بازدید 5264

آلمان: مذاکرات هسته‌ای با ایران وارد مرحله نهایی شده

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای با ایران وارد «مرحله نهایی» خود شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 11 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه گفت که مذاکرات هسته‌ای با ایران وارد «مرحله نهایی» خود شده است و این توافق هسته‌ای منطقه را امن تر می‌کند.

این اظهارات وزیرخارجه آلمان در یک نشست خبری مشترک با همتای اسرائیلی او، «یایر لاپید»، در تل آویو مطرح شد.

در این نشست خبری همچنین وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات و اظهارات ضدایرانی خود گفت که او و بائربوک در مورد مذاکرات هسته‌ای گفتگو کردند و «ایران هسته‌ای نه تنها اسرائیل بلکه کل جهان را به خطر می‌اندازد.»

با وجود اظهارات وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، اما وزیرخارجه آلمان گفته است که متقاعد شده که احیای کامل برجام [برنامه جامع اقدام مشترک] منطقه را امن‌تر خواهد کرد، در غیر این صورت، ما این گفتگوها را انجام نمی‌دادیم.

این مقام آلمانی افزود که مذاکرات با ایران به «نقطه بسیار حساسی» رسید و ایران باید «با تمایل به سازش و بدون درخواست حداکثری» به مذاکره ادامه دهد.

بائربوک گفت: «ما می‌خواهیم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که با این توافق، امنیت تضمین می‌شود.»

از سوی دیگر، «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم روز پنجشنبه با این مقام آلمانی دیدار و گفتگو کرد.

در این ارتباط گفته شده که دو طرف درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای گفت‌وگو کردند، هرچند مذاکرات هسته‌ای ایران در رأس دستور کار قرار داشت.

در این دیدار، بنت با طرح برخی بهانه‌های امنیتی مدعی شد که امضای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی اشتباهی است که خاورمیانه را به خطر می‌اندازد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد کرد که ضرب الاجلی برای تکمیل توافق تعیین شود زیرا طولانی شدن مذاکرات در وین نیز منافع ایران را تأمین می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی