بازدید 12843
۳

بازیگر پیشکسوت: بعد از مرگم هم آثارم فراموش نمی‌شود

سید هوشنگ حریرچیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بیان کرد که حتی بعد از مرگ من هم فکر نمی‌کنم آثارم فراموش شود، این آثار همواره مورد اقبال و در یاد مردم خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 02 March 2022

به گزارش «تابناک»، سیدهوشنگ حریرچیان بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت این روزهای خود گفت: پیشنهاد کار این روزها بسیار دارم اما غالباً یا زمان طولانی دارد یا محل تصویربرداری آن خارج از اصفهان است و به همین دلیل و با توجه به شرایط سنی‌ام نمی‌توانم همکاری داشته باشم چون بعد مسافت برای من ایجاد مشکل می‌کند. مثلاً سفر به شهری مانند تهران و اقامت در آن برای ایفای یک نقش، برایم دشوار است و ترجیح می‌دهم نقش‌های کوتاه و مرتبط با پروژه‌های داخل شهر اصفهان را بپذیرم.

وی درباره دوری خود از تولیدات سینمایی و تلویزیونی گفت: خوشبختانه هنوز مردم من را می‌شناسند و دوست دارند. با من صحبت می‌کنند و اگر حمل بر خودستایی نباشد دوست دارند در این عرصه حضور داشته باشم اما واقعاً نمی‌توانم. مدام می‌گویند چرا حضور ندارید و چرا صحبت نمی‌کنید و از این دست چراها زیاد می‌پرسند.

حریرچیان درباره پروژه‌های خاطره‌ساز خود در نگاه مردم هم عنوان کرد: اکثر کارهای من را مردم به یاد دارند اما ۲ پروژه بیشتر در یادها مانده است؛ یکی سریال «ساختمان پزشکان» که بیش از ۷۰ قسمت بود و بخش‌هایی از آن هم به دلیل قرارداد بازیگران با پروژه‌های دیگر ساخته نشد. یکی هم سریال «پژمان» بود که البته فکر می‌کنم به اندازه «ساختمان پزشکان» مورد اقبال مخاطبان قرار نگرفت، اما هر ۲ پروژه را مردم به یاد دارند.

مردم هنوز هم دوستم دارند؛ نمی‌دانم چرا؟

این بازیگر باسابقه ادامه داد: متأسفانه یا خوشبختانه مردم همه کارهای من را در یاد دارند و هنوز هم من را دوست دارند. نمی‌دانم چرا؟ شاید به خاطر خودم باشد اما احساس می‌کنم غیر از رفتار و کردار شخصی خودم دلایل دیگر هم دارند که مردم کمتر به من می‌گویند. شاید هم همینجوری دوستم داشته باشند! (می‌خندد)

حریرچیان درباره بازپخش آثار خود در سال‌های اخیر عنوان کرد: بسیاری از کارهای من بازپخش‌های زیادی داشته و در تمام شهرهای ایران هم مورد استقبال مردم قرار گرفته است. اما کمتر درباره این بازپخش‌ها با من صحبت می‌شود و بیشتر این کارگردانان و صاحبان آثار هستند که طرف گفتگو قرار می‌گیرند. در مجموع اما اتفاق خوبی است که همچنان مردم به این آثار شایق هستند و آن‌ها را تماشا می‌کنند.

وی افزود: تصور نمی‌کنم روزی از یاد مردم بروم و فراموش شوم، حتی بعد از مرگ من هم فکر نمی‌کنم این کارها فراموش شود. این آثار همواره مورد اقبال و در یاد مردم خواهد بود. نمی‌خواهم تعریف از خود کنم اما واقعاً خودم هم این کارها را دوست دارم.

از هیچ‌کس انتظاری ندارم

این بازیگر باسابقه که درگیر بیماری کروناست و به همین دلیل مدتی است در خانه به سر می‌برد، درباره دیدار و عیادت مدیران و هم‌صنفان از خود بیان کرد: برخی محبت داشتند و به دیدار من آمدند اما همه آن‌ها نیامده‌اند. البته گله‌ای هم ندارم چرا که حتماً همه افراد گرفتاری‌های خاص خود را دارند. حسن اکلیلی از هنرمندانی است که در این مدت احوال‌پرس من بوده، بیشتر مدیران هنری استان اصفهان هم به عیادت من آمده‌اند و اظهار لطف داشته‌اند. واقعیت اما این است که من از هیچ کسی انتظاری ندارم.

حریرچیان درباره زیباترین خاطره خود از دوران نقش‌آفرینی در سینما و تلویزیون گفت: تعریف کردن مردم همواره لذتی متفاوت از اظهارنظر آن‌هایی داشته است که دستی در این کار دارند. اینکه مردم تأیید کنند در جایی خوب بوده‌ام، از آن راضی هستم. من بازیگری خودساخته هستم و وقتی نقشی به من می‌دهند، خودم هم چیزهایی به آن اضافه می‌کنم، همین ویژگی‌ها هم مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و آن‌ها را دوست دارند.

این بازیگر پیشکسوت درباره آرزوی خود برای آینده سینما و تلویزیون ایران هم اظهار کرد: مهمترین آرزوی من پیشرفت است. نه فقط پیشرفت دست‌اندرکاران و افرادی که در پشت دوربین مشغول هستند، بلکه بازیگران هم باید نوآوری بیشتری داشته باشند تا بیشتر مورد عنایت مردم قرار بگیرند. همه بازیگران انتظار دارند که بیشتر مورد عنایت قرار بگیرند و بازیگران باسابقه هم همین شرایط را دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
خیلی بانمک و کاربلد هستن. خدا حفظشون کنه
والا ما هنوز هم اثار ایشون رو به اسم نمیشناسیم... خدا حفظشون کنه
خداوند به این مرد هنرمند و خانواده دوستداشتنی شون سلامتی و عزت بده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان