بازدید 4668
۲

نخست‌وزیر نیوزیلند قرنطینه شد

در پی ثبت رقم بی‌سابقه ۱۰۳ مورد جدید کرونا در کشور نیوزیلند، نخست وزیر این کشور قرنطینه شد و همزمان کنترل های شدید مرزی با منع ورود یک خبرنگار از افغانستان مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 30 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، دفتر "جسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که او در پی تماس با یک فرد مبتلا به کرونا از امروز یکشنبه تا روز سه شنبه در قرنطینه خواهد بود. از آردرن تست کرونا گرفته شده و نتیجه آن امروز یا فردا مشخص خواهد شد.

در همین حال، یک خبرنگار زن به نام "شارلوت بلیس" که باردار است با انتشار یادداشتی در روزنامه "نیوزیلند هرالد" اعلام کرده که به علت سیاست سختگیرانه دولت آردرن و صادر نشدن مجوز ورود قادر نیست از افغانستان به نیوزیلند بازگردد و در این کشور گرفتار شده است.

مقامات مهاجرتی و بهداشتی به این روزنامه گفته‌اند که درخواست این خبرنگار به این علت رد شده که درخواست مسافرت وی خارج از زمان مجاز ۱۴ روزه بوده و این پرونده نیازمند توضیحات بیشتر است و از بلیس دعوت شده تا در فرصت ۱۴ روزه دوباره درخواست بدهد. این خبرنگار گفته که به علت کم بودن پروازهای خروجی از کابل مجبور شده در تاریخی خارج از پنجره (فرصت ۱۴ روزه) مسافرت نماید.

مرزهای نیوزیلند از مارس ۲۰۲۰ به روی خارجی‌ها بسته شده است . دولت نیوزیلند در همین حال از طرح‌ خود برای بازگشایی مرحله‌ای مرزها از اواسط ژانویه سال جاری میلادی به علت نگرانی از شیوع ویروس اُمیکرون عقب نشینی کرد. کشور پنج میلیون نفری نیوزیلند حدود ۱۶ هزار مورد ابتلا به کرونا و ۵۲ مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
باور کردنی نیست. واقعا خوش بحالشون.
واقعا امیکرون رو دست کم نگیرید. اینجا (نیوزیلند) خیلی خوب بود ولی ولی امیکرون با یک نفر شروع شد و حالا همینجوری داره پخش میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار