بازدید 10111

شرایط انتقال بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه مربوط به مالک خودرو است و رانندگان محتاط و قانونمند می‌توانند هر سال تخفیف بیمه بدنه بیشتری بگیرند و از مزایای مختلفش استفاده کنند. بیمه بدنه بعد از فروش خودرو با شرایط خاصی قابل انتقال است. در ادامه بیشتر در مورد انتقال بیمه بدنه خودرو توضیح می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 25 January 2022

شرایط انتقال بیمه بدنه خودرو

گاهی ممکن است هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی برای اتومبیل‌تان پیش بیاید یا اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای مثل تصادف، سرقت، آتش‌سوزی و سیل بیفتد. در این موارد بیمه شخص ثالث کاربرد چندانی ندارد و حتماً باید بیمه بدنه داشته باشید.

اهمیت انتقال بیمه بدنه خودرو، با اقدامی درست هزینه‌های بیمه را کمتر کنید

راننده‌های بااحتیاط و آن‌هایی که با دقت از اتومبیل‌شان نگهداری می‌کنند احتیاج کم‌تری به استفاده از بیمه بدنه خواهند داشت. بنابراین هر سال به این افراد تخفیف بیمه بدنه تعلق می‌گیرد و حق بیمه‌ کمتری نسبت به سال قبل می‌پردازند.

با توجه به این توضیحات مهم است که چنین افراد محتاط و قانونمندی بتوانند تخفیف‌های مربوط به بیمه بدنه را به اتومبیل جدیدشان انتقال دهند و از مزایای آن استفاده کنند. چنین امکانی برای مالک خودرو وجود دارد. البته محاسبه بیمه بدنه و انتقالش شرایط و روش‌هایی دارد که برای آشنایی با این فرایند باید قسمت‌های بعدی را مطالعه کنید.

معرفی مهم‌ترین دلایل انتقال بیمه بدنه

بیمه‌ها نقش قابل توجهی در کاهش هزینه‌های سرسام‌اور درمانی، تعمیرات، آتش‌سوزی و سایر اتفاقات ناگوار و غیر قابل پیش‌بینی دارند. برای مثال بیمه‌هایی مثل بیمه بیماری های خاص در هنگام بیماری بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان را می‌پردازند و دغدغه‌‌ها را کاهش می‌دهند. بیمه بدنه هم دقیقاً می‌تواند در موقعیت‌های حساس به مالک خودرو کمک کرده و هزینه‌ اتفاق‌های پیش‌بینی نشده را کاهش دهد. مالک خودرو ممکن است به دلایل مختلفی بخواهد بیمه بدنه خودرو و تخفیف‌های آن را انتقال دهد.

مهم‌ترین دلایل انتقال بیمه بدنه به شرح زیر است:

  • تمایل به انتقال تخفیف‌های خودروی قبلی به اتومبیل جدید
  • گاهی بعضی از مالکین تصمیم می‌گیرند بیمه نامه بدنه را به شرکت بیمه متفاوتی منتقل کنند.
  • در بعضی موارد مالک اتومبیل به دلایل مختلف مثل فروش خودرو تصمیم می‌گیرد تخفیف بیمه بدنه‌اش را به شخص دیگری منتقل کند.

به دلیل اهمیت تخفیف‌های مربوط به بیمه بدنه و امتیازهای آن، مالک تلاش می‌کند تا جلوی از بین رفتن تخفیف بیمه بدنه را بگیرد و آن را به خودروی جدیدی منتقل کند.

آیا انتقال بیمه بدنه به خریدار خودرو امکان‌پذیر است؟ انتقال بیمه بدنه به بستگان درجه یک مثل پدر به فرزند

بیمه‌ها خدمات متفاوتی دراختیار افراد مختلف قرار می‌دهند. خدمات بیمه‌ها شامل مواردی مثل درمان و معرفی مراکز طرف قرارداد بیمه sos، خدمات مربوط به بیمه‌های اتومبیل مثل بیمه شخص ثالث، بدنه و بیمه عمر می‌شود. بیمه‌ها علاوه بر خدمات‌شان، قوانین مختلفی هم در موارد مختلف مثل قوانین مربوط به انتقال بیمه بدنه دارند. این قوانین چهارچوب‌هایی برای بیمه‌گذار تعریف می‌کنند.

مالک خودرو نمی‌تواند تخفیف بیمه بدنه اتومبیلش را به خریدار جدید منتقل کند. در واقع انتقال بیمه بدنه به بستگان درجه یک امکان‌پذیر است و شما به‌عنوان مالک اتومبیل نمی‌توانید به فکر انتقال بیمه بدنه به خریدار باشید.

البته خریدار می‌تواند تا پایان مدت قرارداد بیمه بدنه از امتیازاتش استفاده کند ولی تخفیف‌های سالیانه شامل حالش نمی‌شود. فرض کنید شما اردیبهشت ماه اتومبیل‌تان را می‌فروشید و بیمه بدنه تا آبان ماه معتبر است. خریدار می‌تواند از بیمه نامه و شرایطش تا پایان آبان ماه استفاده کند ولی تخفیف‌های بیمه بدنه بعد از فروش خودرو به خریدار منتقل نمی‌شود و نمی‌تواند از این تخفیف‌ها استفاده کند.

شرایط انتقال بیمه بدنه خودرو

انتقال بیمه بدنه چه شرایطی دارد؟

پیش‌نیارهایی برای انتقال بیمه بدنه به بستگان درجه یک یا به خودروی بعدی وجود دارد.

قبل از این‌که برای انتقال بیمه بدنه اقدام کنید باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • بیمه‌نامه‌تان باید معتبر باشد. این مورد بستگی به شرکت بیمه مورد نظرتان دارد ولی به‌طور کلی نباید بیشتر از یک سال از تاریخ سررسید بیمه‌تان گذشته باشد.
  • حداقل باید یک سال تخفیف بیمه بدنه داشته باشید.
  • تخفیف بیمه بدنه به شخص مالک خودرو تعلق می‌گیرد. اگر مالک بخواهد بیمه‌نامه را به شخص دیگری منتقل کند باید این انتقال براساس شرایط مشخص شده در بیمه‌نامه انجام شود.
  • هر خودرو ارزش و تعهدات متفاوتی دارد. بنابراین برای خودروی جدید باید حق بیمه‌ای متناسب با شرایط همان خودرو بپردازید.

با توجه به توضیحات گفته شده با یک بیمه‌نامه معتبری که بیشتر از یک سال تخفیف دارد و به نام خودتان صادر شده باشد، می‌توانید برای انتقال اقدام کنید.

فرایند انتقال تخفیف بیمه بدنه خودرو به چه صورت است؟

شما بعد از تعویض خودرو می‌توانید بیمه بدنه قبلی‌تان را به خودروی جدید منتقل کنید. شما به‌عنوان بیمه‌گذار برای انتقال بیمه بدنه باید مراحلی را پشت‌ سر بگذارید:

  1. شرکت بیمه از همان ابتدا باید در جریان تصمیم شما باشد. بنابراین به‌محض این‌که تصمیم‌تان را برای انتقال بیمه بدنه گرفتید، باید شرکت بیمه را در جریان بگذارید.
  2. در مرحله‌ بعدی درخواست‌تان را برای شرکت ارسال می‌کنید.
  3. به همراه مدارک ماشین مثل سند مالکیت خودرو و مدارک بیمه‌ای به شرکت بیمه مراجعه می‌کنید و کارهای مورد نیاز برای انتقال بیمه بدنه را انجام می‌دهید.
  4. خودروی جدید در این مرحله باید کارشناسی شود. کارشناس از خودرو بازدید می‌کند و ارزش خودروی جدید و در نهایت مبلغ نهایی بیمه‌نامه را مشخص می‌کند.
  5. شما مبلغ مابه‌التفاوت حق بیمه را می‌پردازید و شرکت هم برایتان بیمه‌نامه جدید صادر می‌کند.

بعد از طی کردن مراحل و دریافت بیمه‌نامه جدید، همه تخفیف‌های بیمه‌نامه قبلی روی خودروی جدید قابل استفاده است.

شرایط انتقال بیمه بدنه خودرو

نکاتی که در مورد انتقال بیمه بدنه باید بدانید

چند نکته مهم وجود دارد که بهتر است قبل از انتقال بیمه بدنه خودرو در موردشان بدانید:

  • بعد از این‌که اتومبیلتان را فروختید فقط 24 ساعت وقت دارید تا شرکت بیمه را باخبر کنید و مراحل انتقال بیمه بدنه را انجام دهید.
  • شما می‌توانید بیمه بدنه و تخفیف‌هایش را به اتومبیل جدیدتان منتقل کنید. در روند انتقال، بیمه‌نامه‌ی قبلی باطل می‌شود و یک بیمه جدید مطابق با مشخصات اتومبیل جدیدتان برایتان صادر می‌شود.
  • درصورتی می‌توانید مسیر انتقال بیمه بدنه را انجام دهید که خودروی قدیمی و جدید در یک گروه طبقه‌بندی شده باشند. طبقه‌بندی خودروها براساس مشخصات فنی، تعداد سیلندر و مشخصاتی مثل وانت یا سواری بود خودرو، صورت می‌گیرد. مثلاً انتقال بیمه موتور یا وانت به پراید ممکن نیست یا مثلاً نمی‌توان بیمه تیبا را به ماکسیما منتقل کرد چون ماکسیما شش سیلندر و تیبا چهار سیلندر است.
  • اگر خودروی جدیدتان گران‌تر از قبلی باشد، باید حق بیمه بیشتری بپردازید. بنابراین شرکت بیمه مابه‌التفاوت را براساس مشخصات و ارزش خودروی جدید مشخص می‌کند و باید مبلغ تعیین شده را بپردازید. اگر هم خودروی جدیدتان از قبلی ارزان‌تر باشد، اضافی پرداخته شده را محاسبه می‌کنند و مبلغ مازاد را بهتان می‌پردازند.
  • کارشناس‌های بیمه باید قبل از انتقال بیمه بدنه از خودروی جدید بازدید کنند.

دانستن نکته‌های مربوط به انتقال بیمه بدنه خودرو باعث می‌شود پروسه انتقال راحت‌تر پیش برود و مسیر هموارتری داشته باشید.

آسماری یک انتخاب مطمئن و هوشمندانه در زمینه‌ی خدمات بیمه‌ای

بیمه‌ها باید به فکر منافع بیمه‌گذاران باشند و در شرایط سخت و در بزنگاه‌ها به یاری بیمه‌گذار بیایند. بنابراین بهتر است به فکر انتخاب شرکت بیمه‌ای باشید که بهترین خدمات را با بهترین شرایط در اختیارتان می‌گذارد.

بیمه آسماری در رابطه با موارد مختلف خدمات مناسبی به بیمه‌گذاران اختصاص می‌دهد. مثلاً در مورد بیمه بدنه از سال دوم 25 درصد تخفیف حق بیمه به بیمه‌گذاران می‌دهد و این میزان در سال پنجم به 60 درصد می‌رسد. درواقع شما به‌عنوان بیمه‌گذار بعد از پنج سال مبلغ ناچیزی به‌عنوان حق بیمه خواهید پرداخت و در زمان نیاز هم می‌توانید از خدمات ویژه‌ای چون خسارات ناشی از سرقت، بلایای طبیعی و شکست شیشه استفاده کنید. به‌علاوه قابلیت انتقال بیمه بدنه بعد از فروش خودرو هم برایتان وجود دارد.

شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت آسماری، از بالاترین سقف پوشش بیمه بدنه در ایران برخوردار شوید. بیمه آسماری یا بیمه جوان خدمات ویژه‌ای را برای هم وطنانی که در مناطق آزاد زندگی می‌کنند در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به سایت آسماری مراجعه و درخواست مشاوره خود را ثبت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس