بازدید 12264
۳
کیوسک بین الملل تابناک

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی/ امضای توافق نظامی میان روسیه و هند/ آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون/ معرفی کابینه جدید دولت آلمان

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی، امضای توافق نظامی میان روسیه و هند، آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون، معرفی کابینه جدید دولت آلمان و نقض حریم هوایی یونان از سوی جنگنده‌های اف-16 ترکیه از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 
کد خبر: ۱۰۹۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 06 December 2021

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی/ امضای توافق نظامی میان روسیه و هند/ آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون/ معرفی کابینه جدید دولت آلمان

کیوسک بین الملل تابناک: حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی، امضای توافق نظامی میان روسیه و هند، آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون، معرفی کابینه جدید دولت آلمان و نقض حریم هوایی یونان از سوی جنگنده‌های اف-16 ترکیه از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی

نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه گزارش داد خلبانان ناوگان دریای سیاه روسیه اولین پروازهای خود را در دوره زمستانی با انجام تمرین ردیابی ناوهای جنگی دشمن و حملات موشکی علیه اهداف دریایی فرضی آغاز کردند.

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی/ امضای توافق نظامی میان روسیه و هند/ آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون/ معرفی کابینه جدید دولت آلمان

به گزارش خبرگزاری «تاس» نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که خلبانان جنگنده‌های نیروی دریایی روسیه  به اهداف ساحلی و دریایی با موشک حمله کرده و تمرین رزمی شکار و ردیابی زیردریایی‌ها و کشتی‌های دشمن فرضی را در دریای سیاه انجام دادند. در این رزمایش بیش از ۲۰ هواپیمای جنگنده از جمله جنگنده های چند منظوره«سوخو-۳۰ ام» بمب افکن‌های «سوخو-۲۴» و بالگردهای «میل» و «کا-۲۷» شرکت داشتند.

این در حالی است که ناوگان ششم ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز کلاس« یواس‌اس الری برک» در یک گشتزنی وارد دریای سیاه شده است. مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گزارش داده که نیروهای دریایی  این کشور ردیابی استقرار ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده  که فعالیت کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه در حال تبدیل شدن به یک عامل بی‌ثبات‌کننده فزاینده در منطقه است و یکی از اهداف آن استفاده از خاک اوکراین برای اهداف نظامی است.

روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه نیز در روزهای گذشته گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.

 اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که ۳۱ هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند. 

همزمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو  به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده‌اند.  در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جو بایدن با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در حاشیه نشست «شورای همکاری و امنیت در اروپا» در سوئد دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم تا در مورد راه پیش رو در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم.»

امضای توافق نظامی میان روسیه و هند

وزیر دفاع هند امروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت، هند و روسیه گفتگوهایی جامع درباره همکاری های دفاعی داشتند.

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی/ امضای توافق نظامی میان روسیه و هند/ آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون/ معرفی کابینه جدید دولت آلمان

به گزارش خبرگزاری تاس، راجناس سینگ وزیر دفاع هند در این توئیت نوشت: گفتگوهای دوجانبه مفید، سازنده و جامعی در حوزه همکاری دفاع با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه داشتیم. هند به همکاری استراتژیک و خاص با روسیه می‌بالد.

وزیر دفاع هند همچنین گفت که دو کشور یک سری توافق‌ها و قراردادهایی را درباره همکاری‌های دفاعی و ساخت تسلیحات سبک امضا کردند.

وی ادامه داد: دولت دهلی‌نو از حمایت قاطعانه مسکو از هند به شدت راضی است. ما امیدواریم که این همکاری به صلح، ثبات و شکوه بزرگی برای تمامی منطقه منجر شود.

همچنین وزارت دفاع روسیه امروز از امضای توافق همکای نظامی و فنی میان مسکو و دهلی‌نو برای ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ خبر داد. این توافق، همکاری میان واحدهای نیروهای مسلح دو کشور و همچنین تامین و توسعه تسلیحات و تجهیزات نظامی را در نظر گرفته است.

آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون

سخنگوی فرماندهی سایبری پنتاگون که یگان حملات هکری ارتش آمریکا به شمار می رود، برای نخستین بار با صراحت اما بدون اشاره به جزئیات اعلان کرد که اقدام تهاجمی علیه باجگیران سایبری را آغاز کرده است.

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی/ امضای توافق نظامی میان روسیه و هند/ آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون/ معرفی کابینه جدید دولت آلمان

به گزارش شبکه سی ان ان؛ این سخنگو که نام او ذکر نشده افزود: این یگان به تهاجم برای از هم پاشیدن گروه های جنایتکار سایبری اقدام کرده که از شرکت های آمریکایی باج خواهی و باج گیری کرده بودند.

این از نخستین و شفاف ترین بیانیه های فرماندهی سایبری پنتاگون از هنگام حمله باج افزاری به خط لوله مهم انتقال سوخت کولونیال پایپ لاین در ماه مه است که این یگان در آن هنگام، جنایتکارانی را که سامانه های رایانه ای کسب وکار را در آمریکا را به گروگان می گیرند، هدف قرار داده بود.

سخنان اخیر ژنرال پاول ناکاسونه، رئیس یگان فرماندهی سایبری و مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در نیویورک تایمز، نشانگر تمایل فزاینده فعالان رایانه ای ارتش آمریکا برای حمله به جنایتکاران و کشورهایی است که زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را تهدید می کنند. ناکاسونه ماه گذشته گفت که دولت آمریکا عملیات علیه کاربران بدافزارهای باجگیر را شامل تلاش برای قطع منبع تامین مالی هکرها، افزایش داده است.

سازمان های امنیتی دولت آمریکا از هنگام متوقف شدن فعالیت خط لوله کلونیال پایپ لاین، انتقال دهنده اصلی سوخت در این کشور و همچنین یک تاسیسات فرآوری گوشت در پی حمله سایبری، تعقیب گروه های باجگیر را افزایش داده اند.

سی ان ان در ماه ژوئن به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد که دولت آمریکا اقدامات تهاجمی در واکنش به این بدافزار باجگیری آغاز کرده است که شامل افشای اطلاعات و نظارت بر شبکه های سایبری جنایتکار است. 

ضد حمله دولت آمریکا علیه گروه های باج افزاری که بسیاری در شرق اروپا مستقر هستند، شامل محکوم کردن باجگیران و تحریم یک موسسه مبادله رمزارزها به اتهام پولشویی برای هکرهاست.

کاخ سفید که برای اعمال فشار بر دولت روسیه برای سرکوب جنایتکاران سایبری که از خاک این کشور فعالیت می کنند، تلاش کرده، اعلان کرد که قرار است موضوع امنیت سایبری در گفت وگوی تلفنی روز سه شنبه جو بایدن و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری های آمریکا و روسیه، مطرح شود. بایدن ۶ ماه پیش نیز در نشست ژنو از پوتین خواسته بود، علیه هکرها اقدام کند.

معرفی کابینه جدید دولت آلمان

اولاف شولتس، صدراعظم بعدی آلمان، اعلام کرد کریستین لامبرشت، وزیر دادگستری دولت مرکل از حزب سوسیال دموکرات، را به عنوان وزیر دفاع در دولت جدید انتخاب کرده است.

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی/ امضای توافق نظامی میان روسیه و هند/ آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون/ معرفی کابینه جدید دولت آلمان

به گزارش از سوییس اینفو، شولتس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تصمیم گرفته لامبرشت را به عنوان وزیر دفاع منصوب کند.

وی گفت که "دفاع یک وزارت مهم است و زنان و مردان در ارتش آلمان شایسته کسی هستند که بتواند این کار را انجام دهد."

شولتس با اعلام انتخاب‌های خود برای وزارت کشور و دفاع گفت که "امنیت در دست زنان قدرتمند این دولت خواهد بود."

نانسی فایزر، وکیلی که ریاست شعبه حزب در ایالت مرکزی هسن را بر عهده دارد، انتخابی غیرمنتظره برای تبدیل شدن به اولین وزیر کشور زن آلمان بود، پستی که شامل نظارت بر نیروهای پلیس فدرال و آژانس اطلاعات داخلی است. فایزر گفت که تمرکز اصلی بر مبارزه با افراط‌گرایی راست افراطی خواهد بود که او آن را "بزرگترین تهدید" برای کشور خواند.

کلارا گیویتز، یک سوسیال دموکرات ارشد از آلمان شرقی ریاست یک وزارتخانه جدید را بر عهده خواهد گرفت. وزیر محیط زیست دولت مرکل "اسونیا شولتس"، وزیر توسعه بین‌المللی و وزیر کار "هوبرتوس هایل" در سمت خود باقی خواهد ماند. رئیس دفتر شولتس، ولفگانگ اشمیت، یکی از معتمدین قدیمی رهبر آینده که معاون وزیر دارایی وی در دولت مرکل بوده، خواهد بود. 

رابرت هابک، یکی از رهبران سبزها معاون صدراعظم شولتس خواهد بود. او ریاست یک وزارت اقتصاد و آب و هوا را بر عهده خواهد داشت که ترکیبی جدید است. دیگر رهبر سبزها، آنالنا بربوک، اولین وزیر امور خارجه زن آلمان خواهد شد. کریستین لیندنر، رهبر حزب دموکرات آزاد، وزیر دارایی خواهد شد.

شولتس، همچنین یک اپیدمیولوژیست را به عنوان وزیر بهداشت معرفی کرد. شولتس گفت:  پاندمی هنوز به پایان نرسیده، و بیشتر مردم در این کشور مطمئناً می‌خواهند که وزیر بهداشت بعدی متخصصی باشد که واقعاً بتواند آن را به خوبی کنترل کند و او کسی نیست جز کارل لوترباخ.

نقض حریم هوایی یونان از سوی جنگنده‌های اف-16 ترکیه

منابع خبری یونانی غروب دوشنبه به وقت تهران از نقض محدد حریم هوایی این کشور بر فراز دریای اژه از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه خبر دادند.

حمله موشکی روسیه همزمان با استقرار ناو آمریکایی/ امضای توافق نظامی میان روسیه و هند/ آغاز به کار یگان سایبری پنتاگون/ معرفی کابینه جدید دولت آلمان

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» ، دو فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه ساعت ۱۵:۳۳ دقیقه به وقت محلی  در ارتفاع ۲۷ هزار پایی بر فراز جزیره «پاناگیا» پرواز کردند.  این منبع به نقل از وزارت دفاع یونان نوشتند که این اقدام جنگنده‌های ترکیه با واکنش سریع جنگنده‌های یونانی مواجه شد و آن‌ها جت‌های نظامی ترکیه را از  منطقه فراری دادند.

این در حالی  است که وزارت دفاع ترکیه به تازگی مدعی شد یونان به اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه ترکیه ادامه می‌دهد و ۲۳۲۱ تخلف در جزایر غیرنظامی در شرق مدیترانه مرتکب شده است.

 وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد یونان در سال ۲۰۲۱ با استفاده از تجهیزات دریایی و هوایی، ۲۳۲۱ دفعه حریم هوایی و دریایی مناطق غیرنظامی در شرق مدیترانه و دریای اژه  را نقض کرده است.

وزارت دفاع ترکیه افزود که  آتن همچنان به ادعاهای بی‌اساس علیه آنکارا و تشدید تنش‌ها ادامه می‌دهد و به طور کامل درخواست‌های ترکیه برای گفت‌‌وگو را نادیده می‌گیرد.

بنابرادعای تازه ترکیه، یونان همچنین در سال گذشته ۵۹ بار توافقنامه سال ۱۹۸۸ مبنی بر اجتناب از تمرینات نظامی و فعالیت‌های آموزشی در تعطیلات قانونی و مذهبی را نقض کرده و در دریای اژه و دریای مدیترانه شرقی تمریناتی را انجام داده است.

از سویی دیگر، «نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان اخیرا با اشاره به توافقنامه دفاعی یونان و فرانسه تاکید کرد: «در صورتی که ترکیه بخواهد حمله کند و ما از فرانسه کمک بخواهیم، ​​نیروهای فرانسوی آنجا خواهند بود، آنها باید آنجا باشند.»

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند. یونان و ترکیه سال گذشته دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام کرده که از یونان می‌خواهد تا راه حل‌های سیاسی مسالمت آمیز را اتخاذ کند تا راه حل‌های تهاجمی.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جنگ روسیه با هر کشوری به نفع ایران و خاورمیانه خواهد بود

روس ها نباید ابرقدرت بشوند
حمله روسیه؟ مانور نظامی منظورتونه؟؟
تابناک تمرین رزمی میشه حمله؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل