بازدید 4506

تخصیص بودجه‌های محرمانه ممنوع است

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه‌ی نتایج بررسی‌ها در خصوص نجومی بگیران به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 05 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد خانی نوذری در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما افزود: نتایج بررسی‌ها در خصوص پرداختی‌های نامتعارف با عنوان پرداختی‌های نجومی؛ ظرف یک ماه آینده، به مراجع ذیصلاح ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: در شرکت‌های متعددی با ابعاد گوناگونی از پدیده حقوق‌های نجومی مواجه هستیم، ما میراث دار اتفاقات خوبی نیستیم، رویه‌های غلطی در گذشته جریان داشت که پرداختی‌های غیرقانونی و غیرمنصفانه که در ظاهر قانونند، ولی خلاف عرف و انصاف هستند از آن دست به حساب می‌آید.

خانی نوذری گفت: در خصوص ابعاد غیرقانونی این اتفاق؛ با ارجاع به مراجع قضایی و نظارتی؛ اعمال نظارت قانونی و صحیح را مطالبه خواهیم کرد.

او تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار این تخلفات؛ جهت آسیب شناسی‌های لازم، وزارت رفاه پیش قدم بود این وزارتخانه در اولین قدم بخشنامه‌هایی را به صندوق‌های بازنشستگی تابعه اعلام کرد و خواستار اعلام پرداختی‌های مدیران و کارکنان آن‌ها شد.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پس از اعلام‌های مدنظر؛ به ظاهر پرداختی‌های بالایی به چشم نمی‌خورد، چون متأسفانه بسیاری از پرداختی‌ها تحت پرداختی‌های محرمانه، کارت هدیه و سکه صورت می‌پذیرفت، لذا وزیر تعاون در شهریور ماه طی بخشنامه‌ای به تمام صندوق‌ها اعلام کرد که به طور کلی این رویه کنار گذاشته شود و هیچ مجموعه و شرکتی حق پرداخت منابعی را در قالب‌های سکه، کارت هدیه و محرمانه ندارد و بودجه محرمانه ممنوع است.

خانی نوذری گفت: در این بخشنامه برای برخورد با چنین مواردی حقوق تمام معاونان و مدیران ستادی وزارتخانه از ماه قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت تا فاصله پرداخته به مدیران، مسئولان و کارکنان تابعه کمتر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر