بازدید 76794
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روز رسانی

توییت مهم علی باقری درباره مذاکرات وین/چرا مذاکرات وین می تواند از یک فاجعه جلوگیری کند؟/آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین بعد از وقفه چند روزه

پس از وقفه چند روزه قرار است امروز پنج‌شنبه ۱۸ آذر مذاکرات هسته‌ای برای احیای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در وین از سر گرفته شود. این مذاکرات پس از یک وقفه شش روزه در حالی از سر گرفته می‌شود که کشورهای غربی از پیشنهادهای تهران در هفته گذشته، ابراز سرخوردگی و شگفتی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 09 December 2021

آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین بعد از وقفه چند روزه

بین الملل تابناک: پس از وقفه چند روزه قرار است امروز پنج‌شنبه ۱۸ آذر مذاکرات هسته‌ای برای احیای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در وین از سر گرفته شود. این مذاکرات پس از یک وقفه شش روزه در حالی از سر گرفته می‌شود که کشورهای غربی از پیشنهادهای تهران در هفته گذشته، ابراز سرخوردگی و شگفتی کرده‌اند.

درخواست ایران برای رفع یکجای تحریم ها
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۸:۲۰

یک مقام ارشد ایرانی در وین به خبرگزاری رویترز گفت که ایران قاطعانه بر روی خواسته‌های خود خواهد ایستاد و تمامی تحریم‌ها باید یکجا و در یک فرایند قابل راستی‌آزمایی رفع شود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که یک مقام ارشد ایرانی نزدیک به مذاکرات گفته است: «ایران قاطعانه بر روی خواسته‌های خود ایستادگی خواهد کرد».

این مقام ایرانی آن طور که رویترز گزارش کرده، با تأکید بر این مطلب که حصول توافق به تصمیم سیاسی ایالات متحده بستگی دارد، گفت: «تمامی تحریم‌ها باید به صورت یکجا و در یک فرایند قابل راستی‌آزمایی رفع شود».

توییت مهم علی باقری درباره مذاکرات وین
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۵:۵۷

علی باقری، وزیر امور خارجه ایران در توئیت جدید خود نوشت: به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوب هستیم.

چرا مذاکرات وین می تواند از یک فاجعه جلوگیری کند؟/آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین بعد از وقفه چند روزه/نشست باقری با روسای هیأت‌های چین و روسیه در وین

چرا مذاکرات وین می تواند از یک فاجعه جلوگیری کند؟
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۴:۴۳

ولی نصر، مشاور سابق اوباما با اشاره به اینکه در مذاکرات وین، ایران خواستار تضمینی برای بازنگشتن تحریم ها در دوره های بعدی است، می گوید پاسخ آمریکا این است که هیچ رییس جمهوری در آمریکا نمی تواند چنین تضمینی بدهد.

او می گوید همه طرف ها خواستار ادامه مذاکرات هستند و هیچ طرفی خواستار شکست مذاکرات نیست. 

به گفته او، ایران به رفع تحریم ها نیاز دارد اما معتقد است آمریکا دیگر نمی تواند فشار بیشتری به تهران وارد کند. در نتیجه با پیشروی در صنعت هسته ای، این ایران است که به دولت بایدن فشار حداکثری وارد می کند. البته ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و صرفا می خواهد دولت بایدن را تحت فشار بگذارد تا تحریم ها برداشته شود.

نصر می گوید: اگر مذاکرات شکست بخورد بین ایران و آمریکا و همسایگان عرب آن درگیری رخ خواهد داد و همین ثبات حداقلی خاورمیانه هم سقوط خواهد کرد. پس اگر آمریکا به دنبال خلاص شدن از خاورمیانه و درگیر نشدن در یک درگیری بزرگتر است باید با ایران توافق کند.

او با اشاره به اشتباه ترامپ، اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در خروج از برجام، می گوید آنچه در وین در جریان است، آخرین شانس برای جلوگیری از بروز یک فاجعه است. 

نشست باقری با روسای هیأت‌های چین و روسیه در وین
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۳:۲۰

نشست سه‌جانبه علی باقری معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین در وین در حال برگزاری است.

این رایزنی‌ها در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران (۱۲ به وقت وین) برگزار شود، صورت گرفته است.  

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و جوزف بورل
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۱:۳۶

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، با ارائه توضیحاتی در خصوص روند مذاکرات ، ضمن ابراز خرسندی نسبت به ادامه مذاکرات وین، ارزیابی خود را از دیدگاههای طرفهای مذاکره کننده ارائه داد.

بورل همچنین با بیان چالش هایی که ممکن است به مذاکرات لطمه بزند، ابراز امیدواری کرد با تلاش و تعامل همه طرف ها، مذاکرات وین به سمت دستیابی به یک توافق پیش برود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که به آمریکا و سه کشور اروپایی نیز یادآور شده است که مذاکرات باید واقع بینانه باشد و طرفین در آن احساس پیشرفت کنند.

وی همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مهم خواند و از تماس های موجود و تداوم گفتگو و همکاری های فنی ابراز خرسندی کرد. 

بورل در خصوص برنامه کنونی هسته ای ایران خواستار رفع برخی نگرانی ها شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این‌گفتگوی تلفنی با مفید خواندن تعاملات صورت گرفته بین مذاکره کنندگان در وین، بار دیگر بر حسن نیت و جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: ما همواره با آژانس همکاری نزدیک داریم و در همین راستا یک هیات از سازمان انرژی اتمی ایران برای دیدار و گفتگو با مقام های آژانس بین المللی انرژی اتمی راهی وین است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از مواضع و بیانیه سه کشور اروپایی و رفتار آنها از طریق موضع گیری منفی سیاسی و رسانه ای انتقاد کرد و با غیر سازنده خواندن این چنین کارزارهای رسانه ای، آن را عاملی در پیچیده تر کردن اوضاع و کند کننده روند توافق توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی های موجود، مواضع و نظرات روسیه و چین را واقع بینانه و سازنده خواند. 

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اگر همکاران اروپایی ، بدون پیش فرض های اشتباه و با دقت متون پیشنهادی ایران را مطالعه کنند، متوجه خواهند شد که پیشنهادها در چارچوب برجام و متمرکز بر مباحث ناتمام در گفتگوهای ژوئن ۲۰۲۱ است. البته بدیهی است که نقطه نظرات ایران در ابعادی با نگاه و رویکرد طرف غربی تفاوت داشته باشد. 

امیرعبداللهیان افزود: ما همه در وین هستیم که مذاکره کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.

وزیر امور خارجه با انتقاد از تداوم بی عملی غرب حتی در میز مذاکرات وین افزود: تاکنون ما هیچ پیشنهاد سازنده و روبه جلویی را از طرف مقابل دریافت نکرده ایم و این در تعارض با اعلام حضور جدی آنان در مذاکرات است. 

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده شده و وعده بی عمل داده اند، اما امروز وقت عمل است و ما برای رسیدن به توافقی جدی و خوب تلاش می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است اما رفع نگرانی هسته ای با رفع کامل تحریمهای برجامی ارتباط مستقیم دارد. 

امیرعبداللهیان گفت: تردید داریم که آیا طرف غربی اصولا آماده رفع تحریمها است یا اینکه صرفا به دنبال رفع یکطرفه نگرانی های خود است.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که طرف غربی مذاکرات با حسن نیت، ابتکار عمل و ایده های سازنده در ادامه مذاکرات حضور یابد تا شاهد پیشرفت سریع مذاکرات باشیم. 

امیرعبداللهیان همچنین نقش جوزپ بورل به عنوان مسئول هماهنگ کننده مذاکرات و انریکه مورا معاون وی را سازنده ارزیابی کرد و از تلاش های آنها قدردانی و اضافه کرد که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و تیم همراه وی برای رسیدن به توافق و رایزنی با ١+٤ تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهند ماند.

مالی: به همکاری با چین و روسیه برای بازگشت متقابل به برجام ادامه می‌دهیم
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۱:۲۹

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در توئیتر نوشت که با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و ما ژائوسو قائم مقام وزارت امور خارجه چین گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه رایزنی های خوبی با این دو مقام روس و چینی داشته است، تصریح کرد: همانطور که پیش از دور هفتم مذاکرات (وین) توافق کردیم به هماهنگی نزدیک سه جانبه مان برای دستیابی به هدف مشترک خود مبنی بر پایبندی کامل متقابل به برجام بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده در شش دور اول ادامه خواهیم داد.

مالی در پیامی دیگر نیز نوشت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با شرکای خود در شورای همکاری خلیج (فارس) داشتم. ما همچنان به درخواست خود برای بازگشت متقابل و سریع به پایبندی به برجام متعهد هستیم. این بهترین راه برای تقویت روابط اقتصادی منطقه‌ای و جلوگیری از بحران هسته‌ای است. ما کماکان به رایزنی‌های نزدیک ادامه می‌دهیم.

همکاری حرفه‌ای در مذاکرات وین شکل گرفته است
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۱:۲۷

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد پنجشنبه از همکاری حرفه بین طرف‌های مذاکرات وین خبر داد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خودبا اشاره به توئیت «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، نوشت: «همانطور که از این توئیت می‌بینید، ما موفق به ایجاد همکاری حرفه‌ای با سایر همتایان خود در مذاکرات وین درباره برجام، از جمله ایالات متحده شده‌ایم».

وی همچنین توضیح داد: «این خیلی خوب است. البته هنوز اختلاف نظرهای زیادی باقی مانده است. اما بدیهی است که همه ما با وحدت هدف پیش می‌رویم».

این دیپلمات روس در توئیتی پیش از این نیز گفته بود که با «رافائل گروسی»‌ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره ایران دیدار کرده است.

اولیانوف در این‌باره نوشت:‌ «به او درباره وضعیت مذاکرات وین، گزارش کوتاهی دادم. انتظار می‌رود آژانس اتمی نقش مهمی در اجرای توافق آینده برای احای برجام ایفا کند. همچنین درباره فعالیت‌های آژانس اتمی در ایران صحبت کردیم».

علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران دقایقی پیش در راس هیاتی برای ادامه مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه وارد پایتخت اتریش شد.

باقری قرار است ساعاتی دیگر برای رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام راهی هتل کوبورگ شود. طبق برنامه اعلام شده وی با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای هیات‌های چین و روسیه دیدار خواهد کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران طی دو روز گذشته با مقام‌های ارشد روسیه و چین در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین و متون پیشنهادی ایران پیرامون لغو تحریم های ظالمانه و مسائل هسته‌ای مذاکرات فشرده ای را داشته است. وی امروز هم با اراده جدی برای شنیدن پاسخ‌های مستند و مستدل طرف‌های مقابل و با هدف دستیابی به توافق در مذاکرات شرکت خواهد کرد.

هفتمین دور از مذاکرات وین روز جمعه (۱۲ آذر) در حالی با بررسی دو متن پیشنهادی ایران به پایان رسید که دیپلمات‌های اروپایی این دو سند را «غیرقابل قبول و حداکثری» توصیف کردند و برخی دیپلمات‌ها نیز از بن‌بست در مذاکرات سخن گفتند.

دیپلمات‌های سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان اعلام کردند تهران در حال برگشت به عقب و بازگرداندن تقریبا تمام توافقاتی است که با دشواری طی ماه‌ها کار سخت به دست آمده بود.

به گفته این دیپلمات‌ها، ایران اکنون خواهان تغییرات عمده‌ در متن توافق‌های قبلی با تیم دولت حسن روحانی است.

برخی دیپلمات‌های غربی نیز گفتند پیش‌نویس‌های ایران با برجام سازگار نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷۷
این رفتن ها و نشستن ها و وقت تلف کردنها منرا یاد جلیلی میندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
فکر کنم به دستور جلیلی دارن دعوتشون می کنن به اسلام
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آیا جلیلی توافق ناقصی با غربی ها کرد ... که خودش هم
نداند چه کرده ؟ و بعدها بفهمد در فلان جای ضمائم فلان واژه آمده ؟مثل همان خبطی که ظریف کرد ؟؟
حزب الله پیروز است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
بخاطر اینکه تو منافقی و ترسو
ناشناس
| Austria |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
وزارت دادگستری ایالات متحده در گزارشی از مصادره میلیون ها بشکه نفت ایران و ضبط دو محموله موشک ایران بر روی دریا خبر داد.
ناشناس
| Austria |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
انگلیسی باقری در مقایسه با طریف فاجعه است!
ما در نخبه کشی استعداد داریم.
زود میشه که دوباره التماس بکنید به ظریف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
مرگ بر روسیه و پوتین جنایت کار
مرگ بر چین کثیف مسلمان کش
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
ناشناس 14:22
یه تصویر از 2 سال پیش رو کردن که نفت اون کشوری رو که از ما خرید کرده بود و پولشو داده بود رو گرفتن تو هم باورت شد هه هه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
تعریفت از وقت تلف کردن چیه ؟ اینکه بری و هر چی گذاشتن جلوت نخونده امضا کنی می شه استفاده بهینه از وقت ؟ سر همین اهمال در دوره آقای ظریف که شما بهش می گی استفاده بهینه از وقت داستانای الان پیش اومده و برجام قبلی توسط ترامپ به صورت ویدیویی برای تحقیر بیشتر ما پاره شد تا بگن این کاغذ پاره ای بیش نبوده و ما امتیازامونو ازتون گرفتیم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
سیاست خوردن نوشیدنی های کریسمسی در وین است برای لشگر ایرانی.
کاملا درست گفتید و با برهم خوردن مذاکرات، پرونده ایران به شورای حکام ارسال و ایران هم بسوی کره شمالی شدن و مرگ تدریجی مردم پیش میرود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
علی باقری وزیر خارجه ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
پاسخ به ع ع
واقعا اینقدرنادانی که نمیدانی مذاکرات جلیلی چه برسرایران اورد؟ برای اگاهی شما کج فهمان وساندیسخوران تاریخ مصرف گذشته اقای جلیلی درمذاکرات سه بارایران را دراستانه جنگ قرارداد مذاکرات جلیلی 8بار پرونده ایران به شورای حکام وشورای امنیت رفت مذاکرات جلیلی تحریم با شدت بیشتر برعلیه ایران وضع شد مذاکرات جلیلی موجب شد اموال ایران درامریکا وکشورهای امریکایی واروپایی مصادره شود مذاکرات جلیلی موجب شد تورم مسکن ومواد غذایی وافزایش نرخ ارز وسکه وطلا وکالاهای اساسی را درپی داشت وووووووو ایا اینها برای شماها قانع کننده نیست؟
ناشناس
| Luxembourg |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
در ابتدا باید تحریم های داخلی برداشته شود. یعنی تحریم علیه ملت ایران...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
تحریم ها به سود کارخانه دارها و سرمایه دارها و به ضرر مردم عادی است .
بانکها و کارخانه ها داشتن ورشکسته می شدند که با اومدن تحریم ها جون گرفتنند.
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
ع-ع !!!!آیا جلیلی و دارو دسته ی همفکرانش یک برگ از مذاکرات 6 ساله اش را مانند ظریف حتی به مجلس هم نداد تا ببینیم دانشمند همفکرتون چه دست گل هایی به آب داده فقط با پول بیت الحال میرفت بجای مذاکره موعضه و برمیگشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
لازم است در ایران یک همه پرسی برگزار شود.
و مشکل پیش امده با رای مردم حل شود.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
درود خدا بر آقای باقری متیم شجاعش خداوند کمک کنه همه دولتیها شجاع در مقابل آمریکا وغرب اروپا آزاد مرد باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
اولا باقری فکر کرد که با دادن دو نامه تهدید آمیز

یک توافقنامه عالی میکند و توی دهن ظریف و عراقچی

خواهند زد !!!؟

ولی اگر خیلی خیلی خیل زرنگ باشند ، شاید بتوانند

همان توافقنامه عالی ظریف را زنده و عملیاتی کند !!؟

چون روسیه و چین نخواهند گذاشت تا تنش بین ما و

امریکا مرتفع گردد

چون امریکا حتما یقه روسیه را در کریمه و اوکراین
و یقه چین را در دریای جنوب چین و سین کیانگ خواهد گرفت
روسیه امکان نداره بزاره ایران و آمریکا روی خوش بهم نشون بدن...
پاسخ ها
بابک
| Italy |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
امان از شست و شوی مغزی که بشوم و آدرس غلط بدهند و من هم بدون تفکر یک چیزی بگویم
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دیدید کا اروپا و امریکا با تهدید سلاح تحریم چگونه شاخ پوتین را شکستند. حالا پوتین در مورد اکراین گفته با کسی دعوا نداریم.! ولی اگر می دانست که امریکا و اروپا شلند الان نیروهای روس در کیف رژه می رفتند
آغاز دور جدید سرکار گذاشتن مردم و استارت گرانتر شدن دلار به کام آقازاده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
انگل زاده ها
کسی دل خوش نباشه . هیچ توافقی در کار نیست . فقط وقت تلف کردن است . چون هر دو طرف به هیچ وجه به یک دیگر امتیازی نخواهند داد . البته صمیمانه دلم می خواهد مشکل حل شود و گره از مشکلات مردم باز گردد ولی امریکا و غرب به هیچ وجه نمی گذارد که تحریمها لغو شود . چون اون وقت دیگه به هیچ وجه نمی توانند ایران را مهار کنند . تحریمها بهانه برای محدود کردن ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
من معطوف به تجربه ام قدری( فقط قدری) دلم خوشه. چون بایدن ( اکه سکته نکنه) چند ماموریت دمکراتی داره که یکیش ( نه البته در راس) مسامحه با ایرانه. همنطور که سلفش اوباما انجام داد. تنها مانع برنامه اش ٬ لابیگری های اسرائیل و مقاومت سنا است. . البته اگر انتخابات میاندوره ای کنگره به نفع جمهوری خواهان بشه این دلخوشی "قدری تر" هم میشه
بدانید هر وقت اسرائیل به تک و تا میفته و عربستان نرم میشه زمانه آبستن یه دلخوشی هایی هست و بالعکس
بجایی نمی رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
به شورای امنیت و حمله نظامی به تاسیسات اتمی خواهد رسید بعد می گویند انفجار کپسول گاز بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
حالا کی جرات حمله دارد؟
یکبار حمله کنید به خاک ایران تا ببینید چه اتفاقی می افتد
هیچ کشوری با یک تکه کاغذ به بهشت نرفت شما هم نخواهید رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
ولی یک کشور با یک احمق به فنا میره مثل عراق
احسانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
با دانش و بمب هسته ای چی؟با لجبازی با دنیا چی؟
با اعجوبه هایی که ایران دارد 20 سال که هیچ 20 سال دیگر هم طرف مقابل بازیشان می دهد
مذاکرات را تعطیل کنید و ملاک فقط قانون آژانس باشد و نه بیشتر و نه با چند کشور نشستن و اگر باز دنبال بهانه بودن خروج از آژانس به عنوان آخرین راهکار باید عملیاتی شود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
فقط تو
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دارند همین کار رو می کنند ولی خب مجبورا مذاکره کنند که فردا در شورای امنیت ریششون دستشون نباشه
اعتماد به غرب سرابی پیش نیست
آنها هرگز حاضر نیستند امتیازی بدهند .
رفتار پژو و رنو با ایران را فراموش کردید؟!
شیشماه قبل از اجرای تحریم های ترامپ ایران را ول کردند و رفتند. دست ما را در گل گذاشتند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
ما خودمونم دیگه جرات سرمایه‌گزاری تو کشور خودمونا نداریم چه برسه به خارجیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
اعتماد به چین و روسیه چطوره؟
گزینه های آمریک و اسراییل:
1- حمله به مراکز هسته ای: این کار برای آمریکا و اسراییل بسیار پرریسکه. ایران میتونه در عوض به اسراییل و پایگاههای آمریکا و کشتیهای آمریکا حمله کنه. در ضمن ایران میتونه از ان پی تی خارج بشه. و بعد از چند سال به بمب برسه. تازه در شرایط رقابت شدید چین و آمریکا، درگیر شدن بیشتر آمریکا در خاورمیانه، میتونه باعث کمک به چین برای جلو زدن از آمریکا بشه.
2- خرابکاری: ایران میتونه غنی سازی با سطح بالاتر مثلا 90 درصد رو شروع کنه یا بازرسیهای آژانس رو کم کنه.
3- قطعنامه شورای امنیت علیه ایران: ایران میتونه از ان پی تی خارج بشه. اینجوری راحتتر میتونه به بمب برسه بدون نظارت آژانس. در ضمن اگر برجام به هم بخوره و بعدش قرار باشه یک توافق جدید شکل بگیره، ایران به احتمال زیاد، امتیازات کمتری در زمینه هسته ای میده.
4- تحریم: ایران میتونه برنامه هسته ایش رو سریعتر پیش ببره و اگر تحریمها خیلی شدید باشه از ان پی تی خارج بشه.
5- ادامه وضع موجود: فاصله ایران با بمب اتمی روزبروز کمتر میشه.

واضحه که همه گزینه های بالا برای آمریکا «بد» هستند. آمریکا باید بین و بد و بدتر انتخاب کنه. که به نظر همون گزینه های 4 و 5 میاد. هرچند در دنیای واقعی باید مواظب بود که ممکنه موردی باشه که به حساب نیاورده باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
مسئله زندگی مردم و مملکت در کاره. تا کی میخواهید شما ارتیست بازی در بیارید؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
معلومه که تو دنیای واقعی نیستی، چون احتمالات رو گفتی ولی به ذهنت هم نرسید که در صورت خروج از آن پی تی و آژانس و غنی سازی 90 درصد و رفتن سراغ بمب آمریکا تنها نیست، همین برادران شرقی چین و روسیه هم میرن اردوگاه آمریکا و انگلیس و فرانسه رو تو شورای امنیت تقویت میکنن.،قبل از برجام رو یادت نیست چین و روسیه هم به تحریم و فصل 7ی شدن ایران رای دادن؟ در ثانی اصلا فردا بمب اتم رو آزمایش کنید چی به مردم می ماسه؟ چند سال بعد از بمب اتم، ساختن میشیم کره شمالی
Javad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
در عرض یک ماه میتونیم بمب اتم بسازیم چند سال چیه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
مثل اینکه شما زیاد تحتدتاثیر فیلم های,اکشن فرار گرفته آید.کمی.منطقی باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
ابله گیرم ایران به بمب اتمی رسید و اسرائیل را هم بمباران اتمی کرد گیر ملت ایران چی میاد اینها مردم مردم آب و نان میشه یا رفاه ....
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دیگه تحریمی باقی نمونده که نکرده باشن. مشکل فشار "حداکثری" همینه که بالاتر از حداکثر نداریم.
فاصلمون هم که با بمب اتمی 3 یا 4 هفته شده.
زور نظامیشون هم که بهمون نمیرسه.

فعلا ترامپ آمریکا رو تو یه باتلاق انداخته که هیچکس نمیتونه ازش دربیاد.
ناشناس
| Romania |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آخه آی کیوی کی بودی تو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
یعنی هنوز فکر می کنید مسئله اینا بمب اتمی بوده؟۱
خیلی خام نیستید؟
واقعا فکر می کنید ایران به صرف دستیابی به بمب اتمی امنیتش بیشتر از الان می شه
خجسته اید بدجور
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
همه موارد فوق بنفع غربیهاست. به بهانه ایران سرکش هزاران میلیارد دلار فروش اسلحه به عربها در جیب آمریکا و فلاکت ایرانیها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
اگر اومدن تاسیسات اصلی ایران را زدن چه کار می کنید ؟؟؟
افغانستان چیزی نداردولی ایران پر از منابع
زیر بنایی است.
داود
| Turkey |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
خروج از ان پی تی ورفتن به سوی ساخت بمب اتمی چه فایده ای برای مردم ایران دارد، ، کره شمالی در حال حاضر بیش از ۱۰ بمب اتمی دارد، ایا دنیا دربهایش را به رویش باز کرده و مردمش در اسایش زندگی میکنند و ایا چشم اندازی برای پیشرفت اقتصادی، رفاهی دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
فرض کنیم تمام توهمات شما درست باشه. ملت نظر دیگری داد، میفهمی ملت طرز فکرشون این نیست
ناشناس
| Japan |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
خارج شدن ازان پی تی ودرست کردن یک عددبمب درِپی تی !!
نگرانی من اینه که 8 سال آقای روحانی تکرار بشه. اینکه برگردیم به برجام و به برنامه هسته ایمون ضربه بزنیم و بعد از یک مدت آمریکا دوباره از برجام خارج بشه و به اقتصاد ما هم دوباره یک ضربه شدید بزنه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
فقط نگران همینی نگران بدبختی مردم که امثال تو برای ملت درست کردن نیستی
این کشور راست میگه صنعت نفت و گازشا تقویت کنه
بخدا از صنعت پیچشم تو ایران وارداتیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
حالا برنامه هسته ایتون چیه که نمیخواین بهش ضربه بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
مگر اقتصادی هم مانده که نگران اقتصاد باشی کشور از هم پاشیده تو هنوز نگران تبعات برجام هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
نگرانیت را بگذار در کوزه آبش را بخور زیرا از همین حالا مملکت ورشکسته است.
irani
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
عجب شباهتی! چون نگرانی اسرائیل هم اینه که توافق حاصل بشه
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
اشتباه نکن روحانی درست داشت عمل می کرد اگر برادران عزیز موشک نمی انداختند
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
و ۱۶ سال قبل ترش. کلا سر کاریم
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
همه میدونیم که برنامه هسته ای پوششی برای خیلی چیزها بود و هست. به نظرم برنامه موفقی هم بوده. از اینکه آمریکا حکومت ایران رو به رسمیت نمی شناخت رسیده به اینکه بشینن توافق کنند. . تبریک به مسئولین ایران د.
روز شنبه شما رو میبینپ دلار ۳۵ با این مذاکرات استخوان لای زخم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
اولا خبرهای سیاسی و مذاکرات مقطعی روی دلار اثر می گذارد و آخر سر برمی گردد روی عدد واقعی قبلی یعنی این را گفته که دلت به این چیزها خوش نکنی
دوم هم وقتی تورم دو رقمی در ایران وجود دارد هر سال باید افزایش قیمت داد تا اقتصاد نابود نشود چند سال بعد
مذاکره با اروپا وقت تلف کردن است ...برگردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
نیست که چقدر کار مفید داریم انجام میدیم
مذاکره ای در کار نیست. سرکاریه. ملت بیش از ۲۰ سال با هسته ای سر کارن. نه وضعشون خوب میشه نه همینی هم که هست میمونه . بد اندر بدتر
یکبار برای همیشه مستقیم با خود آمریکا صحبت کنید و این خیلی بیشتر اثر دارد تااینکه نظرهای شما از طریق واسطه های مثل جین و روسیه که خود از کاسبان تحریم بع نفع کشور های خود هستند انجام شود و بیشتر نظرات خود را منتقل کند . مگر مذاکره مستقیم خجالت دارد که با واسطه باید مذاکره شود. مطمن باشید که مذاکره مسقیم خیلی بیشتر به نفع کشور ما هست تا غیر مستقیم. اگر واقعا فکر کشور و منافع ملی هستید باید این کار را انجام و یک بار برای همیشه این وًعین تمام شود.و کشور و مردم به آرامش برسند.
پاسخ ها
sa
| United Arab Emirates |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
مگر در دولت روحانی و شخض اقی دکتر ظریف مستقیم با آمریکا مذاکره نشد؟ توافق برجام هم‌شد، ایران هم پایبند بود ، ولی چهرا امریکا و غرب خرج شدند؟ اونها نه مذاکره رو قبول دارن نه توافق، فقط زبان زور بلدند، یه عده هم از داخل باهاشون هستن متاسفانه، نیاز ایران قوی بودن بی چون و چرا میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
صبح بخیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
شما ظاهرا این هفت هشت سالو تو کما تشریف داشتید
لوس بازی کافیه. برگردین ایران خرج رو دست بیت المال نگذارین.
از شاهکارهای آقای ظریف اینه که در برجام به جای اینکه گفته بشه ایران نباید دنبال سلاح هسته ای باشه گفته شده برنامه ایران باید صلح آمیز و فقط تجاری باشه! یعنی مثلا پیشران هسته ای برای ناوهای نظامی نباید داشته باشیم!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
پیشران هسته‌ای برای ناو نظامی؟؟؟ کدوم ناو ما و با کدوم تکنولوژی میتونه پیشران هسته‌ای داشته باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
خودت خوندی برجام رو یا توی این هجو نامه های گروه های تندرو دیدی؟ یک موی گندیده ظریف می ارزه به ده هزار تا باقری و جلیلی!
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
میشه شاهکار جلیلی تو 6سال مذاکره اش برایمان بشماری؟؟؟؟
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
مردم آب ندارند شما دنبال بمب هسته ی می‌گردید خدایا یه عقلی به اینا بده یه پولی به ما
ط.ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
وقتی چیزی نمیدونی ، الکی حرف نزن. اگر ظریف صد بار توضیح بده باز هم شما حرف اولتون رو تکرار
میکنید.مگه قبل برجام تحریم شدید نبودیم ؟ مگه پولامو بلوکه نبود؟
مگر مذاکره بد نبود پس چرا مذاکره می کنید آنهم با گروه 40 نفری و فک وفامیل
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
از بس که امثال تو ناله میکنید که گرسنه اید و اینا مجبورن مذاکره کنن بعد حالا میگید چرا مذاکره میکنن! اگه معاند نیستید پس چی هستید
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
خوب اینا هم دل دارن
میخوان اروپا رو ببین
فقط روحانی اینا ببینن؟؟؟؟!!! دههه
مذاکراتی که روسیه در آن باشه هیچ نتیجه ای نداره

بیخودی وقت مردم را نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
روسیه اگه خوب نبود غربی ها بدشو نمیگفتن
باقری‌ با روسیه و چین نشست کرده‌ که آنها به آمریکا بگویند که تحریم‌ ایران را برداره‌ که ایران‌ به مثلا اروپا‌ گاز بفروشه‌ ؟!!! که ایران نفت خودشو براحتی به کره و ... بفروشه‌ به قیمت‌ واقعی بازار‌ ؟؟!!! که ایران بتونه‌ براحتی‌ کالاهای موردنیاز خودشو‌ از غرب تهیه بکنه‌ ؟!!
اونوقت‌ اگر این اتفاق بیفتد‌ مردم‌ چین و روسیه‌ این نمایندگان‌ خودشو حلق اویز‌ نمی کنند‌ ؟!!
والله بالله‌ تمام مشکل ایران و غرب مخصوصا امریکا‌ زیر سر همین روسیه‌ است و تا حدودی هم چین‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
نه خودش گفته که!روز خوبش با دیدار با چینی ها و روس ها شروع می شه . امروز هم روز خوبی براش بوده مثل همه روزهای خوب قبلی چون صبح علی الطلوع رفقای چینی و روسی شو دیده!
مذاکره هیچ اثری ندارد
حتی یک امتیاز هم نباید به این اراذل و اوباش بین المللی داده بشه. من خودم جزو طبقه زیر زیر خط فقرم ولی به آدمای باج گیر نباید باج داد باید جلوشون وایستاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
بفرمایید ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
کدوم اوباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
منطور از اوباش روس و چینه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
شما برو جلوشون وایستا. فقط لطفا رو جوون های مردم حساب نکن.
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
باج ها سالهاست داره داده میشه. شما خون خودتو کثیف نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
عوضش می‌ری بهشت.
ناشناس
| Japan |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
شکمت سیره وگرنه ایستادگی توکارنبود!
کرمانشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
دوست عزیز شما با داشتن این روحیه و درک غیرتمندانه و
شجاعت ظلم ستیزانه ، بسیار ثروتمند هستید درود بر ایرانی باغیرت. بانطرتان موافقم به شغال نباید باج داد . اطاعت و بله قربان گویی کار غربگدایانی‌ست که مشکل مالی هم ندارند دغدغه ایران را هم ندارند ، با دشمنان ایران هم مشکلی ندارند ، به قول معروف هیچی ندارند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
چرا جلوی کسانی که فقیرت کردن وانمیستی؟ پهلوان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
همه پول ها و امتیازات رو بدیم به ارباب چین و بابا روس شما کمونیست ها . اونوقت راضی میشید .
زنده باد دولت رئیسی، مذاکره باید به همین صلابت پیش بره، باید اعتقاد داشت که این دولت ایران رو نجات میده، نه اینکه انشالله ماشالله کرد. اگه دلار گرون شده هنوز به سقف دوره قبل هم نرسیده، یه خونه رو میخوای نقاشی کنی ۵ ماه طول میکشه، بعضیا چرا دارن شلوغش میکنن. یک سال طول میکشه که رییسی دست خائنینو کوتاه کنه، باید صبر کرد و ایمان داشت، باید از پایین هرم تغییراتو اعمال کرد در سطح فرماندارا و...نه اینکه آدمهای انقلابی و .... گذاشت باید آدمهایی رو بکار گرفت که ایمان دارند به این دولت اگه انقلابی هم باشن چه بهتر.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آفرین نرمش فقط باید قهرمانانه باشه و همه چیز با همین صلااااااابت پیش بره مثل ارزش پول ملی که ظرف چهار ماه بیست درصد سقوط کرده.
مستانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
چهار سال دیگه نبینم بگی رییسی منحرف شد، متوهم شد، دستش رو بستن، خانه نشین شد و ... تا آخر 8 سالش باید همینطوری سفت و سخت پشتیبانش باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
برو کشکت را بساوون خیاری که میخواهد حربزه بشه از کمندش معلومه .هنوز 100 روز گذشه کشور را به گند کشاندن
ناشناس
| Italy |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
هفت هزار تومن بابت این کامنت، به شما عضو فعال ارتش سایبری تعلق میگیرد. صدآفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
صلابت وقتی است که مسئولین همانند مردم در فشار باشند و مقاومت کنند
نه اینکه در ناز و نعمت باشن و فرزندانشان در اروپا و آمریکا با پول مملکت برج سازی و کیف می کنند بعد اینها بر طبل مقاومت پوشالی می کوبند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
زیرکی جان شما حالت خوب نیست برو استراحت کن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
شما دلار رو چند می خری که هنوز به سقف دوره قبل هم نرسیده!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آره آدمهای انقلابیتونوتو مجلس،،،،ببخشیدتو ورزشگاه رئال و....دیدیدیم که الان دو ساله چه تاجی به سرمردم زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
تو اول معنی صلابت رو بفهم بعد افاضات کن.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
با کدوم صلابت پیش می ره؟ اول میرند پیش روسیه اجازه .
می گیرن بعد بقول مهران مدیری چیزی در وکنه . استخوانهای ملت دارن زیر تورم و گرانی خرد می شن اقایان ککشان نمی گزه
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
جناب زیرک ایشون بیش از ۳۰ ساله تو سیستمه. اگر قرار بود کاری کنه تو همین مدت میکرد
ناشناس
| France |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
خدا شفات بده و‌ قدرت تفکر !
موارد به این مهمی که سرنوشت تک تک افراد جامعه به اون بستگی داره رو دو نفر بالاترین مقام هر کشور رودر رو مذاکره میکنن و به یک توافق کلی میرسن و موارد فنی رو بعدا کارشناسها انجام میدن بعد ما ۴۰ نفر فرستادیم که اونم نه مستقیم بلکه غیر مستقیم مذاکره کنن اونم با افراد رده چندم
فکر می کنند آمریکا هم دیکتاتوری است که یک مقام بتواند تضمین بدهد. در آمریکا نه قدرت مطلقی وجود دارد نه قدرت مادام العمری فارغ التحصیلان دانشگاه خانوادگی امام صادق الفبای نظام حکومتی و دموکراسی آمریکا را نمی دانند و ادعاهای فضایی مطرح می کنند دقیقا مثل زمان جلیلی که هیچ فهم و زبان مشترکی با طرف مقابل نداشت این تیم هم همین طور است و نمی داند دموکراسی آمریکا و ساختار قدرت در آمریکا چیست اول باید یک کلاس برای این افراد می گذاشتید که فرق دموکراسی و دیکتاتوری را یاد بگیرند بعد پیشنهادهای کودکانه بدهند. حتی اگر این مذاکرات به توافقی منجر شود که بعید می دانم باز هم بایدن همانند اوباما فقط تا زمان باقیمانده ریاست جمهوری اش می تواند پشتیبان این توافق باشد و حتی کنگره فعلی آمریکا که اکثریت با دموکرات هاست موافق توافق نیست سال بعد هم در انتخابات میان دوراه ای کنگره آمریکا جمهوری خواهان به اکثریت خواهند رسید و پس از آن ترامپ دوباره بر می گردد پس گذشت زمان به نفع تیم دانشگاه خانوادگی امام صادق نیست و حتی قدرت درک این را ندارند.
این مذاکرات بر دو اصل استوار است یک تامین منافع آمریکا در منطقه دوم تضمین بقا برای دولت مردان ایران ...خلاصه اش منافع و بقا مابقی خیالات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دقیقا درود بر شما
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
دقیقا راز بقا در پنج شرط نهفته است
چون هر آدم عاقلی می‌دونه جمهوری اسلامی با اورانیوم ۹۰٪ یعنی فاجعه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
اونکه فاجعه است داشتن بمب اتمی توسط حکومت آپارتاید اسراییله
ناشناس
| Romania |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
آمریکا جون جنایت کار با 7000 هزار کلاهک هسته ای فاجعه نیست؟ مردم ژاپن نظر دیگه ای دارن زنان و کودکان و مردان سوخته در آتش بمب های هسته ای آمریکا نظر دیگه ای دارن
در مراسم تشیع شهید سلیمانی بنرهای متعددی در مسیر نصب شده بود با این متن هرکسی از این پس صحبت از مذاکره با غرب بکند دهانش را خرد می کنیم جالب است حالا با ظرفیت اتوبوسی به مذاکره می روند آن هم با نوچه های آمریکا !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
احتمالا یک کلمه جا افتاده ...در اصل این بوده (هرکس به غیر از مااز این پس.....)
مسعودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
منافع شخصی و حزبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دهانشان هم خرد نمی شود
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
نه قاتل سلیمانی پیدا شد، نه یک نفر از قاتلین آبان، نه یک نفر بخاطر زدن هواپیما محاکمه شد و الخ دل به چه خوشیم؟
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دقیقا همینطور بود
ناشناس
| Romania |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
معلوم نیست حرفتون چیه! یه بار میگید چرا مذاکره نمیکنیم مشکلات حل بشه بعد میرن مذاکره میکنن باز میگید چرا مذاکره میکنید! شماها واقعا معاند هستید
چیشد پس تابناک امروز آمار کرونا رو ندادی ؟!!!!
دولت باید بپذیرد.با توجه به شرایط تورمی در کشورکه از زمان دوسال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد و توسط,خود در کشور بوجود آمده مردم شرایط,بسیار سختی,را داشته و در چنین شرایطی دولت نمی,تواند حمایت های مردمی را چون گذشته داشته باشد میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خود گواه این حقیقت است که دولت به زحمت دارد سعی,می کند که بتواند حمایت های مردم را داشته باشد آیا واقعا موفق بوده ؟باید قبول کنیم سه دولت احمدی‌نژاد و روحانی و دولت کنونی با رفتارشان بیشتردلسردی مردم را بوجودآورده اند و در چنین شرایط حساس کشوردولت نمی تواند حمایت مردم را داشته باشد و به قول آیت الله جنتی کنار زدن مردم اشتباه بزرگی است در چنین شرایطی از یک طرف نمی تواند آمریکا را متقاعد سازدکه تحریم را بردارو واز طرف دیگر با ارسال,اسلحه برای دوستان کشور دوست خود دارد اوضاع را بدتر می کند در این میان روسیه و چین هم دارند ایران را بازی می دهند اگر توافق صورت نگیرد این کشور است که بالاترین صدمه خواهد دید و به تصرف در آوردن کشتی های,حامل اسلجه و نفت در چنین شرایطی می تواند باز گو کننده ناتوانی کشوربرای حفاظت از محموله های خود باشد به اعتقاد من دولت در این شرایط حساس باید خیلی,محتاط,عمل کند و از ارسال اسلحه برای دیگران خودداری نماید چون در شرایط حساس کنونی این کارشان فقط,می تواند بهانه دست آمریکا داده و تحریم های بیشتری را برکشور تحمیل نماید پس دولت تحت هیچ شرایطی نباید بهانه دست امریکا بدهد دولت بخاطر آینده مردم و کشور بیش,از,بیش محتاط باشد امیدوار هدف روسیه و چین تجزیه ایران نباشد
امریکا و اسرائیل به دنبال احیای برجامی که خودشان نوشته اند نیستند، آنها میخواهند فقط به بهانه برجامی با کمک عوامل داخلیشان در ایران بتوانند به اقتصاد ایران و عدم نارضاتی مردم در هر زمانی که بخواهند شوک وارد کنند. به یاد دارید که چگونه قوانین بین المللی را به بازی گرفتند و ترامپ از برجام خارج شد. آنها میخواهند عینا همان برنامه پیاده کنند. اگر میخواهند مذاکرات با دولت سیزدهم ادامه همان مذاکرات با دولت روحانی باشد، چرا با دولت روحانی به توافق نرسیدند. اشتباه بزرگی است اگر بخواهید به خواسته آنان، مذاکرات را با یک توافق بد خاتمه دهید. وقتی امریکا و غرب (ناتو) جنگ سرد را با چین با روسیه آغاز کرده اند. هدفشان از کار انداختند بازوی توانمند چین و روسیه و پیکان شانگهای یعنی ایران است. با توجه به اینکه چین و روسیه عضور شورای امنیت هستند و غرب خیلی در مقابل آنها قدرت مانور ندارد، تمام فشارشان را متوجه ایران کرده است. چین و روسیه نباید شرایط اقتصادی که به ملت ایران تحمیل شده را بعنوان ملاک ملتهای دوست همپیمانشان به دنیا معرفی کنند. کارهای که ایران برای بیشبرد اهداف چین و روسیه کرده آنها در خواب هم تصورش را نمیکردند که در مدتی تقریباً کوتاه بیشتر ذخایرانرژی جهان با کمک و نقش آفرینی کلیدی ایران را در اختیار بگیرند.
شنیده ها حاکی از این هست که بیشترین مخالفت و موش دوانی توسط اسرائیل و مرتجع منطقه ای صورت میگیره که این توافق سرانجام نگیره و همین ها بودند که با امتیاز۳۵۰ میلیارد دلاری ترامپ را وادار به خروج از برجام کردند. مرگ یکبار شیون هم یکبار. از تمام قوا و توان منطقه ای استفاده شود و هرچه داريم بر سر لانه فساد و فتنه و آشوب فرود آوریم و کار را یکسره کنیم. در این میان هم جهال عرب هم غرب و هم آمریکا باندازه کافی ضرر خواهند کرد. همه این گروه‌ها از تحریم سود می برند ولی اگر کارد باستخوان برسد جهنمی درست می‌شود که همه در آن خواهند سوخت. تا الان همه بجز ما از این تحریم منتفع شده دیگه موقع پس دادن آن رسیده مثل اینکه همه دنبال درد سر می‌گردند.
پولهایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و یمن و لبنان و غیره خرج میشه چرا ؟ واقعا چرا؟ آیا جوابگویی هست ؟
اعتبار یک کشور و عملکرد مسئولینشون فقط با ارزش پول و پاسپورت و اقتصاد و صنعتش سنجیده میشه.
شما هرگز به توافق خوب نخواهید رسید. نه خودتان را گول بزنید نه مردم را. وقتی از خواب بیدار می شوید که کار از کار گذشته.
شما كه نمي توني و نمي خواي توافق كني چرا پول مردمو به باد ميدي و فكر تفريحي
به خیال خودشان می خواهند وقت کشی کنند تا برنامه هسته ای را به سلاح هسته ای برسانند اما باید گفت این خیال خام لپ لپ خوردن و دانه دانه خوردن همان مثل معروف است بزودی اروپایی ها که در زمان ترامپ حاضر به همراهی با ترامپ نشدند مکانیزم ماشه را فعال خواهند کرد و کلیه تحریم های شورای امنیت نیز بازخواهند گشت و راه برای بمباران مراکز هسته ای باز خواهد شد و یک قمار هسته ای که ۲۰۰۰ میلیارد دلار از جیب مردم ایران برایش هزینه کردند به پایان خواهد رسید بعد باید پاسخ گوی مردم باشند که چرا ۲۰۰۰ میلیارد دلاری که می شد ده بار ایران را ژاپن کرد بدون اجازه مردم ایران هزینه این قمار کردند.
از نظرات ثبت شده برای خبرها اینطور برداشت می شود که ما ایرانیان همزمان در تمام زمینه ها تخصص داریم و صاحب نظریم.
شما اگر توافق کردید من قول میدم وسط میدون ولیعصر حرکات موزون عربی انجام بدم. برو بابا
تابناک خیلی دوست داره فضای اون سال نشست برجام رو تداعی کنه ولی این یک واقعیت است که از این دولت و این تیم مذاکره کننده چیزی بیشتر از دوران جلیلی بر نمی آید!!
مذاکره برای مذاکره
از ترکیه باید یاد گرفت که بدون هزینه از خودشان بمب گرفته .
اگر همه اتفاقات برجام را از ابتدای تصویب در نظر بگیریم و عدالت و انصاف را هم مد نظر قرار دهیم در حال حاضر حق با ایران و هیات ایرانی است . چرا ؟ چون برجام با موافقت چند کشور امضاء شد و ایران هم به تعهدات خود پایبند ماند اما ترامپ بدون هیچ دلیلی از برجام خارج شد و گفت باید توافق جدیدی انجام شود که برنامه موشکی و نفوذ منطقه ای ایران را هم محدود کند ! اگر برجام امضاء شده پس خروج از آن چه معنایی دارد ؟ برجام هسته ای چه ربطی به موشک و نفوذ منطقه ای ایران دارد ؟ کشوری که آن سوی دنیا قرار دارد ( آمریکا ) هر اتفاقی در هر کجای دنیا را به معنای تهدید امنیت ملی خود میداند و بلافاصله با هر روشی حتی نظامی وارد عمل میشود اما این حق را برای ایران قائل نیست . یعنی ایران نباید به وضعیت عراق و افغانستان و یمن و کشورهای اطراف خود آگاه باشد و حتی اگر اقدامی بر خلاف منافع ایران انجام شد حق دخالت نداشته باشد و فقط نظاره گر باشد تا آمریکا و امثال آمریکا هر کاری که دلشان خواست انجام بدهند و زمانی به خود بیاییم که دشمن تا پشت مرزهای ایران آمده باشد !!! بر اساس منطق آمریکا و اروپا ، ایران نباید موشک داشته باشد ، نباید نفوذ منطقه ای داشته باشد ! نباید هسته ای داشته باشد . ایران حتی حق ندارد نفت خودش را بفروشد ، هیچ کشوری حق ندارد نفت ایران را بخرد یا با ایران مبادله تجاری انجام بدهد ! در صورتی که خودشان همه اینها در مقادیر بسیار زیاد دارند . تا حالا از خودمان پرسیده ایم چرا ؟ از کسانی که کامنت های مخالف ایران و روش ایران در مذاکرات مینویسند یا تایید میکنند باید پرسید که آیا حرفها و اقدامات آمریکا و اروپا زورگویی نیست ؟ اگر زورگویی نیست پس چیست ؟ متاسفانه خیلی از مردم هم تا صحبت از حق ایران در برجام میشود صحبت از گوشت و مرغ و گرانی میکنند . بله همه اینها درست است و در بی کفایتی برخی از مسئولین ما هیچ شکی نیست ولی عادلانه قضاوت کنیم ، کشوری که به لحاظ اقتصادی در بدترین شرایط ممکن بوده و به گفته مقامات آمریکا این تحریمها در تاریخ بی سابقه بوده آیا وضعیتی بهتر از این باید داشته باشد ؟ اگر با همه این مشکلات هنوز هستیم پس جای شکر و تفاخر دارد . اگر میخواهند توافق کنند پس قوی هستیم وگر نه با یک حمله نظامی هسته ای ایران را از بین میبردند و تمام . همه ما در این مدت چهارسال در فشار اقتصادی شدیدی بوده ایم ولی آیا مقصر فقط خودمان بودیم یا فشارهای خارجی هم باعث آن بود ؟ دوستان توجه کنیم کشوری که بیشتر از 100 سال است که نفت میفروشد به یکباره قدرت فروش نفت خود را از دست میدهد . سوئیفت و صادرات و واردات مواد اولیه و کالا را از دست میدهد و بالغ بر 1500 تحریم در مورد ایران اعمال میشود . تصور این همه تحریم هم مشکل است چه برسد به تحمل آن . اصلا" چرا این همه تحریم باید برای ایران اعمال شود ؟ مگر ایران چه کرده که باید این همه تحریم شود ؟ کشورهای دیگر همه نیکوکار و درست کارند ؟ پس چرا آنها تحریم نمیشوند ؟ قصد دفاع از مسئولین دولتی و حکومتی ندارم ولی این کشور وطن من است و همه آنهایی که در آن زندگی میکنند هموطنان من هستند . چطور ظلم دنیا در مورد کشور و هموطنانم را نادیده بگیرم ؟ هیچ فرد یا دولت خارجی نمیتواند دلسوز وطن و مملکت ما باشد مگر خودمان . ولی بحث برجام و خواسته های نابجای اروپا و آمریکا بحث امنیت ملی و نظامی ماست آنها توقع دارند که موشک و هسته ای نداشته باشیم در صورتی که کشورهای مخالف ایران همه سلاح هسته ای دارند . اگر نداشته باشیم چطور از خودمان دفاع کنیم . اگر نداشته باشیم چه تضمینی وجود دارد که به ما حمله نشود ؟ مگر صدام حمله نکرد ؟ بحث امنیت چیزی است که اگر وجود نداشته باشد ایرانی وجود نخواهد داشت .
حالا میخهای آلومینیومی خودتون رابرسندان فولادی بکوبیدببینیم آخرش چی میشه.
مثل دوره جلیلی خانوادگی میرن وین عکس یادگاری میگیرن میان بابودجه وپول این مردم آخه تاکی زباله گردی توقبرخوابیدن کلیه فروختن خدامیدونه این مروم گناه دارن ....
صبور باشید انشا... فرجی حاصل میشه.اگه شد مخالفین شهامت کوتاه امدن را داشته باشند و اگه نشد ووضعیت کشور بدتر شد ما هم با شما (مخالفین) همراه میشیم
یه سوال ؟
اینهم از اتم
اینهم از توافق برجام
بعدش .....
اینگونه مذاکره کردن پدر ملت دراورده یا توافق کنید یا نکنید دیگه تمامش کنید کل اقتصاد مملکت رو هپا نگه داشتین. هرچقد مذاکرات طول بکشه آسیبش به مردم بیشتره بورس نابود کردین با امروز فردا توافق کردن ارز دلار سرکایه گذاری همش معطل مذاکرات. تا مذاکرات ادامه دار باشد وبات نیست بالاخره یه جایی تمامش کنید هرچقد طولانی بشه مردم ضرر میکنندخارج شدن بهتراز طولانی شدن هست
مذاکرات پیچیده شده.
به این سادگی نیست.همه کشورها به منافع بلند مدت خودشون فکر میکنند.
ایران میتونه، منزوی بشه و به همه سود برسونه،!!!!!!
میتونه از همه استفاده مفید کنه،
میتونه موقعیت استراتژی و همسایه با ۱۶ کشور و دلان تجاری آسیا و اروپا و کشورهای غربی بشه.
میتونه مثل آلبانی در جنگ سرد بشه.
خودمون خواستیم چگونه زندگی کنیم!!!!!!!!!!
بازیگر اصلی یعنی آمریکا که تمامی این تحریمها از جانب آنها بر ایران تحمیل شده وقتی در مذاکرات نیست عواقب این مذاکره چه خواهد شد را باید حدس دیگر بازیگران این مثل اروپاییان در واقع هر چه آمریکا میگوید را برای ایران عملی میکنند چین وبرادر روسیه نیز دست کمی از وضعیت ما ندارند وآمریکا به خاطر منافع نا مشروع خود در جهان پاپیچ آنها هم هست به نظرم این مذاکرات به جز وقت تلف کردن وهزینه گزاف برای کشور چیزی به همراه نخواهد داشت ایران باید راه خود را ادامه دهد ودر سیاست داخلی انسجام وقانونمندی و اولویت تولید در داخل وکم کردن وابستگی به خارج را لحاظ کند در سیاست خارجی کشورهایی که بار مالی وسیاسی برای ما دارند رها ویک مقدار ترمز بعضی مسائل حاشیه ای بکشد همه چیز درست خواهد شد در دنیایی که همه چیز ثانیهای در حال تغییر است دل بستن به کشورهای ضعیف وتعهد به رفع مشکلات آنها بار اضافی برای کشور وما باید امور خود را به نحو احسن اداره کرده واز تنش با جامعه متزلزل جهانی بپرهیزیم وگرنه خود وسیاست واستقلال کشور را دچار بحرانهایی از این بدتر دچار خواهیم نمود
می بینم که دشمن کاملا فعاله
تابی این همه طولانی مینویسی کی اصلا میتونه بخونه یه چند خط مهم بنویس لطفا مواضع طرفین را صریح بنویس و اینکه چه می دهند و چه میخواهند؟
مگه بازخور پيشنهادشون نديدن رو چي ميخوان مذاكره كنن خوب بر ميگشتند
تو را بروید کنار ایران مال همه هست
شما نماینده همه نیستید
شاهکارهای جلیلی
واقعا اینقدرنادانید که نمیدانید مذاکرات جلیلی چه برسرایران اورد؟ برای اگاهی شما کج فهمان وساندیسخوران تاریخ مصرف گذشته اقای جلیلی درمذاکرات سه بارایران را دراستانه جنگ قرارداد مذاکرات جلیلی 8بار پرونده ایران به شورای حکام وشورای امنیت رفت مذاکرات جلیلی تحریم با شدت بیشتر برعلیه ایران وضع شد مذاکرات جلیلی موجب شد اموال ایران درامریکا وکشورهای امریکایی واروپایی مصادره شود مذاکرات جلیلی موجب شد تورم مسکن ومواد غذایی وافزایش نرخ ارز وسکه وطلا وکالاهای اساسی را درپی داشت وووووووو ایا اینها برای شماها قانع کننده نیست؟
شبی فقط ۴۰ هزار یورو هزینه اقامت در هتل! لطفا تمامش کنید
مگر کره شمالی پاکستان هند اسرائیل به بمب اتمی دست پیدا کردند چه غلطی کردند که حالا شما بیست سال است زندگی مردم و اقتصاد و امنیت و تمامیت ارضی کشور را با انرژی هسته ای گره زده و صدها میلیارد دلار به طور مستقیم و هراران میلیارد دلار به طور عیر مستقیم برای صنعت هسته ای هزینه کرده و کشور را در بحران و انزوای بین المللی نگاه داشته و زندگی و معیشت مردم را نابود کرده اید؟
ولی اگر به هر دلیل می بینید که این راه غلط رفته دیگر قابل برگشت و اصلاح نیست و اگر کوتاه بیایید غرب در مرحله بعدی برای دست کشیدن از فعالیت موشکی و دهها مورد دیگر یقه تان را خواهد گرفت لااقل از این رقتار کجدار و مریض دست برداشته و با جرات از ان تی پی و عضویت در آژانس انرژی اتمی خارج شده و همه جاسوسان صهیوونیستی آژانس را از ایران بیرون کرده و در کوتاهترین زمان ممکن بمب اتمی را ساخته و با دست پر با امریکا مذاکره و این شمشیر تحریم را از پشت گردن ملت مظلوم ایران برداشته و کشور و نظام و مردم را نجات دهید و یا به جای مرگ تدریجی به یکباره همه را به کام مرگ و نیستی برده و خیال همه را راحت کنید و به قول معروف یا زنگی زنگی یا رومی رومی.
جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و اسرائیل
توافق مشکله
۴۰ نفر را جمع کرده برده برای مذاکره بی نتیجه، اونوقت مردم بیچاره باید پول هتل اینهارو به دلار بدن! واقعا که
خوب یکی از این خوب های عالم باخودتان ببرید
مرگ بر ا مریگا ما به امریگانباید روی خوش نشان دهیم وبا گفتگو محگم
باید به امریگا نشان دهیم که اگر امریگاکوتاه نیاد به. سودش نیست و او است که در دونیا خراب می شه
کلی ادم از فقر میمیرند و زجر و بدبختی میکشند و بعد اقایان جام زهر را خواهند نوشید....در واقع قمار با زندگی کلی آدم،خصوصا جوانان
اگر بمب اتمی قدرت می آورد اوضاع کره شمالی اینگونه نبود ولی متاسفانه مسئله ما دشمنی با اسرائیل است ما می‌توانستیم با اقتصادی پویا وحتی بمب اتم سرکنیم ولی دشمن تراشی زیاد وبی دلیل بلای جان ملت ایران و منطقه شده کشوری مثل هند یا پاکستان بمب اتمی دارند و کسی هم کاری بهشون نداره چونکه کسی را تهدید نمی‌کنند
توافق مثل قبل نباشد که ما به تعهدات خودمان عمل کنیم آنها چون دستشان باز است از قرارداد بطور یکطرفه خارج شوند ،آنوقت کلا کار ما ساخته است پس باید قرارداد طوری نوشته شود که هرگاه طرف مقابل زد زیر قولش ، محدودیت ما هم اتوماتیک لغو شود و دیگر اینکه به دستور رهبر اگه شبکه انترانت داخلی سریعتر پیاده سازی نشه در زمان درگیری آنها همه چی ما رامختل میکنن
اگر تویتر خوبه! پس چرا برای مردم ممنوعه! اگر بداست پس چرا مسئولین ازش استفاده میکنن؟. یا اینکه مسئولبن شعورشون از مردم بیشتره !!! مردم صلاحیت ندارن صلاح خودشون را تشخیص بدهند!؟ قیم‌ لازم دارن؟؟؟
تضمین چرا؟ حق فسخ بزارید اگه دوباره امریکا خارج شد مثلا 100 میلیارد دلار خسارت بده
ما فقط هسته ای میخوام
نون واجب نیست ما خر هستیم
سؤال مطرح این است که جمهوری اسلامی چه پیشنهادی داده است؟ در تمامی اخبار از پیشنهاد جمهوری اسلامی به غرب صحبت می‌کنند ولی کسی جزئیات این پیشنهاد را درج نمی‌کند. در واقع مقالات نوشته‌شده دراین‌باره مبهم است و حاکی از این است که نویسنده هم‌ متن پیشنهادی جمهوری اسلامی را نمی‌داند!
کوتاه امدن دربرابر ترور وخرابکاری وانفجار نطنز و کشتن دانشمندان هستی ایران وتحریم دارویی ایران باعث سرشکستگی ملت ونابودی غرور وعزت دانشمندان جوان
تیم مذاکره کننده ایران عالی هست.جدی و مقتدر.مث کوه ایستادن.ایران مردان شجاعی داره که برگرفته از ریشه دار بودن آنها داره.هرگزکوتاه نمی آیند.تاریخ خواهد نوشت که مردان وطنم یک طرف و ۵کشور ابرقدرت شرق و غرب عالم طرف دیگر نیز گفتگو نشستند و این ایران بود که فشار آورد و نتیجه گرفت.خداقوت ایرانم.وطن کهن من.فرهنگ و تمدن چندهزارساله من
میگه باروسیه وچین مذاکره سازنده داشتم حاجی ۱+۲ که نیست بروباامریکاواروپاهم سازندگی کن اگه به فکرمنافع ملتی!!
متاسفانه حرف ولی نصر درست است. درواقع آمریکا بود که از برجام خارج شد و بدون دلیل ایران را تحریم کرد و اروپا هم هیچ اقدامی نکرد و ایران تا یکسال بعد هم به تمام تعهداتش عمل کرد. الان هم دولت بایدن بدنبال اضافه کردن بندهای جدید و موشکی و منطقه ایی به برجام است و اصل لغو تحریمها را انجام نمی دهد. دوما نگرانی بزرگتر این است که در صورت پیروزی مجدد جمهوری خواهان زیر توافق بزنند و این برای ایران فاجعه است.
بهتر است ایران آمادگی لازم را داشته باشد و پایگاههای آمریکا و تجهیزات آنرا شناسائی نماید و آماده باشد بلافاصله بعد از کوچکترین نشان از حمله آمریکا و اسرائیل به آنها حمله کرده و قبل از اینکه به ایران خسارات وارد نماید آنها را نابود کنند!!!
چقدر دوستان ما در ایران زیادند؟؟!!!!!!
من امیدی به مذاکره این اقایون ندارم ,نه اهل مذاکره اند و نه بلدند ,منتظر روزگار معاشی بدتر از امروز باید بود.
ولی نصر حرف مفت زده یعنی چی توافق از فاجعه جلوگیری می‌کنه ،،. مگر ما قصد درگیری با کسی داریم ؟.
ناشناس ۱۵/۱. دقیقه. کسی برای مذاکره با غرب و آمریکا سر و دست نمیشکنه که بخواد با اتوبوس بره یا ماشین شخصی. ،،. بلکه دولت کلید شما. رفته یه توافقی کرده کلی امتیاز داده ،،صنعت هسته ای. رو تعطیل کرده. ،، تو قلب راکتور اراک. سیمان ریخته ،، تمام اورانیم های غنی شده رو به تاراج داده و در اختیار دیگران قرار داده. ،، و متاسفانه. نه تحریمی رو لغو کرده و نه اوضاع اقتصادی مردمو بهتر کرده ،، بلکه. یک ویرانه تحویل داده ،، حالا با این اوصاف که حسن روحانی ایران رو در مقابل تعهدات ده ساله و بیست ساله. قرار داده و مجبوریم آنرا اجرا کنیم
پس چکار کنیم ؟. حالا نباید بریم بر ای گرفتن. حق و حقوق مردم ایران ؟.
لطفاً حرف مفت نزنید ،:،،،،
اين تيم ٤٠ نفره اگر ٤٠٠ نفره هم بشه قادر به مذاكره وحفظ مناففع ملت ايران نيست چون دانش كافي ندارن و فقط مدافع حقوق يك طيف اقليت درايران هستن
اين كار بايد از طرف دكتر ظريف تكميل ميشد كه اجازه ندادن وبعدها خائنان وسنگ اندازان در برابر دكتر ظريف رسوا خواهند شد.
ما ملت نابغه كش ونخبه كش ، امير كبيرهامون رو در حمام هاي فين به مسلخ مي فرستيم واندازه ١٠٠ سال عقبگردمي كنيم به اينكارجنايت بار عادت كرديم ومدام يك مسير مشخص تاريخي رو تكرار ميكنيم
سلام: ضمن تحسین از شجاعت ، اقتدار و دارای برنامه تیم جدید مذاکره کننده هسته ای به رهبری آقای باقری کنی ودعوت به هوشیاری و دوراندیشی دیپلمات های محترم نسبت به نقشه ها و حیله های جدید غرب، مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا( اگر ایران خواستارجبران خسارت ناشی از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام و لغو قطعی و همیشگی همه انواع تحریم ها بدون مذاکره در سایر امور نشود وآمریکاهمه انواع برچسب های تحریم علیه ایران را بطور دائمی با تضمین لغو نکند و در صورت خروج مجدد عهد شکنی طرفین وآمریکا تعیین خسارت در برجام گنجانده نشود)براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت در توسعه وپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا، نابودی موشک های عراق و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت از طریق گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف نهایی مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طریق برجام 1(هسته ای) برجام 2(حضور منطقه ای) برجام 3(قدرت موشکی) برجام 4 ( حقوق بشر)و زیاده خواهی ،جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه همه اهرم های قدرت را در ایران نابود کرده و تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم و تجزیه کشور و اجرای طرح خاورمیانه جدید یعنی تجزیه کشورهای منطقه واز بین بردن قدرت کشور ها و غارت منابع آن است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- با عنایت به اینکه انرژی هسته ای در بسیاری از حوزه ها و طیف وسیعی از صنایع کاربرد علمی و صنعتی دارد ازجمله انرژی های تجدید پذیر، تولید برق هسته ای، تولید باصرفه پیشران ها و باطری های اتمی برای کشتی ها،شیرین کردن پاک آب های خلیج فارس و انتقال آن به فلات خشک ایران و در پی آن ایجاد رونق کشاورزی و صنعتی ، کاربرد انرژی هسته ای در علوم پزشکی و رادیو دارو ،گداخت ،کوانتوم و حوزه های کشاورزی ،صنعتی و ... مذاکره با غرب باعث محدویت و عدم صنعتی سازی در اکثر این حوزه ها گردیده و موجب زیان آشکار و محدودیت گسترده برای توسعه و پیشرفت کشور می گردد.
7- به دلیل عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
8- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- خدای نخواسته در صورت مذاکره موشکی و مذاکره حضور منطقه ای ایران برای کمک به محور مقاومت جهت جنگ با داعش و ترروریست و در صورت امتیاز دادن این موضوع و در پی آن به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب برای خود،غارت و تجزیه کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
11- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم منفعل مذاکره کننده قبلی ایرانی آقایان ظریف و عراقچی تحت فرمان روحانی، از امریکا درخواست لغو نشده است .برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، همراه با فریب ،مضحک و بی خاصیت است .
12- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:ایجاد فشار به اروپا ازطریق آزاد کردن مزر ها و انتقال سیل مهاجرین به اروپا،استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و بدلیل عدم رقابت پذیری باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ، تدوین برنامه چهار ساله آبخیزداری و آبخوان داری برای تولید بیش از 400میلیون تن کالاهای کشاورزی)،شناسایی آموزش و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی حداقل به تعداد 100نفردرکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بازار 3میلیارد نفری در کشور های عضو این سازمان هدف گذاری4 ساله برای جهش صادرات از 11 میلیارددلار کنونی به کشورهای عضواین سازمان به حدود50 میلیارد دلار صادرات ،حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی از طریق تاسیس انبوه پترو پالایشگاها و پالایشگاه در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خریدو فروش سکه و ارز، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن از طریق کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای ذی نفع، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت بی تدبیر، شیفته و تشنه مذاکره با آمریکاوغربگرای روحانی، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
متاسفانه تحلیل های کارشناسی رادر قالب کامنت پخش نمی کنید
فقط وفقط مذاکره رودر رو باامریکا کارساز است بقیه حرفها سرکاری وبی خود است؟...
هيچ اتفاقي نميفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار