بازدید 17123
۹
کیوسک بین الملل تابناک

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه/ گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران/ واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا/ امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه، گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران، واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا، امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل و انتقال ۴۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی آمریکا از عراق به سوریه از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 
کد خبر: ۱۰۹۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 31 December 2021

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه/ گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران/ واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا/ امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه، گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران، واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا، امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل و انتقال ۴۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی آمریکا از عراق به سوریه از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه

کرملین در بیانیه‌ای به گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی او اشاره کرد و نوشت: پوتین در این مکالمه تلفنی به بایدن در مورد پیامدهای جدی تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در مساله اوکراین حتی تا قطع روابط دو کشور هشدار داد.

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه/ گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران/ واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا/ امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه گفت وگوی تلفنی سران روسیه و آمریکا صریح و در فضای کاری صورت گرفت، نوشت: موضوع اصلی این گفت وگو مسائل مرتبط با اجرای توافق های بدست آمده در دیدار مجازی دو طرف در روز هفتم ماه دسامبر (۱۶ آذر) در مورد تضمین های حقوقی امنیتی به روسیه بود.

پوتین بر رویکردهای اصولی روسیه که در پیش نویس توافقنامه های بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده و روسیه با کشورهای عضو ناتو قید شده است، تاکید و خاطرنشان کرد که در نتیجه همکاری‌ها باید تضمین های حقوقی الزام آور تنظیم شود که امکان پیشروی ناتو به سوی شرق و استقرار سیستم های تسلیحاتی در نزدیکی مرزهای روسیه را از بین ببرد. 

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که امنیت هر کشور باید فقط بر مبنای رعایت کامل اصل امنیت غیرقابل انفکاک تامین شود.  

در ادامه بیانیه کرملین آمده است: دو طرف بر آمادگی متقابل برای گفت وگوهای مشروح و جدی در مورد مسائل نگران کننده دو کشور تاکید کردند. 

پوتین و بایدن خاطرنشان کردند که مذاکرات دو کشور روزهای ۹ و ۱۰ ماه ژانویه ۲۰۲۲ (۱۹ و ۲۰ دی ماه) برگزار می شود و پس از آن روز ۱۲ ماه ژانویه (۲۲ دی ماه) نشست روسیه - ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد. همچنین روز ۱۳ ماه ژانویه (۲۳ دی) نیز بحث ها در این مورد در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا صورت می‌گیرد. 

روسای جمهوری روسیه و آمریکا توافق کردند که روند گفت وگوها در این موارد بویژه مذاکرات در فرمت دوجانبه را به منظور دستیابی سریع به نتایج مشخص تحت کنترل داشته باشند. 

در این رابطه بایدن به مسئولیت ویژه آمریکا و روسیه برای تامین ثبات جهان و اروپا اشاره کرد و اطمینان داد که آمریکا قصد استقرار تسلیحات تهاجمی در اوکراین را ندارد.  

همچنین طرف روسی به اظهارات بایدن در مورد تحریم های بسیار گسترده علیه روسیه در صورت تشدید تنش ها پیرامون اوکراین پاسخ قانع کننده داد و از جمله هشدار داد که این اقدام اشتباه بسیار جدی خواهد بود و عملا سبب قطع روابط روسیه و آمریکا خواهد شد.

در پایان بیانیه کاخ کرملین خاطرنشان شده است که گفت وگوی سران روسیه و آمریکا صریح و سودمند برای دو طرف بود که در فضای کاری انجام گرفت و دو طرف توافق کردند که به تماس ها در سطح عالی ادامه دهند. 

گفت وگوی تلفنی پوتین و بایدن پنجشنبه شب برگزار شد و ۵۰ دقیقه بطول انجامید.

یوری یوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه مذاکرات روز پنجشنبه میان دو رئیس جمهوری را مفصل توصیف کرد و گفت که دراین مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای همه موضوعات اصلی مورد بحث قرار گرفت. 

وی خاطرنشان کرد که بایدن به صراحت گفته است آمریکا قصد ندارد تسلیحات تهاجمی در اوکراین مستقر کند.

پیش از این، بایدن و پوتین هفتم دسامبر (۱۶ آذر) با یکدیگر به صورت مجازی دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله ایران و نیز بطور ویژه درباره اوکراین با یکدیگر گفت وگو کردند.

روابط روسیه و آمریکا بسیار پرتنش است و مسکو بارها به واشنگتن درباره سیاست‌های توسعه طلبانه بویژه استقرار تسلیحات تهاجمی پیشرفته در مجاورت مرزهای روسیه و برگزاری رزمایش‌ها در منطقه دریای سیاه هشدار داده است. 

روسیه همچنین به آمریکا هشدار داده است که درصورت عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو که واشنگتن خواهان آن است، اقدامات نظامی بکار خواهد گرفت.

روابط روسیه و آمریکا پرتنش و سرد است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و صدها نفر از مقام‌های روسیه و شهروندان این کشور را در فهرست‌های تحریمی خود گنجانده و ۶ قطعه املاک دیپلماتیک روس‌ها از جمله ساختمان‌های سرکنسولگری در سیاتل و سان فرانسیسکو را ضبط و توقیف کرده است.

گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران

یک روزنامه روسی از احتمال فروش جنگنده های پیشرفته سوخو-۳۵ روسی به ایران خبر داد و اعلام کرد این هواپیماها پیشتر برای فروش به مصر آماده شده بود.

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه/ گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران/ واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا/ امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل

روزنامه اوراسیادیلی چاپ مسکو روز جمعه در مقاله ای خاطرنشان کرد که موضوع فروش جنگنده های چندمنظوره سوخو-۳۵ به ایران که قبلا مصر سفارش خرید آن را به مسکو داده بود، مطرح است.

به نوشته رسانه روسی، مصر به دلیل تهدید آمریکا به اعمال تحریم های یکجانبه علیه این کشور، از خرید جنگنده های سوخو-۳۵ از روسیه در چارچوب قرارداد ۲ میلیارد دلاری منصرف شد. 

 اوراسیادیلی نوشت: در زمان حاضر چندین فروند جنگنده سوخو-۳۵ که برای تحویل به مصر درنظر گرفته شده بود و آمریکا قاهره را واداشته که از خرید آن منصرف شود، آماده فروش برای کشورهای دیگر از جمله الجزایر و ایران است.

این رسانه نوشت: بخش عمده ناوگان هوایی نظامی ایران از هواپیماهای خریداری شده از آمریکا شامل اف-۱۴ای، اف-۴ و اف-۵ می شود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خریداری شده و در دوره پس از پیروزی انقلاب هم تهران چندین فروند شکاری های میگ-۲۹ از مسکو خریداری کرد.

روزنامه روسی با اشاره به اینکه ایران از اوایل دهه ۹۰ میلادی هواپیماهای تهاجمی نخریده است، نوشت: بنابرین با خریداری ۲۰ هواپیمای جدید پیشرفته می تواند ناوگان هوایی نظامی خود را بطور قابل توجهی تقویت کند. 

 در مقاله خاطرنشان شد که پس از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ این احتمال مطرح شد که ایران با استفاده از فرصت پیش آمده ۳۰ فروند جنگنده چندمنظوره سوخو-۳۰ و ۳۰۰ دستگاه تانک از روسیه خریداری می کند.

رسانه روسی در مقاله خود همچنین به پایان محدودیت های تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود که ایران در تجارت تسلیحات هیچ مانعی ندارد.

در مقاله روسی با استناد به اطلاعات پژوهشگاه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم گفته شد که مصر به روسیه سفارش ساخت و فروش ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ تا سال ۲۰۲۳ داده است. 

«سوخو-۳۵ اس» جت مافوق صوت ساخت کارخانه هواپیماسازی سوخو است که سال ۲۰۰۷ ساخته شده و تاکنون دهها پرواز آزمایشی انجام داده است.

این جنگنده نسل ۴++ محسوب می شود که از قابلیت های ویژه ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الکترونیکی پیشرفته برخوردار است.

این جنگنده ها که می توانند هشت هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشک های پیشرفته نابود کنند، همچنین با سامانه پارازیت افکنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.

روسیه در عملیات ضدتروریستی در سوریه که از مهر ماه سال ۱۳۹۴ تا دی ماه سال ۹۵ برگزار شد، بطور گسترده از جنگنده های سوخو-۳۵ برای قلع و قمع تروریست ها استفاده کرد. 

واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

وزارت امور خارجه فرانسه عصر جمعه به اقدام ایران در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ واکنش نشان داد.

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه/ گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران/ واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا/ امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل

وزارت خارجه فرانسه، با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده این آزمایش را محکوم کرد و مدعی شد که اقدام ایران بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است.

ادعای فرانسه در حالی مطرح شده که اصولاً برنامه فضایی ایران ربطی به قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد. در این قطعنامه تنها به برنامه موشکی اشاره شده که در آنجا هم با ادبیاتی غیرالزام‌آور از ایران «خواسته شده» از کار بر روی موشک‌هایی خودداری کند که «برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» طراحی شده‌اند، خودداری کند. جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده موشک‌های این کشور برای داشتن قابلیت حمل کلاهک طراحی نشده‌اند.

وزارت خارجه فرانسه اضافه کرد که این آزمایش ایران در حالی انجام می‌شود که گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین با پیشرفت همراه بوده است.

وزارت دفاع ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که ماهواره‌بر سیمرغ را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.

«سید احمد حسینی» سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساعاتی قبل‌تر گفته بود: «پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره‌برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت».

آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی در حال حاضر ادعا می‌کنند قصد دارند از طریق گفت‌وگو با گروه ۱+۴ در مذاکراتی که در وین برگزار می‌شود زمینه‌های بازگشت به برجام را فراهم کنند. ایران در این مذاکرات با گروه ۱+۴ گفت‌وگو می‌کند اما به دلیل خروج آمریکا از برجام مذاکرات مستقیمی میان طرف‌های ایرانی و آمریکایی در کار نیست.  

جدیدترین دور این مذاکرات با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. 

امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل

آمریکا قرار است تا سال ۲۰۲۶ شماری بالگرد و دو تانکر هوایی سوخت رسان به ارزش کلی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

به گزارش رویترز، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از امضای قرارداد با آمریکا برای خرید ۱۲ فروند بالگرد CH-۵۳K و دو فروند هواپیمای سوخت رسان KC-۴۶ به ارزش کلی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد.

این توافق بخشی از برنامه به روزرسانی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است که شامل خرید ۶ فروند بالگرد دیگر طی سال‌های آتی خواهد شد.

قرار است نخستین بالگردها سال ۲۰۲۶ تحویل این رژیم شود حال آنکه هواپیماهای سوخت گیری نیز قبل از ۲۰۲۵ تحویل داده نخواهد شد.

به ادعای رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، هواپیماهای سوخت رسان برای تدارک تهدید نظامی علیه ایران ضروری است. این در حالی است که پیشتر هم نیویورک تایمز در گزارشی نوشته بود درحالی که بین واشنگتن و تل‌آویو تنش‌هایی بر سر نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، ایالات متحده با وجود اصرار صهیونیست‌ها، تحویل تانکرهای سوخت‌رسان را قبل از سال ۲۰۲۴ بعید دانسته است.

همچنین منابع آگاه تهدیدهای مکرر رژیم صهیونیستی را توخالی ارزیابی می‌کنند چرا که آنها و شرکای غربی شان می‌دانند که کوچک‌ترین اقدام نابجایی با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد.

انتقال ۴۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی آمریکا از عراق به سوریه

منابع محلی سوریه از ورود ۴۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی نظامیان آمریکا به حسکه خبر دادند.

هشدار پوتین به بایدن و احتمال قطع روابط آمریکا و روسیه/ گزارش رسانه روس از احتمال فروش سوخو-۳۵ به ایران/ واکنش فرانسه به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا/ امضای قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری میان آمریکا و اسرائیل

منابع محلی در حومه الیعربیه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که نظامیان اشغالگر آمریکا ۴۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و چند تانکر را از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید از عراق وارد خاک سوریه کردند.

این منابع گفتند که این کامیون‌ها به پایگاه نیروهای آمریکا در "الرمیلان" در شمال شرق حسکه منتقل شدند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی به صورت مکرر کامیون‌های حامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیکی را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی برای تقویت پایگاه‌هایشان و تضمین ادامه سرقت نفت و منابع طبیعی سوریه با کمک نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، وارد حسکه می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
مرگ بر روسیه
قطعا یک باج بزرگی دادن.
مرگ بر روسیه.
آمریکا به پوتین هشدار داد اگر به اکراین حمله کنید روزگارت سیاهه دوباره روسیه تجزیه می شود .
روسیه این هواپیما‌ها را هرگز به ایران ارسال نخواهد کرد. ارسال هواپیما به ایران یک تهدید است تا آمریکا راضی به صادر کردن این هواپیماها به مصر بدون اعمال تحریم علیه مصر شود.
روسیه باید تجزیه شود
چرا قید نکردید که سوخوها رو در مقابل نفت بهمون میدن چون کسی به دلایل تحریم پول به ما نمیده مثل سریلانکا که قراره میلیون دلار رو ماهانه 5 میلیون چای بده
پیدا کنید مدت زمان بازس گیری پولمون از سریلانکارا

راستی میشه به ما مرغ و گوشت و برنج بدید و ماهی 5000 تومان از ما بگیرید؟!!!!!
روسيه از ايران فقط بعنوان برگ برنده در قمار استفاده ميكنه
البته اجناس بنجول خودش رو هم ميفروشه
واقعا دست آقای حاجی زاده و سردار سلامی را باید بوسید که با تصمیم و اجرای حمله به پایگاه عین الاسد در عراق باعث شدند که آمریکا در پاسخ اسرائیل برای ترغیب آمریکا به جنگ با ایران و انهدام تاسیسات اتمی ایران به او هشدار داده که هر گونه اقدام نابجا با پاسخ شدید ایران مواجه خواهد شد . دست این دو تن را باید بوسید.
یک روزنامه روسی از احتمال فروش جنگنده های پیشرفته سوخو-۳۵ روسی به ایران خبر داد و اعلام کرد این هواپیماها پیشتر برای فروش به مصر آماده شده بود. ((((((((( مطمنا روسیه مدل پایین سوخو 30 رو به ایران میدهد روسیه تجهیزات رده پایین و بنجول به ایران خواهد داد و تیتر روزنامه روسی فقط برای ترساندن غرب و اسرائیل به عنوان اهرم فشار به آمریکاست))))))))))))))
کامنت منوکه گفتم سیمرغ درمدارقرارنگرفته وازقانون اول نیوتن پیروی وهمینطورتوفضا مستقیم داره میره راچاپ نکردی امروزوزارت دفاع گفت درمدارقرارنگرفته!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی