بازدید 6344

آلمان: اقتصاد و تغییرات اقلیمی اولویت گروه هفت است

کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان روز شنبه گفت که می‌خواهد از دوره ریاست کشورش بر گروه هفت در ۲۰۲۲، برای بهبود بیشتر اوضاع اقتصادی پس از فروکش کردن همه گیری کووید ۱۹ و افزایش تلاش‌ها برای بهبود حفاظت از محیط زیست استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵ 02 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ لیندنر افزود: آلمان ریاست بر گروه هفت را در سال ۲۰۲۲ به دست آورده که کشور‌های عضو آن خواستار آزادی، مردمسالاری و پیشرفت هستند. ما با توجه به این موضوع باید بر همه گیری پیروز شویم و بهبود اقتصاد جهان را برای بیرون رفتن از همه گیری، رهبری کنیم.

لیندر رهبر حزب لیبرال دمکرات‌های آزاد و شریک اقلیت در دولت ائتلافی سه جانبه اولاف شولتز صدراعظم آلمان افزود که قصد دارد برنامه‌های دیجیتال سازی و جلوگیری از تغییرات اقلیمی را در صدر برنامه‌های نشست‌های وزیران دارایی و رئیسان بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو گروه هفت قرار دهد.

اولاف شولتس ۱۷ آذر ماه با رای مجلس آلمان (بوندستاگ) و در پی به پایان رسیدن دوره ۱۶ ساله صدراعظمی آنگلا مرکل، بطور رسمی نهمین صدراعظم این کشور عضو اتحادیه اروپا شد.

همه گیری کرونا و مشکلات فراوان اقتصاد، سیاسی و اجتماعی ناشی از آن، اعتراض گسترده مردم آلمان به محدودیت‌های کرونایی، افزایش بهای انرژی و خط لوله جنجالی نورداستریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به آلمان، اختلافات گوناگون میان اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، از جمله برخی چالش‌های پیش روی دولت جدید آلمان خواهد بود.

جی۷ یا نشست وزیران اقتصاد و دارایی هفت کشور صنعتی، در سال ۱۹۷۵ با حضور ۶ کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و سپس کانادا به این گروه پیوست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر