بازدید 5537
۱

اعزام ۳ فروند بالگرد اطفای حریق به استان گلستان

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع از اعزام ۳ فروند بالگرد اطفای حریق به استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 21 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از معاونت فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع؛ مهدی نامجوی درباره این خبر افزود: از روز چهارشنبه آتش سوزی در پارک ملی و حفاظت شده گلستان آغاز شد اما به دلیل سخت گذر بودن و نیاز مبرم به حضور بالگرد اطفای حریق، بنا به درخواست سازمان محیط زیست و سازمان جنگلها، بلافاصله با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع، سه فروند بالگرد با تجهیزات اطفای حریق به منطقه اعزام شد.

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع افزود: وزش باد شدید در مناطق مختلف استان گلستان باعث ادامه روند حریق شده و از روز گذشته تاکنون بیش از ۶۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شده و همچنان آتش سوزی در ۲ نقطه ادامه دارد.

نامجوی ادامه داد: آتش‌سوزی مناطق مختلف گلستان از جمله پارک ملی و نوده خاندوز آزادشهر، پارک جنگلی النگدره گرگان و چندین نقطه در مینودشت و گالیکش با ورود به موقع بالگردهای اطفای حریق وزارت دفاع و همکاری نیروهای منابع طبیعی، سپاه و مردم محلی مهار گردید؛ اما وزش باد شدید، آتش را به عرصه‌های جنگلی مبارک‌آباد مینودشت و آق‌سو کلاله منتقل کرد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون با هماهنگی به موقع مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع، سه فروند بالگرد از یگانهای هوافضای سپاه، شرکت یاس و هلال احمر مجهز به بسکت ۴ هزار لیتری مشغول انجام عملیات اطفای حریق هستند.

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزیر دفاع گفت: استان گلستان ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل دارد و آتش سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش‌های فراروی جنگلهای شمال ایران است که باید برای رفع معضلات این اکوسیستم ارزشمند، تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
دولت روحانی همین کار رو هم نمی کرد. فاجعه بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار