بازدید 67151
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روز رسانی

گزارش مهم رسانه آمریکایی از مذاکرات وین/چهار اختلاف مهم روی میز مذاکرات وین

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند. راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 20 January 2022

گزارش مهم رسانه آمریکایی از مذاکرات وین/چهار اختلاف مهم روی میز مذاکرات وین

بین الملل تابناک: بیست و ششمین روز از مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، با دیدار علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز شد.

امروز (پنجشنبه) ۳۰ دی ماه رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شهر وین پایتخت اتریش در جریان است.

در همین خصوص امروز علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشستی دوجانبه برگزار کردند.

از صبح امروز نیز نشست‌های کارشناسی آغاز شده و عصر امروز هم این نشست‌ها ادامه خواهد یافت.

رایزنی روسیه و اتحادیه اروپا درباره مسائل باقی‌مانده در مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۲۳:۴۴

مذاکره کننده ارشد روسیه و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام روز پنجشنبه در چارچوب رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها پیرامون مسائل باقی‌مانده در گفت‌وگوها رایزنی کردند.

میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در توئیتر به این دیدار اشاره کرد و نوشت: ما آخرین وضعیت گفت‌وگوها را بررسی و درباره تعدادی از مسائل باقیمانده که قرار است در روزهای آینده در اولویت قرار گیرند بحث کردیم.

تکرار ادعاهای آلمان و آمریکا درباره مذاکره با ایران
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۱۹:۵۶

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او روز پنجشنبه ادعاها درباره دیپلماسی با جمهوری اسلامی ایران را تکرار کردند.

بائربوک در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود در آلمان گفت: «امروز درباره برجام گفت‌وگو داشتیم. متأسفانه درخصوص مذاکرات جاری در وین، مسائل اصلی درباره موضاعات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها همچنان باقی هستند».

وزیر امور خارجه آلمان گفت: «از سوی دیگر به‌طور هم‌زمان با مذاکرات، ایران به پیشرفت در برنامه هسته‌ای ادامه می‌دهد و به همین دلیل پنجره فرصت برای یافتن راه حل در حال بسته شدن است. مذاکرات به مرحله‌ای تعیین‌کننده رسیده است و ما باید فوراً پیشرفتی حقیقی در این مذاکرات حاصل کنیم زیرا در غیر این صورت به توافقی نخواهیم رسید».

بلینکن در نشست خبری با بائربوک گفت:‌ «به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان و جوزب بورل به‌عنوان نماینده اتحادیه اروپا درباره مذاکرات جاری با ایران و پایبندی دوجانبه به اجرای کامل برجام یا همان توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردیم».

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «ما در لحظه تعیین‌کننده‌ای هستیم. می‌توانیم این گفت‌وگوها را به یک جمع‌بندی موفقیت‌آمیز برسانیم و نگرانی‌های همه طرف‌ها را برطرف کنیم اما زمان رو به اتمام است».

بلینکن در ادامه ادعاهای خود گفت: «اگر ظرف هفته‌های آتی توافق حاصل نشود، پیشرفت مداوم برنامه هسته‌ای ایران که پس از خروج ما (آمریکا) از سر گرفته شده است، بازگشت ما به برجام را غیرممکن خواهد کرد».

او مدعی شد: «از همین رو به‌طور مفصل درباره این مسائل رایزنی کردیم که چگونه می‌توانیم به درک مشترکی در وین برسیم و اینکه اگر ایران پایبندی دوجانبه به تعهدات برجامی را نپذیرد چه اقدامی باید انجام دهیم».

بلینکن در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره مذاکرات جاری در وین و سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به روسیه گفت: «اکنون در میانه دور هشتم مذاکرات وین هستیم و همانطور که هردو گفتیم، به نقطه اضطرار رسیده‌ایم. هرچه مذاکرات طولانی‌تر شود، ایران برنامه هسته‌ای خود را پیشرفته‌تر می‌کند که طبق برجام متوقف شده بود و با خروج ما از توافق از سر گرفته شده است».

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «هر چه می‌گذرد زمان گریز برای ایران کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود. این مدت زمانی است که ایران برای ساخت مواد کافی برای بمب هسته‌ای نیاز دارد. بنابراین ضرورتی واقعی برای به مدت چند هفته برای رسیدن به پایبندی دوجانبه وجود دارد».

بلینکن افزود: «آنچه به همتایانم گفتم این است که بازگشت به پایبندی دوجانبه همچنان امکان‌پذیر است. طی هفته های اخیر پیشرفت‌هایی نسبی در گفت‌وگوها حاصل شده است اما در جایی که باید باشیم قرار نداریم».

او در ادامه ادعاهایش گفت: «اگر خیلی زود به این نقطه نرسیم مجبور به تغییر مسیر خواهیم شد. این مسئله را با شرکا و متحدان خود در گفت‌وگوهای امروز مطرح کردیم و درباره گام‌های مورد قبول همه ما درصورت عدم بازگشت ایران به پایبندی به توافق، صحبت کردیم».

بائربوک نیز با تکرار ادعاهای بلینکن گفت:‌ «در مورد برنامه هسته‌ای ایران، مذاکرات به مرحله تعیین‌کننده نرسیده اما به مرحله‌ای سرنوشت‌ساز رسیده است. ما به این دلیل از اتمام زمان صحبت می‌کنیم که هم‌زمان با مذاکرات وین، ایران به غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصد ادامه می‌دهد».

او در ادامه گفت: «هدف ما حفظ این توافق [هسته‌ای] است و بالاتر از آن، این است که مطمئن شویم ایران ظرفیت غنی‌سازی خود را افزایش نمی‌دهد».

چهار اختلاف مهم روی میز مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۱۷:۱۹

روزنامه عراقی الصباح به نقل از "منابع ایرانی نزدیک به مذاکرات وین" نوشت: با توجه به اینکه سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که مسائلی در مذاکرات وین باقی مانده است که نیازمند تصمیمات سیاسی است یک منبع ایرانی گفت که مذاکرات وین پیشرفت تازه ای نداشته است.

این رسانه ادامه داد: اکنون چهار پرونده روی میز مذاکرات است و با توجه به اینکه رابرت مالی، مامور ویژه پرونده ایران در وزارت خارجه آمریکا گفته است که از برخی مسائل اساسی به دلیل ارتباطشان با تصمیمات کنگره نمی توان عبور کرد، مذاکره کنندگان درحال یافتن راه حل های عملی برای این پرونده ها هستند.

چهار پرونده و با توجه به اینکه رابرت مالی، مامور ویژه پرونده ایران در وزارت خارجه آمریکا گفته است که از برخی مسائل اساسی به دلیل ارتباطشان با تصمیمات کنگره نمی توان عبور کرد، مذاکره کنندگان درحال یافتن راه حل های عملی برای این پرونده ها هستند.

این منبع می گوید: مساله اول مربوط به تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است که طرف آمریکایی معتقد است برخی از این تحریم ها به برنامه هسته ای ارتباط ندارد و مربوط به مسائل دیگر است و نمی توان به آنها دست زد درحالی که طرف ایرانی تاکید دارد که این تحریم ها مربوط به برنامه هسته‌ای هستند و با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تحریم ها باید برداشته شوند.

این منبع در ادامه تاکید کرد: مساله بعدی مساله ضمانت ها است و طرف ایرانی بر ایجاد سازوکاری پافشاری می کند که عدم تکرار خروج ترامپ از توافق را تضمین کند. طرف آمریکایی تاکید می کند که واشنگتن نمی تواند چنین تضمین هایی بدهد و طرف های مذاکره کننده درحال تلاش برای ایجاد ضمانت های جایگزین هستند که آمریکا و کشورهای اروپایی در آن مشارکت داشته باشند.

به گفته این منبع مساله سوم مساله اطمینان از سازوکار برداشتن تحریم ها است و برخی طرف های مذاکره کننده پیشنهاد داده‌اند که وزارت خزانه داری آمریکا تعهد مکتوبی مبنی بر عدم مخالفت با تبادلات تجاری با بانک های ایرانی بدهد و همچنین با سرمایه گذاری خارجی در داخل ایران مخالفت نکند. و مساله آخر این است که آمریکا تعهد دهد که با فعالسازی مکانیزم اروپایی اینستکس برای تعاملات تجاری با ایران مخالفت نکند.

گزارش مهم رسانه آمریکایی از مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۱۷:۱۸


روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پیشرفت‌هایی در برخی جزئیات مهم، از جمله نحوه رفع تحریم‌ها، نحوه برگشت ایران به تعهدات هسته‌ای و نحوه اجرای توافق، حاصل شده است.

روزنامه آمریکایی به نقل از دیپلمات‌های مرتبط با گفت‌وگوهای جاری در پایتخت اتریش، یکی از بزرگترین موانع در پیشرفت مذاکرات را درخواست ایران برای اخذ ضمانت از آمریکا جهت عدم خروج دوباره از برجام دانسته است.

این روزنامه با وجود این نوشته در حوزه رفع تحریم‌ها، برداشتن گام‌های هسته‌ای و تعیین توالی اجرای توافق نیاز به اتخاذ برخی تصمیم‌های سیاسی است.

دیپلمات‌های مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال همچنین با بیان اینکه این درخواست ایران در واکنش به خروج دونالد ترامپ از برجام در ۲۰۱۸ طراحی شده اذعان کرده‌اند که به نظر نمی‌رسد هدف از این مطالبه کش‌دار کردن مذاکرات باشد.

طرف آمریکایی معتقد است هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند بدون معاهده‌ای که از حمایت دو سوم نمایندگان سنا برخوردار است دست روسای جمهور بعدی را برای نحوه اجرای این توافق ببندد.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته اختلاف بر سر اخذ تضمین در شرایطی ایجاد شده که مقام‌های آمریکایی و اروپایی از وجود نشانه‌های پیشرفت در مذاکرات وین خبر داده‌اند.

دیپلمات‌های غربی به این روزنامه گفته‌اند حصول توافق در مذاکرات وین ممکن است. وال‌استریت‌ژورنال نوشته این موضع غربی‌ها نشان‌دهنده خوش‌بینی بیشتر آنها نسبت به ماه دسامبر است که مذاکرات آغاز شد.

«مخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) از نشست سه‌جانبه نمایندگان ایران، چین و روسیه خبر داد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «هیأت‌های روسیه، چین و ایران عصر امروز نشستی داشتند تا وضعیت مذاکرات وین برای احیای برجام را به‌صورت مشترک بررسی کنند».

دیروز چهارشنبه نیز مذاکرات در سطح کارشناسی برگزار و نشست‌هایی نیز بین علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و رؤسای هیأت‌های ۱+۴ و اتحادیه اروپا برپا شد.

علی باقری و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکراتی که قریب به دو ساعت به طول انجامید درباره بحث تضمین‌ها به گفت‌وگو پرداختند و عصر چهارشنبه نیز مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین با حضور در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با علی باقری در نشستی سه جانبه شرکت کرده و به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مباحث مذاکراتی پرداختند.

انریکه مورا هم که سفری به مسکو داشت و در نشست‌های دوشنبه و سه‌شنبه در وین حضور نداشت، در ساعات پایانی دیشب بعد از بازگشت به وین با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرد.

روز سه‌شنبه نیز مذاکرات در دو سطح رؤسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه یافت و موضوعات مختلف به خصوص بحث راستی‌آزمایی و تضمین‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در جلسه صبح سه‌شنبه کارشناسان ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی حضور یافتند و در نوبت عصر نیز نشستی بین رؤسای هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی و همچنین نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد. در نشست عصر سه‌شنبه که تقریبا سه ساعت به طول انجامید، جزییات متن پیش‌نویس و برخی ایده‌های طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز روز سه‌شنبه در توئیتی با بیان اینکه بعضی‌ها از شکست سیاست فشار حداکثری درس نمی‌گیرند، اعلام کرد: ایرانی‌ها کاملا حق دارند که تضمین‌هایی را درخصوص عدم تکرار خروج آمریکا از برجام درخواست کنند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند. راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۴
تیتر خنده دار مذاکرات رفع تحریم ها ، باشه بابا باشه . کاراتون بکنید که ترامپ نزدیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
ترامپ بیاد یه چندتا پایگاه دیگه اشون رو هم با خاک یکسان کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
با این حرفها دلتو خوش کن ترامپ اشغال هم برگرده هیج غلطی نمیتونه بکنه هنوز نفهمیدی که روسای جمهور امریکا عروسک خیمه شب بازی هستند و تصمیم گیر نیستند و تصمیم جای دیگر گرفته میشود
۸هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
ایران همیشه فرصت سوزی کرده بهترین وقت زمان اوباما بود از اون سال تاحالا میتونست ایران کلی پیشرفت کنه اگه مذاکره میکردند متاسفانه میگیم خودکفا شدیم ولی تو تولید هرچیزی به مشکل خوردیم .د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
لعنت به ترامپ صهیونیست وغربیهای ذلیل که هیچ قدرتی ندارندازخودشون ومتکی به امریکا هستند. وبخاطرامریکاهرننگی رو میپذیرند. مستعمره امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
عمو اولیانوف ممنون که منافع ایران را در نظر میگیری!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
تو آرزوته مردم تو ایران تحریم و له شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
مگه نمیگفتید تحریم ها نعمتمد؟؟ الآن هم همین نظر را دارید؟اگه بله،پس چرا مذاکرات را اسمشو گذاشتید مذاکرات رفع تحریم ها،اگه نه،پس خدا ازتون نگذره که ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
بیست ساله دارن دراین باره مذاکره می کنن .
طولانی ترین مذاکرات تاریخ . در گینس به افتخار ما باید ثبت بشه .
دوره های قبل ظریف یا کری مستقیم مذاکره میکرد و حتی مخالفت های اروپا هم در توافق کری و ظریف نادیده گرفته میشد. با این اوصاف چند سال طول کشید. تصور اینکه ایران با اروپا صحبت میکنه اونها هم میرند با امریکا صحبت میکنند و بعد اروپایی ها همان موارد و نظریات امریکایی ها را با ایران در میان میذارند و باز ایران کامنت میذاره و این سیکل همینطور پیش میره تا جایی که حتی مرغ پخته هم خندش میگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
وقتی برای پولت زجمت نکشی و از جیب بیت المال بدون حساب و کتاب خرج کنی و هیچ کس هم حرفی بهت نزنه همین میشه. خاله بازی و آخرشم هیچ
کمایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
بستگی داره که هدف از مذاکره چی باشه!! در زمان ظریف هدف مذاکره فقط شوی سیاسی برای طرفین و مذاکره برای مذاکره های بعدی بود!!!!! باز هم خدا را شکر به نظر میاد ایران با کارهای جنبی که در کنار مذاکره داره انجام میده، واقعا قصد داره از امریکا و اروپا امتیاز بگیره و نه مثل تیم قبلی... دیگه نگم!!!!
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
با این روش یک چهل سال دیگر مذاکرات طول میکشد نسل من که شصت سالم است نابود شدند .دلم به حال این جوان ها میسوزد که .عمرشان مانند نسل من بر باد دارد میرود .
مردم راه خودشون رو انتخاب کردن از این مذاکرات آبی برای ملت گرم نمیشه دیگه تورم رو باید تحمل کنیم تنها راه تلاش برای افزایش حقوق هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
مردم تورم بعد از عدم توافق رو نمیدونن وگرنه برای توافق له له میزدن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
تو راهت رو انتخاب کرده ای
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
آقای دلال فکر نکردی که اگه مذاکرات به نتیجه نرسه یا جنگ میشه یا تغییرات اساسی به دست مردم شکل میگیره که هیچ کدوم برای منافعت خوب نیست
50% قضیه حل شده و داماد به عروس علاقمنده
فقط مونده 50% دیگش که آیا عروس هم دامادو میخواد یا نه ؟؟!!! خخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
اخه عروس خانم ازخودش هیچ اختیاری نداره. بخاطرهمین امریکابایدبه عروس خانم اجازه بده که بله بگه یا خیر. عموسام صهیونیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
به یک نفر تحلیلگر امور خانواده نیازمند است!
دراینکه توافق انجام خواهدشد سرسوزنی شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
توافق فاتحه اش خونده شد. اگر توافق قرار بود انجام بشه روسیه رئیسی رو دعوت نمیکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
پیش بینی شما کاملا صحیح و منطقی است، البته با نوشیدن جام زهر توسط ایران و معطل گذاشتن مردم بیچاره و بدبخت که باید سه سال دیگر صبر کنند تا ببینند رییس جمهور بعدی امریکا (که به احتمال قوی از جمهوری هواهان خواهد بود) میخواهد چه طرحی پیاده کند و چگونه ما را با فن جدید فتیله پیچ کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
خب البته با امتیازاتی که دارن به چین و روسیه میدن
قاعدتاباید زمینه رو برای حصول به توافق در این طرف آماده کرده باشند.
امریکاییها دارند دروغ میگند تضمین را اگر راست میگویند ببرند کنگره تصویب کنند علاوه بران مبلغ 100 میلیارد دلار پیش روسیه یا چین قرار بدهند که اگر بد عهدی کردند به ایران پرداخت شود.
چه توافق بکنید چه نکنید دور بعد ترامپ رئیس جمهوره اونم ترامپ زخم خورده
یکی یکی شون
بایدن تضمین کتبی هم بدهد فایده ایی ندارد ، جمهوری خواهان از توافق خارج خواهند شد. بنابراین فقط تحریم ها را بردارد خودش کافیست.
بر خلاف دور قبل اینبار اکثر مردم مخالف به نتیجه رسیدن مذاکرات هستن.چون فهمیدن مشکل اصلی کجا هست.
این مذاکره کننده ایرانی نمیدونه خانواده خودشه اداره کنه
اگر وقت کمه پس تحریم بردارید به جای فشار اوردن تا ایران کوتاه بیاد چرا همیشه ما کوتاه بیاییم غربی های جهان خوار
وقتی هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت بعدی چه ترامپ چه شخص دیگر به توافقات پایبند نباشد ، ماندن در وین وقت تلف کردن است الا اینکه تا فاصله ریاست جمهوری جمهوری آمریکا بتوانند حداقل پول های بلوکه شده را به کشور برگردانند و منابع مالی تهیه کنند تا در صورت خارج شدن برجام بشود از آن منابع استفاده کرد
کسی نیست به این غربی‌ها بگه این شماها بودید که به عهد خود وفا نکردید ویکطرفه زیر توافق زدید حالا هم ایران را مقصر معرفی میکنید . خوب اگر راست می گویید تحریم‌ها را لغو کنید تمام بشه
وتوافق حاصل بشود در صورتی که هسته ای بهانه است شما کشوری بنام ایران مستقل را بر نمی تابید آیا بغیر از این هست ؟ اگر از هسته ای ایران نگران هستید چرا اینقدر طولش می‌دهید ایران هم که گفته
تحریم‌ها را بر دارید بر میگردیم به توافق ۲۰۱۵ پس این شماها هستید
که نمی خواهید به توافق برسید نه ایران
چیزی واسه باختن ندارید شانستونو امتحان کنید شاید برای قراردادهای چینی وروسی چیزی عایدتون بشه
دولت مسعولان خانه مسکن وشکم ملت راسیر کند کشوررا بدهدتحویل روس وچین گذشتیم ازمذاکره
برجام ۴سال پیش توسط گانگسترترامپ کشته شدفاتحه.
مگه شما تحریمهاتون برداشتید که توقع دارید برنامه هسته ای ما راکد بشه؟قرار این نبوده از اون گذشته ماکه تا سه سال از برجام تبعیت کردیم امریکا بود که یکطرفه رفت پی کارش.
اگر‌ایران‌اورانیومهای‌غنی‌شده‌را‌تحویل‌دهدوسانتریفوژها‌را‌هم‌اوراق‌کند‌مذاکرات‌به‌نتیجه‌رسیده‌وتحریمها‌هم‌به‌نامی‌دیگر‌پا‌بر‌جا‌خواهند‌بود‌.نقطه‌سر‌خط.
بچه هابچه هاهرکی سرجای خودش ترامپ اومد
اگر توافق بشود تا نشود .این روش به درد بخور نیست .ایران به همراه چین روسیه وکشور های مستقل و نگران از تهدیدات غرب ویا تحت تحریم باید ساز و کار جدید برای پرداخت ومعاملات خودایجاد کنند .وگر نه این آب در هاون کوبیدن است استقبال خوب هم می‌شود.
اگه توافق نباشه باس قرادادهای 20 25 ساله رو بزارن در کوزه آبشو بخورن قیافه جناب رئیسی بعدش دیدن داره میخواد اقتصاد رو به تحریم گره نزنه ولی چنان گره کوری درس کنه ایران نظیرشو ندیده
بیچاره مردم
با سلام ودرود بنطر بنده روابط با چین وروسیه بهیچ وجه دوستان حسن نیت نیست همانا دوستان تلدابیب وصهیونییتها بوده وهستند ومدافع ومساعد برای هیچ کشوری وملتی نبوده ونیست وحالا یک روزی مانند مرگ برآمریکا واسرائیل ومرگ برشوروی بوده حذف شده تا اندازه درطول مدت حیاتم ازسیاست کومونیستها مطلع هستم رفیق نیمه راه ملت خود وملت دیگران درشورای وسختی وگرسنگی رسانده امیدوارم عاقبت ملت ایران ختم بخیر کند ومتاسفانه با تمسک به ریسمان چین وموسکو تحریم بهیچ وجه وزمان دشمنان حل نخواهند فقط فشار بملت صدمه دیده بیشتر وبیشتر هالا که دوبار درحال حاظر به سی هزار رسیده ببینیم چه خواهد شد لا اقل واردات انواع پلاستیک ولباس ورستورانهای چینی جزئ واردات سرمایه خارجی خواهد شد ارادتمند سید کاظم همت یار مقیم آلمان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی