بازدید 33730
با مذاکرات هسته ای

برگزاری نشست هماهنگی اعضای برجام بدون ایران/ باقری: موضوعات اختلافی وین ۶ هنوز حل نشده و روی میز است/ هشت نکته سیاسی بزرگ برای دستیابی به توافق از نظر یک مقام اروپایی

دور هفتم مذاکرات وین برای احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران همچنان برقرار است و طرفین در حال چانه زنی برای کاهش اختلافات و رسیدن به توافق هستند. آن طور که اخبار مذاکرات نشان می‌دهد، مذاکرات روی پیشنهادهای ایران در حال انجام است و تمامی طرف‌ها برای رسیدن به توافق مصمم هستند.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 11 December 2021

هشت نکته سیاسی بزرگ برای دستیابی به توافق

بین الملل تابناک: دور هفتم مذاکرات وین برای احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران همچنان برقرار است و طرفین در حال چانه زنی برای کاهش اختلافات و رسیدن به توافق هستند. آن طور که اخبار مذاکرات نشان می‌دهد، مذاکرات روی پیشنهادهای ایران در حال انجام است و تمامی طرف‌ها برای رسیدن به توافق مصمم هستند.

برگزاری نشست هماهنگی اعضای برجام بدون ایران
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۲۳:۲۸

مذاکره کننده ارشد روسیه شنبه شب از برگزاری نشست گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا برای هماهنگی درباره آخرین تحولات مذاکرات وین خبر داد.

 میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت که نشست هماهنگی اعضای برجام، به منظور تبادل نظر درباره تحولات جاری در جریان گفت وگوهای وین، عصر شنبه تشکیل شد.‌ در این نشست به گفته او، نمایندگان ایران حضور نداشتند.

دور جدید مذاکرات پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌ وگوها، کار بر روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. علاوه بر جلسه کارگروه موضوعات هسته‌ای، چندین جلسه فشرده نیز در فرمت‌های مختلف با تمرکز بر رفع تحریم‌ها برگزار شده است.

باقری: موضوعات اختلافی وین ۶ هنوز حل نشده و روی میز است
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۲۱:۱۰

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در گفت‌وگویی درباره اظهارات یک مقام اروپایی مبنی بر این‌که هشت مورد باز و اختلاف در پیش نویس قبلی وجود دارد و در پاسخ به این سؤال که الان اختلافات موجود در مذاکرات جاری در وین در چه زمینه‌هایی است؟ بیان کرد: در پیش نویسی که حاصل گفت‌وگوهای وین ۶ و بعد از ۶ دور گفت‌وگو است، چند موضوع اختلافی بین طرفین باقی ماند که نیازمند تصمیم گیری در سطح عالی داشت و اینها الان هم حل نشده روی میز است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: در طول گفت‌وگوهایی که از هشتم آذر شروع شد نگاه خودمان را در خصوص موضوعات مختلف گفت‌وگوها چه در بحث لغو تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای، راستی آزمایی و تضمین‌ها و همین طور موارد دیگر بیان کردیم. برخی از این مسائل در طی گفت‌وگوهایی که چند روز گذشته انجام شد مورد قبول طرف مقابل قرار گرفته و برخی مورد قبول طرف مقابل قرار نگرفته است.

وی که با پرس تی وی گفت‌وگو می‌کرد، بیان کرد: ما چند موضوع دیگر هم به عنوان موضوعات اصلی خواهیم داشت که مجموعه‌ای از این موضوعات که خیلی زیاد هم می‌تواند نباشد، محور اصلی برای گفت‌وگوهای جدی در سطح مقامات ارشد مذاکره کننده ایران و کشورهای ۱+۴ را شکل خواهد داد.

باقری درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که در مذاکرات قبلی به صورت روشن گفته بودند که همه تحریم‌ها را برنخواهند داشت و ... و در پاسخ به این سؤال که چقدر خوشبین هستید مذاکرات به نتیجه برسد؟ خاطرنشان کرد: ما در این دور از گفت‌وگوها درباره رفتار آمریکایی‌ها پیش قضاوت نخواهیم کرد. منتظر هستیم که رویکرد جدید آنها را در این دور از گفت‌وگوها ببینیم و براساس آن رویکرد جدید قضاوت کنیم.

مذاکره کننده ارشد کشورمان درباره خط قرمزهای تیم مذاکره کننده ایرانی بیان کرد: ما یک خط قرمز مبنایی داریم که منطق هم از آن حمایت می‌کند و آن خط قرمز این است که ما مبنای مشترکی بین دو طرف داریم. ما یک توافقی (برجام) داریم که در ۱۳۹۴ بین ایران و ۱+۵ نهایی شده و آمریکا چند سال بعد از آن خارج شده است و الان آمریکا می‌خواهد به آن توافق برگردد.

وی گفت: این توافق یک مبنای مشترک بین دو طرف است و ما هیچ چیزی را کمتر از آن توافق قطعا نخواهیم پذیرفت و این قطعا یک خط قرمز برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این یک منطق واضحی دارد که برای طرف مقابل هم خیلی روشن است.

روایت هاآرتص از دست و پا زدن صهیونیستها برای شکست مذاکرات وین
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۱۷:۱۴

«شموئل مئیر» خبرنگار روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت که صهیونیست‌ها به شدت انتظار شکست مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام را می‌کشند و در تلاش هستند تا ایالات متحده را به تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی متقاعد کنند.

در حالیکه ادامه دور جدیدی از مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌ها بین ایران و 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) از روز پنجشنبه (18 آذر ماه) در پایتخت اتریش آغاز شده است و تمامی طرف‌ها سیگنال‌هایی برای رسیدن به توافق ارسال کرده‌اند، صهیونیست‌ها از چند هفته قبل تمامی تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات به کار گرفته‌اند.

خبرنگار روزنامه هاآرتص در پیامی در صفحه توییتر در این خصوص نوشت: «تهیه و تنظیم حجمی از گزارش‌ها و سر و صداها پیرامون سیاست اسرائیل درباره موضوع توافق هسته‌ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشان می‌دهد: «در اسرائیل نه تنها بی‌صبرانه در انتظار شکست مذاکرات وین هستند بلکه به شدت به اقدامات برای مانع‌تراشی در مسیر آن ادامه می‌دهند».

مئیر درباره سفرهای اخیر مقام‌های رژیم صهیونیستی به واشنگتن با هدف اعمال فشار به ایالات متحده برای انزوای بیشتر ایران، نوشت: «گانتز و دیگر مقام‌های اسرائیلی با یک "مفهوم" جدید به واشنگتن آمده‌اند و آن، ترغیب ایالات متحده برای تشدید تحریم‌ها و اعلام سناریوهای حمله در بحبوحه مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای است».

این روزنامه‌نگار اسرائیلی در ادامه با اشاره به مسیری که رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات وین در پیش گرفته، نوشت: «این (سیاستی که رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات وین در پیش گرفته) یک چیز است و بالعکس در طرح بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای که گزینه مطلوبی محسوب می‌شود که در مسدود کردن مسیر تسلیحات هسته‌ای خود را به اثبات رسانده‌، شدنی نیست».

دور هفتم مذاکرات از نشست‌های قبل پیچیده‌تر است
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۱۷:۰۶

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: همه طرف‌ها در وین مشتاق حفظ برجام هستند.

وی با این حال این دور از مذاکرات با هدف احیای برجام را پیچیده توصیف و خاطرنشان کرد که پیچیدگی کار، انفعال را توجیه نمی‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این بار، مذاکرات زمان می‌برد زیرا پیچیده‌تر از شش دور قبلی مذاکرات است.

ریابکوف افزود: همه طرف‌های گفت‌وگو باید برای حل مشکلات هماهنگ عمل کنند.

این دیپلمات روس گفت: ما تلاش خواهیم کرد راه را برای ادامه مذاکرات هموار کنیم.

ریابکوف مذاکرات وین را مثبت توصیف کرد و گفت: تلاش‌های چندجانبه برای احیای برجام آغاز شده است.

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۱۷:۰۲

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای، از دیدار لیز تراس وزیر خارجه این کشور با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خبر داد.

در این دیدار که در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در «لیورپول» انگلیس رخ داد؛ بر لزوم تعامل معنادار ایران در زمینه توافق هسته‌ای تأکید شد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که طرفین غربی مذاکرات وین، به دنبال ناکام جلوه دادن گفتگوها و متهم کردن ایران به عدم جدیت برای حصول توافق هستند.

هدف تروئیکای اروپایی، تعدی از اصل برجام به طمع کسب منافع حداکثری به ازای واگذاری امتیازات حداقلی به ایران است- مسئله ای که تیم مذاکره کننده ایران هرگز به آن تن نخواهد داد.

یک مقام ارشد اروپایی روز جمعه خبر داد که گفتگو‌ها در وین میان ایران و گروه ۱+۴ رو به جلوست.

به گزارش رویترز، این مقام اروپایی همچنین گفت که موضوعات بزرگ مختلفی درباره توافق در متن نهایی همچنان باز مانده است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا اتحادیه اروپا که ریاست گفت‌وگو‌ها را بر عهده دارد، درباره موضع تیم مذاکره کننده جدید ایران خوش بین است، گفت: «ما درست در مسیر کاملاً منطقی مذاکرات پیش می‌رویم.»

این مقام اروپایی گفت که هنوز هفت یا هشت نکته باز برای دستیابی به توافق باقی مانده که آن‌ها نکات سیاسی بزرگی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
وزارت امورخارجه ادعا کرده گشایش هایی ایجاد شده!!!!!!!
جو الکی ندهید
هیات امریکایی اصلا در این دور نیامده و اوضاع بسیار افتضاحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
شل کن وسفت کن از کاخ سفید کلید می خورد خدا کند فردا وپس فردا بایدن شاد باشد
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
اگر ایران واقعا بخواهد سر موضع قاطعانه خود بماند بدانید که غیر ممکن است که نتیجه ای از این مذاکرات یا ده دور دیگر مذاکرات بدست اید و اگر نتیجه ای مانند برجام حاصل شد فقط در صورت دادن امتیازات مکفی مانند سیمان کردن اراک حاصل خواهد شد. چون همانطور که می بینید سلاح تحریم برای امریکا و غرب و اروپا نه در مورد ایران بلکه در مورد رقبای استراتژیک انها مانند چین و روسیه یک ابر سلاح هست و حاکمیت غرب غیر ممکن است که بدون گرفتن امتیازات بسیار مکفی از همان دست امتیازات سیمان کردن اراک حاضر به زمین گذاشتن این ابر سلاح یا قبول بی اثری ان شود.

تمام کاری که طرف غربی می کند واتفاقا دولتها در ایران هم برای تثبیت شرایط اقتصادی مجبور به ان هستند همان ادامه مذاکره هست. ادامه مذاکره برای طرف غربی این امتیاز بزرگ را دارد که زمان هر چه بیشتری می خرد تا تحریمها در زیرساختهای ایران بیشتر اثر بگذارد و از انطرف سطح تنش با ایران افزایش نیابد که برای غرب حیاتی است. برای طرف شرقی هم ادامه دور ماندن ایران از بازار نفت و گاز و خرید نفت تخفیف دار ایران و ادامه تنش ایران با امریکا مراد را حاضل می کند. برای دولتهای ایران هم ادامه مذاکره و امید به راه حل می تواند در کنترل بازار ارز و واردات مواد غذایی و ادامه فروش نفت تخفیف دار ایران به دلالهای بین المللی موثر باشد. تا زمانی که ایران از ان پی تی خارج نشود انها اصلا نگرانی از بابت سطح و سرعت غنی سازی ایران ندارند. اینها را بزرگ می کنند تا بتوانند ایران هراسی و تحریم را پیش ببرند. در امریکا و اروپا کل کسانی که درگیر مذاکرات با ایران هستند همان تعداد نفرات شرکت کننده در مذاکرات و رابرت مالی و چند تحلیلگر اتاق فکرهای انهاست. حتی در این دور هیچ پوشش رسانه ای قابل توجهی هم در رسانه های بین المللی نمی بینید. ولی در ایران کیفیت زندگی و اینده چندین نسل 85 میلیون مردم ایران درگیر ادامه فرسایشی و نا فرجام این مذاکرات است. افسوس.
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
آمریکا رو از روز اول توی مذاکرات راه ندادیم که بیاد!
پولهایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و یمن و لبنان و غیره خرج میشه چرا ؟ واقعا چرا؟ آیا جوابگویی هست ؟
مذاکرات بدون روسیه و چین برای همه طرفین بهتر است

کشورهای اروپایی نقش محافظ و بادیگارد دارند . تصمیم گیرنده نیستند

مذاکره مستقیم با آمریکا بهترین مسیر است

مسئولان ایران برای مردم ............ نمیکنند . متاسفانه
مسئولان ایران در حالی مذاکره با آمریکا را ممنوع کرده اند که فرزندان اکثر آنها در همان آمریکا تشریف دارند

بیخودی داریم وقتمان را هدر میدیم

فایده نداره
لازم نیست دست و پا بزنی! مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
تابناک حجم تبلیغاتت روی نسخه موبایلت بسیار زیاد هست و نه تنها ازار دهنده هست بلکه کاربر رو از خوندن متن منصرف میکنه .
تنها نکته رفع تحریم که نمیخواهید رفع کنید ....
وقت تلف می کنید.
خبر خنثی سازی تحریم ها.
ملت اماده جشن و شادی باشند.
پایان شب سیه سپید است.
مملکت رو که دودستی به چین و روسیه دادین. دیگه این بازیا چیه درمیارین؟
امکان نداره ما از دخالت در امور کشور هایی مثل سوریه عراق یمن لبنان دست بکشیم پس توافقی صورت نخواهد گرفت. فاتحه
اسراییل نگران نباشه خود مذاکره کنندگان ما به اندازه کافی برای محقق نشدن برجام مانع تراشی می کنند !!
3 سال دیگه احتمالش هست که ترامپ رییس جمهور بشه. ما سه راه داریم
1- تا اونموقع با آمریکا رابطه خوبی برقرار کنیم که بسیار احتمالش کمه.
2- تا اونموقع بمب بسازیم یا به آستانه ساخت بمب برسیم که ترامپ نتونه هرکاری علیه ما بکنه
3- دعا کنیم که ترامپ رییس جمهور نشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
دوست عزیز یک نکته ریزو ندیدی الان کره شمالی بمب داره . ولی وضعیت کشورشو ببین تو بدبختی و فقر غوطه ورند پس بدان بمب داشتن دلیل بر آزادی و راحت شدن نیست تازه شروع بدبختی هست
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
کره شمالی بمب اتمی و موشک داره ولی باز تحریم هست. بمب اتمی برای مردم رفاه نمی یاره. این سیاست درسته که باعث شکوفایی اقتصاد، امنیت و رفاه مردم و جامعه میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
عزیز اگر مذاکرات به نتیجه نرسه موضوع ایران میره شورای امنیت اون موقع هر کشوری میتونه به ایران حمله کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
درود بر شما قوی خواهم شد در زمینه های اقتصادی و قدرت
سیا بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
چهار : تسلیم شیم وتمامبازها برویمان باز بشه
شاه هم میخواست بمب اتمی بسازه و اگر ساخته بود صدام به ما حمله نمیکرد.
این بار نباید اشتباه کنیم و اگر بتونیم باید بمب بسازیم.
ترکیه از زمان آتاترک حدودا 90 سال است که به اروپا و آمریکا سواری حسابی می دهد سواری چه عرض کنم ... الان این است وضع ترکیه نه جزو اتحادیه اروپا شده و نه وضع معیشتی مردمش خوب است.هر روز هم وضع این کشور و دیگر کشورهایی که پادوی اروپا و آمریکا هستند و بودند... بدتر می شود حال که دولتمردان ما برای گشایش اقتصادی با چین و روسیه روابط اقتصادی را توسعه دادند شدند مجرم. بابا جان کشورمان قوی شده چرا باور نمی کنید که ایران بیشه شیران الان با کشورهای منطقه که چین و روسیه جزو آنها هستند در برابر ناتو ایستاده... دیگر توهم و خیال تاراج نفت ایران و منابع دیگر را به گور خواهند برد
ای غنچه خفته چو نرگس نگران خیز
عالم همه ویران ز چنگیزی افرنگ
از خواب گران خواب گران خواب گران خیز
خدا رحمت کند علامه اقبال لاهوری را...
همه این جار و جنجالها نشان از این دارد. ما به بن بست خورده ایم. سطح انتظارات مردم ما از زندگی و چانه زنی های خارجی این موضوع را به وضوح نشان می دهد. سیاست خارجی ما به طور ناگهانی و کاملا باید برگردد. تنها راه برای زنده ماندن به عنوان یک کشور شرافتمند که بتواند نقش خود را به عنوان کشوری سازنده که می تواند کیفیت مردم جهان را کمی بهبود ببخشد همین است. قبلا دنیا ما را با فرش هایمان می شناخت، الان با چی می شناسه؟ خواهش می کنم، از همه التماس می کنم در مورد این موضوع فکر کنید. دنیا ما را به چه چیز می شناسد؟ ژاپن جنگ زده را با چی می شناسه؟ کره جبوبی چه نقشی در ارتقای زندگی مردم دنیا بازی کرده؟
وین شکست نمی‌خورد
چون آخرین فرصت ایران برای جلب اعتماد مردم و تامین رضایت مردم و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی کشور است
ثانیا این دور مذاکرات مانند دفعات قبل نیست در داخل دیگری مخالفی وجود ندارد و افرادی که برجام را آتیش می‌زدند و در مجلس دور هم جمع می شدند آن را بصورت نمادین می سوزوندن اکنون چهل نفری برای احیای آن به وین رفتند و کسانی در داخل دیگر ... همصدا نشدند برای شکست مذاکرات، به همین دلیل برجام به نتیجه خواهد رسید مگر اینکه روسیه دوباره خیانت کند و اجازه ندهد وگرنه مخالفت اسرائیل پشیزی نمی ارزد
مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
در این صورت احتمال حمله به تاسیسات زیاده.
باید بمب بسازیم و یکبار برای همیشه به این ۲۰ سال حالت برزخی که کشور رو نابود کرده پایان بدیم.
فرقش چیه؟
بودجه سال بعد را روی دلار 23 تومان بستن
وقتی که ایران اصرار به بازگشت به برجام 2016 را داره پس باید دلار رو روی 3700 می بستن نه 23000 تومان
پس اروپا و آمریکا حق داره حداق یک ششم امتیازاتی که در سال 2016 به ایران داده رو بده
باقری ناز اصلا نباید تحریم‌ها رفع بشه حقوقت بالای پنجاه میلیون ، هتل هفت ستاره ، ماموریت دلاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی