بازدید 7321
۳

جعبه سیاه زمین کجاست؟

یک سازه فولادی فناناپذیر به ضخامت ۱۰ متر که بر روی صفحه‌‌‌های گرانیتی قرار دارد، به زودی در بخشی از ساحل غربی تاسمانیا واقع در استرالیا مستقر می‌شود تا هر آنچه را که ما در مورد تغییرات آب و هوایی می‌گوییم و انجام می‌دهیم، ثبت کند و با انتقال آن به نسل‌های آینده به آنها در مدیریت بهینه بحران آب و هوایی کمک کند.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 11 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، این جعبه سیاه با سلول‌های خورشیدی تغذیه می‌شود تا در صورت از کار افتادن سایر منابع تامین انرژی آن به فعالیت خود ادامه دهد. در داخل آن، رایانه‌ها و هارد دیسک‌ها یا دیسک‌های سختی وجود خواهد داشت تا «گزارش‌های مستقل و بی‌طرفانه‌ای از رویدادهایی که منجر به نابودی این سیاره شد» بر روی آنها ضبط و ثبت شود.

مجموعه داده‌های مربوط به سطح آب دریاها، دمای هوا، سطح گاز دی‌اکسید کربن موجود در جو زمین و سایر اندازه‌گیری‌های محیطی در کنار پست‌های توییتری، عنوان‌ها و مطالب منتشر شده که در مورد تغییرات آب و هوایی که از سوی الگوریتمی از اینترنت استخراج و مستند می‌شوند.

طراحان آن امیدوارند که همچون جعبه سیاه هواپیما، جعبه سیاه زمین نیز پس پایان جهان در درک دلایل این رخداد به بازماندگان احتمالی کمک کند. در حال حاضر، هارد دیسک‌های طراحی شده برای این جعبه سیاه فضایی به اندازه ثبت اطلاعات ۳۰ تا ۵۰ سال دارد که در آینده قابل ارتقا است.

البته هنوز مکان دقیق استقرار این سازه به دلیل ملاحظاتی از جمله «ثبات ژئوپلیتیکی و زمین‌شناسی» انتخاب نشده و بخشی از جزئیات این پروژه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی آغاز ساخت و استقرار آن از سال آینده میلادی قطعی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
در مورد اتفاقات تخریب زیست محیطی مربوط به ایران جعبه سیاه هنگ کرده و آیندگان هم گیج و مبهوت خواهند شد!
مسئولین ما هم در ایران ساز و کاری طراحی کردند که بهمند چرا مرغ و تخم مرغ در بازار کم شده !!! البته هنوز به حد اعلای این پروژه نرسیدند که بفهمند چه کسی و چه زمانی در بازار گران کرده!! و همچنان دنبال مقصر اصلی هستند!!
بياريد ميدون شوش مستقرش كنيد تا كارتن خوابها يك شبه غيبش كنن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس