برگزاری یک کنگره رسمی و علنی و به بحث گذاشتن این مسئله و سعی در رسیدن به یک جمع‌بندی تشکیلاتی رسمی بتوانند این مسئله را تا حدی حل کنند. بحث‌های محفلی و مخفی دردی را دوا نخواهد کرد، راهکار به نظر شفافیت، علنی بودن و رسیدن به یک جمع‌بندی تشکیلاتی است که در آن دیدگاه‌های مختلف مطرح شوند.

خوشبخت در پاسخ به سوالی در مورد این که اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند از تکرار تجربه عدم انسجام در انتخابات سال ۱۴۰۰ در انتخابات مجلس سال ۱۴۰۲ جلوگیری کنند، گفت: فارغ از انتخابات‌ مختلف، مشکلات بنیادین جریان اصلاحات باید رفع شود. مساله یک انتخابات و انتخابات بعد نیست. با این وضعیت ممکن است که جریان اصلاح‌طلبی اساسا به پایان عمر سیاسی خود برسد. نگه داشتن استخوان لای زخم و زدن حرف‌های مبهم و تکرار کردن‌ها دردی را دوا نخواهد کرد. اصلاح‌طلبی باید با واقعیت‌های دشوار مواجه شود. در صورتی که یک جریان سیاسی از مواجهه با واقعیت‌ها فرار کند، در نهایت این واقعیت‌ها با بی‌رحمی تمام خود را به این جریان تحمیل خواهد کرد.

مصباحی مقدم: سلاح هسته‌ای را برای جمهوری اسلامی مطلقا به صلاح نمی‌دانم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به اعتقاد بنده سلاح هسته‌ای برای استفاده نکردن است. البته سلاح هسته‌ای برای کشورهایی که از داشتن آن برخوردار هستند، می‌تواند بازدارندگی را در مقابل رقبا داشته باشد! بنده سلاح هسته‌ای را برای جمهوری اسلامی مطلقا به صلاح نمی‌دانم. ما به لحاظ دینی معتقد هستیم که سلاح‌هایی که قابلیت کشتار جمعی را دارند، غیرعادلانه بوده و نباید از آن استفاده شود.

فعال اصولگرا: به خانم «شکدم» نسبت های دروغ داده اند

کارشناس مسائل سیاسی نزدیک به جریان انقلابی با اشاره به اینکه شکدم ادعاهایی که در فضای مجازی به وی نسبت داده شده را اصلاً مطرح نکرده است بلکه دروغ‌هایی به وی نسبت دادند تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی سرشار از این دروغ‌پردازی‌هاست.


کاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی نزدیک به جریان انقلابی با اشاره به خبرسازی‌های کذب در خصوص جاسوسی کردن «کاترین شکدم» از برخی فرماندهان نظامی و مسئولان کشور گفت: خبرسازی درباره خانم کاترین شکدم و اینکه وی جاسوس و نفوذی است اولین بار در یک روزنامه اسرائیلی اتفاق افتاد که بعد از بررسی‌ها مشخص شد که چنین روزنامه ای اصلاً فعالیت رسانه‌ای ندارد.وی با اشاره به اینکه شکدم ادعاهایی که در فضای مجازی به وی نسبت داده شده را اصلاً مطرح نکرده است بلکه دروغ‌هایی به وی نسبت دادند، تصریح کرد: فضای مجازی متاسفانه سرشار از این دروغ‌پردازی‌هاست چرا که برخی به دنبال منافع شخصی در پی سرگرمی‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی هستند.انبارلویی با اشاره به اینکه عمدتاً این دست خبرها از آلبانی و اتاق فکر منافقین بیرون می‌آید، تاکید کرد: منافقین با خط آمریکایی یک موج خبری ایجاد می‌کنند و در داخل کشور هم برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌ای آن را بازنشر می‌دهند.این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بعد از موج سواری منافقین و برخی گروه‌های سیاسی در داخل در نهایت خانم شکدم با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کند که اصلاً چنین ادعایی نداشته است تاکید کرد: این سرگرمی‌ها روش کار منافقین و آمریکاست.

پاسخ اولیانوف به سوء‌استفاده از مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی تصریح کرد که روسیه مذاکرات بر سر احیای برجام در وین را تحت الشعاع قرار نداده است.میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت: مخالفان برجام هم در ایران و هم در ایالات متحده به اتفاق ـ که این خود متاثرکننده است ـاخبار نادرست منتشر می‌کنند و مدعی هستند که روسیه مذاکرات وین را تحت سلطه گرفته است. این تملق‌آمیز اما مهمل است. دوست دارم بدانم چگونه کسی با مشارکت ایران و آمریکا می‌تواند مذاکرات را تحت سلطه بگیرد.

دور هشتم مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای هم‌اکنون در وین در جریان است.اخیرا سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره تحریم‌های جدید اعمال شده آمریکا علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین گفته بود: ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌ها به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد..او در این باره ادامه داد: ما خواستار تضمینی کتبی شده‌ایم که روند فعلی آغاز شده توسط آمریکا به هیچ وجه به حق ما برای تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی آزاد و کامل با این کشور اسلامی[ایران] آسیبی وارد نکند.وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، طبق توافق هسته‌ای، روسیه و چین مجاز خواهند بود طبق مقررات عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، به ایران در پیش‌برد برنامه هسته‌ای غیرنظامی‌اش کمک کنند و تحریم‌ها اثری بر این پروژه‌ها نخواهند داشت.وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی حمله روسیه به اوکراین، اخیرا برخی اشخاص و بانک‌های این کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس درباره تضمین‌خواهی مسکو گفته بود، تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

روایت اقتصاددان معروف از پشت پرده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

راغفر با بیان اینکه یک سری اهداف سیاسی گسترده ای نیز پشت این قضایا وجود دارد، گفت: اگر این اتفاق بیفتد دارویی که در ایران امروز تولید می‌شود، در صورت تامین از بازار خارجی ۴۰ میلیارد دلار ارز لازم دارد. خود این به تنهایی می تواند کشور ما را زمین بزند و این هدفی است که برخی دنبال می کنند. ما در پشت پرده این تصمیمات هم طمع کسب درآمدهای بزرگ از تورم، هم جهل و هم نفوذ می بینیم، چون عواملی که می خواهند کشور را زمین بزنند بهترین اقدام را ایجاد نارضایتی می بینند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۴
لطفا با حذف ارز ترجیحی با سرنوشت کشور بازی نکنید
مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان یعنی بیچارگی
انسولین ۴۰ هزاری یعنی مرگ خاموش ملت دیابتی ،
لطفا با آنش بازی نکید
میخواهید ۱۰ درصد به حقوق کارمند اضافه کنید ۲۰۰ درصد جیب ملت رو خالی کنید آقای رییسی ولله قسم نمیتونی استعفا بده خیال ما رو راحت کن .
روحانی کجایی که هنوز شش ماه نشده تورم وملت رو شکست تازه می‌خواهند مجلس و دولت انقلابی مرغ ۱۰۰ هزاری و نان ۲۰ هزاری برای ملت به ارمغان بیارن و کشور داری رو یاد ندادن آن هم با فروش ۲ میلیون بشکه نفت ؟؟؟؟
این هم از مجلس اصولگرا !!
گرانی اقلام مصرفی و خوراکی و....مردم روزانه افزایش می یابد ولی همه نمایندگان ... گرفته و دنبال استیضاح اینترنت رفته اند
در یازده سال گذشته بر اثر تحریم هسته ای ,کشورمان تقریبا از 200 میلیارد دلار درامد نفتی محروم مانده است .با ده میلیارد از این پول میشد ده نیروگاه هسته ای ساخت و بقیه پول را خرج دیگر امور کرد.
ظریف کجایی که داره سخنان گهر بارت عینیت پیدا میکنه ، البته عاشقان سینه چاک پوتین فعلا سرشان را زیر برف بردن ،
ای کاش میشد برای نبرد با روسیه اعزام شد
با توجه به اینکه صدا و سیما فقط از رئیسی و دولت تعریف میکند و هیچ اشاره ای به مشکلات و ضعفها نذارد و همچه چیز گل و بلبل است احتمالا نامه ای رد و بدل شده است
بابا ۲ میلیون میخاین به حقوق اضافه‌کنید ن هزار منت و آبروریزی
نمیدونم هیت ممیزی و بخشنامه ، هیئت دولت و...جمع کنید این بساط رو جناب رییسی ولله قسم من یک ریال نمیخام ، مثل مرد جون میکنم و کشاورزی و چوپانی میکنم ولی منت شما رو نمیکشم . طرف تو یه نهاد خاص یه فوق العاده خاص ضریب ۴ میگیره به اندازه ۳ برابر حقوق . شما جماعت مظلوم کارگر و معلم با ۲۸ سال سابقه رو به گدایی کشاندید
امام راحل فرمودن دلخوش این مقدار نباشید ما هم دین وهم دنیای شما را آباد میکنیم بعد جناب جنتی میگه اگه بتونیم شکم شما رو سیر کنیم باید شاکر باشیم البته سال بعد با مرغ ۱۰۰ هزاری حتما معنویت تقویت خواهد شد با حذف ارز ترجیحی
صدا وسیما هر روز جذابیت خود را ازدست می دهد دیگر کسی حاضر نیست پای خبر وبرنامه سیما بنشیند
"فعال اصولگرا: به خانم «شکدم» نسبت های دروغ داده اند"!!
یعنی اینکه مسلمان شده بوده است و با حجاب به کربلا رفته دروغ بوده یا اینکه الان که برگشته اسراییل و حجاب برداشته و گفته من اصلا مسلمان نشدم و یهودی هستم دروغ است؟!
شير دستشويي ما هم خرابه. بنظر كارشناسان بخاطر استفاده بي حد و حصر از فضاي مجازي هست #طرح صيانت
نه شرقی نه غربی ، جمهوری اسلامی

از این شعار فقط نه غربی مونده برامون
از بس سعی در تطهیر او دارید یواش یواش خواهید گفت کاترین باید الگوی زنان شناخته شود!!
آقای بانکی فردپور/ منظورتون امیدوارم این نباشه که چینی ها و اوناییرو که با پول مسلمون کردید بیارید ایران!!!!
آفرین همینطور ادامه بدین. هر چی بازیگر و سینما درست کردین یا رفتن خارج لخت شدن و به مردم بی احترامی کردن مثل گلشیفته، یا علنا با آمریکا کثیف همداستان شدند یا مثل این خانم محترم با آزادی کامل میره کشور دشمن و میگه آزادی ورزش نیست. من نمیدونم من و امثال من اگه نخواهیم از بیت المال بازیگر و فبلم و سینما بسازین باید به کی بگیم. دل تمام علما و مراجع و مؤمنین و رهبری رو بدرد نیارین. آقا ما سی نما نمیخوایم.
بهترین تبلیغ و موثرترین تبلیغ و بیشترین تبلیغ برای نظام فقط و فقط سیرکردن شکم گرسنه مردم و افزایش رفاهیات آنها و افزایش بهداشت آنها و کاهش هزینه زندگی انها و افزایش درآمد انهاست که متاسفانه با تصمیماتی که گرفته میشود روز بروز روزگار مردم سخت تر و در واقع دنیا بر سر آنها دارند آوار و خراب می‌کنند.
خانم شکدم یهودی بوده و به دروغ خود را مسلمان شیعه جا زده. همین قدر هم کافی است که اثبات شود ایشان نفوذی بوده و جاسوسی می کرده.
خیلی جالبه نماینده مجلس خیلی راحت می فرماییند در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهایتا مرغ و تخم مرغ ۵۰ الی ۷۰ درصد گرون میشه، برای اینها دیگه تورم ۶۰ درصدی هم عادی است وای به حال مردم با این طرز فکر نمایندگانش، تمام مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی به قاچاق اجناس تهیه شده با این نوع ارز برمی گرده، جالبه تو همین کشور همسایه مون ترکمنستان نظامشون چنان قوی عمل می کنند که کسی نمی تونه یک کیلو گوشت و یا هر چیزی را قاچاق کنه
بهتر است در مورد روسیه عجله نکرد! بلاخره چیزی نیست که مخفی بماند... امیدوارم این توافق صورت گیرد و مردم بیش از این دچار ضرر نشن...
هیچکس حق نداره از گل نازک‌تر به رییسی بگه حالا چه در مورد عملکردش یا استیضاح وزراش یا نقد برجام از صدا و سیما و غیره... خلاصه کاری نکنید اسمتون در نامه بدها بره اون بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
چشم:))
اصطلاح طلبی فقط برای گرم کردن انتخابات استفاده می شد که این موضوع هم کارکرد خودش رو از دست داده!‌ واقعا نمی دونم آیا جریان درست حسابی برای اصلاحات ایجاد خواهد شد و یا بخشی از مردم هر چه بیشتر قهر خواهند کرد.
همچنان مصر هستیم که وزیر کار را استیضاح کنیم.
مسر نه مصر
نماینده مجلس در کمال خونسردی و آرامش سخن از گرانی 50 تا 70 درصدی برخی اقلام مورد نیاز مردم می کند که البته قطعاً در سال بعد به دیگر کالاها سرایت خواهد کرد. اینجاست که باید گفت آفرین بر مدیریت دوره اول روحانی که تورم افسار گسیخته زمان آقای احمدی نژاد را مهار کرد، و البته در مقایسه با شیوه جاری دولت فعلی نیز باید به دوره دوم دولت روحانی درود فرستاد! آقای روحانی اگر نسبت به شما اساعه ادب یا قضاوت بیجا نمودم، همینجا راساً عذرخواهی می کنم و از خداوند طلب بخشش دارم. مجلس و دولت فعلی هم باید تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصمیمات غلط خود را که روز به روز در جامعه بیشتر نمایان می شود، پذیرا باشد.
برخی دوستان در مورد عملکرد بی بی سی حرفهایی می زدند که به نظرم بدبینی وتوهم می آمد اما حالا می فهمم که من قضیه را ساده گرفته بودم وآنها راست می گفتند !
فعال اصولگرا: به خانم «شکدم» نسبت های دروغ داده اند
هرچی بیشتر تکذیب میکنن نتیجه عکسش بیشتره
بالاخره علت لجن پراکنی های اولیانوف را فهمیدیم

همه چیز به خواست روسیه شد
شخصی وارد ایران میشود و خود را مذهبی و انقلابی دو آتشه وحتی خاش خاشی جا میزند مصاحبه ها و دیدار هایی میکند و مقالاتی مینویسد و...
بعدا در مصاحبه با بی بی سی میگوید که نه جاسوس هستم و نه رابطه ای بوده و ...
حالا سوال بنده این است : این شخص به مدت 3 سال چرا نقشی بازی کرده که هیچ اعتقادی به آن ندارد؟
مگر مازوخیست داشته ویا برای هیجان این کار را کرده؟ شاید هم محض رضای خدا بوده
خلاصه بنده آن چیزی که شما فکر میکنید نیستم جناب انبارلویی
لطف کنید و چاپ فرمایید
اصطلاح همه کاره و هیچ کاره را همه ما شنیده ایم این ضرب المثل مصداق واقعی حکمرانی در کشور ما است و تا وقتی حاکمیت بخواهد همه چیز را توسط مسئولین همه کاره و هیچ کاره که لیستی از رزومه های جور واجور دارند درست کند همین آش و کاسه وجود خواهد داشت
در موضوع اعتقادات مردم دخالت و بودجه هنگفت مصرف می کند ولی نتیجه آن چیزی است که الان می بینیم
در مورد رسانه ها دولت به خیال خودش با مصرف بودجه دولتی می خواهد تفکرات مردم را به جهتی خاص هدایت کند که با وجود هزینه های هنگفت مواجه با نتیجه ای عکس می شود و در اکثر موارد بجز موارد خاص و بدیهی چیزی که در رسانه های حکومتی وجود دارد کاملا بر عکس آن چیزی است که در بطن جامعه است
در مورد نظارت ها همه چیز را می خواهد با دستوری و در جزئیات وارد شدن کنترل کند اما با وجود سازمانهای تو در توی نظارتی همچنان درگیر قیمت مرغ و تخم مرغ است و همچنان تلفن هایی که باید پاسخگو باشند یا اشغال و یا کسی جواب نمی دهد و یا حواله میدهند به سازمان های موازی دیگری که بدتر از خودشان است
در مورد مسکن / فناوری / ... همین موضوع مصداق دارد
الان در کشورهای پیشرفته حتی صنایع نظامی و نفت و ... که از موضوعات مهم است به بخش خصوصی واگذار و از طریق مالیات حکم رانی می شود
حتی در موضوعات امنیتی بخش خصوصی هم همکاری های بهتری دارند و هم امکان نفوذ در آنها بخاطر عدم حساسیت کمتر است
حتی بنظر من بودجه نویسی و آمار کشور و نظارت ها هم باید به بخش خصوصی سپرده شود
اگر نظام پولی و بانکی کشور هم به بخش خصوصی سپرده شود هم تعهد و امانت داری بهتری نسبت به حفظ ارزش پول ملی دارند و هم عملکرد بهتری خواهند داشت و هم در نظارت ها می توان بهتر عمل کرد البته به شرط آنکه نظارت ها در دست افراد باسواد و فرهیخته باشد نه بی سواد و متعصب
رمز موفقیت هر کشور در هدایت و حمایت از بخش خصوصی آن کشور است بشرط آنکه بخش خصوصی تبدیل به خصولتی و دچار رانت خواری و آقازاده ها نشود و باید قبول کرد که دولت حتی در مدیریت خودش هم عاجز و هزینه آن بمراتب بالاتر از بازدهی آن است چه برسد به مدیریت کشور که هزار سوراخ و سمبه دارد
واقعیت این است که دولت به معنای بیت المال است و بیت المال متعلق به همه مردم است و تک تک مردم باید به هزینه کرد های آن حساس باشند اما نگاه مردم به دولت اینچنین نیست و دولت را به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ می بینند که باید از او کند و اکثریت این تفکر را نسبت به دولت دارند که یک مو از خرس کندن هم غنیمت است و مقصر اصلی چنین دیدگاهی خود دولت است که نه آمار شفاف و دقیقی از عملکرد و هزینه کردها دارد و نه حساب و کتاب آن بر مبنای علم اقتصاد است و به جای آن چانه زنی و ریخت و پاش حاکم است
فقط باید خدا را شکر کرد که کشور حداقل نفت و گاز دارد و مجبور نیست که هزینه ای از جیب مردم برای نفت و گاز بپردازد وگرنه وضعیت ما بمرتب بدتر از برخی از کشور های مصیبت زده همسایه بود
اگر می خواهید بفهمید که آیا قرار است کاری توسط دولت درست شود باید به این نکته توجه کنید که اگر قرار است کاری درست شود قبل از اینکه رسانه ای شود و وعده و وعید داده شود درست می شود و بعد رسانه ای می شود
اما اگر از مقام مسئولی شنیدید که قرار است فلان کار درست شود هیچگاه درست نخواهد شد
آشنا کاملا درست گفته که مجلس و دولت فعلی یکدست شده و متصل به حلقه خودی
های پر قدرت تندروهای جبهه پایداری ها را کسی نمیتواند

همچون روحانی و ظریف و صالحی از دولت روحانی تحت فشار بگذارد

منتقدین هم ، باید تحمل کنند و بسوزند و بسازند !!!!
"افزایش درخواست تغییر جنسیت به پزشکی قانونی"
قبلا هر اتفاق زشت را میگفتند کار کار انگلیساست
امروز میگویند کار اینترنته
قطعا افرادی که به خانم کربلایی کاترین پرز شاکدام تهمت های ناروا زدند و روابط شرعی و قانونی او را زیر سؤال بردند در دنیا و آخرت عاقبت به خیر نخواهند شد
جالبه نمایندگان از الان قیمت اجناس رو با افزایش 70درصد پیش بینی میکنن حقوق رو 10درصد به اینا میگن نماینده مردم
اگر وقاحت در اورانوس هم باشد غربگدا به آن دست پیدا خواهد کرد
قیمت مرغ همین الان هم در حد قیمت جهانی است با وجودی که حداقل از سوخت ، برق و کارگر ارزان قیمت استفاده میکنند
آقای بانکی پورفردتصورمیکنیدهمه دنیاباهمدیگردرحال جنگ ونزاع هستند شماکشورهارابجای مکانی برای زندگی آرام با مردمی خوشبخت میدان جنگ فرض کرده ایدوآنهم جنگ باشمشر که اضافه شدن پیران وپدران وبزرگان ماباعث مصیبت وناامنی شودنه چنین نیست اگربادوستان مروت وبادشمنان مداراداشته باشیم هیچکس بماتحاوزوحمله نمیکندگذشته ازآن اگرجمعیت کشوررا بدون ساختارصحیح وامکان تربیت درست
زیادکنیم این یکی باعث هرج ومرج وناامنی میشودتولیدبیش ازحدجوانان کم هنرباضریب هوشی اندک وعدم امکان تربیت صحیح مشکل زااست نه حلال مشکل درمان سیرکردن شکم ودادن ماواومسکن نیست مهم تربیت صحیح استکه سربارجامعه
نشوند ببینیدهمین الان چقدرکارهای خلاف زیادشده اینهااز فقرنیست اعتیادوبسیاری ازکارهای خلاف دیگرهیچ ارتباطی به فقرافتصادی نداردبلکه تماماًمربوط به فقرفرهنگی وتربیتی است
درهرحال یادمان باشدخیرالامور اوسطها نه افراط ونه تفریط عقل ودرایت واینده نکری صحیح
روسیه هیچ وقت دوست و شریک خوبی برای کشور ایران نبوده و نخواهد بود. متاسفانه سیاست اشتباه ما باعث شده که روسیه از ایران به عنوان اهرم فشار استفاده کنه. ما باید در روابط خودمون با شرق و غرب تعادل برقرار کنیم.
پیری جمعیت ایران در این شرایط کاملا طبیعیست . حتا حیوانات هم در شرایط سخت بچه دار نمیشوند آنوقت انتظار دارید انسان ها با عقلی فراتر از حیوانات در شرایطی که از پس هزینه های خودشان بر‌نمی‌آیند بچه دار شوند ؟؟
الان دیگه هر مشکلی میوفته گردن مجازی . روشی نخ نما و تاریخ مصرف گذشته .
جناب انبار لویی این قضییه شکدم ادامه دار خواهد بود و من فکر می کنم او از این طریق به اخازی های ممتد دست خواهد زد بهتر است اظهار نظر نسنجیده نکنید
بالاخره به درستی‌ حرفهای ظریف هم رسیدیم. مرگ بر روسیه کثیف ادمخوار
بعنی رییسی متقاضی سانسور بیشتر اخبار از طرف صدا و سیمای میلی بوده؟؟؟!!!؟؟
نمایندگان بدنبال استیضاح وزیر صمت بی کفایت باشند
آیا در خواست اولیانوف فقط به نفع روسیه است یا به نفع ایران هم هست؟ چرا آمریکا حاضر به دادن تضمین به روسیه و چین نیست؟ چرا آمریکا بعنوان تحریم کننده بدون توجه به خواسته روسیه و چین اقدام به لغو تحریم ها برعلیه ایران نمیکند؟ چرا ایران و آمریکا بدون بقیه اعضا مذاکره مستقیم نمیکنند؟
دم آقای بانکی پور فرد گرم که بی پرده نگرانی اصلی از کاهش زاد و ولد و ازدواج رو زد. ولی آقایان مسئولین به شعور مردم بیشتر از ای توهین نکنید با دادن شکلات و پفک نمکی میخواهید مردم رو فریفته و مشکلات زندگی آنها را زیاد کنید ؟ شما اشتغال پویا و پایدار و معیشت مکفی و مسکن و ... و صد البته کوتاه کردن دست مافیاهائی که به هر دلیلی قدرت نابودی آنها را ندارید از منابع و سرمایه های کشور کوتاه کنید مردم بدون شکلات و پفک میروند زندگی و خانواده تشکیل میدهند پس اینهمه نگرانی خود را از آینده با وعده های بچگانه پنهان نکنید.
فعال اصولگرا: به خانم «شکدم» نسبت های دروغ داده اند....عاقلان دانند
درایت تیم مذاکره کننده ایران بوده که توانستند در یک اقدام شجاعانه نقش روسیه در مذاکرات را به قدری پررنگ کنند که الان بتونه باج بگیره، احسنت
برخورد صدا و سیما با ترافیک حاصل شده از نم باران دو روز پیش و قفل شدن تهران با باران سبل اسا سه سال پیش زمان روحانی نشان دهند حقارت مدیران صدا و سیما
رفتار روسيه دقيقا مصداق اينه:
ديگي كه براي من نميجوشه بهتره سر سگ توش بجوشه
اگه قراره بعد از رفع تحريم ايران چيزي گير روسيه نياد پس همون بهتر كه ايران در تحريم باقي بمونه
قابل توجه كيهان
جهان به کجا می رود و ما به کجا . مکاتبه و زیر آب زنی و دعواهای الکی اغلب برای چیزی که حقشان هم نبیت .
خانم شکدم مسئله جنسی نداشته.جاسوس که بوده همینقدر که بیحجاب در بی بی سی بوده وبه اسم شیعه در تلوزیون ما اومده والان عنوان میکنه یهودی است چه چیز را ثابت می کند غیر از نفوذ...وایشون با یه روزنامه اینترنتی ظاهرا مصاحبه داشته.سایر فعالیتهاش چی رو ثابت می کنه....راهپیمایی اربعین و فعالیت برای برخی سایتهای داخل ایران....و.....الان هم بی بی سی
واقعا در حیرتم که دولت سید محرومان برای چه اینقدر از خود متشکر است و با وجود این همه بلاهایی مثل گرانیهای سرسام اور ارزاق، گران کردن خدمات دولتی به بهانه الگو مصرف، بورس، حذف ارز ترجیهی بدون نگران بودن از عواقب،ان، صادر کردن مایحتاج مثل سیب زمینی و فشار ان بر مجرومان و ... انتقاد را بر نمیتابد و انان را سیاه نما میخواند، ا چه شکایت دارد ، صدا وسیما ، ایمه جمعه، رسانه ها همه بازوی تبلیغاتی اویند و مدام از او تمچید میکنند، جناب رییسی بیا در کف جامعه و ببین مردم در باره ات چه میگویند.
جناب آقای مصباحی مقدم، دیگر چه چیز غیرعادلانه است؟ ... «دو صد گفته چون نیم کردار نیست»
هویت جبهه اصلاحات، متناسب با فروش 4میلیون بشکه نفت در روز و خرج آن در داخل (و نه در محور مقاومت) تعریف شده است اما الان شرایط کشور، متأثر از تحریم و هزینه های ِ جنگ طولانی مدت 8 ساله با تروریسم داعش و اذناب صهیونیسم و وهابیت، چنان تغییر کرده که این هویت عملا فاقدِ علت وجودی و کارکرد (در صورت پیروزی در انتخابات) به جز در حیطه ی قشر متوسط (طبقه ای که طی این سالها نحیف و کوچک شده) است.
اصولا گفتمان های حاضر در نظام مقدس ج.ا، تقریبا همه درگیر همین وضعیت، با کمی شدت و ضعف هستند. همانطور که می بینید گفتمان انقلابیِ حاکم در مجلس و دولت کنونی هم، اولین مأموریتش احیای برجام و بالا بردن فروش نفت است. البته این جریان فضاهای دیگری مثل فقر ستیری و... را به دلیل اینکه قوه قضاییه و نهادهای نظامی به طور سنتی وابسته به این جریان است را نیز در گفتمان خود جای داده اند و آنچه الان در دولت رئیسی در حال انجام است (مثل آزاد سازی سواحل و...) بیشتر ناظر به این بخش از گفتمان آنهاست. مواردی که در دوره تصدی ریاست دستگاه قضا (دولت قبل)، برای این گفتما اهمیتی نداشت و اقدامی در خصوص آن انجام نشد و اجرای آن، صرفا زمانی توجیه پیدا کرد که ایشان و گفتمانی که او ذیلش تعریف می شود قدرت اجرایی کشور را دست گرفتند.
نکته: اصولا گفتمان های ج.ا، در بعد اقتصادی، حول چگونگیِ هزینه کرد پول نفت شکل گرفته اند و با کاهش شدید این درآمدها، بخش قابل توجهی از قدرت گفتمانی ِ خود را از دست داده اند.
نماینده روسیه بیخود کرد.به روسا چه ربطی داره
"نماینده مجلس: قیمت مرغ و تخم مرغ در سال آینده ۵۰تا۷۰ درصد افزایش خواهد یافت" افرادی مثل همین آقا باعث بی نظمی و ایجاد گرانی با این خبرگویی خود هستند. ی
منظورترانه علیدوستی شنای مختلط زنان ومردان است چون همین الان هم بانوان ایرانی در استخرهای اختصاصی مشغول شنا هستند و تمامی استخرها چند سئانس را به خانم ها اختصاص داده اند. این را همه از جمله ترانه علیدوستی می داند پس می ماند همان که در ابتدا عرض کردم منظور شنایی است مانند آنچه در کشورهای غربی در جریان است . فهم آن چندان مشکل نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: پیری جمعیت ایران تا سال ١۴٣٠ زمینه‌ساز تعدی همسایگان‌مان می‌شود

اين براي مردم بهتر از ادامه وضع فعلي است
دروغگویی نمایندگان مجلس انقلابی تمامی ندارد
یکی میگه قیمت ها به نرخ شهریور 1400 باید ثابت بمونه یکی میگه حدود 30 تا 50 درصد افزایش پیدا میکنه
و من هم به عنوان یک شهروند عادی می گمک حداقل 100 درصد افزایش پیدا میکنه
یارانه ها را هم دولت میریزه جیب خودش.اینها نقشه اندکی نماینده ان هم با تعدادرای زیر دو درصد مردم هستش
اینهم نتیجه اعتماد به روسیه!!! باید از بی بصیرتی مسئولان خجالت بکشیم!!
جهاد تبیین بعنی چی که بودجه سنگینی براش تصویب شده؟! این رو به کی می دن و قراره دقیقا چه کاری انجام بشه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
تبیین این همه دسته گل هزینه نمی خواد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست