بازدید 14395
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

کاترین شکدم؛ ترند این روز‌های گوگل در ایران/ قصاص نفس چیست و چرا ترند شده است؟ / پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها در کانون توجه سهامداران/ آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد؛ پرسشی که کاربران می‌پرسند

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «قصاص نفس»، «پذیره نویسی چیست؟»، «منطقه پرواز ممنوع»، «خرید سهام استقلال و پرسپولیس»، «کاترین شکدم»، «آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟»، «اعیاد شعبانیه» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲ 07 March 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «قصاص نفس»، «پذیره نویسی چیست؟»، «منطقه پرواز ممنوع»، «خرید سهام استقلال و پرسپولیس»، «کاترین شکدم»، «آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟»، «اعیاد شعبانیه» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

قصاص نفس

شهید علی اکبر رنجبر، یکی از مأموران نیروی انتظامی استان فارس بود که ماه پیش توسط یکی از اراذل و اوباش این استان به طرزی وحشیانه حین مأموریت و انجام وظیفه به شهادت رسید.

روز گذشته و در پی رسیدگی به پرونده قاتل این شهید، حکم قصاص نفس قاتل صادر و همین موضوع سبب شد  تا عبارت قصاص نفس به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

به موجب این خبر،  حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به لحاظ جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه و تأکیدات رئیس قوه قضائیه به صورت ویژه انجام شد، تاکید کرد: دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات پرونده و کلیه ضوابط مندرج در آیین دادرسی کیفری را در کمترین زمان ممکن اجرا نمود.

این مقام ارشد قضایی استان فارس، با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست و همچنین معرفی وکیل تعیینی از سوی متهم و رعایت مقررات مندرج در آیین دادرسی کیفری دادگاه نسبت به تعیین وقت رسیدگی در سریع ترین زمان ممکن اقدام نمود، گفت: امروز ( شنبه ۱۴ اسفند) تنها پس از گذشت یک ماه از وقوع حادثه قتل و شهادت مظلومانه شهید رنجبر جلسه رسیدگی دادگاه برگزار و دادگاه پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی نمود و متهم این پرونده را با توجه به مطالبه اکید اولیای دم و شکات پرونده به قصاص نفس، حبس، شلاق و پرداخت دیه و  از باب جراحات غیر مؤثر در قتل نسبت به سرباز وظیفه محکوم کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه وقوع این جنایت باعث جریحه دار شدن احساسات طیف گسترده ای از مردم در سراسر کشور گردید، گفت: با توجه به هدف دستگاه قضایی در بازدارندگی از وقوع جنایات مشابه رسیدگی سریع،  قاطع و قانونی را پیگیری و امروز پیش از فرا رسیدن چهلمین روز از شهادت مأمور وظیفه شناس نیروی انتظامی، دادگاه متهم این پرونده برگزار شد و رأی قصاص این قاتل را صادر کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام خواهی در مدت زمان مقرر را دارد، خاطرنشان کرد: با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان فارس به پایان رسید و در صورت اعتراض متهم و یا وکیل مدافع وی به رأی صادره پرونده جهت تکمیل سیر قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید

پذیره نویسی چیست؟

همزمان با آغاز پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس، عبارت پذیره نویسی نیز بار دیگر در صدر جست و جوهای مردم ایران قرار گرفت.

پذیره نویسی چیست و فرآیند آن چگونه است؟ - تابناک | TABNAK

توضیح بیشتر در مورد پذیره نویسی اینکه پذیره‌نویسی به تعهد انجام کار یا تعهد امری که در آن نوشته و سند شرح داده ‌شده، گفته می‌شود. هم‌چنین به معنی فرآیند خرید اوراق بهادار از ناشر یا نماینده قانونی او و پرداخت یا تعهد پرداخت وجه کامل آن طبق قرارداد نیز است.

گفتنی است، روش‌های رایج در پذیره نویسی و البته می‌توان گفت تنها دو روش موجود در انجام پذیره نویسی؛ «تعهد پذیره نویسی» و «بهترین کوشش» است که هر یک دارای مراحل خاص خود هستند.

زمانی که اوراق بهادار به فروش نرود، شخص ثالثی متعهد می‌شود که اقدام به خرید کل اوراق بهادار کند. گفتنی است که این شخص جزو خریداران اوراق نیست. همان‌طور که در پذیره نویسی تعهد می‌شود فرد متعهد پذیره نویسی در صورت فروش نرفتن تمام اوراق اقدام به چنین کاری کند، کارگزار پذیره نویس بعد از بررسی موارد لازم از اوراق در بازار بورس و دریافت استعلام لازم، سهام را قیمت گذاری و شرکت را برای عرضه اولیه معرفی می‌کند و همچنین با ارائه وثیقه، سازمان بورس را مطمئن می‌کند که می‌تواند به تعهد پذیره نویسی خود عمل کند.

بیشتر بخوانید

خرید سهام استقلال و پرسپولیس

روز ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای مشارکت عموم مردم در افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم دولت رقم خورد و همین موضوع این اتفاق را به یکی از ترند‌های مهم گوگل تبدیل کرد.

سهام استقلال و پرسپولیس را چگونه بخریم؟ - تابناک | TABNAK

مدیریت عملیات بازار فرابورس در این خصوص خبر داد: پذیره‌نویسی یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در نماد "استقلالح۱" و یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در نماد "پرسپولیسح۱" ناشی از سلب حق‌تقدم از روز ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه آغاز شد.

بیشتر بخوانید

منطقه پرواز ممنوع

از جمله عبارات و مفاهیم دیگری که در جریان جنگ روسیه و اوکراین مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته، این پرسش است که منطقه پرواز ممنوع چیست؟

در رابطه با این سوال توضیح اینکه "منطقه پرواز ممنوع" قلمرو یا منطقه‌ای است که در آن هیچ هواپیمایی اجازه پرواز ندارد. این منطقه معمولا در فضای جنگی اعلام و اعمال می‌شود و نوعی "خلع سلاح در آسمان آن منطقه " است و معمولا از هرگونه عملیات هواپیماهای جنگی  در محدوده اعلام شده جلوگیری می‌شود.

هواپیمایی که حریم منطقه پرواز ممنوع را نقض کند با توجه به شرایط اعلام شده، آماج قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه مفهوم "منطقه پرواز ممنوع " خیلی جدید است و فقط در سه درگیری نظامی تا بحال به اجرا درآمده است مدت زمان و اهداف پرواز ممنوع دستخوش تغییر بوده و هیچ دستورالعمل و قاعده مشخصی برای اعمال یک چنین محدودیتی وجود ندارد.

چند روز پیش خبر رسید که رئیس‌جمهور اوکراین از جو بایدن، همتای آمریکایی خود و ناتو درخواست کرد تا بر فراز بخش‌های مهم کشورش منطقه پرواز ممنوع اعمال کنند.

به موجب این خبر وب سایت آمریکایی «اکسیوس» نوشت که زلنسکی از جو بایدن و ناتو خواسته است که «منطقه پرواز ممنوع» را بر فراز مناطق مهم در کشورش اعمال کنند و «اگر غرب این کار را انجام دهد، اوکراین متجاوز را بدون خونریزی شکست خواهد داد.»

دو روز پیش هم ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، تصمیم ناتو در زمینه رد تقاضای کی‌یف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را محکوم کرد و گفت: کشورهای عضو ناتو نیز از امروز هر کسی در این کشور کشته شود، در مرگ او مقصر و متهم هستند.

بیشتر بخوانید

کاترین شکدم

کاترین پرز شکدم (Catherine Perez-Shakdam) تحلیلگر سیاسی، نویسنده و مفسر مسائل خاورمیانه‌ است. شکدم در یک خانواده یهودی سکولار در فرانسه متولد شد. او رئیس مؤسسه مطالعات شفقنا در انگلستان و مشاور خاورمیانه پرنس علی سراج در افغانستان است. او نویسنده کتاب‌های خیزش عربستان تحت پرچم اولین امام، از مکه تا صحرای کربلا، داستان مقاومت بزرگ:یمن و وهابیون بوده است.

به تازگی به واسطه نقل قول هایی که این فرد در رسانه های خارجی و معاند علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده و نیز به واسطه فعالیت هایی که در ایران داشته مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه کیهان در واکنش به جاسوس نامیدن این خانم نوشته است؛

گفت: یک خبرنگار زن اسرائیلی به نام «کاترین پرز‌شکدم» که با پاسپورت فرانسوی به ایران آمده بود بعد از بازگشت به اسرائیل مصاحبه کرده و گفته است خودم را فرانسوی جا زدم و در برخی از نهادها و خبرگزاری‌های ایران نفوذ کردم و برای آنها مقاله و گزارش نوشتم!
گفتم: خُب، درباره چه موضوعاتی مقاله و گزارش نوشته است؟!
گفت: خودش می‌گوید علیه اسرائیل و آمریکا و عربستان مطلب نوشته بودم!
گفتم:‌ یعنی نفوذ کرده که به اسرائیل و آمریکا و عربستان فحش بدهد؟! اینکه نیازی به نفوذ نداشت! اگر خود نتانیاهو هم به آمریکا و اسرائیل و عربستان فحش بدهد، رسانه‌های ایران آن را چاپ و منتشر می‌کنند.
گفت: نوشته وقتی احساس کردم که ممکن است شناسایی بشوم ایران را ترک کردم!
گفتم: یارو برای دزدی وارد خانه‌ای شده بود. وقتی
بند و بساطش را پهن کرد صدایی شنید و از ترس اینکه صاحبخانه بیدار شده باشد پا به فرار گذاشت. رفقایش پرسیدند
نتیجه چی شد؟ شیری یا روباه؟ طرف با عصبانیت گفت؛ مگه غیر از شیر و روباه حیوون دیگه‌ای نیست؟
مگه خر چه عیبی داره؟!

بیشتر بخوانید

آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟

همزمان با افزایش گمانه زنی ها مبنی بر توافق جدید تحت قالب برجام و روند کاهشی نرخ ارز، یکی از پرسش های مهم کاربران در گوگل این است که آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت؟

                                                   قیمت خودرو| خودروهایی که ارزان شدند

در رابطه با این سوال مرتضی مصطفوی، کارشناس مسائل خودرو پیشتر به رسانه ها گفته است: از آنجا که خودروسازان محدودیت‌های ارزی، تکنولوژیکی و فنی دارند، تا شش ماه آینده اتفاق خاصی در عرضه خودرو رخ نمی‌دهد؛ بنابراین، پیش‌بینی من این است که تا خرداد یا اوایل تابستان با شرایط پیچیده‌ای همراه هستیم که نااطمینانی در بازار خودرو افزایش می‌یابد که این به معنای افزایش قیمت است، مگر اینکه یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی مانند به نتیجه رسیدن زودهنگام مذاکرات رخ دهد. با این وجود؛ متغیرها در بازار خودرو زیاد است و نمی‌توان نظر دقیقی داد، همین موضوع به رفتار خریدار، فروشنده و دلال جهت داده و منتج به افزایش قیمت می‌شود؛ بنابراین، اگر من نوعی قرار بود خودرو خریداری کنم قطعا قبل از سال جدید این کار را انجام می‌دادم.

بیشتر بخوانید

اعیاد شعبانیه

اعیاد شعبانیه به مجموعه ولادت‌های امام حسین (ع) (روز سوم)، حضرت ابوالفضل (ع) (روز چهارم)، امام سجاد (ع) (روز پنجم) و میلاد فرخنده امام زمان (عج) (روز نیمه شعبان) گفته می‌شود که در ماه شعبان قرار گرفته است.

اعمال، اذکار و دعاهای مشترک ماه شعبان - تابناک | TABNAK

ماه شعبان یکی از ماه‌های پر خیروبرکت است و اعیاد بسیار فرخنده‌ای در آن قرار دارد. از جمله مناسبت‌های این ماه می‌توان به ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و میلاد امام زمان (عج) اشاره کرد که باعث شده در طول ماه شعبان مسلمانان سراسر در شادی و شور به سر ببرند و به اعیاد شعبانیه مشهور گردند.

فرا رسیدن این ایام مبارک حالا سبب شده تا عبارت اعیاد شعبانیه نیز به صدر جست و جوهای کاربران ایرانی بیاید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
کیهان با این اراجیف ننگ پاک نمی شود
رفیق پوتین چه خبر
حاج حسین شریعتمداری عزیز ! کاترین خانوم علاوه بر فحش دادن به امریکا و اسراییل،کارهای دیگه ای هم کرده !!
این خانوم محرم همزمان خیلی از مدعیان پرهیز و تقوا بوده
همجوره وهمهملت را سر کار گذاشتن.
کلا کیهان بااین تحلیلش خیلی از مسایل را بوضوح روشن کرد
البته خانم کاترین پرز-شکدم پرستوي اسرائيل بوده واعلام كرده حداقل از صد مقام بلندپايه فيلم هاي آنچناني دارد
تا زمانی که نمایندگان و ... از خودروسازان ... دریافت می کنند(مانند دنا پلاس) قیمت ها کاهش نمی یابد و واردات آزاد نمی وشد
کبهان در مورد کاترین شکدم خودش را به حماقت می زند!
کیهان موضوع ارتباط زن جاسوسی که با بیش از 100 نفر از مسئولین ارتباط زناشویی (نگیم جنسی) داشته را چقدر ساده رفع و رجوع کرد!!
کاترین ... یاد عکس گرفتن نمایندگان مجلس با اون خانومه افتادم که داشتن خودکشی میکردند
باشه شما که راست میگی ! سوختی کیهان سوختی!
ملت فقیر سهام این دوتیم را بخرن اونا پولا را تبدیل به قلیان وماشینای مدل بالا وسفر خارج بکنن وای بر این مردم
کاترین چه می کنه ....
#کاترین شکدم
به نظر من یه نفز باید مسئولین و نماینده های مجلس را کنترل کنه، مردم قادر به کنترل خانواده خویش هستند و به طرح هایی مانند صیانت نیاز ندارند.
کاترین شکدوم همان عروس هزار داماد است که حافظ می گفت
با تشکر از اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات لطف کنید شما هم بیاید مسٸله کاترین را مانند کیهان لاپوشانی کنید، یک زن به تنهایی چه می کند؟البته مردم می دانند شما بسیار درگیر حجاب و پوشش وغیره هستید.زحمت می کشید ولی خوب سازمان جاسوسی اسراٸیل نه با حرف بلکه به عمل نشان داد که پشت اطاق شما هستند...؟شاید این گفته خوش اینده شما نباشد ولی واقعیت است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست