بازدید 8860
۳
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

افزایش قیمت خودرو‌ها در کانون توجه کاربران اینترنتی/ نگرانی علاقه مندان به فوتبال به خاطر مصدومیت سردار آزمون/ روز پرستار؛ بحث داغ کنونی فضای مجازی/ جست و جو در گوگل برای اطلاع از وضعیت پیست آبعلی

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون  «روز جهانی حقوق بشر»، «سردار آزمون»، «پیست آبعلی برف دارد؟»، «مذاکرات وین»، «روز پرستار»، «افزایش قیمت خودرو» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 10 December 2021

ورود فیلم قهرمان به اسکار ۲۰۲۲ هم رسمی شد، هم ترند/ اولین بازی بردیا سعادت در ایتالیا در کانون توجه کاربران/ واژه اپیدمی، بخاطر یک سریال داغ شد/ سامان احتشامی کیست و چرا نامش ترند شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «روز جهانی حقوق بشر»، «سردار آزمون»، «پیست آبعلی برف دارد؟»، «مذاکرات وین»، «روز پرستار»، «افزایش قیمت خودرو» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

روز جهانی حقوق بشر

همه ساله دهم سپتامبر روز جهانی حقوق بشر است و در این تاریخ، حقوق بشر گرامی داشته می شود. همین موضوع حالا که در روز دهم سپتامبر قرار داریم به ترند شدن عبارت روز جهانی حقوق بشر منجر شده است.

افزایش قیمت خودروها در کانون توجه کاربران اینترنتی/ نگرانی علاقمندان به فوتبال بخاطر مصدومیت سردار آزمون/ روز پرستار؛ بحث داغ حال حاضر فضای مجازی/ جست و جو در گوگل برای اطلاع از وضعیت پیست آبعلی

در واقع روز جهانی حقوق بشر، رویدادی سالانه است که در ۱۰ دسامبر، برگزار می‌شود و این روز از سوی یونسکو نامگذاری شده‌است.

توضیح بیشتر اینکه بر اساس اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر یک پیمان بین‌المللی است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ در پاریس به تصویب رسیده‌ است.

این اعلامیه نتیجهٔ مستقیم جنگ جهانی دوم بوده و برای اولین بار حقوقی را که تمام انسان‌ها مستحق آن هستند، به صورت جهانی بیان می‌دارد.

 اعلامیهٔ مذکور شامل سی ماده است که به تشریح دیدگاه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر می‌پردازد. مفاد این اعلامیه حقوق بنیادی مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی‌ای را که تمامی ابنای بشر در هر کشوری باید از آن برخوردار باشند، مشخص کرده‌ است.

سردار آزمون

سردار آزمون بازیکن ملی پوش ایرانی و محبوب تیم فوتبال زنیت روسیه است که دو شب پیش و در چارچوب دور پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی گل دوم زنیت را زد، اما در انتهای بازی با عصا از رختکن به سمت ماشین رفت.

در مورد سردار آزمون در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

سردار آزمون در دقیقه ۴۱ این بازی دروازه چلسی را باز کرد و دقیقه ۷۹ به دلیل آسیب‌دیدگی، جای خود را به آرتم جیوبا داد. شدت این آسیب به اندازه‌ای بود که آزمون با کمک عصا پس از پایان بازی از رختکن تا ماشین رفت. دیدار تیم‌های زنیت و چلسی با نتیجه ۳ - ۳ به پایان رسید.

زنیت با با قرار گرفتن در رده سوم جدول گروه H لیگ قهرمانان اروپا به دیدار‌های لیگ اروپا راه یافت. تیم‌های یوونتوس و چلسی نیز از این گروه به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

سرگئی سماک سرمربی زنیت درباره وضعیت سردار آزمون گفت: باید ببینیم آسیب‌دیدگی او چقدر جدی است و آیا می‌تواند در بازی یکشنبه آینده برابر دینامو مسکو بازی کند یا خیر؛ در دو روز آینده این موضوع روشن می‌شود.

همانطور که اشاره شد آسیب دیدگی سردار در بازی با چلسی به حدی بود که او از ادامه بازی تا پایان محروم شد و همین، زمینه نگرانی بسیاری برای وضعیت سلامتی او ایجاد کرده و در واقع به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل شده است.

 

بیشتر بخوانید

پیست آبعلی برف دارد؟

در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان، بسیاری از شهروندان تهرانی علاقه مند هستند با حضور در پیست هایی چون پیست آبعلی به ورزش های زمستانی بپردازند.

تفریح در ارتفاعات پیست اسکی آبعلی تهران - تابناک | TABNAK

بنابراین، یکی از سوال هایی که در گوگل ترند شده است، این است که آیا پیست آبعلی برف دارد؟

واقعیت این است که هنوز گزارش و خبری رسمی مبنی بر بازگشایی پیست آبعلی از سوی مسئولان ذیربط منتشر نشده است و قاعدتاً اکنون برف مطلوب و استانداردی در این پیست وجود ندارد.

توضیح بیشتر اینکه پیست اسکی آبعلی، یکی از بهترین تفریحگاه های اطراف تهران است که در دوران پیش از کرونا، از شلوغ ترین مناطق دیدنی در اطراف تهران به شمار می رفت؛ اما امروزه، پیست اسکی آبعلی هم قربانی کرونا شده و مدتی هم تعطیل شده بود.

بیشتر بخوانید

مذاکرات وین

وین پایتخت اتریش در طول سال و دهه‌های گذشته همواره یکی از شهر‌های مهم برای میزبانی مذاکرات و ایران و ۱+۵ بوده است. به طور مثال و پس از بیست‌ودو ماه مذاکره محمدجواد ظریف به همراه تیم مذاکره‌کننده ایرانی پس از ۱۷ روز مذاکره فشرده، سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) در وین پایتخت اتریش موفق به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵، بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران شدند.

در مورد مذاکرات وین در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

با پایان یافتن دوران فعالیت دولت دوازدهم، مقرر شد که دور جدید مذاکرات از هشتم آذر ۱۴۰۰ این بار به سرپرستی علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دنبال شود.

این اتفاق افتاد و دور اول مذاکرات چند روز پیش به پایان رسید و پس از یک استراحت کوتاه، دوباره از دیروز دور دوم مذاکرات جدید به جریان افتاد که سایت تابناک به صورت ویژه و لحظه‌ای اخبار این مذاکرات را پوشش می‌دهد. همین موضوع سبب شده است تا عبارت مذاکرات وین به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل شود.

 

بیشتر بخوانید

روز پرستار

هر ساله پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به عنوان روز پرستار گرامی داشته و از مقام پرستاران قدردانی می شود.

                                                   انتظارات جامعه پرستاری پس از دو سال جانفشانی

 علت نام گذاری این روز به «روز پرستار» این است که حضرت زینب (س) پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را بر عهده داشت؛. ضمن این که ایشان رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد.

با فرارسیدن روز پرستار دوباره این عنوان به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

گفتنی است، جانفشانی های پرستاران در ایام کرونا و شهدایی که این صنف تقدیم سلامت کشور کردند در خاطر ملت ایران مانده و این موضوع جایگاه پرستاران را در اذهان ایرانیان بیش از پیش ارتقا داده است.

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو همواره یکی از جنجالی ترین موضوعات مطرح در سطح یک مباحث اقتصادی جامعه ایرانی قرار داشته است.

در دولت جدید و پس از اینکه در یک مقطع به دنبال دستور ریاست جمهوری، مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی باطل شد و قیمت ها به قیمت های قبل بازگشت، دوباره خبر رسید که افزایش قیمت خودروها رسمی شده است.

                                                   آزادسازی قیمت خودرو؛ لغو تیر خلاص!

در واقع یک ماه پس از توقف دستوری طرح افزایش قیمت خودرو در ایران توسط ابراهیم رئیسی، دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا، نرخ جدید محصولات خود ار اعلام کرده‌اند که در این فهرست قیمت‌ها افزایش یافت و همین به ترند شدن عبارت افزایش قیمت خودرو منجر شد.

گفتنی است، این دو خودروساز قیمت‌های جدید را بر اساس "تورم بخشی ۱۸ درصد" اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
خودروسازان عملا ثابت کردند رای دادن در انتخابات با رای ندادن هیچ فرقی نداره.


البته
اونایی که مثل من رای ندادند برنده واقعی انتخابات هستند
پس می گفتند قانون عطف به ماسبق نمی شود پس چرا شش ماه پیش طرف پول واریز کرده و از پولش استفاده کرده اند و الان هم افزایش می دهند آن روز قیمت خودرو مشخص بود و ملت برای آن روز ثبت نام کرده و در مو قع تحویل هرچه دلشان بخواهد بگیرند در کجای این دنیا چنین چیزی هست یعنی اسمش را حتی کلاهبرداری هم نمی توان گفت چون بدتر است
غیر قانونی است ورنج برای مردم افزایش شدید بدنبال دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل