بازدید 5979

پیام بشار اسد به مناسبت سالگرد ترور شهید سلیمانی

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی به مناسبت دومین سالگرد ترور سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهانش توسط تروریست‌های آمریکایی، این جنایت را محکوم کرد و آن را فراتر از مرز‌های میدانی دانست.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ 06 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بشار اسد در پیامی که توسط بثینه شعبان مشاور وی در مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق قرائت شد، تاکید کرد: جنایت آمریکا در حق شهید سلیمانی و المهندس صرفا نظامی نبود بلکه فراتر از مرز‌های میدانی بود و پای مفاهیم فکری‏، فرهنگی و اخلاقی در میان بود.

در پیام بشار اسد آمده است: در دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس رفیق وی در مبارزه با تروریسم و طغیان گری بین المللی ما باید بعد از قرائت فاتحه به ارواح این دو شهید و تامل در این زمینه، از خود بپرسیم که چرا کشوری در حد و اندازه آمریکا تصمیم می‌گیرد به شخصی حمله کند که خودش را سرباز مبارزه با تروریسم می‌دانست؟ یعنی همان کسی که تمامی امکانات نظامی، نیروی انسانی و تجهیزات را به خدمت گرفت تا عناصر تروریستی، افراطی و خونریز را شکست دهد.

رییس جمهوری سوریه افزود: اگر وی (سلیمانی) برای طرح‌ها و حضور آمریکا و هم پیمانان غربی و محلی اش در سوریه یا لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی خطری نداشت مورد حمله قرار نمی‌گرفت. معادله‌ای که سران آمریکا را واداشت تا این جنایت پلید را در حق شهید سلیمانی و هم رزمش المهندس مرتکب شوند، صرفا نظامی نبود بلکه فراتر از مرز‌های میدانی بود و پای مفاهیم فکری و فرهنگی و اخلاقی در میان بود.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی، ماهیت راهبردِ دشمنیِ با محورِ مقاومت را به خوبی شناخته بود و در هر ماموریتی برای از بین بردن پایه‌های چنین راهبردی با تمامی شیوه‌های ممکن تلاش کرد. در حالی که این راهبردِ دشمن، همواره به تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بین صفوف و پیروان ادیان و مذاهب متعدد دعوت می‌کرد، سپهبد سلیمانی و همرزمش برای ایجاد روحیه وحدت میان ملت‌های مقاومت از عراق گرفته تا سوریه، لبنان، فلسطین و یمن تلاش می‌کردند.

اسد افزود: در حالی که راهبرد دشمنیِ غرب از هزار سال پیش مبتنی بر جذب وفاداری خائنان و دست نشاندگان و نیز فریفتن پیروان خود با پول و منفعت دنیوی بوده است، سپهبد سلیمانی برای ایجاد روحیه فداکاری و جان فشانی برای وطن در بین افراد تحت فرماندهی خود تلاش کرد و الگوی زهد در این دنیا بود و فقط به شهادت و دیدار با رفیق اعلی اشتیاق داشت و مخلصانه برای اندوختن حسنات و جهاد فی سبیل الله و دفاع از سرزمین‌ها و انسان‌ها تلاش کرد بدون اینکه از کسی انتظار پاداش و تشکر داشته باشد.

در پیام رییس جمهوری سوریه همچنین آمده است: حضور شهید سلیمانی در میدان‌ها بود و توانایی‌های فرماندهی اش نه در صفحات تلویزیون‌ها بلکه در میدان‌ها ظاهر می‌شد.

به گزارش ایرنا، ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ پهپاد‌های رژیم تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد ماشین حامل سردار سلیمانی را به دستور ترامپ رییس جمهور آمریکا مورد هدف قرار دادند.

در این حادثه تلخ تروریستی سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، شهیدان سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری (جعفری نیا)، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی نیا همراهان ایرانی سردار و جمال جعفر محمد علی آل إبراهیم مشهور به ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد شعبی عراق، سامر عبدالله، داماد شهید عماد مغنیه، محمد رضا جابری، مسوول تشریفات الحشد الشعبی، حسن عبدالهادی، محمد الشیبانی، حیدر علی و محمدرضا کاظم از نیرو‌های حشدالشعبی عراق مبارزان و مدافعان حرم و محور مقاومت به شهادت رسیدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی