بازدید 7398
کیوسک بین الملل تابناک

گفت‌وگوی بایدن با سران شش کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین/ اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا/ تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری/ آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

گفت‌وگوی بایدن با سران شش کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین، اعزام نیرو‌های انگلیسی به شرق اروپا، تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری، آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس و هشدار انگلیس، آمریکا و استرالیا در مورد افزایش حملات سایبری از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ 10 February 2022

گفتگوی بایدن با سران ۶ کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین/ اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا/ تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری/ آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

کیوسک بین الملل تابناک: گفت‌وگوی بایدن با سران شش کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین، اعزام نیرو‌های انگلیسی به شرق اروپا، تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری، آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس و هشدار انگلیس، آمریکا و استرالیا در مورد افزایش حملات سایبری از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گفت‌وگوی بایدن با سران شش کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قرار است فردا جمعه با سران چند کشور و مقامات اتحادیه اروپا و ناتو در خصوص موضوع اوکراین گفت‌وگو کند.

بر اساس اعلام این رسانه، رییس جمهور آمریکا در صدد است با سران کشورهای انگلیس آلمان، فرانسه، ایتالیا، لهستان، کانادا، اتحادیه اروپا و ناتو در خصوص تنش های ادعایی در مرز اوکراین به صورت تلفنی گفت‌وگو کند.

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.

روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه، مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.

روسیه بارها با رد اتهامات غربی ها و در راس آنها آمریکا و ناتو اعلام کرده است که هیچ قصدی برای حمله به اوکراین ندارد و این غرب و ناتو است که مسبب تنش زایی در شرق اروپا هستند.

اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا

یک رسانه انگلیسی نوشت: این کشور با آماده باش ۱۰۰۰ نیرو برای اعزام به شرق اروپا، خود را برای مواجهه با بحران مهاجرت در صورت حمله روسیه به اوکراین آماده کرده است.

 روزنامه گاردین نوشت، این آمادگی انگلیس در آستانه سفر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و لهستان در روز پنجشنبه انجام شده است.

گفتگوی بایدن با سران ۶ کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین/ اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا/ تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری/ آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

مقام های انگلیسی درباره بروز «فاجعه انسانی» در صورت حمله روسیه و آمریکایی ها نیز هشدار داده اند که ممکن است این بحران باعث آوارگی یک تا ۵ میلیون نفر شود و آوارگان احتمالا وارد خاک لهستان خواهند شد.

جانسون در آستانه سفر خود امروز صبح (پنجشنبه) خود به ناتو گفت: انگلیس همچنان در تعهدات خود در قبال امنیت اروپا پایبند است.

نگرانی ها درباره این که هرگونه حمله احتمالی روسیه باعث بروز بحران قابل توجه پناهجویان خواهد شد به شکل فزاینده ای ذهن رهبران غربی را درگیر کرده است. مقامات غربی و آمریکایی مدعی اند مسکو حدود ۱۳۵ هزار نیرو در مرز با اوکراین و در مرز کشور همسایه اش بلاروس مستقر کرده است.

انگلیس دسامبر گذشته با اعزام ۱۰۰ مهندس به لهستان برای کمک به حفظ امنیت مرز شرقی این کشور موافقت کرد و اوایل این هفته گفت به نشانه همبستگی با این کشور، ۳۵۰ نیروی دریایی سلطنتی را به این منطقه اعزام خواهد کرد. این در حالی است که ۳۰ هزار نیروی روسی، مانور مشترکی را با بلاروس آغاز کرده اند.

پیشنهاد نظامی مذاکره شده بین بوریس جانسون و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو بخشی از طرح های گسترده ائتلاف نظامی ناتو برای اعزام نیروهای بیشتر به شرق اروپاست. آمریکا نیز وعده داده ۳ هزار نیرو به لهستان و رومانی اعزام کند و فرانسه گفته که خواستار اعزام نیرو است.

انفعال جانسون در جریان بحران اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است. وی همزمان با بحران ناشی برگزاری جشن ها در ساختمان شماره ۱۰ (دفتر نخست وزیر) در دوران قرنطینه کرونایی مواجه است.

بحران اوکراین رهبران اروپایی را به تکاپو انداخته است. مکرون روز سه شنبه مذاکرات مستقیمی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه داشت که بر اساس ارزیابی گاردین دستاوردی نداشته است.

تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری

در شرایطی که تنش‌های غرب با روسیه به بهانه تدارک این کشور برای حمله به اوکراین ادامه دارد، قانونگذاران ارشد کنگره آمریکا، درصدد تصویب تحریم‌‌ علیه مسکو به بهانه «حملات سایبری» هستند.

در گزارش وبگاه «پالتیکو» آمده است: «رهبران کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده آمریکا می‌گویند که حمله سایبری روسیه علیه اوکراین در فهرست اقداماتی است که حتی قبل از حمله به اوکراین باعث تحریم رژیم ولادیمیر پوتین می‌شود.»

طبق گزارش روز پنجشنبه (امروز) این رسانه آمریکایی، «برخی از سناتورها به دنبال اعمال تحریم‌هایی برای حملات سایبری به عنوان بخشی از لایحه گسترده‌تر جهت اقدام علیه روسیه در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند. به نظر می‌رسد محتمل است که یک عملیات سایبری روسیه می‌تواند اولین عامل برای آغاز این تحریم‌ها باشد.»

گفتگوی بایدن با سران ۶ کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین/ اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا/ تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری/ آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به پالتیکو گفت: «اگر تحریم‌های قبل از تهاجم (ادعایی روسیه به اوکراین) وجود داشت، به حملات سایبری روسیه در داخل اوکراین مرتبط بود.»

به ادعای باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، حملات سایبری روسیه «یکی از موضوعاتی است که در دست بررسی است». به گفته او، قانونگذاران کنگره حتی در حال بررسی تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل «حملات سایبری قبلی علیه اوکراین» هستند.

«جیم ریش» عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته است که «گفت‌و‌گو‌هایی» (در کمیته روابط خارجی سنا) برای اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل حملات سایبری علیه اوکراین انجام شده؛ اما در حال حاضر او می‌خواهد ابعاد این تحریم‌ها موضوعی محرمانه بماند.

وبگاه «پالتیکو» در گزارش امروز خود از اتفاق نظر رئیس دموکرات و عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره لزوم اعمال تحریم علیه روسیه خبر داد و نوشت: «منندز و جیم ریش در هفته‌های اخیر به سختی مشغول به کار بستن بسته تحریم‌ها بوده‌اند.»

باب منندز نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس سنای آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی در سخنرانی روز سه شنبه خود بسته تحریمی مدنظر این کمیته علیه روسیه را «مادر همه تحریم‌ها» خواند و به مسکو درباره تحریم‌های فلج کننده آمریکا در صورت حمله به اوکراین هشدار داد.

وبگاه پالتیکو در گزارش خود درباره موضع دولت آمریکا در قبال اعمال تحریم علیه روسیه به بهانه حملات سایبری نوشت: «رئیس‌جمهور جو بایدن گفته است که اگر روسیه حمله سایبری بزرگی علیه اوکراین انجام دهد، ایالات متحده با حملات سایبری خود تلافی خواهد کرد، اما علنا متعهد به اعمال تحریم ها برای حملات سایبری نیست.»

آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

مانور مشترک ارتش‌های روسیه و بلاروس در خاک بلاروس و در نزدیکی مرز با اوکراین از امروز، پنج‌شنبه آغاز شده است.

به گزارش بی بی سی، این مانور نظامی مشترک ده روز ادامه خواهد داشت و همراه با نگرانی ناشی از استقرار حدود یکصد هزار تن از نفرات ارتش روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین باعث تشدید نگرانی در مورد بروز درگیری نظامی در منطقه شده است.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش این کشور روز گذشته برای نظارت بر تمرین‌های نظامی مشترک وارد بلاروس شد.

براساس این گزارش، واحدهایی مشترک از ۳۰ هزار تن همراه با تجهیزات دیگری از جمله دو گردان سامانه‌ موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ و تعدادی هواپیمای نظامی روسیه در این مانور مشترک شرکت خواهند داشت.

گفتگوی بایدن با سران ۶ کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین/ اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا/ تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری/ آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

وزارت دفاع روسیه گفته است که "هواپیماهای جنگنده متعددی" برای شرکت در این مانور مشترک بلاروس منتقل شده‌اند. این بزرگترین حضور نظامی روسیه در بلاروس از زمان فروپاشی اتحاد شوروی سابق است.

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از انتقال مقادیر قابل توجهی سخت افزارهای رزمی به نقاطی در نزدیک مرز بلاروس با اوکراین است. بلاروس مانند اوکراین، یکی از جمهوری‌های تشکیل دهنده اتحاد شوروی سابق بود که با فروپاشی شوروی استقلال یافت.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین است و در جریان اعتراضات دهماهه به نتیجه اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بلاروس، روسیه از دولت این کشور در سرکوب معترضان حمایت کرد. از الکساندر لوکاشنکو به عنوان "آخرین دیکتاتور باقی مانده در اروپا" نام برده می‌شود و دولت‌های غربی در واکنش به سرکوب اعتراضات انتخاباتی آن کشور، تحریم‌هایی را علیه بلاروس به اجرا گذاشتند.

تجمیع نیروهای روسی در مرز اوکراین موجب شده تا غرب و کی‌یف ادعاهایی را مبنی بر "حمله احتمالی" روسیه به اوکراین منتشر کنند، در حالی‌ که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین بارها این ادعاها را رد کرده و آن‌ها را نیز "بی‌اساس" قلمداد می‌کند.

هشدار انگلیس، آمریکا و استرالیا در مورد افزایش حملات سایبری

انگلیس، آمریکا و استرالیا در بیانیه‌ مشترک اعلام کردند، موج فزاینده حملات سایبری تهدیدی برای زیرساخت‌ها و سازمان‌های مهم در سراسر جهان است.

به گزارش وب سایت خبری زد نت، نهادهای امنیت سایبری انگلیس، آمریکا و استرالیا در این بیانیه هشدار دادند که افزایش حملات سایبری تهدید جدیدی برای زیرساخت‌های مهم در سراسر جهان است و تا زمانی که قربانیان در برابر باج خواهی‌ها تسلیم شوند، حملات ادامه خواهند داشت.

بیانیه مشترک مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا، مرکز امنیت سایبری استرالیا، دفتر تحقیقات فدرال پلیس اف بی آی، آژانس امنیت ملی و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا خطرات فزاینده ناشی از حملات سایبری صاحبان کسب‌وکارها خواسته است برای محافظت از خود در برابر حملات اقدام کنند.

مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا باج افزار را به عنوان بزرگترین تهدید سایبری پیش روی انگلیس توصیف کرده و مشاغل، سازمان‌های خیریه، دولت‌های محلی و بخش‌های بهداشتی را از جمله اهداف اصلی باج افزارها معرفی کرده است.

گفتگوی بایدن با سران ۶ کشور، ناتو و اتحادیه‌اروپا درباره اوکراین/ اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا/ تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه حملات سایبری/ آغاز رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

آژانس‌های امنیت سایبری آمریکا نیز هشدار دادند که ۱۴ بخش از ۱۶ زیرساخت حیاتی ایالات متحده از جمله بخش‌های دفاعی، سیستم‌های صنعتی، خدمات اضطراری، غذا و کشاورزی، دولت و فناوری اطلاعات مورد هدف باج افزارها قرار گرفته‌اند.

مرکز امنیت سایبری استرالیا همچنین هشدار داده است که حملات باج افزار همچنان ادامه دارد و زیرساخت‌های حیاتی در سراسر استرالیا را آماج می گیرند.

در بیانیه مشورتی مشترک انگلیس، آمریکا و استرالیا در مورد افزایش حملات باج افزارها، از سازمان‌ها خواسته شده تا برای دفاع در برابر حملات و جلوگیری از قربانی شدن اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی