بازدید 18146
پیمانه اقتصادی

خودرویی میلیونی که میلیاردی عرضه می‌شود/ برآورد جدید بانک جهانی از اقتصاد ایران/ بار اصلی درآمد‌های مالیاتی دولت در سال آینده بر دوش بخش خصوصی است/ سفیر سابق ایران در مسکو: بانک مرکزی ما تعهد به حفظ ارزش دلار در بازار‌های آمریکا دارد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون برنامه مکتوب دولت برای حذف ارز ترجیحی تقدیم مجلس شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ معاونان جدید در بانک مرکزی منصوب شدند، پرداخت تسهیلات در بانک‌ها متوقف شده است؟ رشد مصرف بنزین نسبت به دوران اوج کرونا و برآورد وزیر صنعت از رقم صادراتی ایران تا پایان سال را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 17 January 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون برنامه مکتوب دولت برای حذف ارز ترجیحی تقدیم مجلس شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ معاونان جدید در بانک مرکزی منصوب شدند، پرداخت تسهیلات در بانک‌ها متوقف شده است؟ رشد مصرف بنزین نسبت به دوران اوج کرونا و برآورد وزیر صنعت از رقم صادراتی ایران تا پایان سال را در بر دارد.

برنامه مکتوب دولت برای حذف ارز ترجیحی تقدیم مجلس شد

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در پاسخ به این که هفته گذشته کمیسیون تلفیق از دولت درخواست کرد که اگر دولت بنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد، برنامه مکتوب آن را به مجلس ارائه کند تا نمایندگان بتوانند درباره آن تصمیم بگیرند، آیا دولت این برنامه را به مجلس ارسال کرده یا نه؟ گفت: دولت برنامه اجرایی حذف ارز ترجیحی و شیوه جبران تاثیرات آن در معیشت مردم را به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تقدیم کرد. این برنامه در کمیسیون تلفیق و در کارگروه مشترکی با دولت بررسی خواهد شد و این کمیسیون نظر نهایی خود را درباره اجرای آن و در راستای تقویت معیشت مردم در صورت حذف این ارز اعلام خواهد کرد. زارع با تاکید بر لزوم حفظ آرامش معیشتی مردم بیان کرد: اولویت اصلی مجلس کمک به دولت برای تقویت معیشت مردم است و چنانچه در بررسی برنامه مکتوب دولت به این جمع بندی برسیم که دولت قدرت توامان برای حذف ارز ترجیحی و حمایت دقیق و اطمینان بخش از معیشت مردم را دارد، به قوه مجریه برای اجرای آن کمک خواهیم کرد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۶۴۵ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۷ درصد معادل ۷۲ هزار و ۷۷۸ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۹۸۷ تومان رسیده است.

برآورد جدید بانک جهانی از اقتصاد ایران

بانک جهانی در جدیدترین بروزرسانی گزارش «چشم‌انداز اقتصادی جهان»، برآورد خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۱، سال گذشته میلادی را افزایش داد. صندوق بین‌المللی پول پیش از این اعلام کرده بود ایران در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی خواهد داشت، اما بانک جهانی در بروزرسانی گزارش خود اعلام کرد، رشد اقتصادی ایران در این سال ۳.۱ درصد بوده است. بانک جهانی در گزارش قبلی خود رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۱ را ۲.۱ درصد پیش‌بینی کرده بود. صندوق بین المللی پول، نرخ رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ را نیز ۳.۴ درصد اعلام کرده است. IMF در گزارش خود که در پاییز ۹۹ منتشر کرده بود، نوید رشد اقتصادی ۳.۲ درصدی در سال ۲۰۲۱ را برای ایران داده بود. همچنین براساس گزارش بانک جهانی، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲ یعنی سال بعدی میلادی ۲.۴ درصد پیش بینی شده است. طبق این گزارش، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ برابر با منفی ۶.۸ و در سال ۲۰۱۸ برابر با منفی ۶ عنوان شده است.

معاونان جدید ارزی، نظارت و بین‌الملل بانک مرکزی منصوب شدند

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در احکامی جداگانه‌، افشین خانی را به سمت معاون ارزی، ابوذر سروش را به سمت معاون نظارت و محسن کریمی را به سمت معاون بین‌الملل بانک مرکزی منصوب کرد.

پرداخت تسهیلات در بانک‌ها متوقف شده است؟

اخیرا اخباری مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات در برخی بانک‌ها منتشر شده است که دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، ضمن رد این ادعا از رشد منابع و تسهیلات بانک‌ها در سال جاری خبر داد. علیرضا قیطاسی در گفت‌وگو با ایبِنا با تاکید بر عدم توقف پرداخت تسهیلات در بانک‌ها اظهار کرد: بانک‌ها از صبح که فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا پایان ساعات کاری به ارائه خدمات امور بانکی اعم از دریافت سپرده و اعطای تسهیلات مشغولند و توقف پرداخت تسهیلات به هیچ عنوان صحت ندارد. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی تصریح کرد: بانک ها در سال با توجه به منابع و مصارفی که دارند و براساس سیاست اعتباری خود، به پرداخت تسهیلات می‌پردازند و توقف در تسهیلات معنی ندارد. ممکن است منابع بانکی کاهش یابد یا زمان اعطای تسهیلات کمی بیشتر شود اما توقفی وجود ندارد. وی ادامه داد: در واقع بانک‌های دولتی و نیمه دولتی که عضو شورای هماهنگی هستند براساس بخشنامه بانک مرکزی، سیاست اعتباری خود و سیاست دولت اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کنند؛ ضمن اینکه تمام تکالیفی که توسط مجلس و دولت به بانک ها تکلیف می‌شود هم با برنامه‌ریزی اعتباری در حال انجام است. 

برآورد وزیر صنعت از رقم صادراتی ایران تا پایان سال

 سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در یازدهمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار داشت: برآورد ما این است که رقم صادرات تا پایان سال به ۴۵ میلیارد دلار برسد. وی افزود: ارتقای صادرات یعنی افزایش تولید و افزایش درآمد کشور و انشاءالله سال آینده رونقی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود؛ در حقیقت افزایش صادرات شاخصی است که بهبود فضای اقتصادی کشور را نشان می‌دهد.

بار اصلی درآمد‌های مالیاتی دولت در سال آینده بر دوش بخش خصوصی است

شافعی رئیس اتاق ایران گفت: در لایحه بودجه که توسط دولت تدوین شده است شاهدیم که مالیات بر شرکت‌های غیردولتی با رشد ۱۴۶ درصدی به میزان ۱۱۲,۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. در مقابل برای شرکت‌های دولتی تنها با رشد ۸۳ درصد نسبت به سال قبل مبلغ ۷.۵ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است. به علاوه برای مالیات بر ارزش افزوده که مستقیم مردم و کسب‌وکارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد رشد ۷۰ درصدی پیش‌بینی‌شده است. این اعداد نشان‌دهنده آن است که بار اصلی درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده بر دوش بخش خصوصی قرار داده‌ شده است. در کنار این افزایش فشار بر بخش خصوصی، شاهد آن هستیم که در بندهای مختلف بودجه سیاست حذف معافیت‌های مالیاتی موجود در دستور کار قرار گرفته است که به نوع دیگر فشار را بر فعالان بخش خصوصی افزایش می‌دهد. باید در نظر داشت که حذف یک‌باره معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده در قوانین بالادستی مانند معافیت مالیاتی صادرات طی قوانین بودجه سالانه، باعث تغییر گسترده در برنامه‌ریزی بنگاه‌های فعال در بخش خصوصی و کاهش پیش‌بینی پذیری اقتصادی می‌شود. این مساله به‌ نوبه خود از طریق افزایش ریسک سرمایه‌گذاری هزینه تأمین مالی را برای فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی مولد افزایش می‌دهد. در حقیقت همچنان این سؤال قابل طرح است که آیا از طریق بودجه سالانه می‌توان تعهدات قانونی بلندمدت دولت را نادیده گرفت؟ با روش فعلی چه اطمینانی باید به دیگر قول و قرارهای دولت داشت؟!

وزیر اقتصاد: تحقق درآمدهای مالیاتی در سال آینده از محل شناسایی فراریان مالیاتی و مودیان جدید

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: ما می‌خواهیم به سمت دریافت مالیات از فراریان مالیاتی، مودیان جدید و کسانی که بیشتر از چند هزار نفر نمی‌شوند؛ اما با داشتن درآمدهای بالا بیرون از تور شناسایی سازمان امور مالیاتی قرار دارند و یا از طرق روابط فسادآلود، مالیات خود را نپرداخته و خود را ایمن می‌کردند، درآمد مالیاتی را محقق کنیم.

سفیر سابق ایران در مسکو: بانک مرکزی ما تعهد به حفظ ارزش دلار در بازارهای آمریکا دارد

سید محمود رضا سجادی، سفیر سابق ایران در مسکو  گفت: به نظر من آن‌قدر که بانک مرکزی ما تعهد به حفظ ارزش دلار در بازارهای آمریکا دارد، تعهد به حفظ بازارهای ایران و عدم کاهش ارزش ریال ندارد که این ساختار فکری است که از قبل از انقلاب شروع شده و ادامه پیدا کرده است و هیچ دولتی هم نتوانسته روی این ساختار تأثیر قابل توجهی داشته باشد. برای مثال، شما ارز ترجیحی دریافت می‌کنید که گندم وارد کنید و روسیه آن طرف دریای خزر است، گندم را هم می‌فرستد به بنادر شمالی ایران اما یک ماه می‌ماند و ارز به‌موقع تحویل نمی‌شود و دوباره گندم به روسیه برگشت می‌خورد و الان طوری شده که تجار روسی به محض اینکه تاجر ایرانی می‌بینند، واکنش نشان می‌دهند و بر این باورند که ایرانی‌ها قصد کار کردن با تجار روسی را ندارند، این در حالی است که تاجر ایرانی قصد همکاری با تجار روس را دارد؛ اما بانک مرکزی بر اساس همان دیدگاهی که نسبت به تجارت با روسیه دارد، اجازه این اتفاق را به تاجر ایرانی نمی‌دهد. سجادی با اشاره به اینکه روسیه کشوری است که در سال ۴۰ میلیون تن نسبت به نیاز بازار داخلی، مازاد گندم دارد، افزود: حتی مصر نیز از گندم‌های روسیه خریداری می‌کند اما برای روس‌ها این سوال مطرح است، چرا ایران که این طرف دریای خزر است و مشکلی هم برای جابه‌جایی واردات گندم ندارد، اما بانک مرکزی حاضر نیست تجارت ادامه پیدا کند و ارز ترجیحی را به‌موقع برای تجار روس تأمین نمی‌کند از روسیه گندم نمی‌خرد؟ /ایرنا

رشد مصرف بنزین نسبت به دوران اوج کرونا

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین نسبت به دوران کرونا خبر داد. جلیل سالاری در گفت و گویی تلویزیونی با بیان اینکه یکی از دلایل رشد مصرف، افزایش ترددهاست، افزود: از این نکته نیز نباید غافل شد که در سال‌های گذشته، بند تبصره ۱۱ که مربوط به جایگزینی خودرو‌های فرسوده بود، اجرا نشده است. وی با بیان این که در سال‌های گذشته، صرفا تعداد خودرو‌ها اضافه شده و در ازای آن خودروی فرسوده‌ای اسقاط نشده است، گفت: هم اکنون میانگین بین ۸۴ تا ۸۵ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیدا کرده است. معاون وزیر نفت با بیان این که تولید بنزین در کشور نسبت به سال‌های گذشته تفاوتی نکرده است افزود: تولید به همان میزان سال‌های گذشته است و فقط یک درصد افزایش تولید داشته ایم. سالاری درخصوص بحث مدیریت مصرف هم گفت: هرچند سیاست قیمتی عاملی است که می‌تواند بر مدیریت مصرف بنزین اثرگذار باشد، باید به استانداردسازی خودرو‌ها هم توجه کنیم.  در بحث مدیریت مصرف سوخت باید وقتی مصرف کننده، کالایی مثل بنزین را با قیمت واقعی خریداری می‌کند، امکان استفاده از خودرویی با استاندارد جهانی هم داشته باشد.

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

سید محمد هادی سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد درباره اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر تبعات تورمی طرح جدید بنزینی گفت: معتقدم اساسا این طرح برای جامعه به درستی تبیین نشده‌ است. مردم توجه داشته باشند در این طرح قرار نیست قیمت بنزین افزایش پیدا کند و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. در طرح جدید تنها قرار است ساز و کار اختصاص بنزین تغییر کند و به جای تخصیص بنزین یارانه‌ای به خودرو این بنزین به افراد و خانوار اختصاص داده‌ شود. حتی در ابتدا بنا براین بود که در ماه اول، سهمیه بنزین خودرو همچنان بماند و علاوه بر آن به افراد فاقد خودرو، سهمیه بنزین اختصاص پیدا کند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه اساسا در این طرح بنزینی، هیچ برنامه‌ای برای تغییر نرخ بنزین وجود ندارد، اظهار داشت: در شرایطی که در این طرح صحبتی از افزایش قیمت‌ها نشده، صحبت از آثار تورمی آن نادرست است. در طرح جدید قرار بر این است، افرادی که پیش از این سهمیه بنزین نداشتند این سهمیه را دریافت کنند و بتوانند از سهمیه خود به هر ترتیبی استقاده کنند؛ بنابراین، صحبت از تبعات تورم طرح جدید یارانه بنزین یک بحث انحرافی است.

سبحانیان درباره سازو کار فروش بنزین برای افراد فاقد خودرو و طراحی سامانه مورد نیاز برای آن گفت: این طرح ابتدا به صورت پایلوت در دو منطقه کیش و قشم به اجرا می‌رسد و وزارت نفت در اجرای این طرح بسیار موثر است و کار اجرایی این طرح را دو وزارتخانه نفت و نیرو باید انجام دهند و وزارت اقتصاد به عنوان یک هماهنگ کننده نقش خود را ایفا می‌کند؛ اما همانطور که گفتم عملیات اجرایی بر عهده دو وزارت نفت و نیروست و بستر و سازو کار خرید و فروش بنزین یارانه‌ای هم برای مردم مشخص و فراهم خواهد شد.

وی درباره کاهش سهمیه بنزین خانوار دو یا سه نفره که با احتساب ۱۵ لیتر بنزین به کمتر از ۶۰ لیتر برای یک خانوار می‌رسد، تاکید کرد: در ابتدا باید بگویم آنچه برای طرح جدید بنزینی مصوب و ابلاغ شده، اختصاص ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به هر کد ملی است که ممکن است با نظر وزارت نفت تغییر کند، اما در نهایت آنچه از تصویب آن اطلاع دارم، ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای است.

در ادامه باید بگویم هر سیاستی که در کشور به اجرا برسد، منتفعین و متضررانی دارد. در این طرح، دولت انبوهی از افرادی را که خودرو ندارند و از این یارانه محروم هستند، می‌بیند. این سیاست در راستای اجرای عدالت است. امروز انبوهی از مردم در کشور خودرو ندارند و از یارانه بنزین استفاده نمی‌کنند، حال اینکه ممکن است یارانه بنزین خانوار دو یا سه نفره با فرض اختصاص بنزین ۱۵ لیتری از یارانه ۶۰ لیتری گذشته کمتر شود که این میزان برای خانواده سه نفره به حدود ۴۵ هزار تومان می‌رسد که اندک و قابل اغماض است، اما در مقابل انبوهی از مردم از این طرح منتفع خواهند شد. /ایلنا

خودرویی میلیونی که میلیاردی عرضه می شود

یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، قیمت رسمی محصول جدید چری با برند ناشناس فونیکس در بازار ایران است. انتشار ارزش این خودرو در بازار ایران باعث شده، کاربران در فضای مجازی، با مقایسه قیمت این خودرو با نمونه‌های خارجی از گرانی آن انتقاد کنند. این خودرو در چین ساخته و در نسخه‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود. نسخه پیشرفته‌تر این خودرو در چین قیمتی نزدیک به ۱۶۰ هزار یوان دارد. یعنی با احتساب نرخ ۴۴۰۰ تومانی یوان در بازار آزاد ارز کشورمان نیز قیمت به روز‌ترین چری تیگو ۸ پلاس در چین به ۷۰۵ میلیون تومان نمی‌رسد. با یک حساب سر انگشتی مشخص می‌شود این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی، با قیاس دلاری، ۶۷ هزار دلار می‌شود.
 
در اینجا ما پنج مورد از خودرو‌هایی که قیمت جهانی آن‌ها تا ۶۷ هزار دلار است در ادامه بررسی می کنیم؛
 
* ولو V۶۰ سال  ۲۰۲۱: ولوو V ۶۰ یک خودروی ۵ نفره است که در ۴ تریم عرضه می‌شود. محبوب‌ترین مدل T ۸ Recharge پلاگین هیبرید Polestar eAWD است که از ۶۸ هزار و ۳۹۵ دلار شروع می‌شود و با موتور Plug-In Hybrid ۲.۰ L I ۴ S/C و موتور توربو و All Wheel Drive عرضه می‌شود. ولوو S۶۰ Recharge سال ۲۰۲۲: ولوو S ۶۰ Recharge یک خودروی ۵ نفره است که در ۴ سطح عرضه می‌شود. محبوب‌ترین سبک پولستار است که از ۶۵ هزار و ۸۴۵ دلار شروع و با موتور پلاگین هیبریدی ۲.۰ L I ۴ S/C و موتور توربو و All Wheel Drive عرضه می‌شود.
 
* پولستار ۲ سال ۲۰۲۱: پولستار ۲ یک خودروی برقی هاچ بک پنج سرنشینه و قدرتمند با فناوری با سیستم چهارچرخ محرک و ظاهری ظریف است. رانندگی با آن آسان است و در برابر خودرو‌های برقی مجهز به مشابه به خوبی می‌ایستد. پولستار ۲ یک خودروی ۵ نفره است که در یک سطح عرضه می‌شود. محبوب‌ترین سبک، Launch Edition Fastback است که از ۶۱ هزار و ۲۰۰ دلار شروع می‌شود و با موتور الکتریکی و All Wheel Drive عرضه می‌شود.
 
* جنسیس G۸۰ سال ۲۰۲۲ : جنسیس G ۸۰ یک خودروی ۵ نفره است که در ۲ تریم عرضه می‌شود. محبوب‌ترین مدل ۳.۵ T Sport AWD است که از ۶۴ هزار و ۷۹۵ دلار شروع می‌شود و با موتور ۳.۵ لیتری V ۶ توربو و تمام چرخ متحرک عرضه می‌شود.
 
* آئودی A۶ آلرود سال ۲۰۲۲: آئودی A ۶ آلرود جایگزین یک خودرو SUV است که تجمل و سبک را در بسته‌ای با قابلیت آفرود متوسط ترکیب می‌کند. آئودی A ۶ آلرود یک وسیله نقلیه ۵ نفره است که در ۲ سطح عرضه می‌شود. محبوب‌ترین مدل پرستیژ است که از ۶۷ هزار و ۹۴۵ دلار شروع می‌شود و با موتور ۳.۰ لیتری V ۶ توربو و تمام چرخ متحرک عرضه می‌شود.
 
حال کمی قیمت این خودرو را با خودرو‌های موجود در بازار داخل مقایسه کنیم؛ اینکه چه خودرو‌های وارداتی با این قیمت می‌توان خرید؟ از جمله خودرو‌هایی که می‌توان با مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ خرید، رنو تلیسمان ۲۰۱۸، کلئوس ۲۰۱۷، هیوندای سانتافه ۲۰۱۶، الانترا ۲۰۱۸، سوناتا هیبرید ۲۰۱۸، توسان ۲۰۱۷، تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۶، سی چی آر ۲۰۱۷، کمری هیبرید ۲۰۱۶، هایلوکس ۲ کابین ۱۴ یا ۱۵، کیا اپتیما جی تی لاین ۲۰۱۷، اسپرتیج ۲۰۱۷، سورنتو جی تی لاین ۲۰۱۶ و میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۸ است. 
 
اما این موارد تنها موارد قابل مقایسه نیست و حتی با این مبلغ، می‌توان پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۱۷، نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷، هوندا سی آر وی ۲۰۱۶، مرسدس بنز سی ۲۰۰ مدل ۲۰۱۲، دی اس ۶ مدل ۲۰۱۸، بی ام و ایکس ۳ مدل ۲۰۱۳، بی ام و ۵۲۳ مدل ۲۰۱۱ یا ۱۲ و بی ام و ایکس ۱ مدل ۲۰۱۴ خریداری کرد.
 
گفته شد تیگو ۸ پلاس را می‌توان با یوان ۴۴۰۰ تومان ۷۰۵ میلیون تومان خرید و با تیگو ۸ اختلاف قیمت یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومانی با نمونه مشابه آن در چین دارد، اما این قیمت گذاری چه توجیهی دارد؟ /منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
این قیمت گذاری چه توجیهی دارد؟ توجیهش اینه که هزینه های دولت باید از یک جایی تأمین بشه. چه جایی بهتر از جیب ملت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تیگو ۸ پرو در دوبی ۷۵ هزار درهم و معادل ۲۰ هزار دلار است

یعنی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان

حالا دارند در ایران به ۵۸ هزار دلار می فروشند ،!!!!؟

یعنی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کاشکی هزینه های دوولت بود رانت داداش رانتتتتتتتت ......
لطفا از ماشین ننویسین، سردرد می گیریم به خدا.
دستمون به جای بند نیست الا اینکه حرص بخوریم.
قله تمامی مافیاها همین ماشینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
واقعا سازمان حمایت مصرف کننده مدیران خودرو رو نمی بینه؟ تعزیرات کجاست؟
ااز نظر روانی ذهن انسان از 2 طریق میتونه ارزش گذاری یه کالاا رو ارزیابی کنه، یا مقایسه با قیمت کالای بهتر یا مقایسه با کالای ضعیفتر.

خودرو سازهای وطنی اینو خوب فهمیدن و چون ریش ملت و قیچی دست خودشونه راحت کار خودشونو کردن.
پایین ترین خودرو ممکن پراید هست که با تولید وقیمت گذاری پراید وانت به قیمت 150 میلیون، تونستند قیمت پراید رو تو بازار به عدد 200 میلیون برسونند و لذا مصرف کننده به راحتی قیمت 300 میلیونی 206 رو پذیرفت.
اما از سمت بالا هم با انحصار اجازه ندادند خودرویی شبیه به جک با قیمت واقعی 500 میلیونی دست مردم برسه، وگر نه دیگه کسی برای دنا پلاسشون حاضر نبود تا 600 میلیون بپردازه.
کلا ما ایرانی ها مردم مظلوم و بدبختی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
يك نمونه ازقضاوتهاي يك طرفه!
ارزان شدن خودر خارجی مساوی باخروج ارز از کشور مساوی با افزایش قیمت ارز مساوی با افزایش مایحتاج مردم فشار به قشر ضعیف جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اشتباهی مثبت دادم. یدونه مثبت کم کنید و یدونه منفی اضافه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
خودرو وقطعاتش با ارز آزاد وارد میشه.با این ارز خودرو نیاد آدامس وسیگار وپوشاک قاچاق میاد دولت اون مالیاتی هم که ازخودرو میگرفتو ازدست میده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
این بی منطقی رو از کجا اوردی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
و چیزی که در این بین اهمیت نداره جان انسانهاست. اجازه بدهند هر کسی هر خودرویی که خواست را برای مصرف شخصی با دلار آزاد وارد کشور کند. به دولت چه . ربطی دارد خودرو نمایندگی دارد یا نه. هر کسی ضامن مال خود است. با ممنوع کردن ورود خودرو و در دست گرفتن گلوگاه ها دولت بر جان و مال مردم مسلط شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
میشه بگی پس این خودروی چینی چیه؟؟ وارداتیه دیگه . اگه واردات ممنوعه چرا از چین میاریم مگه اونا رایگان میدن؟
خودرو را با این قیمتها میفروشند که تازه بقول وزیرصمت 200 تریلیون بدهی وزیان بار آوردند با قیمت اصلی میفروختند ببینین چی میشد؟ کسی نیست به حساب کتاب این خودروسازان بی پناه رسیدگی کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
علي اقا با خودت چند چندي؟
خودرو چري چه ربطي به خودروساز داخلي داره؟
اینجا ایران است و لازم نیست توجیهی برای چیزی آورد می خواهی بخواه ، تمی خواهی نخواه زور که نیست می تونی بری از چین یا هر جای دیگه ارزونتر بخری ، علی برکت الله
پاسخ ها
قربانعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
بدلیل ممنوعیت واردات نمیشه بریم ازکشورمبدا بیاریم..اساسا ممنوعیت واردات به این خاطربوده که هرچی خواستندوبا هرقیمتو شرایطی که دلشون بخوادبه مردم قالب کنند.
وزیر صمت که مدافع سرسخت خودروسازان داخلی است باید استیضاح شود.....!!!
براورد بانک جهانی که طبق دلار 4200 هست هیچ معنی نمی دهد. اقتصاد ایران تحت هیچ عنوانی یک تریلیون دلار نیست.
هر روز بدتر از دیروز.....
مالیات را از نهادهایی بگیرید که بدون کوچکترین نفعی برای مردم ندارند و سال به سال متقاضی بودجه ی بیشتر هستند وحتی وضعیت اقتصادی و فقر مردم رادرک نمی کنند و در هر شرایطی بودجه بیشتر طلب میکنند بدون آنکه کار خاصی انجام دهند!
بزودی همین ماشین در خیابان پر میشود اونقدر ادمهای نوکیسه و تازه بدوران رسیده تو اینجامعه زیاده میرند میخرند . اولیت کیفیت نیست اولیت اینه دیگران برداشت میکنند طرف یک میلیارد و 750 پول داده واسه این ماشین.
خودرو تیگو رانت داره- پول جمع میکنه واسه دولت
بازار ارز در شرایط تورمی فعلی دستوری رو به پایین(برنج و مرغ و گوشت هر روز گران تر از روز قبل)
بووووووررررسس سبز بود امرور را قرمز فرمودند

الان در ونزوئلا قیمت گوشت و لبنیات از طلا گران‌تر است
همین کار را هم رییس جدید بانک مرکزی با بازارها خواهد کرد
اگر برنج و گوشت گران شده ( تحت تاثیر تورم) خوب طلا هم باید تحت تاثیر گرانی ارز به دلیل تورم قیمتش افزوده شود و در کل اقتصاد همه با هم گران یا همه با هم ارزان
منتهی اینجا اقایون دلار و طلایی که میخواهند از دست ملت بدبخت مفت در بیاورند ،بازارها را فیک روبه پایین‌می اورند ولی گوشت و پنیر و مرغ و برنج اجازه دارد راحت گران شود

نوسانگیری ها ی بانک مرکزی تابلو است و اقتصاد را دارند رنده میکنند
دمت گرم بیار پایین تا گل پسرها و اقازاده ها دلار ارزان تر دریافت کنند
خودرویی میلیونی که میلیاردی عرضه می شود
توجیه ش مثل بقیه موارد اینه هرکی ناراضیه جمع کنه بره
قصه مردم ایران با برجام و بی برجام جریان این حکایت است:
مردی دو دختر داشت یکی را به یک کشاورز و دیگری را به یک کوزه گر شوهر داد. چندی بعد همسرش به او گفت : ای مرد سری به دخترانت بزن و احوال آنها را جویا شو.
مرد نیز اول به خانه کشاوز رفت و جویای احوال شد، دخترک گفت که زمین را شخم کرده و بذر پاشیده ایم اگر باران ببارد خیلی خوبست اما اگر نبارد بدبختیم.
مرد به خانه کوزه گر رفت، دخترک گفت کوزها را ساخته ایم و در آفتاب چیده ایم اگر باران ببارد بدبختیم و اگر نبارد خوبست.
مرد به خانه خود برگشت همسرش از اوضاع پرسید مرد گفت: چه باران بیاید و چه باران نیاید ما بدبختیم…
دولت برای گزران هزینه های کشور به کارمندان و پروژه ها پول می دهد مملکت خرج دارد و این خرج از انواع عوارض و مالیات تامین می شود.
خودرو جای خود اما

واقعا چرا ایران که این طرف دریای خزر است و مشکلی هم برای جابه‌جایی واردات گندم ندارد، اما بانک مرکزی حاضر نیست تجارت ادامه پیدا کند و ارز ترجیحی را به‌موقع برای تجار روس تأمین نمی‌کند از روسیه گندم نمی‌خرد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان