بازدید 6323
۵

آلمان: زمان برای توافق با ایران بسیار کوتاه است

وزیر جدید امور خارجه آلمان اعلام کرد که زمان برای یافتن راهی برای احیای توافق با ایران در حال اتمام است.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 12 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، وزیر جدید امور خارجه آلمان روز شنبه پس از دیدار با همتایان خود از کشورهای گروه ۷ اعلام کرد که زمان برای یافتن راهی برای احیای توافق با ایران در حال اتمام است.

«آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان به خبرنگاران در لیورپول، انگلیس و در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ گفت: «زمان برای به توافق رسیدن با ایران در حال اتمام است و وضعیت در روزهای آخر حاکی از آن است که ما هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم.»

باربوک همچنین مدعی شد که: ایران با موضعی که مذاکرات را شش ماه عقب انداخت، مذاکرات را از سر گرفته است.

پیش از این، مقامات آمریکایی گفته بودند که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه، روز جمعه با همتایان خود از انگلیس، آلمان و فرانسه دیدار داشته و در مورد راه پیش رو برای مذاکرات با ایران گفتگو کرده است.

همزمان «علی باقری‌کنی»، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ درباره اظهارات یک مقام اروپایی مبنی بر اینکه هشت مورد باز و اختلاف در پیش‌نویس قبلی وجود دارد و در پاسخ به این سوال که الآن اختلافات موجود در مذاکرات جاری در وین در چه زمینه‌هایی است؟ گفت: در پیش‌نویسی که حاصل گفتگوهای وین ۶ و بعد از ۶ دور گفتگو است، چند موضوع اختلافی بین طرفین باقی ماند که نیازمند تصمیم‌گیری در سطح عالی داشت و این‌ها الآن هم حل نشده روی میز است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در طول گفتگوهایی که از هشتم آذر شروع شد نگاه خودمان را در خصوص موضوعات مختلف گفتگوها چه در بحث لغو تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای، راستی‌آزمایی و تضمین‌ها و همین طور موارد دیگر بیان کردیم. برخی از این مسائل در طی گفتگوهایی که چند روز گذشته انجام شد مورد قبول طرف مقابل قرار گرفته و برخی مورد قبول طرف مقابل قرار نگرفته است.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با بیان اینکه موضوعات اختلافی ۶ دور مذاکره قبلی در وین هنوز حل نشده و روی میز است، تصریح کرد که ایران چیزی کمتر از برجام را نخواهد پذیرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اینا هم سرکارن. قرارداد ۲۰ ساله با روسیه بسته شده. تولفق کیلویی چند؟ مردم همچنان مقاومت کنین تا آقایون و نکبت زاده هاشون به زندگی مرفهشون برسن
آلمان این وسط نخودیه
نظر هم میده
تا الان هم از این برجام چیزی جز شر به مردم ایران نرسیده و خیلی آش دهن سوزی هم نیست....برجام قرار بود حاصلش لغو ونه تعلیق و امضاء مستر کری هم تضمین باشه....در غیر اینصورت نبودش یهتر از بودنش خواهد بود.
پس به جای وقت تلف کردن تحریم بردارید ما راستی ازمایی کنیم
آقا خودتون را خسته نکنید برید پی کارتون شما کارخودتون را بکنید ما هم کار خودمان را ما و شما نه رابطه ای باهم داریم و نه نیازی به هم هر کس پی کار خودش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار