بازدید 7389

العامری: به رای دادگاه فدرال پایبندیم

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق که نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی به دادگاه فدرال این کشور شکایت کرده بود، امروز دوشنبه در پی رد این شکایت، اعلام کرد که به رای صادره از سوی دادگاه پایبند است.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 27 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به نقل از تارنمای خبری «سومریه نیوز»، العامری در اظهاراتی به رسانه‌ها اعلام کرد که «به رغم باور عمیق و اعتقاد راسخ نسبت به تقلب و دستکاری در انتخابات» به رای صادر شده از سوی دادگاه فدرال عراق پایبند است.

رهبر ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که این تصمیم را به دلیل «پایبندی به قانون اساسی، قانون و دغدغه نسبت به ثبات امنیتی و سیاسی عراق» اتخاذ کرده است.

وی افزود: شکایاتی که به دادگاه فدرال ارائه کردیم، محکم و منطقی و مقبول بود و اگر به دادگاه‌های قانون اساسی در هر کشوری که دموکراسی در آن مورد احترام است، ارائه می‌شد، برای ابطال نتایج انتخابات کفایت می‌کرد.

العامری تاکید کرد که دادگاه فدرال تحت فشار‌های بسیار زیاد از داخل و خارج عراق بوده است.

دادگاه فدرال عراق به عنوان مرجع نهایی حل اختلافات، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) شکایت‌ها علیه انتخابات ۱۸ مهر گذشته را رد کرد.

انتخابات پارلمانی عراق هجدهم مهرماه (دهم اکتبر) برگزار شد، اما برخی احزاب مدعی تقلب در انتخابات شدند و نسبت به صحت نتایج آن تشکیک وارد کردند.

ائتلاف فتح شکایات خود در قالب ۲۰ پرونده شامل اسناد و شواهد مختلف مبنی بر تقلب در انتخابات را به دادگاه ارائه کرده و خواستار ابطال نتایج آرا شده است.

ائتلاف فتح در این دور از انتخابات موفق به کسب ۱۷ کرسی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار