بازدید 16362

واکنش پلیس فتا به انتشار فیلم فجیع از صحنه قتل

رئیس پلیس فتای خوزستان نسبت به انتشار فیلمی فجیع از صحنه یک قتل در اهواز واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 06 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سرهنگ علی حسینی با اشاره به فیلم منتشر شده از صحنه فجیع وقوع یک قتل در اهواز، در این رابطه اظهار کرد: بر اساس رصدهای انجام شده در فضای مجازی، عده‌ای از افراد با اهداف مختلف تصاویر و فیلم از صحنه‌های وقوع یک قتل را منتشر کرده‌اند که موجب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومی جامعه و مردم شده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه در چنین شرایطی پلیس عاملان جنایت را بازداشت می‌کند، افزود: پلیس فتا نیز نسبت به بازداشت و برخورد جدی با عاملان تهیه و انتشار اینگونه تصاویر و فیلم‌ها که می‌تواند باعث ایجاد ترس و جریحه‌دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی شود و آسیب‌های روانی جبران‌ناپذیری به ویژه برای کودکان و نوجوانان به دنبال دارد، اقدام می‌کند.

به گفته وی؛ بر اساس اقدامات عملیاتی و فنی، تعدادی از تولیدکنندگان اینگونه محتواهای غیر مجاز شناسایی شده و برای تعیین و تکلیف قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده خواهند شد.

وی متذکر شد: به همه کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها توصیه می‌کنیم ضمن بهره‌برداری صحیح از فضای سایبر، از انتشار هرگونه کلیپ صوتی و تصویری در تضاد با ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی فرهنگی کشور به نحوی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در جامعه و موجب بروز عواقب جبران ناپذیر می‌شود، خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۳
جلوی قتل رو بگیر! جلوی فیلم رو چرا میگیری :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آخه جلو قتل رو گرفتن سخته. فضای مجازی هم آسونتره هم کیف داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مگه پلیس پیشگو است که بداند کی میخواهد قتل کند تا جلویش را بگیرد؟ وقتی فرهنگ پایین باشد این اتفقات رخ میدهد چه در ایران چه در روسیه چه در آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
عوضش امنیت داریم
...............
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
کاش پلیس سازنده دوربینو بگیره
پاک کردن صورت مساله
دانستن حق مردم است.
حاجی. ما فیلمو همینجا دیدیم. فضای مجازی کجا بود
با سلام بنظرم نمایش برخی صحنه های وحشتناک دارای تخریب ها و عوارض روحی و روانی بسیار نامطلوبی در سطح جامعه را خواهد داشت که از نظر علمی میتواند آسیبهای دراز مدت و میان مدت بر روح و روان افراد بگذارد بعضا عده ای بدون اطلاع از این عوارض سوء نسبت به پخش آن اقدام مینمایند که به این عده بایستی اعلام و اطلاع رسانی گردد که هر صحنه ای دیدنی و نمایش دادنی نیست علی الخصوص که تاثیرات مخربی بر کودکان و نوجوانان و جوانان خواهد داشت که در برخی موارد تا پایان عمر فراموش نمیگردد و یا باعث حملات عصبی به تماشاگر میشود.
لذا بعنوان یک همشهری از همه عزیزان و هموطنانم خواستارم تا نسبت به تماشا و یا پخش چنین صحنه هایی جدا اجتناب نمایند.
اونی که خبر رو اطلاع داد رو هم بگیرین اما قاتل رو آزاد کنید یا نهایت چند ماهی حبس
اینجا ایرانه
صدا و سیما که فقط مشغول پخش اخبار تیراندازی در آمریکا و غرب هست. اگه صدا و سیما دنبال سوژه برای پخش اخبار تیراندازی هست از همین اهواز شروع کنه که هیچ شبی بدون تیراندازی در این شهر وجود نداره!!!! ضمنا، اگه این فضای مجازی نبود خیلی از مشکلات منعکس نمیشدن و این منعکس شدن ها باعث میشه مسئولین رسیدگی کنن و گرنه در شرایط عادی این مسائل و حتی بدتر از اینها هم هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.
اگه این فیلم پخش نمی‌شد، چه تضمینی بود که با جانیان برخورد بشه؟
ريشه اينگونه جنايات را بايد برطرف كرد
حاجی، شما اگر نگران ایجاد ترس و جریحه‌دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی و آسیب‌های روانی جبران‌ناپذیری به مردم هستید ، باید تغییر مشی بدید!! وقتی پلیس بجای متهم میره سراغ شاهدان جرم، نتیجه اش میشه این که طرف به راحتی یکی رو میکشه و تو خیابان رژه میره!!

متاسفانه الان مدت هاست که سیاست "حذف صورت مسئله" شده مبنای کار نیروهای مربوطه از جمله پلیس و نیروی انتظامی!!
که متاسفانه دو پیامد مهم رو با خودش به همراه داشته: 1. عدم اعتماد مردم به این نیروها 2. اعتماد مجرمین به ناکارامدی این نیروها!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آفرین. ساکت کردن شاهدان رو خوب اومدی
سلام. چرا هر موردی پیش می آید فقط ایراد می گیرید؟ قتل یک موضوع است و انتشار فیلم ان یک موضوع دیگر. انتشار این فیلم چه خاصیتی جز جریحه دار شدن احساسات مردم دارد؟
موضوع اینه که قصد عدم نشر عدم امنیت در کشوراست اگر واقعا هدف امنیت باشه باید به جای انتشار اینگونه فیلمها به سراغ اون افرادی بروند که اقدام به اینگونه کارها می کنند و وقتی آنها را گرفتند بجای اعدام حبس ابد با کارهای بسیار سخت و یا کثیف مجازات کنند. در صورتی که این افراد راحت می گردند و مردم بیچاره باید تنشان بلرزد.
آیا بهتر نیست کسی که شرارت می کند قبل از اقدام به اینگونه کارهای ناهنجار طوری برخورد شود که آنها احساس امنیت نکنند و این اعمال ناپسند را کنار بگذارند.
آیا لازم نیست قوه قضائیه بجای 4 ماه حبس و یا اینکه با رضایت فرد آسیب دیده آنهم بدلیل تهدید صورت گرفته دوباره به جامعه بر می گردد. خود وارد عمل شود و به عنوان مدعی العموم مجازات را در حد اشد مجازاتها اعمال کند.
اون دختر بدبخت حق داشته که به ترکیه فرار کنه چون می دانسته با یک جانی بالفطره داره زندگی می کنه
طبق معمول به جای اظهار تاسف و پیدا کردن عاملین جنایت، با عاملین انتشار اون فیلم یا خبر برخورد کردن!!
سالهاست که پاک کردن صورت مساله شده راه کار حل مساله در کشور! که البته جدیدا و با زیاد شدن استفاده از شبکه های مجازی، پاک کردن یا خاموش کردن منتشر کنندگان اون جنایت هم در کنار مورد اول استفاده میشه!!
شما فقط کافیه یک لحظه جاتون رو عوض کنید و فکر کنید که در امریکا با کسی که فیلم کشته شدن جورج فلوید یا فیلمهای مشابه شلیک یا برخورد پلیس امریکا یا شهروندان و سیاه پوستان رو منتشر کردن، چه کردن؟!!!
باز هم صورت مسئله ......
بنظر من کسانی که از این جور صحنه ها فیلم می گیرند و پخش می کنند از انسانیت بدور هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار