بازدید 18019
کیوسک بین الملل تابناک

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین/ اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین/ هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا/ معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین، اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین، هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا، معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی و رزمایش بزرگ چتربازان روس در کریمه از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶ 23 December 2021

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین/ اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین/ هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا/ معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی

کیوسک بین الملل تابناک: افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین، اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین، هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا، معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی و رزمایش بزرگ چتربازان روس در کریمه از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بنابر منابع اطلاعاتی آمریکا و همچنین تصاویری ماهواره ای، عربستان در حال ساخت موشک های بالستیک با کمک چین است.

 تارنمای خبری سی ان ان با انتشار این خبر در ادامه نوشت: برآورد آژانس های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که عربستان در حال حاضر و با کمک گرفتن از چین، بطور فعال درحال ساخت موشک های بالستیک خود است.

سی ان ان به نقل از سه منبع آگاه می افزاید: عربستان سعودی قبلا از چین مبادرت به خرید موشک های بالستیک می کرد اما تا به امروز هرگزخود قادر به ساختن آنها نبود.

سی ان ان درادامه نوشت: تصاویری ماهواره ای که به دست این شبکه رسیده، نشان می دهد که عربستان درحال حاضر، فعلا در یک مکان سرگرم ساختن این موشک ها است.

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین/ اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین/ هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا/ معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: دو منبع آگاه به آخرین برآوردهای این اطلاعات، حاکی از آن است که در ماه های اخیر مقامات آمریکایی و بسیاری از آژانس های اطلاعاتی آمریکا از جمله «شورای امنیت ملی» کاخ سفید، درجریان نقل و انتقال برخی از قطعات حساس مربوط به موشک های بالستیک بین چین و عربستان، قرار گرفته اند.

این منابع به سی ان ان گفته اند که دولت بایدن خود را برای اعمال تحریم برخی از سازمان هایی که درگیر این نقل و انتقالات بوده اند، آماده می کند.

بنابراین گزارش «جفری لویس» (Jeffrey Lewis) متخصص امور تسلیحات در موسسه «میدلبوری» از مطالعات بین المللی دراین خصوص به سی ان ان گفت: هنگامی که توجهات گسترده ای بر برنامه پیشرفته موشکی ایران متمرکز است، توسعه موشک های بالستیک و در حال ساخت آنها توسط عربستان سعودی مورد توجه قرار نگرفته است.

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین/ اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین/ هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا/ معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی

سی ان ان افزود: دراین رابطه تاکنون شورای امنیت ملی کاخ سفید، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست و سوالات این شبکه دراین زمینه پاسخی نداده اند.

اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی از عملکرد کشورش ابراز رضایت کرده و گفت که تنش کنونی از سال ۲۰۱۴ و از کودتا در اوکراین ناشی می‌شود و روسیه باید برای اقدام نظامی اوکراین آماده باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) کنفرانس خبری سنتی پایان سال خود را با حضور ۵۰۷ خبرنگار که به دلیل همه‌گیری، تقریباً دو برابر کمتر از سال‌های گذشته است، برگزار کرد.

به غیر از خبرگزاری‌های روسی، نمایندگان رسانه‌های برجسته خارجی مانند خبرگزاری فرانسه، بلومبرگ، فیگارو، یورو نیوز، شینهوا، لوموند، فایننشال تایمز، واشنگتن پست در این کنفرانس حضور داشتند.

این کنفرانس رسانه‌ای چند روز پس از آن برگزار می‌شود که مسکو پیشنهادات امنیتی خود را به واشنگتن و ناتو ارائه کرد. بسیاری از تحلیلگران سیاسی این پیشنهادها را "اولتیماتوم" نامیدند و پیش‌بینی کردند که رد خواهند شد. پیشتر انتظار می‌رفت پوتین در این کنفرانس درباره گام‌های بعدی روسیه در خصوص بلوک نظامی فراآتلانتیک به رهبری ایالات متحده، اوکراین و سیاست‌های منطقه‌ای پس از اتحاد جماهیر شوروی صحبت کند.

به طور سنتی، ماراتن خبری پوتین با خبرنگاران بر مسائل داخلی تمرکز دارد و این بار وضعیت کووید-۱۹، سیاست‌های دولت و تاثیر اقتصادی کرونا مدنظر قرار گرفت. اما همچنین پوتین به برخی از جنبه‌های سیاست خارجی روسیه اشاره داشت.

اولین پرسش از طرف اینترفکس درباره پاندمی کرونا و چگونگی اثرگذاری آن روی اقتصاد روسیه و اینکه اگر واکسیناسیون در این کشور تکمیل شود، چه مواردی برای احیای اقتصادی نیاز است، مطرح شد.

پوتین که متعجب شده بود، گفت: فقط شما این‌ همه سوال مطرح کردید! اگر به همه آنها پاسخ دهم، می‌توانیم ختم این کنفرانس خبری را اعلام کنیم.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، مشخص شد که وضعیت اقتصاد کشورش در مواجهه با شوک پاندمی بهتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته و اعضای ۲۰ اقتصاد برتر جهان عمل کرده است. او گفت: اقتصاد ما آنقدر افت نکرد و بهبودی ما خیلی سریع‌تر از بعضی از آن کشورهاست.

سوال دیگر در مورد ادعای کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه می‌خواهد به اوکراین حمله کند و در مورد پیشنهادهای امنیتی‌ای بود که روسیه برای واشنگتن و ناتو ارسال کرده است. خبرنگار پرسید: حالا سناریوی واقع‌بینانه چیست؟ آیا جنگ جزو گزینه‌هاست؟

پوتین تاکید کرد، تنش کنونی از سال ۲۰۱۴ و از کودتا در اوکراین ناشی می‌شود. پیش از آن، روسیه آماده همکاری با دولت‌های طرفدار غرب در جمهوری‌های شوروی سابق بود. این کودتا پس از آن رخ داد که درگیری در اوکراین تقریباً حل‌وفصل شد و رئیس‌جمهور ویکتور یانوکوویچ با امتیازاتی موافقت کرد و در انتخابات بعدی قدرت را از دست داد.

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین/ اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین/ هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا/ معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی

به گفته او، روسیه باید در کریمه و شرق اوکراین که تا قبل از اینکه توسط بلشویک‌ها به اوکراین داده شود بخشی از روسیه بود، اقدام می‌کرد. پوتین گفت: بحرانی که در آن زمان رخ داد، اکنون نیز وجود دارد. کی‌یف دو بار برای سرکوب شورش در شرق از نیروی نظامی استفاده کرد. این کشور از انجام وظایف خود طبق توافق‌نامه مینسک خودداری کرد. این کشور سیاست‌هایی را اتخاذ کرد که علیه اقلیت‌های قومی تبعیض قائل می‌شد و مستقیماً بر خلاف تعهدات آنها تحت توافق مینسک است. مسکو بر این باور است که تشدید تنش‌های کنونی نشان‌دهنده سومین کمپین نظامی کی‌یف است و تهدید تحریم‌های غرب به‌ عنوان هشداری برای عدم مداخله است. همچنین نگرانی در مورد کریمه که روسیه آن را قلمرو خود می‌داند و حملات احتمالی علیه آن وجود دارد. روسیه باید برای اقدام نظامی اوکراین آماده باشد. مسکو باید موضع غرب را در قبال موضوع امنیت ملی خود بداند.

پوتین گفت، آمریکایی‌ها می‌گویند که می‌خواهند در مورد این وضعیت مذاکره کنند. او ابراز امیدواری کرد که مسیر دیپلماتیک در پیش گرفته شود.

همچنین خبرنگاری به زبان انگلیسی از پوتین پرسید: آیا شما قول می‌دهید که روسیه به کشورهای دیگر حمله نکند؟ و اینکه به باور شما غرب چه چیزی درباره روسیه نمی‌داند؟

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ گفت: اقدامات روسیه به تهدیداتی بستگی دارد که با آن مواجه است. در حال حاضر، این کشور معتقد است که گسترش بیشتر ناتو در اروپا غیرقابل قبول است زیرا امنیت ملی روسیه را تهدید می‌کند. ایالات متحده هرگز استقرار سامانه‌های موشکی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد. اگر روابط بین مکزیک و ایالات متحده به دلیل برخی کینه‌های تاریخی بدتر شود و مکزیک متخاصم شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ ناتو زمانی که به ما قول داده بود به سمت مرز روسیه گسترش نیابد، ما را فریب داد و این وظیفه این اتحادیه است که به نگرانی‌های روسیه رسیدگی کند. این موضع، به روشنی روز است، اما غرب تظاهر می‌کند که متوجه آن نمی‌شود.

پوتین گفت: شرکای ما ظاهراً فکر می‌کنند روسیه خیلی بزرگ است. این احتمالاً به این دلیل است که امپراتوری‌های بزرگ اروپایی دیگر وجود ندارند و اکنون کشورهای اروپایی کوچک هستند. روسیه هر کاری که می‌توانست برای دوستی با غرب انجام داد و اسرار هسته‌ای خود را در معرض دید مقامات غربی قرار داد. آیا این کافی نبود؟ چرا مستقیماً با حمایت از تروریسم در قفقاز به آسیب بیشتر به روسیه کمک کرد؟ سپس پنج موج پی در پی گسترش ناتو و بی‌توجهی مطلق به نگرانی‌های روسیه پیش آمد.

پوتین تاکید کرد که روسیه تنها می‌خواست در امنیت باشد.

هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به ارائه طرح جو بایدن با هدف مقابله با گسترش سویه اومیکرون در آمریکا، نوشت: دانشمندان و مقامات بهداشتی هشدار دادند علیرغم این طرح اومیکرون افزایش خواهد یافت و طرح بایدن برای مهار آن کافی نیست.

به گزارش تارنمای روزنامه نیویورک تایمز، با شناسایی سویه بسیار مسری اومیکرون، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد صدها میلیون آزمایش رایگان برای آمریکایی ها ارائه کند. هرچند دانشمندان می گویند علیرغم ارائه طرح جدید از سوی بایدن اومیکرون افزایش خواهد یافت.

پس از ارائه طرح بایدن در روز گذشته (سه شنبه) مبنی بر اجرای برنامه های جدیدی برای مبارزه با سویه بسیار مسری اومیکرون، کارشناسان بهداشت عمومی هشدار دادند که این اقدامات برای جلوگیری از افزایش سرسام آور شمار مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان در چند هفته آینده کافی نخواهد بود.

راهبرد دولت بایدن شامل دوبرابر کردن کارزارهای واکسیناسیون و حمایت از بیمارستان‌ها در مواجهه با هجوم بیماران است. مقامات فدرال منابعی از جمله پزشکان ارتش را برای حمایت از سیستم های مراقبت های بهداشتی و توزیع آزمایش های سریع بین آمریکایی ها هدایت خواهند کرد.

اما بایدن صراحتا محدودیت‌ها و سایر اقدامات سختگیرانه‌ای از این دست که برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ و پس از آغاز همه گیری کووید-۱۹، برقرار شده بود را رد کرد.

مقامات بهداشتی همچنین استدلال کردند که مقابله با گسترش سریع این سویه به اقدامات کاهشی شدیدتری نیاز دارد. برخی هم نسبت به آنچه که به عنوان یک واکنش بزدلانه برای سلامت عمومی درنظر گرفته شده، ابراز ناامیدی کرده و از فقدان اراده آشکار در میان سیاستمداران برای اقدامات تهاجمی تر ابراز تاسف کردند.

هشدار کارشناسان و مقامات بهداشتی آمریکا در حالی است که دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته در یک نشست خبری با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید در خصوص اومیکرون نسبت به گسترش سریع آن هشدار داد و تاکید کرد که حتی واکیسنه شدگان و افرادی که به تازگی از کووید-۱۹ بهبود یافته اند هم ممکن است به اومیکرون مبتلا شوند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) سه معافیت تحریمی را برای تسهیل جریان کمک‌های بشردوستانه و سایر حمایت‌ها برای مردم افغانستان صادر کرد.

به گزارش افق نیوز، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردکه این اقدامات بر تعهد ایالات متحده برای حمایت از مردم افغانستان و ادامه رویه دیرینه دولت آمریکا در مجوز دادن به ارائه کالاها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده تأکید می‌کند.

افشای برنامه عربستان برای ساخت موشک های بالستیک با کمک چین/ اعلام آماده باش پوتین برای حمله نظامی به اوکراین/ هشدار دانشمندان و کارشناسان درباره افزایش شدید اومیکرون در آمریکا/ معافیت تحریمی آمریکا برای طالبان و شبکه حقانی

براساس یکی از این مجوزها، کلیه معاملات و فعالیت‌های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی با رعایت شرایط خاص مجاز است.

در این بیانیه آمده‌است: «ایالات متحده بزرگ‌ترین تامین‌کننده کمک‌های بشردوستانه در افغانستان است. ما متعهد به حمایت از مردم افغانستان هستیم، به همین دلیل است که خزانه‌داری این اقدامات را برای تسهیل کمک‌ها انجام می‌دهد. متأسفانه، اقتصاد افغانستان با چالش‌های بزرگی مواجه است که به دلیل وابستگی طولانی‌مدت کشور به کمک‌های خارجی، کمک‌های مالی و فرار بخش خصوصی ناشی از تسلط طالبان، خشکسالی، مسائل ساختاری اقتصاد کلان و همه‌گیری کرونا تشدید شده‌است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده است که مجوزهای گسترده‌ای ارائه شده که تضمین می‌کند سازمان‌های غیردولتی، بین‌المللی و دولت ایالات متحده می‌توانند به ارائه کمک به افراد نیازمند ادامه دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته‌است که هیچ تحریمی وجود ندارد که صادرات کالا یا خدمات به افغانستان، جابه‌جایی یا ارسال پول به داخل و خارج از افغانستان، یا فعالیت در این کشور را ممنوع کند، مشروط بر این‌که چنین معاملات یا فعالیت‌هایی شامل افراد و نهادهای تحریم‌شده نباشد.

مجوزهای تازه آمریکا، پس از تایید قطعنامه پیشهادی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده‌است. این قطعنامه کمک به افغانستان را تسهیل می‌کند و کمک‌های مالی را از دسترس طالبان دور نگه می‌دارد.

رزمایش بزرگ چتربازان روس در کریمه

وزارت دفاع روسیه گزارش داد: نیروی هوابرد روسیه رزمایش‌های گسترده‌ای را در کریمه و منطقه کراسنودار جنوبی برگزار می‌کنند.

به گزارش تاس، به گفته وزارت دفاع روسیه، این مانور بیش از 1200 نظامی و بیش از 250 مورد از تجهیزات نظامی و سخت افزار ویژه را گرد هم می آورد.

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، این رزمایش از امروز در میدان آموزشی نظامی اوپوک در کریمه آغاز می‌شود. این نیروها شلیک واقعی توسط یگان‌های حمله هوایی و توپخانه، نیروهای حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی، رادیواکتیو، پاکسازی مین‌ها و محافظت از پرسنل در برابر حملات هواپیماها و پهپادها را تمرین خواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع گفت: نیروها اهدافی را در فواصل مختلف مورد حمله قرار خواهند داد. در طول تمرینات، چتربازان همچنین عملیات حمله هوایی را روی هلیکوپترها تمرین خواهند کرد تا منطقه تصرف شده را مسدود کنند و پیشروی سریع نیروهای اصلی را فراهم کنند که با پشتیبانی آتش هوانوردی ارتش (Mi-35) انجام خواهد شد.

براساس بیانیه وزارت دفاع، در همین حال، تمرینات در زمین آموزشی رایفسکی در نزدیکی نووروسیسک در 24 دسامبر آغاز می شود. چتربازان مهارت های جنگ را در فواصل کوتاه و همچنین عملیات شناسایی و ضربتی را تمرین خواهند کرد. این رزمایش به عنوان بخشی از تمرین میدانی فرماندهی چتربازان تحت هدایت فرمانده نیروی هوابرد، سرهنگ ژنرال آندری سردیوکوف اجرا خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در مجموع، این مانورها بیش از 1200 چترباز و بیش از 250 قطعه سخت افزار نظامی و ویژه را گرد هم می‌آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
البته همزمان نیروگاه هسته ای هم برای عربستان داره میسازه.
عوضش ما به چین نفت مفت میدیم تا بیشتر پیشرفت کنه.
بزرگترین مشکل چین تامین مواد اولیه ارزانه که ایران خوب سواری میده.
مرگ بر چین و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
چین کنه ای است که خون همه رو میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
مقصر اینهایی که گفتی (اگر راست باشه) ، آمریکانیست؟
ساقط بشه نظام پوتین بحق پنج تن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
ساقط بشه یا نشه به ما چه ، روسیه مارو تحریم کرده ؟
عربستان دوست داره بمب اتمی بسازه. به همین دلیل ما باید زودتر این کار رو بکنیم. حداقل به آستانه ساخت برسیم. هرچند عربستان نیاز به کمک یک کشور خارجی داره برای ساخت بمب
جهان سوم اینجوری دوشیده میشه ، منتظر پیشرفت های چشمگیر هسته ای عربستان باشید
مسابقه گلادیاتورها
طالبان تقاضا کرده از امریکا که به افغانستان برگرده! حتی طالبان هم بیخیال جنگ شد. چرا ما روابط را با امریکا عادی نمی کنیم؟
گرگ در بالا دست و میش در پایین دست نهر داشتند اب میخوردند گرگ رو کرد به میش که فلان فلان شده چرا ابرا گل الود میکنی گفت چطور تو در بالا هستی من در پایین امکان ندارد که من ابرا گل الود کنم گرگ گفت بیخود بهانه نیار من کاری با اینها ندارم میخوام ترا بخورم.
ایران باید ازطریق حوثی ها سایتهای موشکی بالستیک عربستان را منهدم کند
عربستان پول داره بالستیک میسازه اتمیش هم میکنه بقیه هم ازاین کارها میکنندهمه رابجان هم میاندازندخودهاشون انوردنیا میخندند
چین اینجا چین اونجا چین همه جا .
آقای پوتین ... چرا در مذاکرات برجام ایران را گروگان گرفته ای ..؟ چرا ما باید هزینه های سیاسی روسیه را بدهیم؟
چرا خبر ساخت موشک توسط عربستان را اینطورکنایه آمیز نشر میدهید؟یعنی در این دنیا، فقط ما دشمن داریم ونیازمند موشک بعنوان سلاح باز دارنده هستم؟!
چین در حال ساخت تاسیسات تولید موشک های استراتژیک برای عربستان است
و چرا ما باید اصلا تعجب کنیم !!!! ؟

تا بوده ، دنیا بر پایه تقویت و حفظ منافع ملی کشورها چرخیده بوده و می گردد

و قطعا کشورهایی که دست و پای خودشان را با مسائل ایده ئولوژیک می بندند و محدود می کنند ، گرفتار بندها و محدودیت های خودشان می گردند !!!

تا واقعیات روابط بین المللی حاکم بر دنیا که فقط بر پایه حفظ منافع مردم و کشور می گردد را درک و اجرا نکنیم

همچنان در مسیر اشتباهی هستیم و باید شاهد عقب مانده گی و دشمن تراشی و پرداخت هزینه های بزرگ مشکلات متعدد مردم و کشور باشیم .
بنطر من ایران باید برود و در حوثی یک نیروگاه اتمی بسازد و عربستان را تهدید به مثل کنه
روسیه پوتین به دوران تزارها بازگشته و توسعه طلبی ارضی در سرلوحه کارهایش است
سلام نگاه کنید یک لحظه آخه من موندم عربستان و چه به ساخت موشک اینا نمیدونند هوا فضا چیه بعدشم اینا از هوا فضا اینو ميدونند که مشروبات الکلی بخورند و سیگار و مواد بکشند و حالا چه با کمک چین باشه یا هر کشور خارجی اینا منو یاد زمان شاه میندازه
الان و قتشه که چین هم با هونکونگ وارد جنگ بشه
یک باتلاق است برای روسیه جنگ اوکران
به نظر می آید که محل ساخت موشک های بالستیک در عربستان هدف مشروعی برای پاسخ حوثی های یمن در برابر جنایات عربستان باشد.
سلام
چند روزیست که تحرکات غیرعادی در انبارهای موشک های
بالستیک آمریکا دیده می شود و همچنین در سایتهای پرتاب
و سکوهای این نوع موشکها لطفا بررسی کنید که منظور از این تحرکات غیر عادی چیست.؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی