اگر می خواهید برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنید بخوانید:

چه سهامی بخریم؟

این روزها حال و روز بازار سرمایه اصلا خوب نیست و هر چند که به گفته کارشناسان قیمت سهام به نقاط ارزنده ای رسیده است اما خریداری در بازار وجود ندارد. به هر حال همیشه این سقوط و صعودها در بازارهای مالی وجود داشته است. با چشم پوشی از وضعیت کنونی بازار در گفتگو با علی عصاری به این پرسش پاسخ داده ایم که برای فرزندان خود چه سهامی بخریم؟
کد خبر: ۱۰۹۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 04 December 2021

به گزارش بورس تابناک، این روزها حال و روز بازار سرمایه اصلا خوب نیست و مدام بازار قرمزپوش است و قیمت ها به سطوح پایین تری سقوط می کنند. 

شاخص کل از ابتدای امسال تاکنون تقریبا راه رفته را بازگشته است و در این شرایط، سهامداران امید به آینده ندارند و سرمایه خود را در حال نابودی می بینند. به هر حال در همین اوضاع کنونی هم بسیاری از کارشناسان توصیه به نگاه بلندمدت تر به بازار سرمایه دارند و معتقدند باید صفحات نرم افزارهای معاملاتی را بست و به آینده چشم دوخت.

البته الحق هم توصیه بیهوده ای نیست و با نگاه به دوره 20 ساله به این نتیجه خواهیم رسید که هیچ بازاری به خوبی بورس رشد نکرده است و بیشترین سود را بورس به جیب سرمایه گذاران خود ریخته است.

بیاید متن را با یک فرض دنبال کنیم. شما فرض کنید در سال 1380 قرار دارید و یک میلیون تومان پولی که اصلا به آن نیاز ندارید را قرار است در یک بازار سرمایه گذاری کنید. این پول را هم برای یک دوره بیست ساله قرار است سرمایه گذاری کنید. حالا بیاید ببینیم در سال 1400 این یک میلیون تومان پول شما در بازارهای مختلف چقدر رشد کرده است؟

تحقیقات نشان می دهد که یک میلیون تومان شما در بازارهای مختلف به شرح زیر رشد کرده است:

  • بورس: ۳۸۲ برابر
  • طلا (سکه طرح قدیم): ۱۹۰ برابر
  • ساختمان: ۹۶ برابر
  • سپرده بانکی: ۳۸ برابر
  • ارز (دلار): ۳۵ برابر
  • خودرو (پراید): ۲۸ برابر

بنابراین تا اینجا به صرفه ترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه بوده است. حالا که مشخص شد کدام بازار در بلندمدت به نفع سرمایه گذاران بوده است بیاید به این پرسش پاسخ دهیم که چه سهمی برای فرزندان خود بخریم؟

شما والدینی هستید که قصد دارید از همین امروز برای نوزاد یک ساله خود سرمایه گذاری کنید. خب مشخص شد که بازار سرمایه بیشترین بازدهی را در بیست ساله گذشته برای سرمایه گذاران داشته است. آیا باید برای سرمایه گذاری برای فرزندان خود هر سهمی را در بازار سرمایه خریداری کنید؟ به عبارت ساده تر این پول خود را در چه سهامی برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنید؟

علی عصاری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: اگر فرزند کوچکی دارید بهترین سرمایه گذاری در بورس، خرید عرضه اولیه ها و پذیره نویسی هایی است که هر از گاهی انجام می شود. وی ادامه داد: پذیره نویسی ها با کمترین قیمت ممکن یعنی 100 تومان ارزش اسمی عرضه می شوند و تقریبا می شود گفت بدون ریسک هستند. 

وی افزود: عرضه اولیه ها ممکن است امروز و در وضعیت حال حاضر بازار ارزنده نباشند اما با بازگشت روزگار خوش بورس قطعا حرکت خواهند کرد. 

عصاری اظهار داشت: تقریبا هر ماه اگر مبلغ کمی در حدود 200 تا 300 هزار تومان در پرتفوی خود قرار دهید می توانید تمام عرضه اولیه ها را در سال برای فرزند خود خریداری کنید. 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاری در بورس به نسبت معقول و منطقی هست اما سرمایه گذاری های دیگری هم می توان انجام داد که از آن جمله می توان به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها اشاره کرد. البته این بازار ریسک بسیار زیادی دارد و در گزینه های بعدی پیشنهاد می شود اما اگر خواستید در این بازار نیز سرمایه گذاری کنید حتما 50 رمزارز اول کوین مارکت کپ را انتخاب کنید و به مرور در یک کیف پول جدا که به صورت هولد بلندمدت است نگهداری کنید. این سرمایه گذاری می تواند شما را هم از لحاظ افزایش قیمت خود رمزارز منتفع کند و هم از طریق افزایش قیمت دلار سود خواهید برد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل