چگونه سهام پرسپولیس و استقلال را بخریم؟

مطابق با وعده‌های داده شده فردا یکشنبه ۱۵ اسفند قرار است که سهام سرخابی‌ها برای خرید متقاضیان عرضه شود. چگونه سهام پرسپولیس و استقلال را بخریم؟
کد خبر: ۱۱۰۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 06 March 2022

به گزارش بورس تابناک، سرانجام فردا یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ بعد از ۲۴ سال طلسم وعده عرضه سهام دو باشگاه پرطرفدار فوتبال یعنی پرسپولیس و استقلال، شکسته خواهد شد و سهامداران و طرفداران دو باشگاه می توانند سهام دو تیم محبوب خود را خریداری کنند. 

جزئیات عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فرابورس ایران با توجه به درج سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در تاریخ ۹ اسفند در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم جدید شرکت مذکور ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «استقلالح» با قیمت هر سهم جدید ۲۹۱ تومان در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۵ آغاز و به مدت ۳۰ روز و حداکثر تعداد برای هر کد ۱۰۳۰ سهم پذیره نویسی می‌شود.

با این افزایش سرمایه، مبلغی در حدود ۳۶۰ میلیارد تومان وارد باشگاه استقلال می‌شود. سهم دولت در این تیم پس از افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۸۸.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

همچنین قرار است یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم جدید پرسپولیس ناشی از سلب حق تقدم شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) به روش ثبت سفارش در نماد معاملاتی «پرسپولیسح» با قیمت هر سهم ۳۳۸۷ ریال انجام شود. سقف خرید هر کد معاملاتی ۸۸۵ سهم است. با این افزایش سرمایه، مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان وارد باشگاه پرسپولیس می‌شود. سهم دولت پس از این افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

چگونه سهام پرسپولیس و استقلال را بخریم؟

برای شرکت در خرید سهام دو باشگاه شما باید دارای کد بورسی باشید. یعنی در سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشید و همینطور در یکی از کارگزاری‌های بورسی ثبت نام کرده باشید و پنل معاملاتی داشته باشید.

کافی است روز یکشنبه حساب تان را حداقل ۳۰۰ هزار تومان شارژ کنید و در بازه زمانی مجاز که از سوی سازمان بورس اعلام می‌شود نسبت به ثبت درخواست تان برای خرید سهام استقلال یا پرسپولیس و یا هر دو تیم اقدام کنید. معمولا بازه زمانی مجاز ثبت درخواست برای خرید سهام عرضه اولیه از ساعت ۹ تا ۱۲ است.

کی سهام دو باشگاه قابل معامله خواهد شد؟

پس از اتمام پذیره نویسی (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) فرایند افزایش سرمایه طی خواهد شد و پس از آن نماد‌های مذکور بازگشایی می‌شوند.

قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی وعده داد که بین ۱۵ تا ۳۰ فروردین ماه نماد دو باشگاه بازگشایی و معاملات سهام آن‌ها شروع شود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
خرید سهام برای پر کردن جیب دیگران و ضررهای مداوم ، خریت محض خواهد بود
جمع کنید این مسخره بازیارو !!!!
یه نگاه به پالایش و سهامدارنش بکنید بعد رپورتاژ کنید برای دولت !!!!!
سهامی که 78 درصدش دست دولت است فقط خالی کردن جیب مردم است.
کارخونه توپ پلاستیکی بود الان همه سهام فروش رفته بود یعنی این دو باشگاه به اندازه توپ پلاستیک سازی یا کارخونه ماکارونی ارزش نداره همش تبلیغ توخالی بود
به‌نتیجه‌نخواهد‌رسید‌کدوم‌طرحی‌که‌دادن‌دوام‌داشته.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی