بازدید 9842

روسیه: تنها ارزش مشترک اعضای ناتو گسترش آن است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که تنها ارزش مشترک کشور‌های عضو ناتو، خیالپردازی درباره گسترش این سازمان است.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 07 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در کانال تلگرام خود به اظهارات اخیر آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان که گفته بود روسیه باید به ارزش‌های مشخصی پایبند باشد و نیروی ناتو در تانک‌ها و موشک‌های ان نیست بلکه در توانایی انسجام برای دفاع از قانون و ارزش‌های مشترک است، واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: برلین نگران چه ارزش‌هایی است در حالی که آزادی رسانه‌ها و انتشار بدون مانع اطلاعات ازسوی این کشور ازجمله در وضعیت توقف پخش برنامه‌های شبکه تلویزیونی آر. تی. دی.‌ای (زیرمجموعه شبکه راشاتودی روسیه) در آلمان نقض شده است.

وی افزود: اگر موضوع انسجام اداری ناتو مطرح است، خیالپردازی در مورد گسترش این سازمان که در برتری جویی شرورانه آن نهفته است، تنها ارزش مشترکی است که سبب حفظ آن به عنوان یک سازمان شده است.

زاخارووا با بیان اینکه پیمان آتلانتیک شمالی دارای قوانین و ارزش‌های مشترک نیست، افزود: اعضای ناتو از مدت‌ها پیش آزاد نیستند و حتی در تصمیم گیری‌های خود آزادی ندارند.

مقام‌های روسیه بار‌ها از گسترش ناتو به شرق بویژه پذیرفتن عضو از کشور‌های همسایه خود شامل اوکراین و گرجستان انتقاد کرده اند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی در گفتگو‌های تلفنی با سران فرانسه و فنلاند بر ضرورت ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو از سوی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد.

رییس جمهوری روسیه به ضرورت آغاز مذاکرات با آمریکا و ناتو برای تنظیم تضمین‌های حقوقی بین المللی برای امنیت روسیه که امکان گسترش ناتو به شرق و استقرار تسلیحات در کشور‌های همسایه روسیه را ازبین ببرد، اشاره کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی در گفت و گوی تلفنی با وزیر خارجه جدید آلمان خواستار توقف گسترش ناتو به شرق و ارائه تضمین‌های امنیتی به روسیه در این مورد شد.

قرار است گفتگو‌های امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار